Ciepły parapet TREMCO Illbruck! Montażowa rewelacja! Montaż okien z użyciem ciepłego parapetu od TREMCO Illbruck. Kształtka podparapetowa. Artykuł opisuje sposób montażu okien przy pomocy produktów TREMCO Illbruck.
Więc pytam nieskromnie - jaka powierzchnia domku i ile w na dzień dzisiejszy na takową konstrukcję w stanie surowym zamkniętym trzeba mieć $ (bez działki itp ) ?
Więc pytam nieskromnie - jaka powierzchnia domku i ile w na dzień dzisiejszy na takową konstrukcję w stanie surowym zamkniętym trzeba mieć $ (bez działki itp ) ?
Może być PW.
Dom o pow użytkowej ok. 180m+ garaż 48m2, cegła weinerberger P+W, strop terriva nova, dach z dachówki ceramicznej także Weinerberger to koszt ok. 220 tysięcy przy stanie surowym otwartym.
Budując podobny ze zwykłego suporexa i z dachem z blachodachówki można zjechać z kosztami o ok. 60tys.
Ogólnie na wybudowanie domu do stanu gotowego do zamieszkania trzeba przeznaczyć minimum 550-600 tysięcy. Zagospodarowanie terenu - ogród, ogrodzenie, podjazdy itp. 100-150kpln.
Więc pytam nieskromnie - jaka powierzchnia domku i ile w na dzień dzisiejszy na takową konstrukcję w stanie surowym zamkniętym trzeba mieć $ (bez działki itp ) ?
Może być PW.
stan surowy zam ok 200kzł (okna drzwi ściany dach) bez żadnych instalacji,tynków itp
ok 140m2 - z garażem i kotłownia ok 180m2
Octavia FWD 370KM/460Nm + NX ET 14,607 - Bemowo 2011 ET 13,482 - Ryki 2012 ET 13,014 - Ełk 2013 ET 12,939 - Ryki 2015 0-200km/h - 13,2s 2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
A powiedzcie mi jaki koszt jest zalania fundamentów budynek o wymiarach 18,40 na 9,20 łącznie jest około 96 metrów fundamentów głębokość na 1 m. w ziemię,ława 60cm. szerokości,40cm.wysokości,fundament 60cm.wysokości,40 cm.szerokości,,zalewany ma być z gruszki. + zbrojenie strzemiączka 30 na 30 i co 30 cm. drut żebrowany 12
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz jak pomogłem to daj punkcik sprzęgło od G 60
stan surowy zam ok 200kzł (okna drzwi ściany dach) bez żadnych instalacji,tynków itp
ok 140m2 - z garażem i kotłownia ok 180m2
ale stawiała to firma budowlana czy tzw systemem gospodarczym?
Biorąc pod uwagę tempo prac to stawiam na duuużą brygade
Proszę, wrzuć na PW, kwotę za robociznę
ale stawiała to firma budowlana czy tzw systemem gospodarczym?
Biorąc pod uwagę tempo prac to stawiam na duuużą brygade
Proszę, wrzuć na PW, kwotę za robociznę
Za takie pieniądze jedna firma by tego nie postawila.
Jak się ma dobrze prowadzoną budowę to można skoordynować prace tak, że w nieco ponad rok dom stanie.
Prace fundamentowe ok. 10 dni.
Przyłącza 1-2 dni
Roboty murowe - ok. 6 tygodni łacznie ze zbrojeniem wieńcy, zalewaniem stropów, murowaniem kominów.
Prace ciesielskie - 2 tygodnie.
Czyli w dwa i pół miesiąca mamy chałupke postawioną i przykrytą.
Jak przed zimą wstawimy okna to elektryk i hydraulik może nam dłubać instalacje.- max tydzień.
A jak będą temperatury na "+" to możemy trzaskac posadzki i tynki. - posadzki 1-2 dni
tynki ok. 2 tygodni na kondygnację.
Przy pierwszym ociepleniu wpada ekipa od dekarstwa - tydznień czasu i elewacji-ok. 4 tygodni.
W tym czasie w środku można robić wykończenia.
Jak już skończymy z elewacją można się brać za zagospodarowanie terenu wokół budynku.
Potrwa ok. 2 tygodni.
Od czerwca 2010r z żoną ruszyliśmy z budową budynku na wynajem o pow. użytkowej 1144m2-(4 kondygnacje x 286m2).
Roboty żelbetowo-murowe trwaly do lutego. W marcu dekarze położyli dach, okna wstawione. Oddanie budynku koniec października 2011r. Od kazdej branży inna ekipa. Dobra koordynacja załatwiła sprawę.
stan surowy zam ok 200kzł (okna drzwi ściany dach) bez żadnych instalacji,tynków itp
ok 140m2 - z garażem i kotłownia ok 180m2
ale stawiała to firma budowlana czy tzw systemem gospodarczym?
Biorąc pod uwagę tempo prac to stawiam na duuużą brygade
Proszę, wrzuć na PW, kwotę za robociznę
firma... ale nie taka od a od z
tylko konkretnie murarze murowali,dekarze robili dach,tynkarze tynki itd
firmy do wszytskiego sa do nieczego jak to sie mówi i ładuja po kosztach wszystko
za robocizne czego...?
murarze - ławy,fundamenty,chudziak,strop,sciany doł/góra/działowe, balkony,schody srodek i z zewn czyli wszystko to co powinni zrobic murarze - koszt ok 27kzł robocizna,beton z "gruchy"
dach na gotowo - 60kzł - nie ma jedynie podbitki dachówka ceramiczna rupp ceramika
stan surowy otwarty 155kzł
+okna drzwi rolety i juz mamy 200kzł
Octavia FWD 370KM/460Nm + NX ET 14,607 - Bemowo 2011 ET 13,482 - Ryki 2012 ET 13,014 - Ełk 2013 ET 12,939 - Ryki 2015 0-200km/h - 13,2s 2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
Nie wiem czy wybrałem odpowiedni temat ale nie chciałem zakładać nowego a ten wydaje mi się najbardziej odpowiedni. Otóż na wiosne przymierzam się do ponownego malowania ogrodzenia - jest to ogrodzenie metalowe, kute przez kowala. Co prawda ma już ono swoje lata ale jest jeszcze w bardzo dobrym i w chwili obecnej nie przymierzam się do jego zmiany. Jaką farbą najlepiej malować takie ogrodzenie? Czy może ktoś polecić jakąś marke farb? Czy malować to jakimś hamerait-em czy jakąs inną farbą? Może ktoś się zna i będzie mógł doradzić. Wszelkie sugestie mile widziane
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Ekipa mieniąca się "fachowcami" po dwóch tygodniach wali z suchą zabudową czyli np. sufit podwieszany w salonie na dole, elementy zabudowy mebli - np. okap nad kuchnią, obudowa szaf wnekowych itp została w dniu dzisiejszym pogoniona.
Weekend spędzony z metrówką, poziomnicą i lampą ujawnił partactwo takie jak np.
- skręcenie szafy razem z suchą zabudową - nie będzie można wyjąc szafy z wnęki montażowej bez rozwalenia wneki lub szafy - czyli pod szafa nie będzie można ułożyć parkietu bo już ja idiota zabudował...
- nierówności/wglebienia sufitu rzędu 4-5mm na długości ok. 1m
- szpachlowanie łaczeń bez fazowania oraz szpachlowanie ich na siatkę a nie na flizelinę
- płyty na suficie ulozone z przekoszeniem
itp. itd...
Reasumując jutro zabierają zabawki i idą bawić się gdzie indziej.
Piasek kwarcowy daje się na wierzchnią warstwę. Jest to piasek o granulacji ok. 0,1mm - taki jak masz na plaży np. w Jastrzebiej Górze. Tynk z takiego piasku jest mocny jak tynk tradycyjny i gładki jak karton-gips.
szpachlowanie łaczeń bez fazowania oraz szpachlowanie ich na siatkę a nie na flizelinę
pytam bo się nie znam. Jaka jest różnica w tych dwóch sposobach? Bo widziałem kiedyś jak gość kładł w jednym pokoju siatkę a w innym taki papier Biszczu,
coś tanio moim zdaniem... dobre pytanie
Bo widziałem kiedyś jak gość kładł w jednym pokoju siatkę a w innym taki papier
Ten "papier" to flizelina. Dużo lepszy materiał niż siatka. Mniej podatny na pęknięcia.
[ Dodano: Pon 21 Lis, 11 08:35 ]
Zamieszczone przez Biszczu
no właśnie shok, tanio.
Wyglądałoby, że za dom 100m2 w ZG postawiłbym za 200 tyś :shock:
Dom z drewna fajna sprawa tylko że należy sobie zdawać sprawę z kilku rzeczy.
Jeśli chcemy mieć dom z drewna należy dokładnie przemyśleć co się buduje i z czego.
Są to tanie domy bo wykonane w taniej technologii. Dom z drewna buduje się na płycie fundamentowej stanowiącej jednocześnie podłoże dla posadzki. Postawienie na fundamentach może w trudnym terenie (np.glina) prowadzić do "rozjeżdżania" się ław fundamentowych a co za tym idzie do rozłażenia całej konstrukcji. Drewno nie ustabilizuje i zwiąże tak fundamentu jak stojący na nim mur.
W tej cenie można sobie postawić dom z co najwyżej sosny (dobrze żeby była ona żywiczna). Cieśle stawiają konstrukcję szkieletu domu z kantówek, potem obudowują to deskami z zewnątrz, ściany wypełniają wełną mineralną a od środka zabudowują karton gipsem.
Więc nie przypomina to za bardzo takiego domu z drewna jakie wszyscy znamy z Podhala, chociaż i tam ostatnio buduje się dom z cegły a potem szaluje balami drewnianymi.
Jeśli chcemy mieć dom z poddaszem użytkowym trzeba się liczyć z tym że jest to konstrukcja drewniana i każdy ruch na górze będzie słyszany na dole, a z czasem strzałka ugięcia belek stropowych może przekraczać spodziewane wartości.
Jeśli ja miałbym budować dom z drewna to właśnie na sposób Podhalański - konstrukcja klasyczna murowa, obłożony litymi klocami.. W środku można sobie zostawić salon na styl "regionalny" ale resztę można wykończyć tak jak każdy inny dom. Nie ma problemu ze zrobieniem kominów wentylacyjnych/spalinowych i ewentualnym paleniem w kominku jak to przystało na domek z drewna
Dom z drewna o konstrukcji szkieletowej to inwestycja na góra 10 lat. Po tym czasie niestety przyroda robi swoje i dom zaczyna przypominać rozsychającą się szopę. Wiadomo, są konstrukcje lepsze i gorsze, ale za 1000zł/m2 nie spodziewajmy się drewna świerkowego lub jodłowego z deskami 3" na ścianach.
22.11.2011 - zapomniałem napisać o tym, że taki dom wymaga konserwacji - czyli co jakiś czas trzeba go pomalować od zewnątrz lakierem/olejem/bejcą. Trochę to kosztuje, wymaga czasu i nakładu pracy (szlifowanie starej powłoki)
W zakresie konserwacji na Podhalu ostatnio często spotykaną usługą jest piaskowanie elewacji drewnianych. Dobry efekt, szybko, relatywnie tanio - minus to piaskowy.syf wokoło chałupy, chyba że zabezpieczy się folią zwisającą od krawędzi dachu w dół.
Ja jeśli będę budować dom z drewna to tylko na działce mały, ca. 10mx10m nieduży domek sezonowy. Przymierzam się do tego już ze trzy lata, ale znając życie to jeszcze minimum "kilka" ten projekt będzie "dojrzewać"
Oczywiście na wylanej płycie fundamentowej, w podstawie kwadrat lub prostokąt proporcjami bardzo zbliżony do kwadratu. Fundament obudowany wapieniem Janowieckim, kloce ścian świerkowe. Po środku domu będzie wymurowany piec z kominkiem, a komin spalinowy będzie także zwornikiem zbiegających się na środku w szczycie krokiew dachu. We frontowej części regionalnej (coś a la salon+kuchnia z jadalnią) ściany tylko z litego bala. Z tyłu za piecem umiejscowiona będzie łazienka, a po obu stronach łazienki dwa pokoje-sypialnie - ta część będzie od środka murowana, a od zewnątrz obłożona klocem jodłowym. Poddasza nie będzie, piwnicy też (niepotrzebne koszty)
Być może będzie osobna bania (ruska sauna) obok domu.
Dach na 100% z gontowy. Chciałbym darty, ale cena zaporowa. Ale jest opcja zrobienia gontu maszynowego, szczotkowanego który ma strukturę nieco zbliżoną do dartego.
Na początku może będzie nieco śmierdzieć, ale będzie tak samo nasączony jak podkłady kolejowe, za to będzie na kilkanaście lat spokój. Potem raz na dwa lata konserwacja olejowo-solna i będzie git.
Koszt - szacuję na ca.
- fundamenty beton ca 5000pln, zbrojenie ca 3500pln, robocizna ca 5000pln
- ca 90m3 drewna - ca 50000pln, ekipa 4 beskidzkich cieśli z okolic Korbielowa w miesiąc przetrze to na własnym traku z którym przyjedzie - 30000pln, gont na pokrycie dachu ca 15000pln z robotą.
Roboty & materiały budowlane inne - ca 40.000-50.000pln liczę niezbyt wiele bo większość prac bym zrobił swoimi ludźmi(mam takich dwóch zdolnych), a materiały budowlane mam z własnego składu.
Czyli jakby pas zacisnąć to może się za 150.000pln uda. O tyle łatwiej bo działka jest, drewno też już mam (leży od kilku ładnych już lat pod dachem). Jest też opcja że przyjaciel (ma WoodMizera) by mi przetarł za symboliczny grosz, ale nie mam nikogo z praktyką, kto wie co i jak trzeć na taką chałupę. Poza tym trzeba by to najpierw zestawić na placu a potem wozić i montować.
Ale i tak 100-110 nie wyjęte - to drogo jak na spełnienie marzeń, ale w sumie to jest dom i po 10 latach będzie dalej miał sporą wartość w odróżnieniu od Scouta którym w maju byłem bliski wyjechania z salonu. Poza tym - tacy ludzie jak Maru123 mają hopla na punkcie lalowania wozu i czasami ich kosztuje to całkiem podobne pieniądze.
Jestem na etapie wyboru suporeksu i mam pytanie
Jaki wybrać:
- szary,czy biały :?:
- czy jest jeszcze jakaś różnica między nimi prócz koloru :?:
- i ostatnie pytanie jakiej firmy :?:
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz jak pomogłem to daj punkcik sprzęgło od G 60
4x4BKF, dzięki za wyjaśnienie. Ale tak się zastanawiam ,czy te sugerowane 10 lat to tak gwarantują czy przypuszczenia. Bo skoro takie coś stawiać tylko na 10 lat to kompletnie się nie opłaca. Gdyby na 20 lat to nie ma się nad czym się zastanawiać tylko spełniać marzenia
Jestem na etapie wyboru suporeksu i mam pytanie
Jaki wybrać:
- szary,czy biały :?:
- czy jest jeszcze jakaś różnica między nimi prócz koloru :?:
- i ostatnie pytanie jakiej firmy :?:
Z firm godny polecenia jest Solbet, Termalica. Równe, precyzyjnie cięte.
Odradzam prefabet Warszawa - straszne gówno w mojej opinii.
Szare są robione z popiołów z dużą zawartością cementu odzyskiwanych w elektrowniach, zakładach przemysłowych.
Białe mają dużą zawartość gipsu syntetycznego (z elektrofiltrów) i mają większą zawartość wapna którym są odsiarczane spaliny - stąd kolor.
Białe mają nieco lepsza lambdę (mają lepsza izolację cieplną), poza tym mechanicznie, strukturalnie niemal to samo.
Ja bym, brał biały. Termalica.
[ Dodano: Sro 23 Lis, 11 08:17 ]
Zamieszczone przez shok
4x4BKF, dzięki za wyjaśnienie. Ale tak się zastanawiam ,czy te sugerowane 10 lat to tak gwarantują czy przypuszczenia. Bo skoro takie coś stawiać tylko na 10 lat to kompletnie się nie opłaca. Gdyby na 20 lat to nie ma się nad czym się zastanawiać tylko spełniać marzenia
10 lat to czas spokojnej eksploatacji takiego "drewniaka" potem trzeba już koło niego pochodzić. Z folderów wynika że zewnętrzną elewację może stanowić nie drewno a płyta OSB pokryta tynkiem akrylowym.
W stanach tego typu budownictwo jest bardzo powszechne, jest to podstawowy rodzaj konstrukcji domu wolnostojącego. Szkielet, wełna, płyty GK + jakaś elewcja.
Tam zamysły architektoniczne są takie że taniej jest postawić od nowa taki dom po 25 latach niż robić remont domu murowanego. Tam standardy projektowe przewidują 25-30 letni okres eksploatacji budynku, u nas średnia wychodziła ok. 85-90 lat.
Komentarz