Northeusz, Płaski kurcze. Są zakręty i kawałek prostej i znowu zakręty, potem prosta i zakręt z mostkiem. :P W skrócie prosty kręty odcinek :szeroki_usmiech
Dig Dug, " jeżdzę 1.6-2,5 tys" ja po mocnym dieslu, nie daje rady tak jeździć, dość często się pojawia 4 tysiące na blacie. zresztą to konieczne, żeby cokolwiek sensownie wyprzedzić....hehe :P 2,5 to absolutne minimum, żeby 1.4 wolnossak się turlał. średnio kręce się w zakresie 2,5-3,5, żeby normalnie jechać, a nie jak kapelusz. bo chyba piszesz o wolnossącej fabii, a nie tsi żadnym w wypadku tych obrotów?
sew1981, Ja jeżdżę w stylu ekodriving. Poprzednio miałem O1 2.0 i Golfa 1.9TDi na pompowtryskach 115KM i 315 Nm, skrzynia 6b. I tamte szły, chociaz wolałem O1.
A tu wierz mi F2 da radę tak jechać. I nie żebym męczył silnik. Po prostu ciągnę obroty do 2,5 tys i zmiana biegu. A jak np. coś przystopuje to odpuszczam gaz i czasem spadną mi obroty do tych 1600 jak np. na 4b mam 50 km/h, albo 60-70 na 5b i się turlam. Jak byś przegladnął moją drogę do i z pracy, to bys widziałem, że płasko i do turlania się nadaje. Ale generalnie obroty same trzymają się na ok 2000, bo tak jest zestopniowana skrzynia dla typowych prędkości i biegów (3-40, 4-60, 5-80). Ale jak trzeba wyprzedzić, to wtedy tak jak piszesz, but w podłogę i zazwyczaj redukcja z 5, bo na 4b jeszcze wyprzedzisz, ale 5b to za wolno idzie. I do tego hałas przy obrotach. Typowe miejskie auto z miejskimi osiągami, no ale taki urok tego silnika. :P
PS. Trochę mnie zdziwiło w teście branie oleju przez 1.2TSi. Albo go pałowali, albo co :shock:
ojej, przestańcie się sprzeczać o pierdoły, wiadomo, że to bolidy nie są. Ale osiągi na poziomie 12 s do setki wystarcza do poruszania się przecież obiektywnie patrząc, jak trzeba pocisnąć nawet w tym O3 bazowym, oczywiście nie w pełnym komplecie pasażerów. Kris86, musimy kiedyś się ustawić na kresce, moja renówka 1.4 wolnossak ma 11,8 do setki i 95 koni niby, byłby mega zabawny "wyścig" potworów :P :wink:
ale za to ma tylko 127 Nm, a nie 160 Nm jak 1.2 tsi.
Dokładnie tak jak mówisz i w sumie konkluzja sprowadza się do tego, że ten silniki daje radę w OIII...
[ Dodano: Pią 26 Gru, 14 13:09 ]
Zamieszczone przez TREI
Ustalmy jedno nie mozna porównywac 1.4mpi jaki Dig Dug ma w fabiszonie do 1.2tsi 85 kucy moc ta sama a w jezdzie odchłan, i wiem co pisze bo poprzednio miałem OII i OII fl z silnikiem 1.4mpi, róznica po mdzy. tsi 85 a 105 km jest naprawde niewielka i jedyny sensowny atut 105km to mozliwosc zakupienia skrzyni 6biegowej.
...a OIII z TSI 1.2 86KM jest dodatkowo dynamiczniejszy i elastyczniejszy od F2 16V 85KM.
Żeby nie było wybrałem tą opcję silnikową świadomie na podstawie swoich przemyśleń, oczekiwań no i budżetu jaki miałem, ale nie mogę się też zgodzić że 1.2 TSI 85KM, to prawie to samo co 1.2 TSI 105KM 5 czy 6b wiadomo prawie robi różnicę.
Jak wiemy w jeździe mjeskiej różnice pomiędzy autami 60KM czy 120KM się wyrównują, bo tam używamy ze 30KM nie więcej i głownie chodzi o moment obrotowy. Główne różnice wyjdą natomiast na trasie tutaj na pewno 105 TSI 5b a już tym bardziej 6b pokaże swoją wyższość.
Jestem zadowolony z wyboru, ale też nie chce popadać w skrajności, tak jak to robił wcześniej kolega Dig Dug twierdząc, że O III z tym silnikiem, nie ma racji bytu.
Cieszy mnie też, że ostatnio DigDug zmienił, zelżał, swoją retorykę, choć w kwestii testów nadal wybiera te standardy jak mu wygodniej, bo albo opieramy się na dostępnych testach z prasy motoryzacyjnej, albo przyjmujemy testy robione własnym sumptem z zegarkiem w ręku. Ja wybieram jednak testy podawane przez prasę mot.
Pewnie ze jest róznica ale oba silniki swietnie nadają sie do OIII i oto tutaj chodzi w całej dyskusji. 1.2 85 km to bardzo dobry silnik i spokojnie daje rade
prez7, Odnośnie testów, to mówię Ci serio, że wielkość opon i felg ma znaczenie. W F2 naprawdę wychodzi mi różnca 1 sekundy i od startu czuć, że silnik łatwiej kręci oponami 185/60 R14 niż alusamimi 195. Może mniej to czujesz, bo masz więcej momentu w przedziale 1500-2000 obr, ale ja to czuje w F2, bo mam tam mało, więc jak daje buta przy 60 km/h podczas testu, to moment narasta cały czas, ale z niskiego poziomu. Im szybciej tym lepiej idzie, ale dostaje zadyszki (widać to nawet na filmiku), która jest jeszcze większa na większych oponach/felgach i stąd wg. mnie te słabe wyniki w teście prasowym. A to, że dobrze robię test potwierdza to, że robione przeze mnie filmiki dla Rapida 1.2 105KM 6b potwierdzają testy tej O3 105KM, tak więc nawet jakby przyjąć mój błąd 1 sekunda, to jest to prawie to samo i moje testy F2 są reprezentatywne. A test F2 w necie to jakaś pomyłka, albo te opony, z tym ze 25 sekund to trochę duzo.
Dig Dug, no widzisz...Ty przesiadłeś się z 115ps i 315 Nm w GIV, ja ze 169 ps i 374 Nm w chipowanym SI 1.9 tdi...więc dlatego mam jeszcze częściej but w podłodze pewnie w tych swoich 95 ps i 127 Nmach...hehe :wink: :lol:
a to że rozmiar kół ma wpływ na dynamikę w słabych autach, z małym momentem to oczywistość :wink: ja mam w swoim 175/65 r14 i wprawdzie to minimum do takiego nadwozia, 15 stki by mogły być z szerokością 185 - szczególnie jeśli chodzi o zakręty. Ale za to lepiej się zbiera w aucie z małym momentem takie koło :P
Pewnie ze jest róznica ale oba silniki swietnie nadają sie do OIII i oto tutaj chodzi w całej dyskusji. 1.2 85 km to bardzo dobry silnik i spokojnie daje rade
No dokładnie tak i w sumie moglibyśmy tym miłym akcentem zakończyć całą dyskusję apa
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
lukaszc2, motostat pokazuje coś innego. Takie wybiórcze pokazywanie spalań ma się nijak do rzeczywistości.
[ Dodano: Sob 27 Gru, 14 21:09 ]
Zamieszczone przez Dig Dug
W F2 naprawdę wychodzi mi różnca 1 sekundy i od startu czuć, że silnik łatwiej kręci oponami 185/60 R14 niż alusamimi 195.
Ameryki nie odkryłeś, w OIII będzie to samo. Na 195 będzie palić mniej od 205 o około 0.5 litra a od 225 jeszcze więcej. Ktoś kto myśli że będzie tyle samo niech sobie żyje nadal w błogiej nieświadomości że nadal auto mu pali tyle samo.
lukaszc2, motostat pokazuje coś innego. Takie wybiórcze pokazywanie spalań ma się nijak do rzeczywistości.
Nic innego nie pokazuje, zdjęcie pokazuje spalanie z ponad 400 km na trasie z prędkością średnią ponad 100 km/h, a motostat pokazuje zużycie średnie z całego przebiegu, gdzie wchodzi jazda po mieście oraz zużycie paliwa przez Webasto itp. Wydaje mi się, że nie masz racji co do pokazywania wybiórczego spalania dotyczy ono trasy ponad 400 km z prędkościami rzędu 130-140 km/h i nic innego.
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Spalanie jak najbardziej ok. Autostradą z Gdańska do Torunia na tempomacie z częściowo włączoną klimą, 4 dorosłymi osobami i prędkością 120 km/h przy średniej prędkości 120 km/h spalanie pokazał 5,6 litra
Długoterminowe mam 6,5 litra, a długoterminowe jest liczone o ile się nie mylę z 10 tys km U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto
lukaszc2, Kris86, tylko Panowie, użytkownik który czyta co piszecie to myśli że 1.2 pali 5-5.5 l/100km, kupuje a potem jest rozczarowany. Bo po mieście nie jest 6 a jest 7 albo 8. Żeby mieć 7 to trzeba z gazem obchodzić się delikatnie. To że komputer pokazuje że auto pali 6.1 przy średniej 100km/h to nic nie znaczy, bo realne jest 0.3-0.5 więcej. Także, motostat czy coś innego prawdę powie (np. kalkulator po tankowaniu). Moje 1.6TDI pokazuje 4.2-4.6 spalanie jak realne z baku wychodzi 4.8-5.0. I co mam chwalić się że moje 1.6TDI pali na trasie 4.2 jak tak nie jest?? :wink: :szeroki_usmiech
U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto
Sądzę, że częściowo przez zakorkowane miasto, ostatnio przed Świętami 13 km jechałem około 1 godziny i to dwa dni z rzędu. I tak wydaje mi się, że spalanie jest ok biorąc pod uwagę, że spora część jazdy przypada na duże miasto oraz autostrady.
[ Dodano: Nie 28 Gru, 14 10:36 ]
Zamieszczone przez AdamB
lukaszc2, Kris86, tylko Panowie, użytkownik który czyta co piszecie to myśli że 1.2 pali 5-5.5 l/100km, kupuje a potem jest rozczarowany. Bo po mieście nie jest 6 a jest 7 albo 8.
Realnie jest tak:
Trasa bez autostrad około 5-5,5 litra:
Autostrady (do 150 km/h) spalanie około 6-6,5 litra:
Miasto (duże) do 7 do 8 litrów.
I to jest realne spalanie bynajmniej u mnie.
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Z tego co piszecie wychodzi że 1.2TSI 85ps pali śr 6.5-7.0l,a 1.6TDI 5.0-5,5.Niezle
Kupujący powinien tak przyjąć aby nie być rozczarowanym.
Przecież napisałem, że długoterminowe, a więc z ostatnich 10 tys km, wychodzi 6,5 litra i to jest średnie spalanie Dokonując obliczeń po każdym tankowaniu u mnie komputer zaniża spalanie gdzieś o ok. 0,1. Raz zaniżył o 0,2, nigdy nie miałem więcej
Ameryki nie odkryłeś, w OIII będzie to samo. Na 195 będzie palić mniej od 205 o około 0.5 litra a od 225 jeszcze więcej. Ktoś kto myśli że będzie tyle samo niech sobie żyje nadal w błogiej nieświadomości że nadal auto mu pali tyle samo.
A czy wg. ciebie ma to wpływ na dynamikę auta, tj. przyśpieszenia ?? bo za stwierdzenia o wpływie wielkośći felg i szerokości opon zostałem wyśmiany parenaście postów wyżej.
Ja tylko piszę, co stwierdziłem i tyle. A, że za tym idzie wyższe spalanie to się samo rozumie.
To że komputer pokazuje że auto pali 6.1 przy średniej 100km/h to nic nie znaczy, bo realne jest 0.3-0.5 więcej.
Za to stwierdzenie, też zostałem zlekcewazony i uznano, że bredze. Bo komuś tak niby się pokrywa komputer z dystrybutorem. :evil:
paweł2, Wyżej w temacie, zakładka 4, linki wkleił Kris86, są testy 1.2 85KM i 105KM robione przez jakąs redakcje. Tam w teście długoterminowym wersji 105KM dolewali 2-3 razy po litrze oleju. Przeczytaj sobie sam.
[ Dodano: Nie 28 Gru, 14 11:31 ] Kris86, Długoterminowe czyli (2) obejmuje do 100h jazdy potem się zeruje. A ile w tym czasie wyjeździsz to zależy od użytkownika, bo 10000 km to musiałbyś mieć średnio 100 km/h przez 100h ostanio przejechane.
U kolegi na motostat spalanie ewidentnie zawyżone przez Webasto
Realnie jest tak:
Trasa bez autostrad około 5-5,5 litra:
Autostrady (do 150 km/h) spalanie około 6-6,5 litra:
Miasto (duże) do 7 do 8 litrów.
I to jest realne spalanie bynajmniej u mnie.
Potwierdzam trasa DK zwykła do 100-110km to jest ponad 5l do 5,5 zależy ile masz ciężarówek do łyknięcia i lokalsów jadących zwykle góra 80
Miasto w moim przypadku Warszawa, wartość 8l jest jak najbardziej do osiągnięcia, ale czasami jak trafisz na korek to wychodzi ci 10l, lub jak się pobawię w "kto pierwszy do następnych świateł" :szeroki_usmiech
Autostrada: w te wakacje zrobiłem 700km autostradą A2 i A1 trasa Warszawa -Tczew i z powrotem średnia 6,3l z kompa. Tempomat ustawiony na 140km, czasami dodałem dyszkę przy wyprzedzaniu, klima w 3/4 trasy załączona. Sprawdziłem też ile ciągnie max ~190km.
Samochód wtedy był nówka sztuka, miesięczniak i miał nie całe 2kkm przebiegu.
Teraz szykuję się na wyjazd zimowy w ferie zobaczę jak wyniki poza tym samochód już ma 8,5kkm, także liczę że będzie minimalnie lepiej.
Uważam że 1.2 TSI to bardzo oszczędny motorek jeżeli się nie "pedałuje" zbyt często.
Northeusz, Wiem, a dokładniej to raczej 9999 km i się zeruje, ale to jest nie do osiągnięcia, bo to musiałby być sama autostrada. Tak więc lepiej zwracać uwage na godziny.
Komentarz