Fajny test 1.2 tsi 85 Kucy O3 - w koncu ktos napisal prawde!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Northeusz
    RS
    • 2010
    • 1677
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    Zamieszczone przez Dig Dug
    że to prosty kręty odcinek
    Dig Dug, trzeba by ustalić dokładną wersję
    Pozdrawiam
    Northeusz

    Komentarz

    • Dig Dug
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1306
      • Seat

      Northeusz, Płaski kurcze. Są zakręty i kawałek prostej i znowu zakręty, potem prosta i zakręt z mostkiem. :P W skrócie prosty kręty odcinek :szeroki_usmiech
      Była O1 jest F2.

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        Dig Dug, " jeżdzę 1.6-2,5 tys" ja po mocnym dieslu, nie daje rady tak jeździć, dość często się pojawia 4 tysiące na blacie. zresztą to konieczne, żeby cokolwiek sensownie wyprzedzić....hehe :P 2,5 to absolutne minimum, żeby 1.4 wolnossak się turlał. średnio kręce się w zakresie 2,5-3,5, żeby normalnie jechać, a nie jak kapelusz. bo chyba piszesz o wolnossącej fabii, a nie tsi żadnym w wypadku tych obrotów?

        Komentarz

        • Dig Dug
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1306
          • Seat

          sew1981, Ja jeżdżę w stylu ekodriving. Poprzednio miałem O1 2.0 i Golfa 1.9TDi na pompowtryskach 115KM i 315 Nm, skrzynia 6b. I tamte szły, chociaz wolałem O1.
          A tu wierz mi F2 da radę tak jechać. I nie żebym męczył silnik. Po prostu ciągnę obroty do 2,5 tys i zmiana biegu. A jak np. coś przystopuje to odpuszczam gaz i czasem spadną mi obroty do tych 1600 jak np. na 4b mam 50 km/h, albo 60-70 na 5b i się turlam. Jak byś przegladnął moją drogę do i z pracy, to bys widziałem, że płasko i do turlania się nadaje. Ale generalnie obroty same trzymają się na ok 2000, bo tak jest zestopniowana skrzynia dla typowych prędkości i biegów (3-40, 4-60, 5-80). Ale jak trzeba wyprzedzić, to wtedy tak jak piszesz, but w podłogę i zazwyczaj redukcja z 5, bo na 4b jeszcze wyprzedzisz, ale 5b to za wolno idzie. I do tego hałas przy obrotach. Typowe miejskie auto z miejskimi osiągami, no ale taki urok tego silnika. :P

          PS. Trochę mnie zdziwiło w teście branie oleju przez 1.2TSi. Albo go pałowali, albo co :shock:
          Była O1 jest F2.

          Komentarz

          • lukrys
            Rider
            • 2013
            • 435

            mam przejechane 20 tys i nic narazie nie dolewałem...

            Komentarz

            • prez7
              Ambiente
              • 2014
              • 111
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              Zamieszczone przez sew1981
              ojej, przestańcie się sprzeczać o pierdoły, wiadomo, że to bolidy nie są. Ale osiągi na poziomie 12 s do setki wystarcza do poruszania się przecież obiektywnie patrząc, jak trzeba pocisnąć nawet w tym O3 bazowym, oczywiście nie w pełnym komplecie pasażerów.
              Kris86, musimy kiedyś się ustawić na kresce, moja renówka 1.4 wolnossak ma 11,8 do setki i 95 koni niby, byłby mega zabawny "wyścig" potworów :P :wink:
              ale za to ma tylko 127 Nm, a nie 160 Nm jak 1.2 tsi.
              Dokładnie tak jak mówisz i w sumie konkluzja sprowadza się do tego, że ten silniki daje radę w OIII...

              [ Dodano: Pią 26 Gru, 14 13:09 ]
              Zamieszczone przez TREI
              Ustalmy jedno nie mozna porównywac 1.4mpi jaki Dig Dug ma w fabiszonie do 1.2tsi 85 kucy moc ta sama a w jezdzie odchłan, i wiem co pisze bo poprzednio miałem OII i OII fl z silnikiem 1.4mpi, róznica po mdzy. tsi 85 a 105 km jest naprawde niewielka i jedyny sensowny atut 105km to mozliwosc zakupienia skrzyni 6biegowej.
              ...a OIII z TSI 1.2 86KM jest dodatkowo dynamiczniejszy i elastyczniejszy od F2 16V 85KM.
              Żeby nie było wybrałem tą opcję silnikową świadomie na podstawie swoich przemyśleń, oczekiwań no i budżetu jaki miałem, ale nie mogę się też zgodzić że 1.2 TSI 85KM, to prawie to samo co 1.2 TSI 105KM 5 czy 6b wiadomo prawie robi różnicę.
              Jak wiemy w jeździe mjeskiej różnice pomiędzy autami 60KM czy 120KM się wyrównują, bo tam używamy ze 30KM nie więcej i głownie chodzi o moment obrotowy. Główne różnice wyjdą natomiast na trasie tutaj na pewno 105 TSI 5b a już tym bardziej 6b pokaże swoją wyższość.
              Jestem zadowolony z wyboru, ale też nie chce popadać w skrajności, tak jak to robił wcześniej kolega Dig Dug twierdząc, że O III z tym silnikiem, nie ma racji bytu.
              Cieszy mnie też, że ostatnio DigDug zmienił, zelżał, swoją retorykę, choć w kwestii testów nadal wybiera te standardy jak mu wygodniej, bo albo opieramy się na dostępnych testach z prasy motoryzacyjnej, albo przyjmujemy testy robione własnym sumptem z zegarkiem w ręku. Ja wybieram jednak testy podawane przez prasę mot.

              Pozdrawiam
              Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
              Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

              Komentarz

              • TREI
                Ambiente
                • 2008
                • 176
                • Alfa Romeo
                • BUD 1.4 MPI 80 KM
                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                Pewnie ze jest róznica ale oba silniki swietnie nadają sie do OIII i oto tutaj chodzi w całej dyskusji. 1.2 85 km to bardzo dobry silnik i spokojnie daje rade

                Komentarz

                • Dig Dug
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1306
                  • Seat

                  prez7, Odnośnie testów, to mówię Ci serio, że wielkość opon i felg ma znaczenie. W F2 naprawdę wychodzi mi różnca 1 sekundy i od startu czuć, że silnik łatwiej kręci oponami 185/60 R14 niż alusamimi 195. Może mniej to czujesz, bo masz więcej momentu w przedziale 1500-2000 obr, ale ja to czuje w F2, bo mam tam mało, więc jak daje buta przy 60 km/h podczas testu, to moment narasta cały czas, ale z niskiego poziomu. Im szybciej tym lepiej idzie, ale dostaje zadyszki (widać to nawet na filmiku), która jest jeszcze większa na większych oponach/felgach i stąd wg. mnie te słabe wyniki w teście prasowym. A to, że dobrze robię test potwierdza to, że robione przeze mnie filmiki dla Rapida 1.2 105KM 6b potwierdzają testy tej O3 105KM, tak więc nawet jakby przyjąć mój błąd 1 sekunda, to jest to prawie to samo i moje testy F2 są reprezentatywne. A test F2 w necie to jakaś pomyłka, albo te opony, z tym ze 25 sekund to trochę duzo.
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2009
                    • 10918
                    • Fiat

                    Dig Dug, no widzisz...Ty przesiadłeś się z 115ps i 315 Nm w GIV, ja ze 169 ps i 374 Nm w chipowanym SI 1.9 tdi...więc dlatego mam jeszcze częściej but w podłodze pewnie w tych swoich 95 ps i 127 Nmach...hehe :wink: :lol:
                    a to że rozmiar kół ma wpływ na dynamikę w słabych autach, z małym momentem to oczywistość :wink: ja mam w swoim 175/65 r14 i wprawdzie to minimum do takiego nadwozia, 15 stki by mogły być z szerokością 185 - szczególnie jeśli chodzi o zakręty. Ale za to lepiej się zbiera w aucie z małym momentem takie koło :P

                    Komentarz

                    • prez7
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 111
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                      Zamieszczone przez TREI
                      Pewnie ze jest róznica ale oba silniki swietnie nadają sie do OIII i oto tutaj chodzi w całej dyskusji. 1.2 85 km to bardzo dobry silnik i spokojnie daje rade
                      No dokładnie tak i w sumie moglibyśmy tym miłym akcentem zakończyć całą dyskusję apa
                      Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                      Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                      Komentarz

                      • lukaszc2
                        Rider
                        • 2013
                        • 376

                        Posiadam ten silnik i uważam, że można nim swobodnie się przemieszczać w miarę sprawnie i ekonomicznie.
                        Załączone pliki
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz

                        • paweł2
                          L&K
                          • 2010
                          • 1405

                          Zamieszczone przez Dig Dug
                          PS. Trochę mnie zdziwiło w teście branie oleju przez 1.2TSi. Albo go pałowali, albo co :shock:
                          O jakim teście piszesz?
                          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8033
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            lukaszc2, motostat pokazuje coś innego. Takie wybiórcze pokazywanie spalań ma się nijak do rzeczywistości.

                            [ Dodano: Sob 27 Gru, 14 21:09 ]
                            Zamieszczone przez Dig Dug
                            W F2 naprawdę wychodzi mi różnca 1 sekundy i od startu czuć, że silnik łatwiej kręci oponami 185/60 R14 niż alusamimi 195.
                            Ameryki nie odkryłeś, w OIII będzie to samo. Na 195 będzie palić mniej od 205 o około 0.5 litra a od 225 jeszcze więcej. Ktoś kto myśli że będzie tyle samo niech sobie żyje nadal w błogiej nieświadomości że nadal auto mu pali tyle samo.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • lukaszc2
                              Rider
                              • 2013
                              • 376

                              Zamieszczone przez AdamB
                              lukaszc2, motostat pokazuje coś innego. Takie wybiórcze pokazywanie spalań ma się nijak do rzeczywistości.
                              Nic innego nie pokazuje, zdjęcie pokazuje spalanie z ponad 400 km na trasie z prędkością średnią ponad 100 km/h, a motostat pokazuje zużycie średnie z całego przebiegu, gdzie wchodzi jazda po mieście oraz zużycie paliwa przez Webasto itp. Wydaje mi się, że nie masz racji co do pokazywania wybiórczego spalania dotyczy ono trasy ponad 400 km z prędkościami rzędu 130-140 km/h i nic innego.
                              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                              Komentarz


                              • Spalanie jak najbardziej ok. Autostradą z Gdańska do Torunia na tempomacie z częściowo włączoną klimą, 4 dorosłymi osobami i prędkością 120 km/h przy średniej prędkości 120 km/h spalanie pokazał 5,6 litra
                                Długoterminowe mam 6,5 litra, a długoterminowe jest liczone o ile się nie mylę z 10 tys km U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8033
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  lukaszc2, Kris86, tylko Panowie, użytkownik który czyta co piszecie to myśli że 1.2 pali 5-5.5 l/100km, kupuje a potem jest rozczarowany. Bo po mieście nie jest 6 a jest 7 albo 8. Żeby mieć 7 to trzeba z gazem obchodzić się delikatnie. To że komputer pokazuje że auto pali 6.1 przy średniej 100km/h to nic nie znaczy, bo realne jest 0.3-0.5 więcej. Także, motostat czy coś innego prawdę powie (np. kalkulator po tankowaniu). Moje 1.6TDI pokazuje 4.2-4.6 spalanie jak realne z baku wychodzi 4.8-5.0. I co mam chwalić się że moje 1.6TDI pali na trasie 4.2 jak tak nie jest?? :wink: :szeroki_usmiech
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • lukaszc2
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 376

                                    Zamieszczone przez Kris86
                                    U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto
                                    Sądzę, że częściowo przez zakorkowane miasto, ostatnio przed Świętami 13 km jechałem około 1 godziny i to dwa dni z rzędu. I tak wydaje mi się, że spalanie jest ok biorąc pod uwagę, że spora część jazdy przypada na duże miasto oraz autostrady.

                                    [ Dodano: Nie 28 Gru, 14 10:36 ]
                                    Zamieszczone przez AdamB
                                    lukaszc2, Kris86, tylko Panowie, użytkownik który czyta co piszecie to myśli że 1.2 pali 5-5.5 l/100km, kupuje a potem jest rozczarowany. Bo po mieście nie jest 6 a jest 7 albo 8.
                                    Realnie jest tak:
                                    Trasa bez autostrad około 5-5,5 litra:
                                    Autostrady (do 150 km/h) spalanie około 6-6,5 litra:
                                    Miasto (duże) do 7 do 8 litrów.
                                    I to jest realne spalanie bynajmniej u mnie.
                                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                    Komentarz

                                    • paweł2
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1405

                                      Z tego co piszecie wychodzi że 1.2TSI 85ps pali śr 6.5-7.0l,a 1.6TDI 5.0-5,5.Niezle
                                      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        Zamieszczone przez paweł2
                                        Z tego co piszecie wychodzi że 1.2TSI 85ps pali śr 6.5-7.0l,a 1.6TDI 5.0-5,5.Niezle
                                        Kupujący powinien tak przyjąć aby nie być rozczarowanym.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez AdamB
                                          Zamieszczone przez paweł2
                                          Z tego co piszecie wychodzi że 1.2TSI 85ps pali śr 6.5-7.0l,a 1.6TDI 5.0-5,5.Niezle
                                          Kupujący powinien tak przyjąć aby nie być rozczarowanym.
                                          Przecież napisałem, że długoterminowe, a więc z ostatnich 10 tys km, wychodzi 6,5 litra i to jest średnie spalanie Dokonując obliczeń po każdym tankowaniu u mnie komputer zaniża spalanie gdzieś o ok. 0,1. Raz zaniżył o 0,2, nigdy nie miałem więcej

                                          Komentarz

                                          • Dig Dug
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1306
                                            • Seat

                                            AdamB,
                                            Ameryki nie odkryłeś, w OIII będzie to samo. Na 195 będzie palić mniej od 205 o około 0.5 litra a od 225 jeszcze więcej. Ktoś kto myśli że będzie tyle samo niech sobie żyje nadal w błogiej nieświadomości że nadal auto mu pali tyle samo.
                                            A czy wg. ciebie ma to wpływ na dynamikę auta, tj. przyśpieszenia ?? bo za stwierdzenia o wpływie wielkośći felg i szerokości opon zostałem wyśmiany parenaście postów wyżej.
                                            Ja tylko piszę, co stwierdziłem i tyle. A, że za tym idzie wyższe spalanie to się samo rozumie.

                                            To że komputer pokazuje że auto pali 6.1 przy średniej 100km/h to nic nie znaczy, bo realne jest 0.3-0.5 więcej.
                                            Za to stwierdzenie, też zostałem zlekcewazony i uznano, że bredze. Bo komuś tak niby się pokrywa komputer z dystrybutorem. :evil:

                                            paweł2, Wyżej w temacie, zakładka 4, linki wkleił Kris86, są testy 1.2 85KM i 105KM robione przez jakąs redakcje. Tam w teście długoterminowym wersji 105KM dolewali 2-3 razy po litrze oleju. Przeczytaj sobie sam.

                                            [ Dodano: Nie 28 Gru, 14 11:31 ]
                                            Kris86, Długoterminowe czyli (2) obejmuje do 100h jazdy potem się zeruje. A ile w tym czasie wyjeździsz to zależy od użytkownika, bo 10000 km to musiałbyś mieć średnio 100 km/h przez 100h ostanio przejechane.
                                            Była O1 jest F2.

                                            Komentarz

                                            • prez7
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 111
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                              Zamieszczone przez lukaszc2
                                              Zamieszczone przez Kris86
                                              U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto


                                              Realnie jest tak:
                                              Trasa bez autostrad około 5-5,5 litra:
                                              Autostrady (do 150 km/h) spalanie około 6-6,5 litra:
                                              Miasto (duże) do 7 do 8 litrów.
                                              I to jest realne spalanie bynajmniej u mnie.
                                              Potwierdzam trasa DK zwykła do 100-110km to jest ponad 5l do 5,5 zależy ile masz ciężarówek do łyknięcia i lokalsów jadących zwykle góra 80

                                              Miasto w moim przypadku Warszawa, wartość 8l jest jak najbardziej do osiągnięcia, ale czasami jak trafisz na korek to wychodzi ci 10l, lub jak się pobawię w "kto pierwszy do następnych świateł" :szeroki_usmiech

                                              Autostrada: w te wakacje zrobiłem 700km autostradą A2 i A1 trasa Warszawa -Tczew i z powrotem średnia 6,3l z kompa. Tempomat ustawiony na 140km, czasami dodałem dyszkę przy wyprzedzaniu, klima w 3/4 trasy załączona. Sprawdziłem też ile ciągnie max ~190km.
                                              Samochód wtedy był nówka sztuka, miesięczniak i miał nie całe 2kkm przebiegu.
                                              Teraz szykuję się na wyjazd zimowy w ferie zobaczę jak wyniki poza tym samochód już ma 8,5kkm, także liczę że będzie minimalnie lepiej.

                                              Uważam że 1.2 TSI to bardzo oszczędny motorek jeżeli się nie "pedałuje" zbyt często.
                                              Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                              Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                              Komentarz

                                              • Northeusz
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1677
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                Zamieszczone przez Dig Dug
                                                Długoterminowe czyli (2) obejmuje do 100h jazdy potem się zeruje
                                                Dig Dug, kolega Kris86 ma również rację ponieważ wskazania długoterminowe obejmują czas 100 godz jazdy LUB 10 tys km i potem się zerują.
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz

                                                • Dig Dug
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1306
                                                  • Seat

                                                  Northeusz, Wiem, a dokładniej to raczej 9999 km i się zeruje, ale to jest nie do osiągnięcia, bo to musiałby być sama autostrada. Tak więc lepiej zwracać uwage na godziny.
                                                  Była O1 jest F2.

                                                  Komentarz

                                                  • lu5asz
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2006
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    AdamB, jak Ty to robisz,ze Ci pali. 5 litrów?
                                                    Ja ostatnie 1000km mega kantówki jeździłem i zszedłem raptem na 5.5l
                                                    Kondziu

                                                    OCP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...