Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • REXAX
    Rider
    • 2013
    • 453

    Zamieszczone przez Qgar
    co u mnie będzie się wiązać z przebiegami 15-18tys. km jak nic się nie zmieni, przy czym autostrada/miasto/trasa to u mnie każde po 1/3 i jeżdżę spokojnie. Stąd jestem jednak przekonany bardziej do VW 504.00 i olejów LL 5W30
    - prawda jest taka że żaden z olei 504.00 nie wytrzyma w dobrej kondycji tego przebiegu dlatego zdecydowanie lepiej jest wybrać w rozsądnej cenie albo Mobil 1 0w40 albo Shell 0w40 i wymieniać je co 10kkm - patrząc na UOA olei LL przebieg 8kkm to przeważnie szczyt ich możliwości

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez KubaMpakiet
      PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
      znajomu miał go w Citroenie 1,6 HDI - olej do 10-12 tys km sprawdzał się dobrze, potem było "słychać' że silnik zaczął się męczyć na tym oleju. Teraz zmienił na Ravenola 0W40 zobaczymy jak oceni ten olej po 12-15 tys km. Ja zalałem ojca Octavkę 1,9 AXR tym w/w Petronasem - jak jeździłem Octavką zaraz po wymianie oleju to nie miałem większych uwag. Ojciec jeździ po mieści i robi małe trasy od czasu do czasu więc przed samą zimą zmienię ten olej na inny o lepszych parametrach.

      Wrócę jeszcze do Mobila 0W40 - odpalanie na zimnym silniku bez najmniejszych uwag! Natomiast w trakcie jazdy silnik jest zauważalnie głośniejszy ale nie jest to jakaś tragedia. Pracuje bardziej "metalicznie" ale w porównaniu do Ravenola 0W30 (który po 7-8 tys km przy wysokich obrotach nie dawał rady...) z silnika nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy. Jak na razie zrobiłem na tym oleju +- 4 tys km więc jeszcze prawie drugie tyle przed nim... Na Neste 0W40 silnik pracował bardziej kulturalnie i zdecydowanie ciszej podczas jazdy. Odpalanie na zimnym silniku przy tych dwóch olejach (w obecnych temperaturach) było bardzo podobne. Ubytku oleju w obu przypadkach - brak :P
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • REXAX
        Rider
        • 2013
        • 453

        PAOLO ESCO nie żebym Cię namawiał ale jak będziesz miał ochotę to wypróbuj Shell 0w40 bo jestem pozytywnie nim zaskoczony :wink:

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez REXAX
          wypróbuj Shell 0w40
          sprawdziłem Mobila to i Shella 0W40 też sprawdzę (może ... ) :wink: ale poczekam jak zrobisz na nim te +- 10 tys km. Ja mam na oku coś z 0W30 do sprawdzenia.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Qgar
            Ambiente
            • 2013
            • 246
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez KubaMpakiet
            1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
            2 Bo najlepiej zapycha silniki
            Sprawdzę jak ten Petronas się zapowiada, bo na szybkiego nie znalazłem żadnych charakterystyk poza spełnianymi normami.
            Co do zapychania silnika, to na jakiej podstawie tak sądzisz? Patrząc na niską popiołowość . 0,64% i TBN ok.7 nie powinno być chyba tak źle?
            Które parametry jeszcze wpływają na zapychanie silnika?

            Zamieszczone przez uli07
            VW 504 wystepuje tylko z 5w-30. Inne SAE nie beda mialy tej aprobaty.
            No właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?


            Zamieszczone przez endryu
            Statoil Lazerway LL 5W30 http://industra.pl/karty_...Way_LL_5W30.pdf bo to bardzo dobry olej z normą VW 504 00/507 00
            -mam go w tej chwili zalany i w porównaniu do fabrycznego castrola, później FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL silnik pracuje najlepiej w całym zakresie eksploatacji.

            Ale jest dużo bdb olejów z normą 502.00/505.00, które bardzo się nadają do TSI na wymianę w trybie QG2

            O castrolu z polskiego rynku napisano tu bardzo dużo. I są to niestety opinie negatywne.
            To jest właśnie ciekawe, że na papierze co innego np. te 2 powyżej wyglądają średnio, a co innego w odczuciach. Pytanie czym tak naprawdę się sugerować?
            Z olejami 502.00 na razie się wstrzymam. Potestuję kilka razy 504.00. Na chwilę obecną przy przebiegu 6500km na fabrycznym oleju silnik jakby bardziej metalicznie zaczął chodzić niż na początku. Jak będzie przy kolejnych wymianach z coraz dłuższym przebiegiem gorzej, to wtedy 502.00 i będę robił 2 wymiany w roku, a nie jedną
            A z negatywnymi opiniami o Castrolu, to nie zdziwiłbym się, gdyby to było wynikiem używania podrobionego oleju. W końcu chyba producenci aut nie są głąbami i by go nie brali na fabryczne zalanie, gdyby był taki kiepski?

            Zamieszczone przez REXAX
            prawda jest taka że żaden z olei 504.00 nie wytrzyma w dobrej kondycji tego przebiegu dlatego zdecydowanie lepiej jest wybrać w rozsądnej cenie albo Mobil 1 0w40 albo Shell 0w40 i wymieniać je co 10kkm - patrząc na UOA olei LL przebieg 8kkm to przeważnie szczyt ich możliwości
            To ciekawe, bo skoro 504.00 to LL to chyba powinny trzymać dłużej parametry, choć może gorsze niż te z 502.00?
            Z drugiej strony, to 502.00 chyba jest nastawiony na ochronę silnika, podczas gdy 504.00 idzie w stronę czystości układów - katalizator, EGR.

            A znacie jakieś miejsca w sieci gdzie można znaleźć zestawienia UOA dla różnych olejów?
            Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
            Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

            Komentarz

            • uli07
              Rider
              • 2012
              • 391
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez Qgar
              No właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?
              Tutaj http://www.oilspecifications.org/art..._explained.php
              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

              Komentarz

              • Qgar
                Ambiente
                • 2013
                • 246
                • Octavia III combi (5E5)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez uli07
                Zamieszczone przez Qgar
                No właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?
                Tutaj http://www.oilspecifications.org/art..._explained.php
                Dzięki za odnośnik - ciekawy, choć ze wskazanego artykułu wynika, że 5W-30 jest typową wartością dla normy VW 504.00 - typową, czyli najczęściej spotykaną (ja innej nie widziałem jeszcze), ale to nie znaczy, że obowiązkową.
                Swoją drogą jakby wierzyć danym z tabelki z tego artykułu, to normy VW504.00 i 507.00 wypadają najlepiej we wszystkich kategoriach branych tam pod uwagę.
                Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                Komentarz

                • aronus
                  Rider
                  • 2008
                  • 643
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Mam taką zagwostkę. Moje auto 1,6 BSE z LPG ma przejechane 160 tys. km na oleju 5W-40 i dlatego nie chcę przechodzić przy takim przebiegu na 0W-40. Rocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę. Oczywiście wymiana co rok. Doradźcie jakiś dobry 5w-40 w dobrych pieniądzach pod LPG.

                  Komentarz

                  • KubaMpakiet
                    Rider
                    • 2011
                    • 279

                    Zamieszczone przez Qgar
                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                    1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
                    2 Bo najlepiej zapycha silniki
                    Sprawdzę jak ten Petronas się zapowiada, bo na szybkiego nie znalazłem żadnych charakterystyk poza spełnianymi normami.
                    Co do zapychania silnika, to na jakiej podstawie tak sądzisz?

                    Na takiej podstawie ze widzialem jak wygladal moj silnik(smok odma itp) po serwisowym niemieckim castrolu, syf kila i prawie mogila :diabelski_usmiech
                    w Tczewie mozesz dostac w dobrej cenie Statoila od dystrybutora :wink:

                    aronus

                    co to za przebieg? smialo daj mu 0w40
                    ja przy sporo wiekszym przeszlem na 0w30 i nic a nic sie nie stalo tylko polepszylo :szeroki_usmiech
                    jesli sie boisz to X-cess wydaje sie byc dobra opcja
                    lub to http://allegro.pl/olej-silnikowy-lot...514013245.html :wink:
                    Audi 1.8T AVJ

                    Silnik smaruje
                    Ravenol SSL

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez aronus
                      Doradźcie jakiś dobry 5w-40 w dobrych pieniądzach pod LPG
                      może nowy Shell ECT 5W40 http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_HX7_ECT_5W-40_(C3_229.31_Fiat_95535-S2)_(en)_TDS.pdf
                      + coś takiego ... http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...547579578.html

                      [ Dodano: Sro 10 Wrz, 14 13:47 ]
                      Zamieszczone przez aronus
                      i dlatego nie chcę przechodzić przy takim przebiegu na 0W-40
                      to nie jest wymówka...
                      Zamieszczone przez aronus
                      Rocznie robię 10 tys. km
                      to własnie 0W40 będzie "idealny" w Twoim przypadku a nie 5W40... Różnica jakieś +- 40 zł i wcale nie musisz przepłacać za Synthoila. Kumpel zalał LazerWay 5W40 i sobie też chwali http://allegro.pl/statoil-lazerway-5...509856171.html
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • aronus
                        Rider
                        • 2008
                        • 643
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Dobra skoro piszecie, że na 0W-40 silnik mi nie wybuchnie ani się nie rozcieknie :wink: To idę szukać oleju na stronę 193

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez aronus
                          idę szukać oleju na stronę 193
                          pisz do forumowych sprzedawców. REXAX chwali Shella 0w40, którego ma zalanego. ---> http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html nie przepłacaj :wink:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • aronus
                            Rider
                            • 2008
                            • 643
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez aronus
                            idę szukać oleju na stronę 193
                            pisz do forumowych sprzedawców. REXAX chwali Shella 0w40, którego ma zalanego. ---> http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html nie przepłacaj :wink:
                            PAOLO dzięki za rady Teraz już wiem, co kupić. Tak jak pisałem u mnie olej w silniku przejeżdża 10-12 tys. km, także szkoda mi drogiego oleju kupować.

                            Komentarz

                            • mmor
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 166
                              • Fabia (6Y2)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              Widzę, że po latach wreszcie w tym wątku zaczyna pojawiać się zdrowy rozsądek i chwalone są tanie oleje Schella, Mobila

                              Komentarz

                              • Tippo
                                L&K
                                • 2009
                                • 1349
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                Zamieszczone przez mmor
                                Widzę, że po latach wreszcie w tym wątku zaczyna pojawiać się zdrowy rozsądek i chwalone są tanie oleje Schella, Mobila
                                Tutaj zawsze panowal zdrowy rozsadek, bo tutaj sie patrzy na karty danego produktu, a ze "Schell" i Mobil swoje produkty podciagneli, to czemu nie???

                                Komentarz

                                • sw29l
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 209

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez aronus
                                  idę szukać oleju na stronę 193
                                  pisz do forumowych sprzedawców. REXAX chwali Shella 0w40, którego ma zalanego. ---> http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html nie przepłacaj :wink:
                                  25/30euro za 5L nowego Shell'a albo M1 0W40 - osobiście za tą cenę bym zmieniał 2 x w roku - jesień/wiosna

                                  Komentarz

                                  • crom.de
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1545
                                    • Superb II (3T4)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    sw29l, bo zarabiasz 2000€. Jak zarobisz 2000 zł i po opłaceniu się zostanie Ci 200 zł miesięcznie to 100 na olej 2x do roku jest sprawą bardzo wątpliwą.
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz

                                    • TwoB
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1086
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Próbuję ustalić TBN dla Shella 5w40 oraz 0w40, ale nie potrafię znaleźć. Ma ktoś informacje na ten temat?
                                      SATYNOWA O2 Tour
                                      Z pozdrowieniami
                                      Bartek

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez TwoB
                                        Próbuję ustalić TBN dla Shella 5w40 oraz 0w40
                                        te oleje mają MB approval 229.5 a to oznacza, że TBN w obu przypadkach wynosi minimum 10.

                                        Jak chcesz wiedzieć dokładnie co do przecinka to poszukaj na necie UOA tych świeżych olejów.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • TwoB
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1086
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          te oleje mają MB approval 229.5 a to oznacza, że TBN w obu przypadkach wynosi minimum 10.

                                          Jak chcesz wiedzieć dokładnie co do przecinka to poszukaj na necie UOA tych świeżych olejów.
                                          OK, dzięki k
                                          SATYNOWA O2 Tour
                                          Z pozdrowieniami
                                          Bartek

                                          Komentarz

                                          • KubaMpakiet
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 279

                                            Zamieszczone przez crom.de
                                            sw29l, bo zarabiasz 2000€. Jak zarobisz 2000 zł i po opłaceniu się zostanie Ci 200 zł miesięcznie to 100 na olej 2x do roku jest sprawą bardzo wątpliwą.
                                            Audi 1.8T AVJ

                                            Silnik smaruje
                                            Ravenol SSL

                                            Komentarz

                                            • ponczo
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 73

                                              Podobno, że ma wyjść nowy NESTE CITY PRO 0W40 z formuła 229.5 zamiast starej 229.1, przejmować się tym i czekać na nowe dostawy, czy brać z stara formułą?

                                              Komentarz

                                              • KubaMpakiet
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 279

                                                W marcu juz zalewalem taki do tatowego bmw :roll: tak ze juz jest i ma sie dobrze :szeroki_usmiech
                                                Audi 1.8T AVJ

                                                Silnik smaruje
                                                Ravenol SSL

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez ponczo
                                                  Podobno, że ma wyjść nowy NESTE CITY PRO 0W40 z formuła 229.5 zamiast starej 229.1, przejmować się tym i czekać na nowe dostawy, czy brać z stara formułą?
                                                  Nowy nie nowy oleje z tą normą to już coś.
                                                  Ale sądzę że stary spełnia 229.5 tylko teraz się skapneli że nie może być tak jak z Orlenem że jest Classic 5W40 który nie spałnia żadnych norm :-)

                                                  Zamieszczone przez mmor
                                                  Widzę, że po latach wreszcie w tym wątku zaczyna pojawiać się zdrowy rozsądek i chwalone są tanie oleje Schella, Mobila
                                                  Zależy bo o ile oleje 5W../ to jako tako się trzymaja to 10W i 15W to masakra istna wolę już polecić GM-a za cenę pasztetu .

                                                  Zamieszczone przez aronus
                                                  Rocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę.
                                                  jaka cena jest wg. Ciebie akceptowalna ?
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • sw29l
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 209

                                                    Zamieszczone przez crom.de
                                                    sw29l, bo zarabiasz 2000€. Jak zarobisz 2000 zł i po opłaceniu się zostanie Ci 200 zł miesięcznie to 100 na olej 2x do roku jest sprawą bardzo wątpliwą.
                                                    Mnie ani ziębi a grzeje kto ile zarabia. Jak kogoś nie stać na utrzymanie auta to istnieją inne formy komunikacji. Liczy się źródło i podatek VAT.
                                                    Dzisiaj dzwoniłem do dystrybutora Valvoline, 1L SP 0W40 przy zakupie 10euro z VAT, w sklepie 20euro. Namawiam znajomych mechanikow by kupowali bańki 20L dobrych oliw bo 100% marży to lekka przesada.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...