Obniżenie zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Shplus
    Classic
    • 2014
    • 31

    Z ciekawości czy tymi RSami po obniżeniu zawieszenia da sie jeszcze jeździć po polskich drogach?

    Komentarz

    • Lukii
      Rider
      • 2015
      • 562

      Zamieszczone przez ojciec_
      Ja już dość dawno temu (10 września) założyłem do siebie eibach sportline. Przód siadł o ok 35mm a tył o ok 25mm
      Fajna gleba - podoba mi się.
      Co do wartości obniżenia to w sumie tak jak u mnie na HR.
      Ja mam sprężyny -40 mm a Eibach sportline obniża max -50mm.
      Chociaż Gerard miał pro kit Eibacha który obniża -40mm i podobnie jego usiadł.
      Różnice chyba są mega niewielkie.

      Zamieszczone przez Shplus
      Z ciekawości czy tymi RSami po obniżeniu zawieszenia da sie jeszcze jeździć po polskich drogach?
      RS fabrycznie wygląda jak amfibia.
      Nawet Octavia Greenline stoi niżej więc obniżony RS jest jak najbardziej do jazdy.
      Zostaje jeszcze spory prześwit.
      Lukii

      Mój Brokuł

      Komentarz

      • gerard_ktm
        Ambiente
        • 2014
        • 169

        Zamieszczone przez Shplus
        Z ciekawości czy tymi RSami po obniżeniu zawieszenia da sie jeszcze jeździć po polskich drogach?

        ja mam felgi 19, profil opony 35 i gwint skręcony na maksa....i naprawdę się da 8)
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83516

        Komentarz

        • Lukii
          Rider
          • 2015
          • 562

          Zamieszczone przez gerard_ktm
          Zamieszczone przez Shplus
          Z ciekawości czy tymi RSami po obniżeniu zawieszenia da sie jeszcze jeździć po polskich drogach?

          ja mam felgi 19, profil opony 35 i gwint skręcony na maksa....i naprawdę się da 8)
          Tobie to i bez sprężyn byle na glebie byłoby wygodnie
          Lukii

          Mój Brokuł

          Komentarz

          • Kapitan Snuja
            Ambiente
            • 2015
            • 189

            Przerobiłem kilka gwintów w różnych dziwnych autach i naprawdę dobrze dobrany oraz markowy gwint jest bardzo komfortowy. Wiadomo, że nie ma cudów i seria na balonowej oponie będzie wygodniejsza, jednak to nie jest żadna tragedia. Można też tak dobrać i skręcić gwint, że zęby nie Twoje - dla każdego coś miłego
            Biały działkowóz

            Komentarz

            • LUKI
              RS
              • 2005
              • 5776

              no tylko trzeba wziąć pod uwagę że dobry gwint kosztuje w granicach 5k zł (H&R, KW)

              o gwintach typu kutas (MTS, TA, inne pochodne) nawet nie ma co wspominać...
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz

              • Hubee
                Ambiente
                • 2012
                • 226
                • Octavia III combi (5E5)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                3500zl za Monotube:



                3100zl za Bilstein B14

                Premium Fahrwerke Qualität zu spitzen Preisen von namenhaften Herstellern! Gewindefahrwerk, Sportfahrwerk Sportstoßdämpfer Luftfahrwerk Tieferlegungsfedern


                Wiadomo KW 3, albo B16 beda drogie, ale te powyzej zle na pewno nie sa.
                Moja RS Combi

                Komentarz

                • Kapitan Snuja
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 189

                  Zamieszczone przez LUKI
                  no tylko trzeba wziąć pod uwagę że dobry gwint kosztuje w granicach 5k zł (H&R, KW)

                  o gwintach typu kutas (MTS, TA, inne pochodne) nawet nie ma co wspominać...
                  Jakość zawsze będzie w cenie
                  Biały działkowóz

                  Komentarz

                  • Lukii
                    Rider
                    • 2015
                    • 562

                    Do Skody eibach ma tani gwint który gwarantuje spoko jakość. Cena 3500 +/-
                    Lukii

                    Mój Brokuł

                    Komentarz

                    • greg505
                      L&K
                      • 2013
                      • 1239

                      before:
                      "koza" i schowane kola - blee :|


                      after:
                      wreszcie jako tako wyglada :szeroki_usmiech


                      jezdzi sie nieporownywalnie lepiej, co ciekawe mniej tlucze na dziurach :lol:
                      Black magic

                      Komentarz

                      • antek
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 121

                        dobrze wygląda!! eibach czy h&r?


                        Komentarz

                        • greg505
                          L&K
                          • 2013
                          • 1239

                          Eibach pro kit
                          Black magic

                          Komentarz

                          • sebkoch
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 231
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            Wygląda o wiele lepiej, tylko jeszcze te 17"... :P

                            Możesz zmierzyć odległość koła od brzegu nadkola na godzinie 12 i 3 na przodzie i na tyle?
                            Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                            Komentarz

                            • greg505
                              L&K
                              • 2013
                              • 1239

                              sebkoch, jak nie zapomne to zmierze
                              rozumiem pomiar odleglosci miedzy opona a blotnikiem na godzinie 12, ale po co ci ta odleglosc na godzinie 3?
                              Black magic

                              Komentarz

                              • sebkoch
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 231
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                Żeby zobaczyć jaka jest różnica na 17" kołach względem moich 18".
                                Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                Komentarz

                                • Marian 2
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1086
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                  Czytam i czytam, i zastanawiam się jak takim obniżonym samochodem wjechać w leśną drogę np. nad jezioro w celu wycieczkowo/rekreacyjnym lub randkowym. Moja OI jest normalnie zawieszona i cały czas zastanawiam się czy nie podwyższyć zawieszenia właśnie ze względu na to co napisałem. Moje zdanie jest takie, że obniżanie zawieszenia typowego samochodu, przeznaczonego do normalnego użytkowania, a nie do wyścigów na torze asfaltowym, to pomysł głupi i ociera się o wiejski tuning.
                                  Wiem, że zaraz się odezwą różni dziwacy i będą mówić że nie wiem co to frajda z jazdy i zabłyśnięcie szpanem, ale na milość boską dajcie sobie spokój z tym podniecaniem się i udziwnianiem samochodu przeznaczonego do normalnych, użytkowych celów. Formuły F1 z tego nie da się zrobić, a samochód co nie potrafi pokonać krawężnika, to żaden samochód.

                                  Komentarz

                                  • sebkoch
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 231
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    Zamieszczone przez Marian 2
                                    Czytam i czytam, i zastanawiam się jak takim obniżonym samochodem wjechać w leśną drogę np. nad jezioro w celu wycieczkowo/rekreacyjnym lub randkowym. Moja OI jest normalnie zawieszona i cały czas zastanawiam się czy nie podwyższyć zawieszenia właśnie ze względu na to co napisałem. Moje zdanie jest takie, że obniżanie zawieszenia typowego samochodu, przeznaczonego do normalnego użytkowania, a nie do wyścigów na torze asfaltowym, to pomysł głupi i ociera się o wiejski tuning.
                                    Wiem, że zaraz się odezwą różni dziwacy i będą mówić że nie wiem co to frajda z jazdy i zabłyśnięcie szpanem, ale na milość boską dajcie sobie spokój z tym podniecaniem się i udziwnianiem samochodu przeznaczonego do normalnych, użytkowych celów. Formuły F1 z tego nie da się zrobić, a samochód co nie potrafi pokonać krawężnika, to żaden samochód.
                                    A więc jako "dziwak" chciałem się odezwać :twisted:

                                    Chyba nie widziałem większego wiejskiego tuningu od próby podwyższania zwieszenia w aucie które nie jest SUV-em ani żadnym terenowym autem tylko po to żeby sobie raz na rok wjechać do lasu i tam "randkować" jak jakiś małolat!
                                    Człowieku masz O1 i wypowiadasz się w temacie O3 to mam pytanie: wiesz w ogóle dlaczego ludzie chcą obniżać O3? Jechałeś kiedyś O3 z prędkością powyżej 180 km/h? Albo przepisowe 140 podczas bocznych podmuchów?
                                    Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                    Komentarz

                                    • Marian 2
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1086
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                      Podwyższenie zawieszenia w O1 to nie jest żaden wiejski tuning, bo są przewidziane specjalne tuleje podwyższające, fabryczne jako standard, na żądanie. Szybka jazda w celu zaimponowania innym użytkownikom drogi, to jest dopiero obciach i szpan. Nie ukrywam, że kiedyś to mnie rajcowało, i poruszałem się swoją O1 powyżej 200km/h (silnik 2.0 daje taką możliwość), ale na szczęście przeszło. Normalne użytkowanie samochodu w warunkach miejskich nie wymaga obniżenia zawieszenia, wręcz przeciwnie. Co to za "luksus", kiedy w mieście i poza miastem, przy przepisowych prędkościach, w koleinach można dostać "obtarcia" podwozia? Nie mówiąc już o normalnym poruszaniu się w mieście, gdzie są studzienki kanalizacyjne dowolnie zrobione, oraz progi zwalniające na których można dostać udaru serca, nie mowiąc już o obtarcu podwozia, czy innych uszkodzeń typu rozbicia miski olejowej. Nie wspomnę o takich przypadkach, jak wystający kamień czy leżąca cegła, albo butelka, ktorej nie można zdążyć ominąć.
                                      No ale to jest moje zdanie, kierowcy z 45 letnim stażem.
                                      Akurat to wszystko dotyczy każdego samochodu nie wyłaczając i O3, która nie jest żadnym super samochodem, a najzwyklejszym "wozidłem".

                                      Komentarz

                                      • adamwo
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 359

                                        Marian 2, Skąd Tyś się urwał, przepraszam, chyba z tego samego rocznika co mój ojciec A tak na poważnie mam salonowa RS pod względem zawiasu , obniżona tylko 15 mm do serii i pieknie się prowadzi i nigdzie nie trze, śmiem wątpić , że obniżona jak chłopaków również nie będzie tarła. Kiedys na Rajdzie Polski jechaliśmy moim S2 w las, który był podwyższony za busem kumpla, zostawiliśmy moje auto po km w krzakach i dalej ekipa pojechala busem(z 15 osób) bo S2 tak tarł , że się nie dało jechać. Albo masz auto do lasu i na ryby albo na normalne ulice Nie ma złotego środka.
                                        RS Stage 2 335/450

                                        Komentarz

                                        • Hubee
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 226
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          Marian 2 kup sobie jakiegoś SUV. Jak chce sie szybciej polatać po zakrętach na weekend, to zawieszenie standardowe klęka. Ja do RSa wsadzę gwint i nie żadne sprezyny, bo lepiej sie jeździ i lepiej auto wyglada. Jakbym miał >60 lat tez bym pewnie wolał pneumatyczne zawieszenie z klasy S, albo E w Mercu. Każdemu według potrzeb.
                                          Moja RS Combi

                                          Komentarz


                                          • Marian 2, mam RS obniżonego o ok 25/30 mm od serii i jeszcze nie zdarzyło mi się przytrzeć czy to podwoziem, czy to zderzakiem, wcześniej miałem Seata Leona 1P z zawieszeniem gwintowanym (dość mocno skręcone) prześwit między miską a ziemią wynosił ok 7/7,5cm i również nigdy nie przytarłem.
                                            Jaki z tego wniosek? Trzeba umieć jeździć autem obniżonym....

                                            Komentarz

                                            • Dodi
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 129

                                              Nie ma co się oszukiwać, nasze Octy z seryjnym zawieszeniem wyglądają jak przysłowiowe "kozy" i obniżając auto o te 35-40 mm na prawdę nie wiele zmienia w funkcjonalności samochodu, na takiej "wysokości" powinny wychodzić z fabryki jak to ktoś już pisał na forum

                                              Komentarz

                                              • greg505
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1239

                                                Zamieszczone przez sebkoch
                                                Żeby zobaczyć jaka jest różnica na 17" kołach względem moich 18".
                                                Z przodu i z tylu jest podobnie, oba wymiary to ok 4.5 - 5cm
                                                Black magic

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Na 18 nadkole jest lepiej wypełnione ponieważ 225/40R18 jest trosze większe niz 225/45R17
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • Marian 2
                                                    L&K
                                                    • 2007
                                                    • 1086
                                                    • Octavia I combi (1U5)
                                                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                                    Wiem, że nie przekonam przekonanych, ale na forum jest wiele użytkowników narzekających na zbyt niskie standartowe zawieszenie (przodu w O1) i na rozbite miski olejowe na zwykłych koleinach i krawężnikach, bez żadnego wjeżdżania do "lasu".
                                                    Jest nawet wątek o zakładaniu tulejek podwyższających. No ale podejścia do samochodu są różne. Moim zdaniem samochód powinien służyć użytkownikowi w celach że tak powiem "użytkowych" i jego eksploatacja powinna być bez stresowa, a nie zmuszająca do ciągłej uwagi, aby o coś tam przypadkiem nie zaczepić. Tłumaczenie, że długo się jeżdzi i o nic się ne zaczepia, to do czasu aż się stanie. Wystarczy chwila nie uwagi, dziura w jezdni i zbieg okoliczności.
                                                    Moje zdanie jest też takie, że ze szpanu się wyrasta, tak mniej więcej po około 300 000÷400 000 km, bo wtedy się patrzy na samochód jedynie pod kątem taniego i bez stresowego użytkowania.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...