XDS tylko dohamowuje koło i nie jest porównywalne ze szperą. Robiliśmy porównania z kolegą jak posiadałem jeszcze Renault Megane RS z fabryczną szperą. Kolega jechał Golfem 6 GTI z XDS. Tam gdzie Golf tracił już trakcie i XDS już nie pomagała, tam Megane ze szperą nawet jeszcze trakcji nie straciło. Dodam że mieliśmy te same opony w tym samym rozmiarze. Ja bym bardzo chciał szperę w mojej O2 ale niestety Quaife jest za drogi.
Octavia RS 2.0 TSI CHHB
Zwiń
X
-
ja moja kupiłem za 2k z tego forum + skrzynia 6bZamieszczone przez 1bizkitJest szpera Quaif-a ale to koszt rzędu 10k. Semi-Slicki będą lepszym rozwiązaniem.
a szpere ze szkrzynia5b do oct I rs za 2,5 kpl
nie są to aż takie koszta, co do uzywania nie widzę róznicy na zakrętach czy szpera czy bez , natomiast przy ruszaniu jest przyczemność i tu tą różnice widać
"1bizkit" ruszanie moim golfie I to nie tylko zasługa semi-slika
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” - Colin McraeZamieszczone przez S3 CHRISnie widzę róznicy na zakrętach czy szpera czy bez , natomiast przy ruszaniu jest przyczemność i tu tą różnice widać
Szpera glownie robi robote w zakretach. Mozesz wcisnac gaz nawet jak wewnetrzne kolo jeszcze ledwo dotyka asfaltuPowered by R-Performance
Komentarz
-
-
szpera do O2 wychodzi około 3500zł więc jeszcze nie ma tragediiZamieszczone przez 1bizkitXDS tylko dohamowuje koło i nie jest porównywalne ze szperą. Robiliśmy porównania z kolegą jak posiadałem jeszcze Renault Megane RS z fabryczną szperą. Kolega jechał Golfem 6 GTI z XDS. Tam gdzie Golf tracił już trakcie i XDS już nie pomagała, tam Megane ze szperą nawet jeszcze trakcji nie straciło. Dodam że mieliśmy te same opony w tym samym rozmiarze. Ja bym bardzo chciał szperę w mojej O2 ale niestety Quaife jest za drogi.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Panowie mówimy tu o imitacji szpery, miejmy świadomość, wyciąganie auta w zakręcie działa w przypadku szpery mechanicznej, XDS-em to można sobie poprawić efektywność podjazdu pd zaśnieżoną górkę etc. w zakręcie do pewnego momentu ale to ani jak szpera nie działa ani tak efektywne nie jest.Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...
Komentarz
-
-
To co ma Golf to jest Haldex przedniej osi, wiec dalej zaciskaniem zarzadza elektronika auta, wiec nie jest to szpera helikalna jak ma Quaife.
Do TSI DSG http://www.tomson.com.pl/product-pol...-02E-25T-.html
Komentarz
-
-
strona wcześniej mój post...Zamieszczone przez EŁa to co jest w G7 Performance i w RS 230 to to jest mechaniczna szpera? Cos takiego jak w Megane RS?
sama blokada w ASO to na początek 4.5k zł - to jest haldex (czyli możesz się spodziewać że dupy nie będzie urywało)kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Najlepsze w ofercie Quife czy Gripper jest gwarancja dożywotnia
, pod warunkiem że co ok. 2000-3000 km będziesz robił inspekcje szpery u nich lub ewentualnie u autoryzowanego przedstawiciela, koszt inspekcji to ok. 20-30% wartości szpery jak się nic poważnie nie wysra, welcome to motorsport :wink: jak ktoś chce się dowiedzieć czegoś na temat serwisowania osprzętu do jazdy że tak powiem nie drogowej to możemy wymienić uwagi na PW
nie wiem jak to ma rozwiązane Renault w Meganie RS (bo ktoś wspomniał że jest tam szpera mechaniczna) ale wiem jak to wygląda jak się założy szperę, skrzynie kłową, zawias profi typu Proflex, sprzęgło spiekowe etc. do samochodu , to są działające skutecznie gadżety które mają drastycznie podnieść efektywność pojazdu, nikt nie mówił że służą do nabijania kilometrów, także moim skromnym zdaniem , rozważmy 5 razy zanim się w coś pakujemy.
Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...
Komentarz
-
-
Myślę, że zachwyty nad szperą w totalnie cywilnym aucie to trochę urban legend. Pogadajcie z rajdowcami czy dobrymi tunerami. Każdy powie że w aucie do jazdy po bułki by tego absolutnie nie chciał. Jak wyżej pisano to jest do aut Sportowych. Tak jak np, fotele kubełkowe, trzymają jak imadło ale nikt zdrowy na umyśle tego nie chce na codzień. To samo power flex, sprzęgło spiekowe czy skrzynia kłowa....Zamieszczone przez MaicroftZ quifem w Octavii kilka osob na forum jezdzi i nie narzeka, ani na awaryjnosc, ani na brak gwarancji lifetime.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Chętnie posłucham jak się użytkuje Quife'a w życiu codziennym i jaki to typ urządzenia, Ja mam Grippera płytkowego w Sunny i jazda w zakrętach to fest wyzwanie , szczerze to z torsenem nie jeździłem ale pojęcie jakieś mam także z chęcią chciałbym aby mnie oświecono jak to jest z helikalną szperą w cywilnym pojeździe, jaki tam jest stopień zeszperowania i użytkowanie, ja np. olej LSD muszę zmieniać co około 500 km oczywiście ok 100 km to OS-y ale interwały serwisowe prostują włosy a olej tani jak wiecie nie jest, i pytanie do użytkowników czy to jest typowe LSD ?Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...
Komentarz
-
-
maro rs
stronę temu napisałem anomalowi ile na dzień dobry (a to dopiero początek, bo jest mnóstwo części których nie sprawdziłem)
no i oczywiście że się da - ale tanio nie będzie
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
A ja tak myślę, będąc laikiem, któremu na RS zabrakło funduszy, że montowanie takich rozwiązań mija się z celem. To jest, z całym szacunkiem tylko Octavia. Auto na codzień, które nie nadaje się do upalania. Do tego załozę się, że 90% użytkowników nie odważyłoby się prowadzić auto na tyle wykrozystując jego możliwości, żeby bawić się w takie mody. Patrząc na przybliżone koszty - było trzeba kupić "uczciwe" awd lub chociaż rwd. A najlepiej trupka do dorżnięcia na kajtkach czy innych sprawnościówkach.
Oczywiście jest to moje zdanie, nie miałem na celu obrażanie kogokolwiek i sam z chęcią przejechałbym się autem po takich modach z kimś kto potrafiłby wykrozystać płynące z nich korzyści.Biały działkowóz
Komentarz
-
-
LUKI, No tak, czytałem, tylko jakoś nie załapałem, że to dotyczy tego VAQ - no to tak jak napisałeś, tanio nie jest
Z drugiej strony niekoniecznie trzebaby to kupować i robić w ASO - jeśli nawet nie teraz, to kiedyś.
Jednak, musiałbym mieć okazję potestować to z tydzień, żeby wyrobić sobie opinie ile to warte. Przy czym nie chodzi mi o jakieś ekstremalne ściganki, ale o poprawę startu (i też nie do sprintów, tylko bardziej ruszania na mokrym i ze skręconymi kołami, co teraz jest nie lada wyzwaniem) i te kilka km/h więcej na zakręcie (tu lubię się trochę pobawić).
Kapitan Snuja, mam front assist i acc - po krótkim czasie upalania pojawia się komunikat, że nie są już dostępne (pewnie z powodu wysokiej temperatury hamulców) - taka ciekawostka
"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
z tym quaife to nie przesadzajcie...mialem okazje pojezdzic Focusem z Quaife i dramatu nie było...trochę zacieśniał zakręty i wrażliwszy był na ruchy kierownicą...taki troche bardziej nerwowy i bezposredni....ale do przyzwyczajenia....tak wiec raczej te legendy o wycinaniu FWD z quaife altonena na zakretach to przesada..
Perfex- co do powerflexa to przesadzasz...miałem O1 zrobiona całą na powerflexie i dało sie tym normalnie jedzić jako dupowozem :wink:...
Komentarz
-
-
I tak i nie...Zamieszczone przez Kapitan SnujaA ja tak myślę, będąc laikiem, któremu na RS zabrakło funduszy, że montowanie takich rozwiązań mija się z celem. To jest, z całym szacunkiem tylko Octavia. Auto na codzień, które nie nadaje się do upalania. Do tego załozę się, że 90% użytkowników nie odważyłoby się prowadzić auto na tyle wykrozystując jego możliwości, żeby bawić się w takie mody. Patrząc na przybliżone koszty - było trzeba kupić "uczciwe" awd lub chociaż rwd. A najlepiej trupka do dorżnięcia na kajtkach czy innych sprawnościówkach.
Oczywiście jest to moje zdanie, nie miałem na celu obrażanie kogokolwiek i sam z chęcią przejechałbym się autem po takich modach z kimś kto potrafiłby wykrozystać płynące z nich korzyści.
Kupując inne droższe auto i bawiąc się w mody nakłady są jeszcze większe i przy jakimkolwiek fuck upie straty również.
Jak ktoś chce się bawić i dłubać, ma $ to strzelenie 350 kucy w Octavii i wsadzenie szpery nie mija się tak z celem jak piszesz.
Oczywiście musimy przyjąć tylko rozróżnienie kto do jakiego celu, z jakimi potrzebami i z jakim $ kupuje auto.
Jeden bierze Skode do daily drivingu i to mu w 100% wystarcza inny dłubie Skode bo chce mieć inną niż wszystcy.
3ci z kolei może kupić taki dream car jak RS6 i dalej w nim dłubać bo ma $ i chęci. Pewnie ten ostatni przykład dla wielu z nas byłby bez sensu bo po co zmieniać i ulepszać coś co jest prawie idealne
ale każdy robi co chce.
IMO szpera w FWD nie jest wcale taka bez sensu. Nawet przy mniejszych mocach i śliskich nawierzchniach byłaby przydatna.
Komentarz
-
-
wiadomo że wszystko rozbija się o grubość portfelakliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz