co u mnie będzie się wiązać z przebiegami 15-18tys. km jak nic się nie zmieni, przy czym autostrada/miasto/trasa to u mnie każde po 1/3 i jeżdżę spokojnie. Stąd jestem jednak przekonany bardziej do VW 504.00 i olejów LL 5W30
- prawda jest taka że żaden z olei 504.00 nie wytrzyma w dobrej kondycji tego przebiegu dlatego zdecydowanie lepiej jest wybrać w rozsądnej cenie albo Mobil 1 0w40 albo Shell 0w40 i wymieniać je co 10kkm - patrząc na UOA olei LL przebieg 8kkm to przeważnie szczyt ich możliwości
PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
znajomu miał go w Citroenie 1,6 HDI - olej do 10-12 tys km sprawdzał się dobrze, potem było "słychać' że silnik zaczął się męczyć na tym oleju. Teraz zmienił na Ravenola 0W40 zobaczymy jak oceni ten olej po 12-15 tys km. Ja zalałem ojca Octavkę 1,9 AXR tym w/w Petronasem - jak jeździłem Octavką zaraz po wymianie oleju to nie miałem większych uwag. Ojciec jeździ po mieści i robi małe trasy od czasu do czasu więc przed samą zimą zmienię ten olej na inny o lepszych parametrach.
Wrócę jeszcze do Mobila 0W40 - odpalanie na zimnym silniku bez najmniejszych uwag! Natomiast w trakcie jazdy silnik jest zauważalnie głośniejszy ale nie jest to jakaś tragedia. Pracuje bardziej "metalicznie" ale w porównaniu do Ravenola 0W30 (który po 7-8 tys km przy wysokich obrotach nie dawał rady...) z silnika nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy. Jak na razie zrobiłem na tym oleju +- 4 tys km więc jeszcze prawie drugie tyle przed nim... Na Neste 0W40 silnik pracował bardziej kulturalnie i zdecydowanie ciszej podczas jazdy. Odpalanie na zimnym silniku przy tych dwóch olejach (w obecnych temperaturach) było bardzo podobne. Ubytku oleju w obu przypadkach - brak :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
sprawdziłem Mobila to i Shella 0W40 też sprawdzę (może ... ) :wink: ale poczekam jak zrobisz na nim te +- 10 tys km. Ja mam na oku coś z 0W30 do sprawdzenia.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
2 Bo najlepiej zapycha silniki
Sprawdzę jak ten Petronas się zapowiada, bo na szybkiego nie znalazłem żadnych charakterystyk poza spełnianymi normami.
Co do zapychania silnika, to na jakiej podstawie tak sądzisz? Patrząc na niską popiołowość . 0,64% i TBN ok.7 nie powinno być chyba tak źle?
Które parametry jeszcze wpływają na zapychanie silnika?
Zamieszczone przez uli07
VW 504 wystepuje tylko z 5w-30. Inne SAE nie beda mialy tej aprobaty.
No właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?
Zamieszczone przez endryu
Statoil Lazerway LL 5W30 http://industra.pl/karty_...Way_LL_5W30.pdf bo to bardzo dobry olej z normą VW 504 00/507 00
-mam go w tej chwili zalany i w porównaniu do fabrycznego castrola, później FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL silnik pracuje najlepiej w całym zakresie eksploatacji.
Ale jest dużo bdb olejów z normą 502.00/505.00, które bardzo się nadają do TSI na wymianę w trybie QG2
O castrolu z polskiego rynku napisano tu bardzo dużo. I są to niestety opinie negatywne.
To jest właśnie ciekawe, że na papierze co innego np. te 2 powyżej wyglądają średnio, a co innego w odczuciach. Pytanie czym tak naprawdę się sugerować?
Z olejami 502.00 na razie się wstrzymam. Potestuję kilka razy 504.00. Na chwilę obecną przy przebiegu 6500km na fabrycznym oleju silnik jakby bardziej metalicznie zaczął chodzić niż na początku. Jak będzie przy kolejnych wymianach z coraz dłuższym przebiegiem gorzej, to wtedy 502.00 i będę robił 2 wymiany w roku, a nie jedną
A z negatywnymi opiniami o Castrolu, to nie zdziwiłbym się, gdyby to było wynikiem używania podrobionego oleju. W końcu chyba producenci aut nie są głąbami i by go nie brali na fabryczne zalanie, gdyby był taki kiepski?
Zamieszczone przez REXAX
prawda jest taka że żaden z olei 504.00 nie wytrzyma w dobrej kondycji tego przebiegu dlatego zdecydowanie lepiej jest wybrać w rozsądnej cenie albo Mobil 1 0w40 albo Shell 0w40 i wymieniać je co 10kkm - patrząc na UOA olei LL przebieg 8kkm to przeważnie szczyt ich możliwości
To ciekawe, bo skoro 504.00 to LL to chyba powinny trzymać dłużej parametry, choć może gorsze niż te z 502.00?
Z drugiej strony, to 502.00 chyba jest nastawiony na ochronę silnika, podczas gdy 504.00 idzie w stronę czystości układów - katalizator, EGR.
A znacie jakieś miejsca w sieci gdzie można znaleźć zestawienia UOA dla różnych olejów?
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
No właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?
No właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?
Dzięki za odnośnik - ciekawy, choć ze wskazanego artykułu wynika, że 5W-30 jest typową wartością dla normy VW 504.00 - typową, czyli najczęściej spotykaną (ja innej nie widziałem jeszcze), ale to nie znaczy, że obowiązkową.
Swoją drogą jakby wierzyć danym z tabelki z tego artykułu, to normy VW504.00 i 507.00 wypadają najlepiej we wszystkich kategoriach branych tam pod uwagę.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Mam taką zagwostkę. Moje auto 1,6 BSE z LPG ma przejechane 160 tys. km na oleju 5W-40 i dlatego nie chcę przechodzić przy takim przebiegu na 0W-40. Rocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę. Oczywiście wymiana co rok. Doradźcie jakiś dobry 5w-40 w dobrych pieniądzach pod LPG.
1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
2 Bo najlepiej zapycha silniki
Sprawdzę jak ten Petronas się zapowiada, bo na szybkiego nie znalazłem żadnych charakterystyk poza spełnianymi normami.
Co do zapychania silnika, to na jakiej podstawie tak sądzisz?
Na takiej podstawie ze widzialem jak wygladal moj silnik(smok odma itp) po serwisowym niemieckim castrolu, syf kila i prawie mogila :diabelski_usmiech
w Tczewie mozesz dostac w dobrej cenie Statoila od dystrybutora :wink:
aronus
co to za przebieg? smialo daj mu 0w40
ja przy sporo wiekszym przeszlem na 0w30 i nic a nic sie nie stalo tylko polepszylo :szeroki_usmiech
jesli sie boisz to X-cess wydaje sie byc dobra opcja
lub to http://allegro.pl/olej-silnikowy-lot...514013245.html :wink:
i dlatego nie chcę przechodzić przy takim przebiegu na 0W-40
to nie jest wymówka...
Zamieszczone przez aronus
Rocznie robię 10 tys. km
to własnie 0W40 będzie "idealny" w Twoim przypadku a nie 5W40... Różnica jakieś +- 40 zł i wcale nie musisz przepłacać za Synthoila. Kumpel zalał LazerWay 5W40 i sobie też chwali http://allegro.pl/statoil-lazerway-5...509856171.html
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
sw29l, bo zarabiasz 2000€. Jak zarobisz 2000 zł i po opłaceniu się zostanie Ci 200 zł miesięcznie to 100 na olej 2x do roku jest sprawą bardzo wątpliwą.
sw29l, bo zarabiasz 2000€. Jak zarobisz 2000 zł i po opłaceniu się zostanie Ci 200 zł miesięcznie to 100 na olej 2x do roku jest sprawą bardzo wątpliwą.
Podobno, że ma wyjść nowy NESTE CITY PRO 0W40 z formuła 229.5 zamiast starej 229.1, przejmować się tym i czekać na nowe dostawy, czy brać z stara formułą?
Podobno, że ma wyjść nowy NESTE CITY PRO 0W40 z formuła 229.5 zamiast starej 229.1, przejmować się tym i czekać na nowe dostawy, czy brać z stara formułą?
Nowy nie nowy oleje z tą normą to już coś.
Ale sądzę że stary spełnia 229.5 tylko teraz się skapneli że nie może być tak jak z Orlenem że jest Classic 5W40 który nie spałnia żadnych norm :-)
Zamieszczone przez mmor
Widzę, że po latach wreszcie w tym wątku zaczyna pojawiać się zdrowy rozsądek i chwalone są tanie oleje Schella, Mobila
Zależy bo o ile oleje 5W../ to jako tako się trzymaja to 10W i 15W to masakra istna wolę już polecić GM-a za cenę pasztetu .
Zamieszczone przez aronus
Rocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę.
sw29l, bo zarabiasz 2000€. Jak zarobisz 2000 zł i po opłaceniu się zostanie Ci 200 zł miesięcznie to 100 na olej 2x do roku jest sprawą bardzo wątpliwą.
Mnie ani ziębi a grzeje kto ile zarabia. Jak kogoś nie stać na utrzymanie auta to istnieją inne formy komunikacji. Liczy się źródło i podatek VAT.
Dzisiaj dzwoniłem do dystrybutora Valvoline, 1L SP 0W40 przy zakupie 10euro z VAT, w sklepie 20euro. Namawiam znajomych mechanikow by kupowali bańki 20L dobrych oliw bo 100% marży to lekka przesada.
Komentarz