Zamieszczone przez Dig Dug
Fajny test 1.2 tsi 85 Kucy O3 - w koncu ktos napisal prawde!
Zwiń
X
-
Dig Dug, " jeżdzę 1.6-2,5 tys" ja po mocnym dieslu, nie daje rady tak jeździć, dość często się pojawia 4 tysiące na blacie. zresztą to konieczne, żeby cokolwiek sensownie wyprzedzić....hehe :P 2,5 to absolutne minimum, żeby 1.4 wolnossak się turlał. średnio kręce się w zakresie 2,5-3,5, żeby normalnie jechać, a nie jak kapelusz. bo chyba piszesz o wolnossącej fabii, a nie tsi żadnym w wypadku tych obrotów?
Komentarz
-
-
sew1981, Ja jeżdżę w stylu ekodriving. Poprzednio miałem O1 2.0 i Golfa 1.9TDi na pompowtryskach 115KM i 315 Nm, skrzynia 6b. I tamte szły, chociaz wolałem O1.
A tu wierz mi F2 da radę tak jechać. I nie żebym męczył silnik. Po prostu ciągnę obroty do 2,5 tys i zmiana biegu. A jak np. coś przystopuje to odpuszczam gaz i czasem spadną mi obroty do tych 1600 jak np. na 4b mam 50 km/h, albo 60-70 na 5b i się turlam. Jak byś przegladnął moją drogę do i z pracy, to bys widziałem, że płasko i do turlania się nadaje. Ale generalnie obroty same trzymają się na ok 2000, bo tak jest zestopniowana skrzynia dla typowych prędkości i biegów (3-40, 4-60, 5-80). Ale jak trzeba wyprzedzić, to wtedy tak jak piszesz, but w podłogę i zazwyczaj redukcja z 5, bo na 4b jeszcze wyprzedzisz, ale 5b to za wolno idzie. I do tego hałas przy obrotach. Typowe miejskie auto z miejskimi osiągami, no ale taki urok tego silnika. :P
PS. Trochę mnie zdziwiło w teście branie oleju przez 1.2TSi. Albo go pałowali, albo co :shock:Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981ojej, przestańcie się sprzeczać o pierdoły, wiadomo, że to bolidy nie są. Ale osiągi na poziomie 12 s do setki wystarcza do poruszania się przecież obiektywnie patrząc, jak trzeba pocisnąć nawet w tym O3 bazowym, oczywiście nie w pełnym komplecie pasażerów.
Kris86, musimy kiedyś się ustawić na kresce, moja renówka 1.4 wolnossak ma 11,8 do setki i 95 koni niby, byłby mega zabawny "wyścig" potworów :P :wink:
ale za to ma tylko 127 Nm, a nie 160 Nm jak 1.2 tsi.
[ Dodano: Pią 26 Gru, 14 13:09 ]
Zamieszczone przez TREIUstalmy jedno nie mozna porównywac 1.4mpi jaki Dig Dug ma w fabiszonie do 1.2tsi 85 kucy moc ta sama a w jezdzie odchłan, i wiem co pisze bo poprzednio miałem OII i OII fl z silnikiem 1.4mpi, róznica po mdzy. tsi 85 a 105 km jest naprawde niewielka i jedyny sensowny atut 105km to mozliwosc zakupienia skrzyni 6biegowej.
Żeby nie było wybrałem tą opcję silnikową świadomie na podstawie swoich przemyśleń, oczekiwań no i budżetu jaki miałem, ale nie mogę się też zgodzić że 1.2 TSI 85KM, to prawie to samo co 1.2 TSI 105KM 5 czy 6b wiadomo prawie robi różnicę.
Jak wiemy w jeździe mjeskiej różnice pomiędzy autami 60KM czy 120KM się wyrównują, bo tam używamy ze 30KM nie więcej i głownie chodzi o moment obrotowy. Główne różnice wyjdą natomiast na trasie tutaj na pewno 105 TSI 5b a już tym bardziej 6b pokaże swoją wyższość.
Jestem zadowolony z wyboru, ale też nie chce popadać w skrajności, tak jak to robił wcześniej kolega Dig Dug twierdząc, że O III z tym silnikiem, nie ma racji bytu.
Cieszy mnie też, że ostatnio DigDug zmienił, zelżał, swoją retorykę, choć w kwestii testów nadal wybiera te standardy jak mu wygodniej, bo albo opieramy się na dostępnych testach z prasy motoryzacyjnej, albo przyjmujemy testy robione własnym sumptem z zegarkiem w ręku. Ja wybieram jednak testy podawane przez prasę mot.
PozdrawiamWcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
prez7, Odnośnie testów, to mówię Ci serio, że wielkość opon i felg ma znaczenie. W F2 naprawdę wychodzi mi różnca 1 sekundy i od startu czuć, że silnik łatwiej kręci oponami 185/60 R14 niż alusamimi 195. Może mniej to czujesz, bo masz więcej momentu w przedziale 1500-2000 obr, ale ja to czuje w F2, bo mam tam mało, więc jak daje buta przy 60 km/h podczas testu, to moment narasta cały czas, ale z niskiego poziomu. Im szybciej tym lepiej idzie, ale dostaje zadyszki (widać to nawet na filmiku), która jest jeszcze większa na większych oponach/felgach i stąd wg. mnie te słabe wyniki w teście prasowym. A to, że dobrze robię test potwierdza to, że robione przeze mnie filmiki dla Rapida 1.2 105KM 6b potwierdzają testy tej O3 105KM, tak więc nawet jakby przyjąć mój błąd 1 sekunda, to jest to prawie to samo i moje testy F2 są reprezentatywne. A test F2 w necie to jakaś pomyłka, albo te opony, z tym ze 25 sekund to trochę duzo.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dig Dug, no widzisz...Ty przesiadłeś się z 115ps i 315 Nm w GIV, ja ze 169 ps i 374 Nm w chipowanym SI 1.9 tdi...więc dlatego mam jeszcze częściej but w podłodze pewnie w tych swoich 95 ps i 127 Nmach...hehe :wink: :lol:
a to że rozmiar kół ma wpływ na dynamikę w słabych autach, z małym momentem to oczywistość :wink: ja mam w swoim 175/65 r14 i wprawdzie to minimum do takiego nadwozia, 15 stki by mogły być z szerokością 185 - szczególnie jeśli chodzi o zakręty. Ale za to lepiej się zbiera w aucie z małym momentem takie koło :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TREIPewnie ze jest róznica ale oba silniki swietnie nadają sie do OIII i oto tutaj chodzi w całej dyskusji. 1.2 85 km to bardzo dobry silnik i spokojnie daje radeWcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
lukaszc2, motostat pokazuje coś innego. Takie wybiórcze pokazywanie spalań ma się nijak do rzeczywistości.
[ Dodano: Sob 27 Gru, 14 21:09 ]
Zamieszczone przez Dig DugW F2 naprawdę wychodzi mi różnca 1 sekundy i od startu czuć, że silnik łatwiej kręci oponami 185/60 R14 niż alusamimi 195.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBlukaszc2, motostat pokazuje coś innego. Takie wybiórcze pokazywanie spalań ma się nijak do rzeczywistości.
Komentarz
-
-
Kris86
Spalanie jak najbardziej ok. Autostradą z Gdańska do Torunia na tempomacie z częściowo włączoną klimą, 4 dorosłymi osobami i prędkością 120 km/h przy średniej prędkości 120 km/h spalanie pokazał 5,6 litra
Długoterminowe mam 6,5 litra, a długoterminowe jest liczone o ile się nie mylę z 10 tys km U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto
Komentarz
-
lukaszc2, Kris86, tylko Panowie, użytkownik który czyta co piszecie to myśli że 1.2 pali 5-5.5 l/100km, kupuje a potem jest rozczarowany. Bo po mieście nie jest 6 a jest 7 albo 8. Żeby mieć 7 to trzeba z gazem obchodzić się delikatnie. To że komputer pokazuje że auto pali 6.1 przy średniej 100km/h to nic nie znaczy, bo realne jest 0.3-0.5 więcej. Także, motostat czy coś innego prawdę powie (np. kalkulator po tankowaniu). Moje 1.6TDI pokazuje 4.2-4.6 spalanie jak realne z baku wychodzi 4.8-5.0. I co mam chwalić się że moje 1.6TDI pali na trasie 4.2 jak tak nie jest?? :wink: :szeroki_usmiechOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kris86U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto
[ Dodano: Nie 28 Gru, 14 10:36 ]
Zamieszczone przez AdamBlukaszc2, Kris86, tylko Panowie, użytkownik który czyta co piszecie to myśli że 1.2 pali 5-5.5 l/100km, kupuje a potem jest rozczarowany. Bo po mieście nie jest 6 a jest 7 albo 8.
Trasa bez autostrad około 5-5,5 litra:
Autostrady (do 150 km/h) spalanie około 6-6,5 litra:
Miasto (duże) do 7 do 8 litrów.
I to jest realne spalanie bynajmniej u mnie.
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez paweł2Z tego co piszecie wychodzi że 1.2TSI 85ps pali śr 6.5-7.0l,a 1.6TDI 5.0-5,5.Niezle
Komentarz
-
AdamB,Ameryki nie odkryłeś, w OIII będzie to samo. Na 195 będzie palić mniej od 205 o około 0.5 litra a od 225 jeszcze więcej. Ktoś kto myśli że będzie tyle samo niech sobie żyje nadal w błogiej nieświadomości że nadal auto mu pali tyle samo.
Ja tylko piszę, co stwierdziłem i tyle. A, że za tym idzie wyższe spalanie to się samo rozumie.
To że komputer pokazuje że auto pali 6.1 przy średniej 100km/h to nic nie znaczy, bo realne jest 0.3-0.5 więcej.
paweł2, Wyżej w temacie, zakładka 4, linki wkleił Kris86, są testy 1.2 85KM i 105KM robione przez jakąs redakcje. Tam w teście długoterminowym wersji 105KM dolewali 2-3 razy po litrze oleju. Przeczytaj sobie sam.
[ Dodano: Nie 28 Gru, 14 11:31 ]
Kris86, Długoterminowe czyli (2) obejmuje do 100h jazdy potem się zeruje. A ile w tym czasie wyjeździsz to zależy od użytkownika, bo 10000 km to musiałbyś mieć średnio 100 km/h przez 100h ostanio przejechane.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2Zamieszczone przez Kris86U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto
Realnie jest tak:
Trasa bez autostrad około 5-5,5 litra:
Autostrady (do 150 km/h) spalanie około 6-6,5 litra:
Miasto (duże) do 7 do 8 litrów.
I to jest realne spalanie bynajmniej u mnie.
Miasto w moim przypadku Warszawa, wartość 8l jest jak najbardziej do osiągnięcia, ale czasami jak trafisz na korek to wychodzi ci 10l, lub jak się pobawię w "kto pierwszy do następnych świateł" :szeroki_usmiech
Autostrada: w te wakacje zrobiłem 700km autostradą A2 i A1 trasa Warszawa -Tczew i z powrotem średnia 6,3l z kompa. Tempomat ustawiony na 140km, czasami dodałem dyszkę przy wyprzedzaniu, klima w 3/4 trasy załączona. Sprawdziłem też ile ciągnie max ~190km.
Samochód wtedy był nówka sztuka, miesięczniak i miał nie całe 2kkm przebiegu.
Teraz szykuję się na wyjazd zimowy w ferie zobaczę jak wyniki poza tym samochód już ma 8,5kkm, także liczę że będzie minimalnie lepiej.
Uważam że 1.2 TSI to bardzo oszczędny motorek jeżeli się nie "pedałuje" zbyt często.Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
Komentarz