Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • To może jeszcze Golda 5W-30 zbadacie?
    U mnie zalałem go jakieś 2 tyg. temu w miejsce Total Quartz Energy 5W-40, przejechałem ~1500km i jedyne co na razie mogę powiedzieć to wrażenia akustyczne. Jest ciszej, bardziej miękko przy wysokich obrotach. Na wolnych też jakby bardziej miękko klekotał, ale to może być kwestia samej wymiany na świeży olej.
    Totala stosowałem od ok 40k km, wcześniej jeszcze Motul X-Cess 5W-40, a jeszcze wcześniej zalewany był Millers Trident 10W-40. Zużycie kształtowało się na poziomie 0,5l/10000-12000km.

    Zakupu dokonałem w zmienolej.pl

    Komentarz


    • Właśnie wróciłem z wakacyjnego wyjazdu do Włoch Sharanem`04 z silnikiem ASZ 130km i 6 biegowym manualem, więc czas na małe podsumowanie. Wcześniej silnik bardzo długo bo ponad 100kkm dostawał Castrola 505.01, który był zmieniany systematycznie co ok. 14-15 kkm bez płukanki, oraz co jakiś czas dodawana buteleczka STP do czyszczenia wtrysków. Stan silnika dobry, bez jakiś problemów. Z uwagi na przebieg a miał ponad 312 kkm oraz jedną podobną trasę do Włoch już zaliczoną na tym Castrolu, i przed sobą następną jaka znowu go czekała oraz żeby dalej dobrze służył , padła decyzja aby kompleksowo podejść do sprawy i w związku z tym odwiedziłem znany użytkownikom głównie Alfy warsztat Pawła aby zrobić przegląd olejowy, w skład którego weszło: płukanie układu olejowego, paliwowego, oraz wtrysków i kolektora i wiadomo, zmiana oleju. Odpowiednia maszynka zrobił zabieg a pacjent przeszedł go bezproblemowo, a wg info od Pawła "trochę" syfu zeszło. Do silnika poszedł olej LM Top Tec 4600 i odpowiednia dawka AR 9100. Autem jechaliśmy w 6 osób+box zapakowany na maxa+bagażnik zapakowany na maxa+klima w trybie auto ustawiona na 20-21C a było bardzo ciepło, oprócz gór temp. na zewnątrz +30C i więcej. Trasa łączna ok. 3,5 kkm. Miesiąc wcześniej auto miało podobną trasę i obciążenie i silnik łyknął ok. 0,5 litra Castrola, teraz nic, ale może to być też kwestia samego charakteru jazdy, która była szybsza i innego kierowcy. Co do pracy silnika, to nie są to spektakularne różnice, ale przy dłuższej jeździe można zauważyć że silnik pracuje spokojniej z mniejszymi wibracjami, lepiej wchodzi na obroty, praca jego mimo że twarda jest spokojniejsza. Jest bardziej elastyczny, chmura dymu przy odpalaniu jest mniejsza. Przy mocnym wciśnięciu gazu też zauważalnie mniej kopci. Wskaźnik temp. oleju jest tradycyjny i wg mnie nie jest do końca miarodajny ale pokazywał 100-105C max.W tej chwili olej na bagnecie jest grafitowo-czarny ale klarowny, lekko przeźroczysty, przed zmianą oleju wiadomo czarny i bez klarowności. Spalanie z trasy 7,6L w tamtą stronę i 7,2L powrót. Prędkości przeważnie do 120 km/h max. Czas pokaże jak będzie dalej ze spalaniem i olejem. Przed zimą wg przebiegu będzie znowu zmiana olejowa i zobaczymy, albo płukanka AR długodystansowa albo LM 2662, marka olejowa też jeszcze do dalszych rozważań, póki co do LM 4600 żadnych zastrzeżeń.

      Komentarz


      • LM 4600 to dobry olej ale do ASZ-a wybrał bym raczej TT4100. 5w40 w takich warunkach moim zdaniem lepiej zdaje egzamin niż 5w30.

        Komentarz


        • a Motul Specific 5W40 do ASZ? też się przymierzam do zmiany i szukam czegoś odpowiedniego dla tego silnika. aktualnie mam zalany Shell Helix Ultra ECT 5W30.
          290kkm przebiegu i dolewki około 1,5l na 15kkm.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez militarius
            Motul Specific 5W40 do ASZ
            jak najbardziej się nada, ten Shell ECT nie jest odpowiedni do Twojego silnika! ( low-SAPS można stosować tylko w silnikach z DPF-em przystosowanych do takich olejów) zdecydowanie zdrowiej będzie silnik pracował na w/w Motulu.
            ---> na 1 stronie tego wątku --->
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Uwaga:
            Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez tomek evo
              LM 4600 to dobry olej ale do ASZ-a wybrał bym raczej TT4100. 5w40 w takich warunkach moim zdaniem lepiej zdaje egzamin niż 5w30.
              Miał być zalany inny olej i dobrze wiesz jaki :wink: , a ponieważ Paweł miał na podorędziu od ręki 4600 to nie było sensu za bardzo kombinować. Olej dał radę, na bagnecie widać że płukanie miało sens i jest progres a AR 9100 poszedł żeby polepszyć właściwości oleju i dodatkowo niech dalej łagodnie myje to co zostawił Castrol, bo że całość udało się usunąć płukaniem to nie wierzę. Voa pokazało że 4600 nie jest jakiś szczególny ale i tak myślę że dobrze się stało po Castrolu, który jak wiadomo jest najbardziej podrabiany.

              Komentarz


              • panowie jaka plukanke teraz polecacie.

                kiedys (ze 3 lata temu) robilem millers engine flush?
                jest teraz cos lepszego np liqui moly

                Komentarz


                • Zamieszczone przez xtremesystems
                  jaka plukanke teraz polecacie
                  wiesz, niekiedy nie ma co przesadzać - dbasz o silnik i regularnie wymieniasz olej czego można chcieć więcej ... Ja od dłuższego czasu stosuję sprawdzone środki firmy Valvoline - Valvoline Engine Flush lub VPS Valvoline Professional Series Engine Flush i jestem zadowolony (dobra cena i porządnie "wiąże" syf z silnika). Wg. mnie nie ma co kombinować a na pewno nie ma co przepłacać za "super, hiper" nowości :wink:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez militarius
                    Motul Specific 5W40 do ASZ
                    jak najbardziej się nada, ten Shell ECT nie jest odpowiedni do Twojego silnika! ( low-SAPS można stosować tylko w silnikach z DPF-em przystosowanych do takich olejów) zdecydowanie zdrowiej będzie silnik pracował na w/w Motulu.
                    ---> na 1 stronie tego wątku --->
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Uwaga:
                    Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
                    Ale ASZ to to samo co AXR, gdzie w tym drugim 5w30 z VW 507.00 zaleca nawet książka obsługi dla LL :wink:

                    Komentarz


                    • xtremesystems, Millers wg mnie jest bardziej delikatny, składniki mniej agresywne bardziej do profilaktyki. Do porządnego wyczyszczenia LM 2662.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez xtremesystems
                        jaka plukanke teraz polecacie.
                        Wczoraj tym płukałem 404 Not Found

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez toomasz
                          ASZ to to samo co AXR, gdzie w tym drugim 5w30 z VW 507.00 zaleca nawet książka obsługi dla LL
                          taaa "to samo" czyli silnik PD ... i nic więcej, jak wolisz lać olej LowSaps do PD-ka bez DPF-a to proszę bardzo.
                          Zamieszczone przez toomasz
                          VW 507.00 zaleca nawet książka obsługi dla LL
                          jak tak to do PD-ka polecam olej o specyfikacji VW 506.01 zamiast VW 507.00
                          ps. VW jak już to zaleca olej z VW 507.00 MidSaps ...LowSaps tylko do CR z DPF-em. Wspomniany Shell Helix Ultra ECT 5W-30 to formulacja low-SAPS. Tak jak napisałem w/w Shell jest olejem nie odpowiednim - za to wspomniany Motul Specyfic 5W40 jest dobrze dobrany.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Ja do ASZ cały czas leję 0W-30 z normą 506.01 mam 240 tyś i silnik chodzi idealnie także z czystym sumieniem mogę polecić takie rozwiązanie.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez toomasz
                              ASZ to to samo co AXR, gdzie w tym drugim 5w30 z VW 507.00 zaleca nawet książka obsługi dla LL
                              taaa "to samo" czyli silnik PD ... i nic więcej, jak wolisz lać olej LowSaps do PD-ka bez DPF-a to proszę bardzo.
                              Zamieszczone przez toomasz
                              VW 507.00 zaleca nawet książka obsługi dla LL
                              jak tak to do PD-ka polecam olej o specyfikacji VW 506.01 zamiast VW 507.00
                              ps. VW jak już to zaleca olej z VW 507.00 MidSaps ...LowSaps tylko do CR z DPF-em. Wspomniany Shell Helix Ultra ECT 5W-30 to formulacja low-SAPS. Tak jak napisałem w/w Shell jest olejem nie odpowiednim - za to wspomniany Motul Specyfic 5W40 jest dobrze dobrany.
                              Paolo, sam mi poleciłeś do AXR Valvo 5w30 XL III, a on jest VW507 00, silnik dobrze na nim pracuje.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez toomasz
                                do AXR Valvo 5w30 XL III, a on jest VW507 00
                                no właśnie ... Valvoline XL III jest z VW 507.00 Mid-Saps a Shell Helix Ultra ECT 5W-30 to formulacja Low-SAPS bez VW 507.00 ...po co olej LowSaps do silnika PD bez DPF-a ... taka drobna różnica.
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                VW jak już to zaleca olej z VW 507.00 MidSaps ...LowSaps tylko do CR z DPF-em.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez toomasz
                                  do AXR Valvo 5w30 XL III, a on jest VW507 00
                                  no właśnie ... Valvoline XL III jest z VW 507.00 Mid-Saps a Shell Helix Ultra ECT 5W-30 to formulacja Low-SAPS bez VW 507.00 ...po co olej LowSaps do silnika PD bez DPF-a ... taka drobna różnica.
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  VW jak już to zaleca olej z VW 507.00 MidSaps ...LowSaps tylko do CR z DPF-em.
                                  OK

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez xtremesystems
                                    panowie jaka plukanke teraz polecacie.
                                    xtremesystems - co teraz zalewasz? dalej shell av-l??? Napisz cos o wrażeniach z korzystania z tego oleju po pełnym interwale wymiany

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez toomasz
                                      do AXR Valvo 5w30 XL III, a on jest VW507 00
                                      no właśnie ... Valvoline XL III jest z VW 507.00 Mid-Saps a Shell Helix Ultra ECT 5W-30 to formulacja Low-SAPS bez VW 507.00 ...po co olej LowSaps do silnika PD bez DPF-a ... taka drobna różnica.
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      VW jak już to zaleca olej z VW 507.00 MidSaps ...LowSaps tylko do CR z DPF-em.
                                      Zapytam SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30 do AXR-a PD-ka można śmiało lać?

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez brecha
                                        SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30 do AXR-a PD-ka można śmiało lać?
                                        nie, to olej Low-Saps. Ma VW 507.00 - do CR jest OK do Twojego PD-ka odpowiedni będzie - Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 z VW 505.01 - Link a jak już chcesz mieć 0 z przodu to zalej Mobil1 ESP 0W40 ...wiem, nie ma specyfikacji VW ale będzie zdrowszy dla Twojego silnika niż ten Shell 0W30 LowSaps... a jak ma być 0W30 to olej z VW 506.01

                                        Oleje spełniające normę EURO IV i V, "LowSAPS" (w tym niektóre oleje z VW 504.00, VW 507.00 - choć większość ma MidSaps) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane powinne być tylko w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS - Oleje LowSaps mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!

                                        Olejów Long Life 504.00/507.00 a zwłaszcza olejów oznaczonych jako Low Saps ... nie można stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01)
                                        Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF jednak oleje do DPF'ów są pozbawione niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) ...
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Kto sprzedaje na forum oleje Statoil. Chce kupić sobie na następna wymianę i komuś z rodziny co kupił mojego Golfa V. Jednak nie wiedzieć czemu kolega Konkon nie odpisuje i numerów zagranicznych tez nie odbiera bo tylko tyle mi ostatnio odpisał. Szkoda bo olej był w dobrej cenie i nawet gratisa dostałem ( o czym dowiedziałem sie przy wymianie oleju bo paczki nie otwierałem prawie rok )

                                          Komentarz


                                          • co prawda nie z forum, ale też maja i ceny w miarę tutaj

                                            Komentarz


                                            • Zrobione 4 tys. na Specol 0W40. Ubytków brak. Jazda 80% autostradą. Na ucho można powiedzieć, że silnik chodzi metalicznie i słychać każde cyknięcie (trochę jak świerszcze na łące :wink: ) . Turbo nie świszczy, ale jest ciepło. Cieszę się bo: polskie i w dobrej cenie.
                                              Silnik R18A2.
                                              http://www.dadrl.org.uk
                                              http://www.lightmare.org

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez dragster
                                                Zrobione 4 tys. na Specol 0W40. Ubytków brak. Jazda 80% autostradą. Na ucho można powiedzieć, że silnik chodzi metalicznie i słychać każde cyknięcie (trochę jak świerszcze na łące :wink: ) . Turbo nie świszczy, ale jest ciepło. Cieszę się bo: polskie i w dobrej cenie.
                                                Co było poprzednio? Teraz jest lepiej czy bez zmian czy gorzej?

                                                Komentarz


                                                • ... silnik 2.0 CR w VW Caddy (Euro 6) wyposażony w katalizator SCR + AdBlue "gratis" :ble
                                                  Załączone pliki
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                    Co było poprzednio? Teraz jest lepiej czy bez zmian czy gorzej?
                                                    Neste 0W40. Na ucho nie jestem w stanie rozróżnić, chyba jest podobnie.

                                                    Ale prawdziwy test dla oleju to:
                                                    - sroga zima,
                                                    - badanie zużytego oleju w Blackstone czy czymś podobnym,
                                                    - badanie zużycia krzywek, panewek i innych ustrojstw po 200 - 300 tys. km na jednym oleju z regularnymi wymianami.
                                                    Silnik R18A2.
                                                    http://www.dadrl.org.uk
                                                    http://www.lightmare.org

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X