Koszty eksploatacji wersji RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maro rs
    Elegance
    • 2014
    • 948

    #51
    Ale ja się z tym poniekąd zgadzam - kupując auto (zwłaszcza usportowione/sportowe), szczególnie pod koniec gwarancji albo tuż po, zawsze jest ryzyko, że ktoś od razu miał zamiar je sprzedać właśnie wtedy, i nie miał żadnej motywacji, żeby o nie dbać choć trochę lub też sprzedaje, bo sypie się na potęgę i boi się kosztów, które zaczną się dzień po skończeniu gwary. Dlatego nie kupuję używanej m3, tylko nową skodę - bo się boję używek za dużą kasę.
    Ale mam też jakieś minimalne wymagana co do auta, i nigdy, ale to nigdy, nie kupiłbym już auta poniżej określonej mocy/osiągów, nawet jakby miało 10 lat gwarancji i kosztowało grosze. Bo zwyczajnie nie dawałoby mi radości. I gdybym nie miał/nie chciał wywalać 120.000, raczej przełamałbym się i kupił używkę, niż coś, czym nie chciałoby mi się jeździć. Ot takie moje przemyślenia - po prostu kompromisy mają jakieś granice. Dlatego rozumiem kogoś, kto woli używane auto, które mu pasuje, niż nowe, które mu nie pasuje
    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

    Komentarz

    • Maliniak
      Ambiente
      • 2014
      • 109
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #52
      Ale przeciez za te pieniadze, ktore chce wydac MaArek77, mozna kupic 1.8 TSI, ktore osiagami nie odbiega bardzo od RS TSI, natomiast wciaga nosem TDI

      Komentarz

      • MaArek77
        Drive
        • 2014
        • 60

        #53
        Zamieszczone przez Maliniak
        Ale przeciez za te pieniadze, ktore chce wydac MaArek77, mozna kupic 1.8 TSI, ktore osiagami nie odbiega bardzo od RS TSI, natomiast wciaga nosem TDI
        No ale nie ma wyglądu RS. Dyskusja wrze. Sam nie wiem co zrobię
        Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

        Komentarz

        • lubek24
          Rider
          • 2013
          • 597
          • Octavia III (5E3)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #54
          Dziś wracając ze Śląska na wlocie w Raszynie wypatrzyłem RS-kę O3 i grzecznie przez radyjko zagadnąłem. Ku mojemu zdziwieniu była w TDI. Mało tego właściciel od razu wypalił że było mu mało 184 KM i zrobił ją na 215 KM Już nie pytałem ile mu wciąga ON.
          Reasumując, w RS chodzi o frajdę z jazdy, a nie szukanie na siłę oszczędności w spalaniu. Popieram opinię kolegi Maliniak.
          O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

          Komentarz

          • JacekRS
            Rider
            • 2014
            • 394
            • Superb III (3V3)
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #55
            Z tego co wiesc gminna niesie to te silniki jeszcze sa nie do chipowania/boxowania...????
            "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

            Komentarz

            • dj1978
              Ambiente
              • 2014
              • 181
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #56
              Zamieszczone przez Maliniak
              Ale przeciez za te pieniadze, ktore chce wydac MaArek77, mozna kupic 1.8 TSI, ktore osiagami nie odbiega bardzo od RS TSI, natomiast wciaga nosem TDI
              Z tymi 250 Nm momentu w 1.8 TSI, to w te wciąganie nosem mocno wątpię. Kiedyś była gorąca dyskusja, że 1.8 TSI nie wiele się różni w dynamice od 1.4 TSI

              Komentarz

              • Maliniak
                Ambiente
                • 2014
                • 109
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #57
                Ach ten moment obrotowy w TDI. Szkoda, ze nie ma go na kolach Liczy sie stosunek mocy do masy. Zobacz na osiagi 1.8 TSI i porownaj z RS TDI. Mimo minimalnie wiekszej mocy roznica w osiagach jest jak miedzy 1.8 TSI, a RS TSI (a to 40KM i 100Nm, wiec sporo). W RS TDI masz az 380Nm , ale przez cale 800 obrotow (380/1750-2500), moc 184KM przy 3000. Teoretycznie powinno byc szybsze, a nie jest, co jest smieszne kiedy startujecie razem ze swiatel i sie okazuje, ze RS zostaje w tyle. Po co komu taki RS?

                Komentarz

                • maro rs
                  Elegance
                  • 2014
                  • 948

                  #58
                  Fakt, momentu w dieslu nie da się bezpośrednio porównywać z momentem w benzynie, bo takie porównanie nic nie wnosi. Jedyne co jest w dieslu w związku z dużym momentem lepsze, to chwilowe wciskanie w fotel.
                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                  Komentarz

                  • mufel
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 194

                    #59
                    Zamieszczone przez dj1978
                    Zamieszczone przez Maliniak
                    Ale przeciez za te pieniadze, ktore chce wydac MaArek77, mozna kupic 1.8 TSI, ktore osiagami nie odbiega bardzo od RS TSI, natomiast wciaga nosem TDI
                    Z tymi 250 Nm momentu w 1.8 TSI, to w te wciąganie nosem mocno wątpię. Kiedyś była gorąca dyskusja, że 1.8 TSI nie wiele się różni w dynamice od 1.4 TSI
                    kolega w firmie mial do testow 1.4 tsi. Niby ten sam moment. Wiec stanelismy na swiatlach. Roznica znaczaca a im szybciej tym dystans sie powiększa. Jak dla mnie roznica jest wielka w samym starcie nie wspominając o możliwościach wyprzedzania przy wyzszych prędkościach

                    Komentarz

                    • dj1978
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 181
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez Maliniak
                      Ach ten moment obrotowy w TDI. Szkoda, ze nie ma go na kolach Liczy sie stosunek mocy do masy. Zobacz na osiagi 1.8 TSI i porownaj z RS TDI. Mimo minimalnie wiekszej mocy roznica w osiagach jest jak miedzy 1.8 TSI, a RS TSI (a to 40KM i 100Nm, wiec sporo). W RS TDI masz az 380Nm , ale przez cale 800 obrotow (380/1750-2500), moc 184KM przy 3000. Teoretycznie powinno byc szybsze, a nie jest, co jest smieszne kiedy startujecie razem ze swiatel i sie okazuje, ze RS zostaje w tyle. Po co komu taki RS?
                      Jeśli mamy się trzymać katalogu to zakres obrótów momentu w TDI jest większy 1750-2750.
                      Na hamowni wygląda to jeszcze lepiej, bardzo przyzwoity zakres 1750-3400. Co pokazuje, że już na trasie 1.8 TSI będzie miał przód na wysokości tylnego zderzaka w RS TDI Poniżej link z chipem i bez chipa. Nie zmienia to faktu, że mocy nigdy nie zawiele i po gwarancji chętni zchipuje

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez Maliniak
                        Teoretycznie powinno byc szybsze, a nie jest, co jest smieszne kiedy startujecie razem ze swiatel i sie okazuje, ze RS zostaje w tyle. Po co komu taki RS?
                        Bo ładnie wygląda i mało pali
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • MaArek77
                          Drive
                          • 2014
                          • 60

                          #62
                          Zamieszczone przez Northeusz
                          Zamieszczone przez Maliniak
                          Teoretycznie powinno byc szybsze, a nie jest, co jest smieszne kiedy startujecie razem ze swiatel i sie okazuje, ze RS zostaje w tyle. Po co komu taki RS?
                          Bo ładnie wygląda i mało pali
                          Śmieszne prawda? ale prawdziwe. a po co komu, chyba jakiemuś bezmózgiemu dresikowi ściganie sie spod świateł ? To może wyścigi na 1/4 mili ?

                          Auta nie kupuje sie dla ścigania.

                          Ale dla frajdy jak ktoś określił "Wciskania w fotel" w TDI bez obaw że wciągnie 12 litrów benzyny.
                          Czasem żeby ujśc z życiem i wyprzedzić a zbiera sie na 3 i 4 biegu od tych Niutonometrów a czasem aby pokazać jakiemuś "pakerowi" w 12 letnim BMW że Skoda daje czasu i udowodnić że on wcale na drodze nie jest bogiem bo ma V6 i BMW.

                          Skoda Rs auto nie kłujące po oczach a jak BMW
                          Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

                          Komentarz

                          • Maliniak
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 109
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez MaArek77
                            czasem aby pokazać jakiemuś "pakerowi" w 12 letnim BMW że Skoda daje czasu i udowodnić że on wcale na drodze nie jest bogiem bo ma V6 i BMW
                            Czyli jednak sa momenty kiedy sie scigasz, bo chcesz komus cos udowodnic

                            W kazdym razie po to sie kupuje takie samochody zeby czerpac z nich pelnymi garsciami i gdzie mozna to sobie pouzywac. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten z nas kto nigdy sie nie scigal spod swiatel i nadal tego czasami nie robi dla zwyklej frajdy. Nie trzeba od razu byc bezmozgim dresem

                            Uwazam, ze RS to nie jest auto dla Ciebie.

                            Ja tam bede pokazywac, ze Skoda daje czadu, cywilna wersja RS, czyli 1.8 TSI Chociaz najchetniej wzialbym w leasing wlasnie RS TSI. Niestety zona stala na drodze i trzeba bylo isc na kompromis

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez MaArek77
                              Śmieszne prawda? ale prawdziwe
                              Czy śmieszne - to już kwestia gustu i poczucia humoru .

                              Zamieszczone przez MaArek77
                              w 12 letnim BMW ... ma V6 i BMW
                              Tak piątkowo - takiego połączenia na drodze nie spotkasz, więc możesz mieć nawet 1.2TSI .
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • Himenek
                                Rider
                                • 2014
                                • 412

                                #65
                                raczej tej BMKi nie łykniesz TDIkiem

                                Komentarz

                                • maro rs
                                  Elegance
                                  • 2014
                                  • 948

                                  #66
                                  Diesel i ściganie spod świateł to generalnie takie połączenie trochę nie bardzo...
                                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                  Komentarz

                                  • Dig Dug
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1306
                                    • Seat

                                    #67
                                    Maliniak,
                                    Ja tam bede pokazywac, ze Skoda daje czadu, cywilna wersja RS, czyli 1.8 TSI Chociaz najchetniej wzialbym w leasing wlasnie RS TSI. Niestety zona stala na drodze i trzeba bylo isc na kompromis
                                    Mojego kolegi ojciec dostał takie ultimatum odnośnie psa (Dog Arlekin) od swojej żony, że albo pies, albo ona i podobno zastanawiał się 3 dni. :szeroki_usmiech Finalnie pies poszedł spać :?

                                    Pewnie 1.8TSi łyka RS TDI, bo ma też gifty do powyżej 200KM, ale czy łyka czy nie, to meritum tematu jest zasadność zakupu przez kolegę 2-3 letniego RS-a. Moje zdanie jest takie, że w kwotach 80 tys wolałbym dopłacić do cywilnej nowej 2.0TDi jesli tak bardzo zależy koledze na spalaniu, niż kupować RS-a po kimś, kto robił strzały ze sprzęgła spod świateł i męczył dwumasę, a o skrzyni nie wspomnę.
                                    Bo nie uwierzę, że ktoś kupuje RS-a TDI i jeździ grzecznie jak 1.6TDi. Zresztą główny argument kupujących RS TDi to, że może przybutować i silnik nie spali mu kilkunastu litrów benzyny jak RS TSI, tylko w okolicach 10 litrów.
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz

                                    • krzyzakp
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1016
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #68
                                      Dig Dug, w 95% tak, choc w przypadku TDI to spod swiatel sie malo rusza, tylko lata w trasie.. a tam depniecie do oporu, jak na budziki sa 3 cyfry juz nie meczy skrzyni/dwumasy, bo peacuja w innych warunkach..

                                      Po za tym dla mnie RS tez jest wyborem ze wzgledu na nizszy zawias fabrycznie i przed wszystkim wieksze tarcze - to przy sredniej z całego zycia auta pod stowke, ma duze znaczenie, bo niestety pare razy zdarzyło sie hamowac z ~ 200 do 100... A wtedy tarcze maja naprawde sporo roboty...

                                      Moja O3 RS

                                      Komentarz

                                      • beaviso
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 767
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez krzyzakp
                                        Po za tym dla mnie RS tez jest wyborem ze wzgledu na nizszy zawias fabrycznie i przed wszystkim wieksze tarcze - to przy sredniej z całego zycia auta pod stowke, ma duze znaczenie, bo niestety pare razy zdarzyło sie hamowac z ~ 200 do 100... A wtedy tarcze maja naprawde sporo roboty...
                                        Święte słowa. Gdybym w swojej najzwyklejszej pod słońcem 105-konnej O2 miał do wyboru - więcej mocy lub większe hamulce - bez wahania wybrałbym hamulce. Nawet przy tej (nie)mocy, seryjne heble nie wystarczają - są pozornie dobre, ale tylko przy pojedynczych hamowaniach z niezbyt dużych prędkości. Wytrzymałości nie mają w ogóle. I nie mówię o tanich zamiennikach.

                                        A co do momentu obrotowego w dieslu - mam drugie auto z 400 Nm (po chipie). Fakt, wyprzedza się tym doskonale. Ale wczoraj wieczorem jak pojeździłem po mieście w warunkach krótko po deszczu, to każda sprawniejsza benzynka mnie odstawiała. Jedynka - prawie nie do użycia, więc szybko dwójka, ale delikatnie z gazem bo kopytami wierzga, na lekkim łuku przód już mi uciekł zanim ESP/ASR zdążył zdławić. Dalej, trójka, a przy 2500 rpm gaz w podłogę i znowu reaguje ESP/ASR zdławiając silnik. I taka to jazda... Wierzganie, a nie jazda. A tymczasem takie 2.0 benz 150 koni / 200 Nm już mocno z przodu.

                                        M.
                                        666 4U

                                        Komentarz

                                        • wojcian
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 149

                                          #70
                                          Dig Dug, no to uwierz ,bo ja zamierzam kupic rs tdi i bede nim jezdził jak 1,6 tdi , a czasami sobie depne. I w ani rs tsi oraz tdi nie ma mowy o jakiś uwalnianiu emocji, przecież to są zwykłe auta zprawie normalnym zawiasem , nieco wiekszymi tarczami,i zmienionymi zderzakami,więc ja sie pytam gdzie tu jest miejsce na jakięś emocje,w pozostałych autach vag te silniki i tarcze sa montowane w zwykłej serii (superb,pasek ,audi),więc sie pytam gdzie te emocje dla mni,jest to normalne wozidło z nieco mocniejszym silnikiem nie dostepnym w skodzie w wersji powiedzmy cywilnej ,i dlatego jak ktoś chce 220w tsi lub 184w tdi to jest skazany na rs-a.

                                          Komentarz

                                          • maro rs
                                            Elegance
                                            • 2014
                                            • 948

                                            #71
                                            Zamieszczone przez wojcian
                                            I w ani rs tsi oraz tdi nie ma mowy o jakiś uwalnianiu emocji
                                            Ja bym tych aut nie stawiał obok siebie jednak, miałem okazję jeździć jednym i drugim chwilę po sobie i różnica jest ogromna - między moim dieslem 223 KM/434 Nm a octą TSI jest spora różnica na korzyść octy, a między moim i octą TDI - wielka na korzyść mojego. Razem między dwie octami - kosmos, zupełnie różne auta, łączy jest tylko nazwa i wygląd. I o ile octavia w tdi faktycznie nie wzbudza u mnie emocji podczas jazdy, to już tsi owszem.
                                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                            Komentarz

                                            • Himenek
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 412

                                              #72
                                              jak ma nie być różnicy między TDI a TSI skoro TDI kręci się na 2ce do 75 km/h a TSI do 120... zupełnie inne silniki, inne przełożenia i nie pomoże tu większy moment obrotowy diesla.

                                              Komentarz

                                              • mufel
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 194

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Himenek
                                                jak ma nie być różnicy między TDI a TSI skoro TDI kręci się na 2ce do 75 km/h a TSI do 120... zupełnie inne silniki, inne przełożenia i nie pomoże tu większy moment obrotowy diesla.
                                                kazdy moze wejsc na strone skody i poczytac o osiagach. Moze to suche fakty alr maja odzwierciedlenie w rzeczywistości. Najszybszy rs tsi potem 1.8 a pozniej rs tdi. Czasami jak czytam komentarze to dochodze do wniosku ze ludzie nie jezdzili innymi o3 niz posiadaja a do tego nie czytaja danych fabrycznych.

                                                Komentarz

                                                • Himenek
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 412

                                                  #74
                                                  to to ja wiem, i jestem świadomy tego że diesel nie jest najszybszy . jakoś mnie to specjalnie nie boli.

                                                  Komentarz

                                                  • wojcian
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 149

                                                    #75
                                                    Mnie tez specjalnie nie boli swiadomość ze tsi i inne auta są szybsze i mocniejsze ,w moim wypadku to kompromis miedzy osiągami ,kosztami utrzymania i ceną auta.Robiąc okolo 35tys rosznie przy różnicy pb-on około 1złoty(Belgia), mogło by mnie juz boleć.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...