Zamieszczone przez Qgar
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez KubaMpakietPETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
Wrócę jeszcze do Mobila 0W40 - odpalanie na zimnym silniku bez najmniejszych uwag! Natomiast w trakcie jazdy silnik jest zauważalnie głośniejszy ale nie jest to jakaś tragedia. Pracuje bardziej "metalicznie" ale w porównaniu do Ravenola 0W30 (który po 7-8 tys km przy wysokich obrotach nie dawał rady...) z silnika nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy. Jak na razie zrobiłem na tym oleju +- 4 tys km więc jeszcze prawie drugie tyle przed nim... Na Neste 0W40 silnik pracował bardziej kulturalnie i zdecydowanie ciszej podczas jazdy. Odpalanie na zimnym silniku przy tych dwóch olejach (w obecnych temperaturach) było bardzo podobne. Ubytku oleju w obu przypadkach - brak :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakiet1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
2 Bo najlepiej zapycha silniki
Co do zapychania silnika, to na jakiej podstawie tak sądzisz? Patrząc na niską popiołowość . 0,64% i TBN ok.7 nie powinno być chyba tak źle?
Które parametry jeszcze wpływają na zapychanie silnika?
Zamieszczone przez uli07VW 504 wystepuje tylko z 5w-30. Inne SAE nie beda mialy tej aprobaty.
Zamieszczone przez endryuStatoil Lazerway LL 5W30 http://industra.pl/karty_...Way_LL_5W30.pdf bo to bardzo dobry olej z normą VW 504 00/507 00
-mam go w tej chwili zalany i w porównaniu do fabrycznego castrola, później FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL silnik pracuje najlepiej w całym zakresie eksploatacji.
Ale jest dużo bdb olejów z normą 502.00/505.00, które bardzo się nadają do TSI na wymianę w trybie QG2
O castrolu z polskiego rynku napisano tu bardzo dużo. I są to niestety opinie negatywne.
Z olejami 502.00 na razie się wstrzymam. Potestuję kilka razy 504.00. Na chwilę obecną przy przebiegu 6500km na fabrycznym oleju silnik jakby bardziej metalicznie zaczął chodzić niż na początku. Jak będzie przy kolejnych wymianach z coraz dłuższym przebiegiem gorzej, to wtedy 502.00 i będę robił 2 wymiany w roku, a nie jedną
A z negatywnymi opiniami o Castrolu, to nie zdziwiłbym się, gdyby to było wynikiem używania podrobionego oleju. W końcu chyba producenci aut nie są głąbami i by go nie brali na fabryczne zalanie, gdyby był taki kiepski?
Zamieszczone przez REXAXprawda jest taka że żaden z olei 504.00 nie wytrzyma w dobrej kondycji tego przebiegu dlatego zdecydowanie lepiej jest wybrać w rozsądnej cenie albo Mobil 1 0w40 albo Shell 0w40 i wymieniać je co 10kkm - patrząc na UOA olei LL przebieg 8kkm to przeważnie szczyt ich możliwości
Z drugiej strony, to 502.00 chyba jest nastawiony na ochronę silnika, podczas gdy 504.00 idzie w stronę czystości układów - katalizator, EGR.
A znacie jakieś miejsca w sieci gdzie można znaleźć zestawienia UOA dla różnych olejów?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QgarNo właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez uli07Zamieszczone przez QgarNo właśnie ciekawi mnie dlaczego inne SAE nie będą miały tej aprobaty? Chyba norma nie wskazuje jakie może być SAE, tylko jakimi parametrami ma się charakteryzować olej?
Swoją drogą jakby wierzyć danym z tabelki z tego artykułu, to normy VW504.00 i 507.00 wypadają najlepiej we wszystkich kategoriach branych tam pod uwagę.
Komentarz
-
-
Mam taką zagwostkę. Moje auto 1,6 BSE z LPG ma przejechane 160 tys. km na oleju 5W-40 i dlatego nie chcę przechodzić przy takim przebiegu na 0W-40. Rocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę. Oczywiście wymiana co rok. Doradźcie jakiś dobry 5w-40 w dobrych pieniądzach pod LPG.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QgarZamieszczone przez KubaMpakiet1 Jesli chcesz z 504 to PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
2 Bo najlepiej zapycha silniki
Co do zapychania silnika, to na jakiej podstawie tak sądzisz?
Na takiej podstawie ze widzialem jak wygladal moj silnik(smok odma itp) po serwisowym niemieckim castrolu, syf kila i prawie mogila :diabelski_usmiech
w Tczewie mozesz dostac w dobrej cenie Statoila od dystrybutora :wink:
aronus
co to za przebieg? smialo daj mu 0w40
ja przy sporo wiekszym przeszlem na 0w30 i nic a nic sie nie stalo tylko polepszylo :szeroki_usmiech
jesli sie boisz to X-cess wydaje sie byc dobra opcja
lub to http://allegro.pl/olej-silnikowy-lot...514013245.html :wink:Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusDoradźcie jakiś dobry 5w-40 w dobrych pieniądzach pod LPG
+ coś takiego ... http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...547579578.html
[ Dodano: Sro 10 Wrz, 14 13:47 ]
Zamieszczone przez aronusi dlatego nie chcę przechodzić przy takim przebiegu na 0W-40
Zamieszczone przez aronusRocznie robię 10 tys. kmPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusidę szukać oleju na stronę 193PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez aronusidę szukać oleju na stronę 193
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmorWidzę, że po latach wreszcie w tym wątku zaczyna pojawiać się zdrowy rozsądek i chwalone są tanie oleje Schella, Mobila
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez aronusidę szukać oleju na stronę 193
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TwoBPróbuję ustalić TBN dla Shella 5w40 oraz 0w40
Jak chcesz wiedzieć dokładnie co do przecinka to poszukaj na necie UOA tych świeżych olejów.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ponczoPodobno, że ma wyjść nowy NESTE CITY PRO 0W40 z formuła 229.5 zamiast starej 229.1, przejmować się tym i czekać na nowe dostawy, czy brać z stara formułą?
Ale sądzę że stary spełnia 229.5 tylko teraz się skapneli że nie może być tak jak z Orlenem że jest Classic 5W40 który nie spałnia żadnych norm :-)
Zamieszczone przez mmorWidzę, że po latach wreszcie w tym wątku zaczyna pojawiać się zdrowy rozsądek i chwalone są tanie oleje Schella, Mobila
Zamieszczone przez aronusRocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.desw29l, bo zarabiasz 2000€. Jak zarobisz 2000 zł i po opłaceniu się zostanie Ci 200 zł miesięcznie to 100 na olej 2x do roku jest sprawą bardzo wątpliwą.
Dzisiaj dzwoniłem do dystrybutora Valvoline, 1L SP 0W40 przy zakupie 10euro z VAT, w sklepie 20euro. Namawiam znajomych mechanikow by kupowali bańki 20L dobrych oliw bo 100% marży to lekka przesada.
Komentarz
-
Komentarz