octavia 3 vs golf 7 - jakosc tapicerek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Tippo, to przecież wyłożyłem Ci jasno, Twój Citroen to takie Audi A3 za 1/4 ceny, dlatego tak tanio bo wygląda jak każde inne bezpłciowe włoskie czy japońskie auto. Samochód bez emocji, bez wyrazu i dla starszego pana którego drażnią świsty i piski podczas jazdy. Jeżeli ktoś kupuje samochód tylko dla ciszy podczas jazdy bo wszytko inne w nim to kupa to gratuluję.

    Komentarz

    • adamusek
      Rider
      • 2010
      • 331

      #77
      ja tam dudnienia nie slysze, po przesiadce z o2fl 1.9 jest znaaacznie ciszej...
      Prowadzi NaviExpert Lifetime
      Ostrzega Yanosik
      Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

      Komentarz

      • lrosielewski
        Classic
        • 2014
        • 23

        #78
        Czy też tak macie w Waszych O3?

        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

        Komentarz

        • lukasiasty
          Ambiente
          • 2010
          • 198
          • Volkswagen

          #79
          namo, z tą stylistyką to dałeś po majtach :shock: OIII jest zaj...ta ....
          jak rapid :lol:
          Vag zszedł na psy, a skoda najbardziej, bo jest najtańszą marką w koncernie. Audi się jakoś broni jakością montażu i materiałami użytymi do wykończenia i tapicerka tam zastosowana nie jest jak u ciebie z plastykowej krowy :P
          Co do sportu,to Sebastian Loeb pokazał kilka lat z rzędu co takie C4 potrafi.
          Żabole odrobiły lekcje, ich auta są coraz lepsze,tylko ciemny naród dalej ślepo wierzy, że vag jest the best, kiedyś był, mercedes też. Na tej marce świetnie widać jak można robić kasiorę produkując bardzo kiepskiej jakości auta, a odcinać kupony za opinię o nich z przed 20-30 lat.
          Octavia jest typowym, tanim wozidłem, sprzedawanym co najmniej o 20% drożej od swojej rzeczywistej wartości, jeszcze głupki z PR próbowali wcisnąć ludzią kit, że ta nowa OIII to już klasa średnia :lol: a rs skoda to to samo co w rs w audi :lol: namo, oszukali Cię, jest różnica :lol:
          Było szybkie
          2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
          CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
          163HDI HYDRACTIVE 3+
          Jest wycieczkowóz
          VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #80
            Zamieszczone przez lukasiasty
            jeszcze głupki z PR próbowali wcisnąć ludzią kit, że ta nowa OIII to już klasa średnia :lol:
            Chyba jednak nie za bardzo im się udało, bo słupeczki pospadały, wypad z czołówki sprzedaży wśród klientów indywidualnych stał się faktem. I co najciekawsze to jak na razie nie widać oznak poprawy.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • krzyzakp
              L&K
              • 2013
              • 1016
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #81
              Panowie.. a moze po prostu trzeba zmienic drogi, po ktorych sie jezdzi?`Dzis jezdzielm i30 w rodzinie i mimo 38kkm na blacie, na dziurach TRAGEDIA.. Ale na normalnej drodze bez problemu..
              W O2 tez rzaaaadko jezdze po dziurach, a na dziurach tez tlucze.. Wniosek? Po prostu za duzo dziur w naszym "pieknym" kraju.. Na te drogi po miescie to lepiej juz kupic 20letnia, pancerna łade, ktora przezyje te dziury, a nie katowac nowe auta... Szkoda wydanych pieniedzy..

              Moja O3 RS

              Komentarz

              • bob_best
                Rider
                • 2013
                • 744
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #82
                Zamieszczone przez lrosielewski
                Czy też tak macie w Waszych O3?

                https://www.youtube.com/watch?v=vIySa1QeQ7s
                nie, u mnie nic takiego nie ma. Żadnych świstów czy innych odgłosów z okolic lusterek (ani żadnych innych) nie stwierdzam.

                Jeśli ktoś pisze, że jest głośniej niż w O2FL to też się z Nim nie mogę zgodzić. Jest sporo głośniej w O2FL niż w O3 - szum opon i wiatru.
                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                Komentarz

                • Basik_
                  Rider
                  • 2013
                  • 667

                  #83
                  Ja po przesiadce z mitsubishi z 2008 do skody odczuwam tylko same plusy póki co, jest ciszej a zawieszenie ma podobną twardość. Śmieszne dla mnie są opinie że w c4 np nie słychać tira obok :diabelski_usmiech. Wg mnie o3 nie odbiega wytłumieniem od takiego BMW x1 czy 3. A to że ktoś pisze, że słychać auta jadące obok to śmieszne jest bo w żadnym aucie którym miałem okazję jeździć nie było takiego wytłumienia żeby nie było słychać otoczenia.
                  Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                  Komentarz

                  • bob_best
                    Rider
                    • 2013
                    • 744
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #84
                    Zamieszczone przez Basik_
                    Ja po przesiadce z mitsubishi z 2008 do skody odczuwam tylko same plusy póki co, jest ciszej a zawieszenie ma podobną twardość. Śmieszne dla mnie są opinie że w c4 np nie słychać tira obok :diabelski_usmiech. Wg mnie o3 nie odbiega wytłumieniem od takiego BMW x1 czy 3. A to że ktoś pisze, że słychać auta jadące obok to śmieszne jest bo w żadnym aucie którym miałem okazję jeździć nie było takiego wytłumienia żeby nie było słychać otoczenia.
                    ja muszę z przykrością dla BMW stwierdzić, że w 3 E90 z 2010 roku jest tak samo głośno na autostradzie przy 150km/h jak w O3 - byłem zdziwiony że tak jest. BMW jest bezwypadkowe na 100% całkowicie sprawne, z silnikiem benzynowym.
                    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • mac_aaron
                      Elegance
                      • 2012
                      • 984
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                      #85
                      Ja dziś jechałem za BMW 5/7??? ... I miało atrapę wydechu jak w Skodzie vRS TDI :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • #86
                        Przynajmniej BMW tą atrapę ma połączoną z wydechem a nie zderzakiem.



                        Tu akurat atrapa z auta za pół miliona

                        Komentarz

                        • Basik_
                          Rider
                          • 2013
                          • 667

                          #87
                          Ja to się dziwie osobom, które tak narzekają na skode, a i tak ją kupili. Pytanie czemu kupiliscie auto w którym wszystko jest tandetnie wykończone i się tłucze. Przecież były jazdy próbne, więc wiedzieliscie co bierzecie.
                          Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                          Komentarz


                          • #88
                            Już podczas pierwszego spotkania z O3 widziałem w co się pakuje. Za tą cenę dostałem świetne auto, do poprawy są drzwi, reszta jest adekwatna do ceny.

                            Komentarz

                            • Basik_
                              Rider
                              • 2013
                              • 667

                              #89
                              Zamieszczone przez namo
                              Już podczas pierwszego spotkania z O3 widziałem w co się pakuje. Za tą cenę dostałem świetne auto, do poprawy są drzwi, reszta jest adekwatna do ceny.
                              Mam podobne zdanie mimo, że kupiłem w ciemno bo w październiku nie było możliwości dotknąć RS w salonie, ale się nie zawiodłem. auto spełnia moje oczekiwania i nawet te drzwi mi nie przeszkadzają. Nic tam się nie tłucze, nie rezonuje.
                              Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                              Komentarz

                              • feels3
                                Rider
                                • 2013
                                • 348

                                #90
                                Zamieszczone przez krzyzakp
                                Panowie.. a moze po prostu trzeba zmienic drogi, po ktorych sie jezdzi?`Dzis jezdzielm i30 w rodzinie i mimo 38kkm na blacie, na dziurach TRAGEDIA.. Ale na normalnej drodze bez problemu..
                                W O2 tez rzaaaadko jezdze po dziurach, a na dziurach tez tlucze.. Wniosek? Po prostu za duzo dziur w naszym "pieknym" kraju.. Na te drogi po miescie to lepiej juz kupic 20letnia, pancerna łade, ktora przezyje te dziury, a nie katowac nowe auta... Szkoda wydanych pieniedzy..
                                90% moich tras to autostrady, i 89% z nich to Niemcy, Dania, Szwecja.

                                Juz pisalem, na dobrej drodze, komfort jest ok, przy wysokich prekosciach dokucza swist powietrza, ale to jest najmniejszy problem.

                                Ja ciagle powtarzam, co sporo osob pomija kiedy odpowiada, chodzi o bardzo glosne zawieszenie, ktore juz pomijam ze jest zbyt twarde, ale przenosi wszystkie odglosy do kabiny i wprawia ta kabine w monce drgania. Przez niektore tory tramwajowe w Wwie jak przejezdzam O3, to ja czuje twarde uderzenia, ktore w dodatku powoduje ze kabina cala drga. I jest to z mojego doswiadczenia, jakosc tlumienia ponizej sredniej, porownujace do konkurencji.
                                Pisze zupelnie powaznie, moja O3 wpada w srodku w rezonans nawet na gruboziarnistym plaskim asfalcie, a te male zmarszczki ktore sa na dohamowaniach, tuz przed swiatlami, powoduje ze wszystko sie u mnie trzesie.

                                Gdy pierwszy raz przejechalem po poprzecznych nierownosciach, myslalem ze cos sie stalo z zawiasem, bo tak lupnelo.

                                Auto kosztowalo mnie prawie 90tys. Chyba mam prawo wymagac nieco lepszej jakosci w tym temacie. W dodatku nie potrzebnie niektorzy sie unosza, to jest zlosc na Skode, a nie na jej uzytkownikow

                                A bez wzgledu na to czy jest sie ojcem 5 dzieci, czy singlem, O3 kupuje sie do normanej jazdy po drodze, jak mam ochote poscigac sie i poczuc dziury na wlasnych plecach, to jade na gokarty albo wypozyczam auto i jade na track day na normalny tor wyscigowy.

                                ps. moja O3 na jezdzie probnej jechala po wyjatkowo dobrej drodze, powyzej 150 tez bylo trudno mi na tescie pojechac. Takie rzeczy wyszy w praniu, po ponad 30k km.

                                Pisze to wszystko, bo mimo iz cala reszta auta jest na b. dobrym dla mnie poziomie, (przestronne wnetrze, dobre osiagi, male spalanie kiedy trzeba, swietna ergonomia i bogate wyposazenie - jak widac nie malo zalet) , to jednak mam nadzieje ze moja opinia spowoduje ze ktos kto jeszcze stoi przed wyborem auta, zastanowi sie 2 razy i przynajmniej lepiej przetestuje auto przed kupnem i byc moze uniknie rozczarowania jak ja. A fakt jest taki ze halas, bardzo wplywa na komfort jazdy i potrafi skutecznie przeslonic inne zalety. Mnie czasami po trasach bliskich 2k km ( a takie robie), zwyczajnie boli glowa od jazdy O3.

                                Komentarz

                                • greg505
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1239

                                  #91
                                  feels3, masz gwarancje wiec z niej korzystaj, to co opisujesz w kwestii zawieszenia jest nienormalne.
                                  Jakie masz kola? 18tki?
                                  Moze zejdz troche nizej z cisnieniem w oponach :roll:
                                  Black magic

                                  Komentarz

                                  • feels3
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 348

                                    #92
                                    Bylem w serwisie, przy okazji pierwszego przegladu po 30k.

                                    Kiedy zapytali mnie czy cos sie dzieje, dokladnie opisalem wszystkie drgania, trzaski i rezonans w aucie. Po odbiorze, glowny mechanik w ASO, powiedzial mi krotko, ten typ tak ma (zrobili jazde probna moim autem, aby sie upewnic). Jedyne co moga zrobic to rozebrac kabine i usunac drobne stuki, ktore sie pojawily (okolice slupka, drzwi i nawiewu).

                                    W czasie serwisu zafundowalem sobie w tym salonie jazde testowa Superbem i inna O3, Superb byl duzo cichszy, zawieszenie miekko tlumilo nierownosci, natomiast testowa O3 byla tak sama jak moja, z ta roznice ze pewnie ze wzgledu na mniejszy przebieg, plastiki na desce byly nieco cichsze. (przy okazji zwrocilo moja uwage, skrzypiacy pedal sprzegla, taki sam jak u mnie na poczatku, mi naprawili, w testowym chyba sie nie przejmuja takimi rzeczami, albo nie slysza )

                                    ps. mam 16tki

                                    Komentarz

                                    • mac_aaron
                                      Elegance
                                      • 2012
                                      • 984
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      #93
                                      Zamieszczone przez namo
                                      Przynajmniej BMW tą atrapę ma połączoną z wydechem a nie zderzakiem.
                                      (...)
                                      Tu akurat atrapa z auta za pół miliona
                                      Akurat to BMW co ja widziałem miało dokładnie jak Octa - atrapy w zderzaku, pod lewą schowany normalny wydech, a pod prawą pusto.

                                      Komentarz

                                      • feels3
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 348

                                        #94
                                        Zamieszczone przez namo
                                        Tapicerka w Octavii, Goflie 7 czy bliźniaczej A3 są identyczne! To jest to samo, trochę stylistycznie pozmieniane ale widać że na jedno kopyto robione. Czym się różnią? Otóż aby zachować hierarchię A3 > G7 > O3, ta ostatnia drzwi ma prawie gołe a A3 ma w drzwiach więcej wytłumienia nić C4 kolegi na całym dachu. Nie może być tak żeby tym w Octavii było wygodniej niż w Golfie, a Audi nie wspomnę. .
                                        Jeszcze dwa slowa na ten temat. Ocenianie jakosci auta przez pryzmat tapicerki w aucie to jak ocenianie konstrukcji budynku na podstawie tapet, kafelek czy paneli jakim zostaly wylozone sciany.

                                        Mozna miec 80 letni dom i w srodku wylozyc tym samym drewnem, tymi samymi panelami, wstawic te same drzwi, z tymi samymi zlotymi klamkami, co w swiezo wybudowanej willi u "sasiada" i moze to nawet w srodku wygladac podobnie, jak nie identycznie

                                        I na pierwszy rzut oka nie widac, ze sciany sa krzywe, strop drewniany caly sie ugina jak chodzisz po podlodze, wchodzac na poddasze widzisz tylko blache dachowa przymocowana do krokwi, a sciany od zewnatrz sa slabo ocieplone i zima jest zimno.

                                        Wracajac do auta, owszem, te materialy w O3 sprawiaja dobre wrazenie i porownujac do VW czy Audi a nawet Seata, da sie zauwazyc elementy wspolne, ale liczy sie to co jest pod nimi, jak zostaly spasowane, jak sa przymocowane, czy tylko przykrecone na srubki, czy klejone, czy na wcisk ect, czy miedzy nimi jest jakis elastyczny silikon, czy jakas uszczelka, podladka ect, czy pod plastikiem jest jakies wygluszenie itp, itd. Inna sprawa, ze zewnetrzna faktura, nawet jesli podobna, nie oznacza ze material jest taki sam w srodku, moze byc tez innej grubosci ect.

                                        Zgaduje tylko teraz, ale nie trzeba byc mechanikiem ani projektantem aut, zeby widziec ze mozliwosci jest tu wiele aby zaoszczedzic i cos uproscic i ciagle sprawiac niezle wrazenie, przynajmniej na postoju.


                                        Zamieszczone przez namo
                                        Zanim zdecydowałem się na O3 RS na zakup A3 namawiał mnie pan z Rybnika. Przejchałem się Audiczką, to są samochody bez porównania, dzieli je przepaść. Tylko nie mam zamiaru kupować cichszego odpowiednika (w moim odczuciu) Fabii za 120 000 zł.
                                        Jesli juz, to A3 ma odpowiednika w postaci VW Golfa (patrzac na gabaryty).

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez feels3
                                          A3 ma odpowiednika w postaci VW Golfa
                                          na papierze tak. Odczucia wskazują na małe autko.

                                          Komentarz

                                          • spike1314
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 61

                                            #96
                                            Obecnie u mnie z trzaskami (skrzypieniem) następująco:

                                            - okolice zegarów
                                            - po lewej stronie z okolic małego głośniczka (chyba tam jest wysokotonowy).
                                            - po prawej dokładnie tak samo z okolic głośniczka
                                            - miejsce gdzie opieram łokieć - trzaski przy nacisku coś jak pękanie tych folii z bombelkami - po prostu przednia zabawa.

                                            Przebieg 9000 km

                                            Wracając do wygody, komfortu - pierwszy raz zrobiłem dłuższą trasę - 900 km (Kraków - zachodnia granica - Kraków - A4) - fotele standardowe na długiej trasie są niezbyt wygodne, pewnie przez brak komfortu zawieszenia, potrafi solidnie zmęczyć nawet na dość dobrej w końcu trasie - głośność - duże szumy z okolic lusterek przy V > 150 km/h - coś jak na filmie tego Niemca kilka postów wyżej, przy bocznym wietrze auto bardzo źle się prowadzi - trzeba dużo uwagi skupić na trzymaniu się pasa. Plusy to spalanie - wyszło ok 6,5 l - pomimo że prędkości w zależności od odcinka (od Wrocławia jest 110 cały czas) - 130-170 km/h. Niestety po tej jeździe - zaliczyłem 2 dniowy ból głowy mam nadzieję, że to niezwiązane z autem. Generalnie jakbym miał co tydzień robić w/w trasę lub o zgrozo po gorszych nawierzchniach niż autostrada 8-9 godzin - to naprawdę musiałbym zmienić auto na inne.

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #97
                                              Ale jesteście płaczki kalwaryjskie, aby mieć ciszę w samochodzie trzeba zainwestować w A6/8 bmw 5/7 czy inne limuzyny i wtedy bedziecie mogli smigać non stop autostradami bez bólu głowy :roll:

                                              Nie wiem czego oczekujecie od skody wartej 70-80kzł, że będzie tanio, luksusowo, paliło 5l i 7sek do setki, wszystko idealnie spasowane i bez awarii przez nastepne 200kkm?

                                              Panowie zejdźcie na ziemię, to tylko skoda :wink:

                                              P.S. Trasy po Polsce nie koniecznie autostradami robię zazwyczaj ze średnią powyżej 100km/h i jakoś nie musze posiłkować się tabletkami od bólu głowy a tutaj raptem prędkości 150km/h i łeb urywa :lol:
                                              Jadąc do Gdańska potrafię jechać non stop 200 na tempomacie i po wyjściu z samochodu jeszcze wiem na czym stoję :wink:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • D2mian
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 551
                                                • Toyota
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #98
                                                piramida, popieram kolegę! najważniejsze to świadomy zakup, zarówno co do możliwości jak i segmentu, marki auta.
                                                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                Smarowanie zapewnia

                                                Komentarz

                                                • krzyzakp
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1016
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  #99
                                                  Podpisuje sie pod postami wyzej
                                                  Nie wiem w czym problem w dlugich trasach.. Owdszem halasuje nawet w O2 (fakt, zauwazam tma powyzej 160 halas, ale te 10km/h to zadna roznica - choc nie wiem jjeszcze jak w trasach bedzie w O3).. Chcecie spokoj to Mesiu Ska i wtedy mozna marudzic ze przy 250 troche jednak szumi powietrze, a po wjechaniu na mokra autostrade jakos mniej pewniej auto jedzie i w ogole do dupy prowadzenoie, bo to przeciez Sklasa i powinien przy oberwaniu chmury tez pewnie sunac 250...

                                                  Bol glwoy - moze nie ten dzien? Raz mi sie zdarzyło miec masakryczny po 150km, ale przyczyna była inna.. Tak robie i po 1100km, jadac samemu przez pol niemiec i cała Polske, startujac o 15 po pracy, jedyne co odczuwam o 3 rano, wysiadajac to male zesztywnienie/bol posladkow + duza chec walniecia sie do lozka i odespania...

                                                  Co do samych wad O3 - wypowiem sie w grudniu najwczesniej, choc nie sadze ze beda jakies duze problemy.. w trasie potrzebuje muzyki, dobrych swiatel i troche mocy pod prawa stopa.. A czy trzeszczy czasme cos, to nie robi mi to roznicy, dopoki sie nei sypie..

                                                  Moja O3 RS

                                                  Komentarz

                                                  • Prim
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1040
                                                    • Audi

                                                    piramida, true (...)
                                                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                                    VW Jetta 1.2 TSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...