Morze Żywca poszło i... Gramy dalej!!! Mecz naprawdę to było widowisko w porównaniu do poprzednich.
octavia 3 vs golf 7 - jakosc tapicerek
Zwiń
X
-
Ja mam dopiero 8 tys km ale już słychać na dziurach trzeszczenie z deski mniej więcej z okolic zegarów oraz z prawej i lewej strony przy podszybiu na wysokości tego małego głośnika od radia, z tyłu też coś słyszę ale to mi mniej przeszkadza i też z miejsc gdzie szyba chowa się w drzwiach. Moim zdaniem jakość plastików oraz ich spasowania pod kątem trzeszczenia jest tragiczna i oprócz zawieszenia najgorszym zaskoczeniem w tym aucie. Przy 160tys km w Fordzie Mondeo nie było żadnych dźwięków od strony deski, plastików czy podszybia - co będzie w zimie oraz przy większym przebiegu - strach pomyśleć. Dodam, że nie jestem osobą która bardzo nasłuchuje wszystkiego co stuka, puka np. nie przeszkadza mi głośna praca zawieszenia i jego "sławnego" już dudnienia ale wkurzające jest że nowe auto z małym przebiegiem trzeszczy na dziurach jak kiepskie auta z lat 90 tych. Macie podobne skrzypienia z tapicerki?
Komentarz
-
-
U mnie zrobione 7000k i nic nie trzeszczy ani nie ma żadnych niepokojących dzwiękówOctavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
30k w 7 miesiecy.
Tu i owdzie stuka i trzeszczy, na dobrych drogach z malymi faldami jest ok, ale np przejazd przez tory tramwajowe to juz masakra, srodek wpada w rezonans jakby ktos przystawil mlot pneumatyczny do podwozia. Wrażenie jest takie że zawieszenie nic nie tłumi (plus b. sztywne i wrażenie b. małego skoku), całe, nie tylko tył. Każdy kontakt koła z ostrzejszą nierównością jest bardzo słyszalny, i odczuwalny jak ostre udeżenie.
Stary ponad 10 letni Seat Leon, po za tym ze ma klekota ktory z natury jest glosny, o wiele lepiej tlumi nierownosci drogi i nic tam nie cyka i nie skrzypi. Nad nierównościami przejeżdza z lekkim miękkim, stłumionym syczeniem zawieszenia.
Spasowanie według mnie nie jest problemem tylko cholernie twarde i słabo tłumiące zawieszenie, (sczególnie drobne, ostre nierówności są fatalnie tłumione) które wystawia na próbę całą kabinę.
I nie, nie chodzi o słynną belkę, wiele aut ją ma, i nie ma tego problemu.
Po za tym jestem b. zadowolony i daje autu 8/10 w większości kategorii, ale chałas ogólny w kabinie plus koszmarne tłuczenie się na nierównościach bardzo psuje końcowy efekt.
Ostatnio zrobiłem kilka km tymi autami: Grande Punto (3 letnie), Seat Leon (ponad 10 letni) , Alfa 156 (ponad 10 letnia) i Volvo V40 (roczne) i każdy z nich jest DUŻO cichszy na nierównościach od mojej ledwie 7 mies. Ovtavii, nawet Fiat Punto.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez feels330k w 7 miesiecy.
Spasowanie według mnie nie jest problemem tylko cholernie twarde i słabo tłumiące zawieszenie, (sczególnie drobne, ostre nierówności są fatalnie tłumione) które wystawia na próbę całą kabinę.
Mam 16" i nic nie trzeszczy. 10kkm. Zawieszenie tłumi całkiem ładnie, choć bardziej miękkie byłoby lepsze.
Komentarz
-
-
Mam 16, i slabo tlumi, bardzo slabo. To nie jest moja opinia, czy kwestia innego gustu .
To krotki techniczny opis charakterystyki auta, porownujac do aut ktore wymienilem. Punto, Volvo V40, Alfa 156 czy Leon, od czasu do czasu jade jako pasażer jeszcze paroma innymi i Octavia bardzo wyróżnia się na niekorzyść.
Szczególnie ża mam porównanie do aut również wielo letnich i również tańszych, które i tak wypadają dużo lepiej niż O3.
Dobra droga i wrażenia z jazdy sa super, na miekkich faldach jest sprezyscie, ale krotke poprzeczne nierownosci to tragediia i to jedno z gorszych aut pod tym wzgledem jakie mialem okazji prowadzic.
Prawde mowiac, gdybym w swoim Leonie uslyszal cos takiego, pojechal bym wystraszony do serwisu...
Nie, to nie jest norma, a wyprzedzajac tlumaczenia, ze gdzies tam, komus w Wartburgu zawias tlucze sie jeszcze bardziej wogole nie przyjmuje, i pisze to jako wlasciciel auta, niestety coraz czesciej podirytowany tym faktem. :|
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez feels3... ale krotke poprzeczne nierownosci to tragediia i to jedno z gorszych aut pod tym wzgledem jakie mialem okazji prowadzic.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez feels3
Ostatnio zrobiłem kilka km tymi autami: Grande Punto (3 letnie), Seat Leon (ponad 10 letni) , Alfa 156 (ponad 10 letnia) i Volvo V40 (roczne) i każdy z nich jest DUŻO cichszy na nierównościach od mojej ledwie 7 mies. Ovtavii, nawet Fiat Punto.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexZamieszczone przez feels3
Ostatnio zrobiłem kilka km tymi autami: Grande Punto (3 letnie), Seat Leon (ponad 10 letni) , Alfa 156 (ponad 10 letnia) i Volvo V40 (roczne) i każdy z nich jest DUŻO cichszy na nierównościach od mojej ledwie 7 mies. Ovtavii, nawet Fiat Punto.
Czasem robię przesiadkę do O2 FL, którą jeździ moja żona, gdzie zachwycam się pracą zawieszenia, natomiast jakość wykończenie pozostawi trochę do życzenia.
Komentarz
-
-
namo
Jak mnie wkur... drzwi. Wielka płyta jak na drzwiach w Żuku. Słychać ją jak się zamyka drzwi, jak się zamyka z uchyloną szybą i jeszcze sobie ta szyba zawibruje to aż ciary przechodzą.
Aaaa jeszcze mi stuka sprzączka od pasu bezpieczeństwa pasażera jak jadę sam po nierównej drodze.
Komentarz
-
Zamieszczone przez namoJak mnie wkur... drzwi. Wielka płyta jak na drzwiach w Żuku. Słychać ją jak się zamyka drzwi, jak się zamyka z uchyloną szybą i jeszcze sobie ta szyba zawibruje to aż ciary przechodzą.
Aaaa jeszcze mi stuka sprzączka od pasu bezpieczeństwa pasażera jak jadę sam po nierównej drodze.
Przewin na 4.08 z tego filmu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez namoJak mnie wkur... drzwi. Wielka płyta jak na drzwiach w Żuku. Słychać ją jak się zamyka drzwi, jak się zamyka z uchyloną szybą i jeszcze sobie ta szyba zawibruje to aż ciary przechodzą.
Aaaa jeszcze mi stuka sprzączka od pasu bezpieczeństwa pasażera jak jadę sam po nierównej drodze.
Zamieszczone przez Tippohttp://youtu.be/TJeFrjGpNaE
Przewin na 4.08 z tego filmu
Komentarz
-
-
namo
-
Zamieszczone przez namoTippo, przewiń do 3:16 https://www.youtube.com/watch?v=MdhMKJ4Sdpo
Komentarz
-
-
namo
-
I to dramat przez duże D. Napisałem krótkiego maila do SAP, grzecznie wyrażając żal i ubolewanie nad tym faktem, że nowa O3 zrobiła wyraźny krok wstecz w porównaniu do O2 pod tym względem.
Odpisali że twarda charakterystyka zawieszenia według ich obserwacji, jest chwalona przez użytkowników...
No ja się pytam, których. Poza tym twardość to jedno, a to że te drgania, są przenoszone do kabiny jako twarde udeżenia to drugie. Nie mam problemu z twardym zawieszeniem, ale nie podoba mi się że cała kabina trzesię się na mocniejszych poprzecznych nierównościach jakby miała się rozpaść.
Dla mnie to jest coś nieakceptowalnego w tej klasie aut. Jak już wcześniej pisałem, nawet 3x tańsze Grande Punto, czy 10 letni Seat Leon, którym często jeżdzę (i de facto, każde niemal auto którym miałem okazję się przejechać) tłumi nierówności wyraźnie lepiej.
Jeśli mam być szczery, to rozważam sprzedaż auta, bo mimo wielu zalet, ma wadę która przy moich przebiegach dyskredytuje to auto do jazdy. Jestem tym faktem naprawdę zmęczony i po naszych drogach jeździ się tym nie przyjemnie. Czasami nawet gruboziarnisty asfalt wprowadza w lekki rezonans niektóre elementy kabiny.
Rozmawiałem z jedną firmą która zajmuje się tunningiem, jedna z większych w PL, mniejsza o nazwe, po krótkiej rozmowie doszliśmy do wniosku, że poza słabym montażem elementów kabiny, głównym winowajcą może być bardzo zbyt mocno ustawione tłumienie zawieszenia (dla mniej obeznanych, odpowiada to min. za szybkość de / kompresji zawieszenia) , bo głębokie, płynne fałdy pokonuje płynnie i cicho, ale krótkie poprzeczne nierówności to dramat, zawiesznie wydaje się niepracować wcale i wszystko przenosci na kabinę. Niestety ciężko będzie wymienić amortyzatory na takie o innej charakterystyce, inna sprawa, że to tylko domysły i ciężko przewidzieć efekt takiego zabiegu, nawet jakby był możliwy.
I mówimy o aucie które ma 7 miesięcy i 30tys km. Co będzie za 4-5 lat i gdy będzie miało 200?
Komentarz
-
Komentarz