Najszybszy rs tsi potem 1.8 a pozniej rs tdi. Czasami jak czytam komentarze to dochodze do wniosku ze ludzie nie jezdzili innymi o3 niz posiadaja a do tego nie czytaja danych fabrycznych.
Koszty eksploatacji wersji RS
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez LeniwiecNajszybszy rs tsi potem 1.8 a pozniej rs tdi. Czasami jak czytam komentarze to dochodze do wniosku ze ludzie nie jezdzili innymi o3 niz posiadaja a do tego nie czytaja danych fabrycznych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecNo a różnica między "zwykłym" Combi TDI 184 KM 4x4 a RS TDI to już dobra sekunda. Właśnie dlatego wg mnie sens zakup RSa TDI jest obecnie dość dyskusyjną sprawą.
Komentarz
-
-
mufel, trzeba jeszcze brac poprawke, ze przy bogato doposazonej wersji, to 4x4 TDI wychodzi prawie 10tys drozsze od RSa z manualem.. Do tego np. j nie chce DSG, bo nie widze sensu takiej dopłaty do czegos, czego prawie nie uzywam..
Gdyby była opcja zamowienia tego TDI z 4x4 i manualem, to sadze ze tez bym odpuscił RSa i brał 4x4 - tarcze zawsze mozna wymienic w miare łatwo na te od RSa, a dołozenie 4x4 to juz gruba rzezba..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dj1978Jeśli mamy się trzymać katalogu to zakres obrótów momentu w TDI jest większy 1750-2750.
Na hamowni wygląda to jeszcze lepiej, bardzo przyzwoity zakres 1750-3400. Co pokazuje, że już na trasie 1.8 TSI będzie miał przód na wysokości tylnego zderzaka w RS TDI
Mialem okazje sprobowac sie z klekotem RS na autostradzie, kilka razy pod rzadz od 120 do ponad 200, za kazdym razem tdi zostaje z tylu.
Wiec ten wielki moment na silniku w tdiku ma sie ni jak do skromnych 290-300NM jakie ma 1.8Black magic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Zamieszczone przez dj1978Jeśli mamy się trzymać katalogu to zakres obrótów momentu w TDI jest większy 1750-2750.
Na hamowni wygląda to jeszcze lepiej, bardzo przyzwoity zakres 1750-3400. Co pokazuje, że już na trasie 1.8 TSI będzie miał przód na wysokości tylnego zderzaka w RS TDI
Mialem okazje sprobowac sie z klekotem RS na autostradzie, kilka razy pod rzadz od 120 do ponad 200, za kazdym razem tdi zostaje z tylu.
Wiec ten wielki moment na silniku w tdiku ma sie ni jak do skromnych 290-300NM jakie ma 1.8
Komentarz
-
-
Przejrzałem cały wątek i się zgubiłem.
Kolega MaArek77 jest na etapie poszukiwań i wymaga rzeczy się wykluczających (kolejny wątek dotyczy SS, DPF itd i potencjalnych kosztów z nimi związanych). Żeby był diesel, ale bez DPF, mocny (dużo Nm i KM), ale oszczędny, dawał frajdę z jazdy i pozwalał utrzeć nosa rajdowcom w prawie nowych BMW (dlaczego tylko BMW, wielu wozi się starymi Civicami, Accordami, Golfami itd), ale auta nie kupuje się dla ścigania itd.
Jak kupisz to zaczniesz się doszukiwać minusów (na forum znajdziesz ich dużo). Np. weź pod uwagę, że 2,0TDI ma belkę z tyłu, a RS w klekocie już nie.O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo76Przejrzałem cały wątek i się zgubiłem.
Kolega MaArek77 jest na etapie poszukiwań i wymaga rzeczy się wykluczających (kolejny wątek dotyczy SS, DPF itd i potencjalnych kosztów z nimi związanych). Żeby był diesel, ale bez DPF, mocny (dużo Nm i KM), ale oszczędny, dawał frajdę z jazdy i pozwalał utrzeć nosa rajdowcom w prawie nowych BMW (dlaczego tylko BMW, wielu wozi się starymi Civicami, Accordami, Golfami itd), ale auta nie kupuje się dla ścigania itd.
Jak kupisz to zaczniesz się doszukiwać minusów (na forum znajdziesz ich dużo). Np. weź pod uwagę, że 2,0TDI ma belkę z tyłu, a RS w klekocie już nie.
No ale DPF-u nie da sie obejść. Kto zabroni mi miec disla pomimo że mało jeżdżę. Jakis palant ekolog? Unia? Szlag by ich wszystkich. Mam teraz TDI na PD bez DPF-u i pasuje.
No a koszty eksploatacji jak wszyscy rozumieją, za tarcze i dwumas w Rs-ce płacić przykładowo 30-40% więcej to zdzierstwo
Czy muszę utrzec nosa innym w BMW czy hondzie? Nie? Ale czasami ludzie zachowując jak Bogowie za kółkiem, ma swoje 70 czy 90 koni i gna na 3-go jakby miał 250. Nie znam możliwości nie tylko swoich ale przede wszystkim swojego auta. A ja tu skoda bym pojechł tak że zbledli by szpanerzy, taka zwykła Octavia (inteligentni poznaliby ze niezwykła a a RS)
No a minusy - jestem raczej wymagający i juz mnie Octavia w każdej wersji drażni:
- dyszel podtrzymujący maskę a nie teleskop
- na drzwiach przednich dykta i brak tapicerki na boczku
- zapalniczka w konsoli na środku wystaje jak w żuku
- schowek na rękawiczki nie jest zamykany (może i zbędna rzecz ale fakt)
- podobno Octavia potrafi trzeszczeć i zalatywać tandetą, nawet trójka
Dlatego na najbliższy tydzień jestem omówiony na testy Octavii RS i Golfa GTD. Udało mi sie znaleźć te auta do jazd próbnych.
Gdyby nie moja fascynacja skodą i fakt że Golf ma mały bagaznik to zapewne faworytem byłoby auto vw chociaż drogieZbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
Wedlug mnie szukasz oszczednosci nie tam gdzie powinienes. Do tego planujesz kupic rzeczone auto jako uzywane, a nie nowe. Chcesz teraz przejechac sie samochodem, ktory kupisz za 3 lata. Przeciez nikt nie wie jak te auta beda sprawowac sie po tym czasie i jakie beda koszty eksploatacji. Jestes w stanie powiedziec wprost dlaczego upierasz sie przy TDI? Przeciez benzyna jezdzi sie duzo przyjemniej. Nie ma to pewnie znaczenia w przypadku DSG, ale chyba chcesz manual jak dobrze pamietam. Pytam z czystej ciekawosci, bo nadal nie jestem w stanie pojac co ludzi sklania do kupowania TDI kiedy i tak malo jezdza
Z drugiej strony Twoj wybor, wiec nie ma co wnikac
Ja tez bym wolal nowego Passata niz O3, ale po co przeplacac? Biorac Skode, a nie VW idziesz na kompromis, ale tez wybierasz ja tylko dlatego, ze jednak zbudowana zostala na podzespolach VAGa i wykorzystujac te sama technologie. Kiedys nawet o Skodzie bym nie pomyslal, ale jak wsiadlem do O3 to naprawde bylem w szoku - szczegolnie RS. Golfa skreslilem od razu z powodu silnikow. W Passacie jedyny sensowny jest 2.0 TSI, ale tylko high line, wiec cena zaczyna sie od 140 tys
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaliniakDo tego planujesz kupic rzeczone auto jako uzywane, a nie nowe. Chcesz teraz przejechac sie samochodem, ktory kupisz za 3 lata.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexZamieszczone przez MaliniakDo tego planujesz kupic rzeczone auto jako uzywane, a nie nowe. Chcesz teraz przejechac sie samochodem, ktory kupisz za 3 lata.. Ja planuję się przejechać koncepcyjnym lexusem jak tylko za 3 lata doplynie na niszowę targi do pl. Jak mi się spodoba za 20 lat go kupię, będzie już stary i tani. A tak na serio śmieszy mnie wybieganie na 3 lata naprzód, bo po 1 niech chlopa ktos trafi na pasach, czego nikomu nie życzę, po 2 zmieni się jego status majątkowy i o 3 letniej o3 będzie mógł pomarzyć, po 3 wyjdzie wiele innych samochodów o podobnych osiagach i cenie , nawet za rok więc może 2 letnie kosztować tyle co o3 3 letnia , a po 4 może okazać się że o3 bdzie sie pier..... na potęgę, a po 5 może się okazać , że kolega umoczy i np zamiast 2 dzieci będzie miał 3 i kupi sobie Xare Picasso z dieslem 1.6 110 koni
RS Stage 2 335/450
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maliniaknadal nie jestem w stanie pojac co ludzi sklania do kupowania TDI kiedy i tak malo jezdza. Jakie znaczenie ma tutaj ilość km rocznie skoro wiadomo, że samochód spala dajmy na to 8 litrów TDI oraz 10 litrów TSI. Na sucho wychodzi 2 litry na setkę różnicy (przyjąłem takie same ceny za litr każdego z paliw). Jeżdżąc TDI oszczędza się na każdym km w porównaniu do TSI i miarę wzrostu rocznego przebiegu oszczędności rosną. Tym bardziej, że w przypadku używanych samochodów różnica w cenie między TSI i TDI nie będzie pewnie aż taka jak w przypadku nowych, więc nie liczy się czasu zwrotu wyższej ceny TDI. Ja zrozumiałem, że chodzi koledze o mniejsze spalanie (plus dużo koni, dużo niutków), w zasadzie pewnie i tak kupi TDI, bo widać w każdej jego wypowiedzi, że decyzja już podjęta, ale czeka na takie Wasze "przyklepanie" wyboru
. Więc napiszcie, że dobrze wybrał i trzy tematy do zamknięcia :lol:
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Digdug : 1.6 tdi tez niezly , cale 105 koni nieokrzesanej mocy, ponoć ciężko opanować, a używki chodzą za grosze, bo do wymiany turbina, dwumas, tarcze , klocki, dpf, rozrząd , opony i wsumie 3 letnie auto, wychodzi bardzo tanio z Niemiec, jak pan Mietek ogarnie wszystko w swoim garażu za 20% ceny aso. Do tego zaplacic za paliwo-sprowadzenie,rej wywozowe z ubezp, akcyzę, pcc, zwolnienie vat, rejestrację, tłumaczenie, to 75-80 za 3 letnią Rskę to jak za darmo i bankowo będzie miała 75-80 tys przebigu, bo 70 letni sędzia nią jezdził, a to było 4 auto w rodzinieRS Stage 2 335/450
Komentarz
-
-
Kolega Northeusz mnie zrozumial. No a po 2-3 latach okaze sie cz Octavia 3 sypie sie czy nie. Dlatego zamiast 120-130 tys zl wole ulokowac 75-80 w uzywke. A jazda probna po to aby przekonac sie czy skoda RS czy golf GTD i znalezc plusy czy minusyZbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
MaArek77, to po co zawracasz głowę teraz?
masz na te swoje przemyślenia 3 lata - a za rok lub dwa będzie przynajmniej coś wiadomo o realnej awaryjności i kosztach utrzymania tego auta
teraz to tylko nabijanie postów i wróżneie z fusów
z własnego doświadczenia (bo mam drugiego O2 RS) mogę ci powiedzieć, że koszty utrzymania O2FL RS nie odbiegają znacząco od kosztów utrzymania O2FL(róznica jest rzędu ok 10% w cenach części z ASO- robocizna jest taka sama) - poza ASO jest problem z dostępnością niektórych zamienników i ograniczna ilość części używanych na popularnym portalu aukcyjnym
no ale w przypadku O3RS ci to nie grozi bo tych aut teraz jeździ po polskich drogach całe multum - o ile O2RS była rarytasem to O3RS stała się autem popularnym :wink:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
MaArek77, główne podzespoły tak- jest unifikacja
ale już np plastikowe pierdółki bywają rózne
no i zdecydowanie jest inna jakość wykończenia i funkcjonalność podzespołów
jak napisałem powyżej - ja już Octavii więcej nie kupię
ceny są porównywalne z innymi markami, jakość wykończeni i trwałość nie powala a serwis Skody jest zwyczajnie drogi - np w Audi koszt przeglądu mam niższy niż w w Skodzie pomimo tego, że mam złotą kartę Skody :roll:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyMaArek77, główne podzespoły tak- jest unifikacja
ale już np plastikowe pierdółki bywają rózne
no i zdecydowanie jest inna jakość wykończenia i funkcjonalność podzespołów
jak napisałem powyżej - ja już Octavii więcej nie kupię
ceny są porównywalne z innymi markami, jakość wykończeni i trwałość nie powala a serwis Skody jest zwyczajnie drogi - np w Audi koszt przeglądu mam niższy niż w w Skodzie pomimo tego, że mam złotą kartę Skody :roll:
No podobno Golf 7 jakościowo jest lepszy (plastiki, spasowanie itp). nie trzeszczy i jest dopracowany.
No z cenami przeglądów kolega mnie zdziwił. Ile kosztuje taka przyjemność w skodzie w porównaniu do Audi ?Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.
Komentarz
-
-
MaArek77, :roll:
ja mówię o serwisowaniu Audi w serwisie Audi i Skody w serwisie bo mam oba auta
ale patrząc na rozbieżności cen- duży przegląd kosztuje w Skodzie ok 2000pln a duży przegląd w Audi kosztuje ok 1500pln
są też róznice pomędzy poszczególnymi ASO skody - i tak róznica pmiędzy 3miastem a Warszawą potrafi wynosić np 300-500pln w zależności od zakresu czynności( 1 rbg ASO to koszt ok 240pln)
częśći do skody zamawane w VW też bywają tańsze niż te zamawiane w skodzieprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaArek77jestem raczej wymagający i juz mnie Octavia w każdej wersji drażni:
A może najlepiej zastanów się nad tym ile możesz wydać, co jest absolutnym priorytetem (sądząc z wpisów diesel), a co możesz sobie odpuścić.O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Żenująca dyskusja... użytkowników którzy kupili nowe samochody z gościem, który będzie kupował używany... i znowu jedni RS`a nei rozumieją jak można kupić zwłaszcza w TDI, inni tylko 4x4, jeszcze inny zwraca uwagę na tą nieszczęsną podporę maski i już całkowicie to dyskwalifikuje Octavię... ale pomogliście :lol:
Zamieszczone przez piotrek_gdyale patrząc na rozbieżności cen- duży przegląd kosztuje w Skodzie ok 2000pln a duży przegląd w Audi kosztuje ok 1500pln
Ja po 30kkm robiłem przegląd i kosztował mnie mniej niż 1000PLN, a były w tym jeszcze chlapacze z założeniem z tego co pamiętam :P"Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
JacekRS, olej plus filtry w silniku i skrzyni :roll:
Zamieszczone przez JacekRSmniej niż 1000PLN
a w Audi tez mam automat :wink:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz