No niestety Golfem VI nie jeździłem. Jeździłem za to przez 5 lat O II z 1.6 MPI pod maską i powiem, ze jeśli chodzi o wyciszenie O III to jest właśnie na tym samym poziomie co O II. Jednak od nowego modelu oczekiwałbym więcej !! Na przykład Auris II jest jednak wewnątrz trochę lepiej wyciszony niż O III.
ok. thx za informacje. W takim razie chyba nawet jazde sobie odpuszcze...
W takim razie chyba nawet jazde sobie odpuszcze...
Tego bym na Twoim miejscu nie robił. Ja odczuwam to tak jak napisałem powyżej, ale np. Ty możesz mieć inne odczucia, więc jednak bym się przejechał i dopiero potem podejmował, tak ważną, decyzję, jak wybór auta.
padero - zazwyczaj silnik to najmniejszy problem przy predkosciach rzedu 120+. Glownym szkodnikiem jest tu oplyw powierza + szumy z kol.
Big - pomysle jeszcze nad tym bo tak sie teraz zastanawiam... skoro jezdziles wersja Ambition... to moze drozsza Elegance bedzie lepiej wyciszona? A jak to wygladalo w O2... bylo jakies zroznicowanie ze wzgledu na wersje?
skoro jezdziles wersja Ambition... to moze drozsza Elegance bedzie lepiej wyciszona? A jak to wygladalo w O2... bylo jakies zroznicowanie ze wzgledu na wersje?
W wyciszeniu nie ma żadnej różnicy w OII pomiędzy wersjami. Dotyczy to samo OIIFL.
Także mit złego prowadzenia się O III ze względu na belkę skrętną w tylnym zawieszeniu upadł i to z dużym hukiem.
uwielbiam Twoje wypowiedzi.. . co ekspert to ekspert.. , miło posłuchać..
poza tym jak piszesz , O3 jest dalej głośna - to wyklucza stwierdzenie że jest komfortowa . sam masz porównanie bo posiadasz superba , ale sądzę że supeba i O3 pod względem wyciszenia szumów powietrza, zawieszenia i sinika dzieli przepaść :? , tak jak było to do tej pory..
wiem że wielu z Was szykuje się na O3 bo to nowość , ale nie wmawiajcie sobie że wolicie O3 od superba bo jest mniejsza :diabelski_usmiech .. , najprawdopodobniej te auta dzieli bardzo wiele na korzyść SII . i kto wie czy SIII nie powiększy jeszcze swojej przewagi. przy prawie identycznej cenie S i O wybór jest według mnie oczywisty . i już nawet nie wspominam o późniejszej odsprzedaży auta.
ukuk, Z tego akurat zdaje sobie sprawę, ale chyba nie zaprzeczysz,że nawet przy prędkości np.160 benzyna będzie jednak cichsza, u mnie przy 1.8TSI i większych prędkościach na autostradzie nie ma strasznej tragedii, a poza tym nie oszukujmy się ale czy aż tak często jeżdżąc po kraju osiągamy takie prędkości, no chyba że większość z Was lata tylko po autobanach naokoło Berlina.
W ostatnim numerze miesięcznika "Auto moto" jest test OIII Elegance z silnikiem 1.6 TDI i w "+" jest napisane właśnie "...świetne wyciszenie wnętrza.." Dodatkowo sprawdzając w ww. numerze testy innych aut m.in. nowej Mazdy 6 2.0 SKYACTIV, Astry IV 1.7 CDTI czy Cee'd 1.6 CRDi to w nowej OIII przy 130 km/h jest o ok. 3 dB ciszej :niewiem
padero - Pewnie bedzie roznica, ale halas halasowi nie rowny. Dla mnie dobrze wyciszony diesel do okolo 2,7tys obrotow nie jest uciazliwy. Nie wiem jak dla Ciebie... ale dla mnie wyciszenie to oprocz silnika druga najwazniejsza cecha samochodu. Jednak szum wiatru i hałas od kol na dluzsza mete strasznie meczy i po dluzszej trasie w takich warunkach wysiada sie nieprzytomnym.
A co do robienia uzytku z dobrego wyciszenia... akurat kilka razy w miesiacu mam okazje korzystac z ekspresowki... ale nawet nie trzeba ekspresowki czy autostrady zeby docenic dobre wyciszenie.... bo roznica pomiedzy poszczegolnymi samochodami jest juz znaczna przy jakis 80-100 km/h.
jak się zachowuje belka w O3 to trzeba byłoby sprawdzić popierdalając w zakrętach i to naprawdę szukając granicy, większość kierowców nawet nie wie czy ma belkę czy srelkę i dla 99,99% ludzi będzie to rozwiązanie dobre jak każde inne
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Big, jestem w lekkim szoku bo byłem przekonany że O3 to będzie kopia VII.. a tu widać nie do końca.. O3 do VI bym nie porównywał ale PANOWIE Marlej przecież śmiga VI wiec pewnie dziś (skoro go niema na forum ) śmiga demówka O3 i za chwilkę się wypowie :szeroki_usmiech
I mi dzisiaj dane było zobaczyć nową Octavię. Oglądana u Lellka w Sopocie, czarna 2.0 tdi, elegance + dodatki w cenie ok. 95tys.
Wrażenia bardzo pozytywne. Z zewnątrz prezentuje się bardzo okazale, w czarnym kolorze i na ładnej feldze robi wrażenie. W środku ładna jasna tapicerka, ładne wykończenie wyglądające nowocześnie. Jak dla mnie Skoda się postarała i wyszło całkiem fajne auto.
Niestety nie miałem czasu już się przejechać, ale to będzie następnym razem.
Kilka uwag :
- nie wiem jak podczas jazdy, ale miałem wrażenie, że trochę słabo z trzymaniem bocznym, jak jeździłem golfem 6 i jettą to fotel mocniej obejmował kierowcę
- tylna kanapa jest wygodna, ale faktycznie przy pierwszym siedzeniu ma się dziwne odczucie, że jakoś dziwnie kończy się w połowie uda (ja jestem raczej przeciętnego wzrostu),
- drzwi są plastikowe, ale nie sprawiają jakiegoś tragicznego wrażenia i odczucia raczej neutralne (nie ma się co czepiać, podobne wykonanie jak ma jetta)
- zastanawiające jest, że w kabinie dali plastik na drzwiach a w bagażniku klapa wykończona jest materiałem.
W chyba przedostatnim numerze Auto Motor i Sport jest porównanie prowadzenia się Golfa VII z belką i z wielowahaczem (z jakimś tam ekstra systemem). No i z tego porwnania można wyczytać między wierszami, że wielowahacz ujawnia swoje zalety tak naprawdę dopiero przy naprawdę agresywnej jeździe - "normalny" kierowca raczej nie wykorzysta zalet wielowahacza...
W chyba przedostatnim numerze Auto Motor i Sport jest porównanie prowadzenia się Golfa VII z belką i z wielowahaczem (z jakimś tam ekstra systemem). No i z tego porwnania można wyczytać między wierszami, że wielowahacz ujawnia swoje zalety tak naprawdę dopiero przy naprawdę agresywnej jeździe - "normalny" kierowca raczej nie wykorzysta zalet wielowahacza...
i to właśnie chciałem przekazać wyżej
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Big, jestem w lekkim szoku bo byłem przekonany że O3 to będzie kopia VII.. a tu widać nie do końca.. O3 do VI bym nie porównywał ale PANOWIE Marlej przecież śmiga VI wiec pewnie dziś (skoro go niema na forum ) śmiga demówka O3 i za chwilkę się wypowie
Malo tego, w nowym 7 gti jest 2.0 tfsi z wtryskiem posrednio-bezposrednim (to co pojawilo sie pierw w 1.8 z audi a5) czyli lepiej ciagnie z dolu i mniej pali, a nowa o3 zdaje sie ma nadal tylko wtrysk bezp. W zlym kierunku to idzie (jak dla mnie), obawiam sie, ze nastepne auto, o ile nie skoncze na zmywaku w RFN to bedzie mk7 4motion variant :diabelski_usmiech
ps. nadzieja moja w Danielciu, ze bedzie to warte zakupu po tej kastracji
Big, jestem w lekkim szoku bo byłem przekonany że O3 to będzie kopia VII.. a tu widać nie do końca..
Ano nie do końca. Z generacji na generacje Octavia coraz mocniej różni sie od Golfa i to wcale nie in minus. Po prostu się różni.
[ Dodano: Pon 25 Lut, 13 20:46 ]
Zamieszczone przez Tippo
Malo tego, w nowym 7 gti jest 2.0 tfsi z wtryskiem posrednio-bezposrednim
O ile ja dobrze kojarzę to TFSI rózni sie od FSi tym że ma poza turbiną jeszcze kompresor który ładuje od dołu. Rodzaj zasilania paliwa jest taki sam, a wiec wtrysk bezpośredni.
[ Dodano: Pon 25 Lut, 13 20:49 ]
Zamieszczone przez szkoda
Zamieszczone przez Agamek12
W chyba przedostatnim numerze Auto Motor i Sport jest porównanie prowadzenia się Golfa VII z belką i z wielowahaczem (z jakimś tam ekstra systemem). No i z tego porwnania można wyczytać między wierszami, że wielowahacz ujawnia swoje zalety tak naprawdę dopiero przy naprawdę agresywnej jeździe - "normalny" kierowca raczej nie wykorzysta zalet wielowahacza...
i to właśnie chciałem przekazać wyżej
Dokładnie tak własnie jest. Dlatego,moim zdaniem, oferowanie z słabszych wersjach mocy, belki skrętnej zamiast wielowahacza ma sens. Ktoś kto kupuje podstawową wersję wyposażenia z najmniejszym silnikiem nie będzie raczej jeździł jak Hołek po zakrętach i nie potrzebuje tak zaawansowanej konstrukcji zawieszenia. bo i tak nie będzie w stanie wykorzystać jego możliwości Dla takiego kogoś liczy sie za to niższa cena zakupu, której uzyskanie umożliwia zaoferowania mniej skomplikowane konstrukcji.
Mam S2 Platinum + dodatki bo nie chciałem wnętrza w kolorze gówna w L&K tylko jasne.
No i po dość długiej przejażdżce O3 powiem szczerze, że jest przepaść. Przede wszystkim jest głośno (!!) w nowym aucie, moje S2 już swoje nalatał a jest dużo ciszej.
Drzwi to dramat jak w Loganie. Fotele przednie są mniej wygodnie. Krótsze siedzisko. Taka samo jaki i kanapa z tyłu. Plastiki też gorsze. Jak dla mnie to auto jest mocno budżetowe. Widać vag musiał zacząć ciąć koszta. Dlatego ta sama płyta dla 10 aut itp.
Ja się rozczarowałem. Golf 7 to nie jest na pewno.
Także mit złego prowadzenia się O III ze względu na belkę skrętną w tylnym zawieszeniu upadł i to z dużym hukiem.
uwielbiam Twoje wypowiedzi.. . co ekspert to ekspert.. , miło posłuchać..
:zlosnik1: :kciukgora
Zamieszczone przez leszekmw
wiem że wielu z Was szykuje się na O3 bo to nowość , ale nie wmawiajcie sobie że wolicie O3 od superba bo jest mniejsza :diabelski_usmiech .. , najprawdopodobniej te auta dzieli bardzo wiele na korzyść SII . i kto wie czy SIII nie powiększy jeszcze swojej przewagi. przy prawie identycznej cenie S i O wybór jest według mnie oczywisty . i już nawet nie wspominam o późniejszej odsprzedaży auta.
O ile ja dobrze kojarzę to TFSI rózni sie od FSi tym że ma poza turbiną jeszcze kompresor który ładuje od dołu. Rodzaj zasilania paliwa jest taki sam, a wiec wtrysk bezpośredni.
FSI - wolno ssący, z bezpośrednim wtryskiem
TSI/TFSI - turbodoładowane z bezpośrednim wtryskiem (niektóre wersje z dodatkowo z kompresorem)
Z oznaczeniami TSI i TFSI jest ogólnie trochę bałaganu. Pierwsze wersje były oznaczane były TFSI, później jak weszła druga generacji to VW i Skoda oznaczają TSI a Audi pozostało przy TFSI. W Skodzie np. 1.8 bzb to TFSI a cdaa to TSI
Do tych co jeździli i macali?
Czy nie czujecie pewnego zawodu?
Gdy pojawiała sie O2 róznica do O1 była wyraźnym postępem "w każdym calu".
A teraz? Tyle czekania , tyle nadziei a wydaje mi sie z tego co tu czytam, że efekt troszkę poniżej oczekiwań.
Nie trafia do mnie próba tłumaczenia np użytych materiałów tym , że "inni tez idą w oszczędności i tu i tam jest twardo". To takie robienie z nas durniów podobnie jak wmawianie nam że ta nowa płyta to błogosławieństwo dla klienta a nie głównie korzyć dla koncernu.
Inni znaczy kto? Jest wiele marek których auta może nie koniecznie są super wieczne (takich sie już nie robi) ale materiałowo i wykończeniowo są z modelu na model lepsze i to wyraźnie w nich dziś czuć.
Mi się przestało to wszystko podobać jak pokazały się zdjęcia, jak okazało sie, że to "prawie rapid". Dla mnie to wada zasadnicza. Kojarzy sie z autem słabym wg mnie. Te detale , którymi sie one różnią dla wielu niewprawionych oczu będą na szybko nie do wyłapania. No jak czytam ten środek czy też wyciszenie też sie powala.
Generalnie jedynie kombi mi sie widziało i nadal ciekaw jestem jak w rzeczywistości wyjdzie. HB od początku nie zrobił na mnie wrażenia
Z uwagi na fakt iż O2 byla dobrym autem ale nie zajebiście dobrym nowa octavia powinna być od niej lepsza i jednoznacznie wyglądać jak NOWA Octavia. Mieć swój styl, własny, nie do pomylenia z innym autem. A nie.....
Ktoś rzuci że passat b6 i jetta też do siebie były podobne. Tyle, ze tam wg mnie rzucała sie w oczy różnica wielkości tych aut. Ale one wg mnie były ładne. Zresztą dla wielu moich znajomych (jak i dla mnie) to właśnie B6 był najładniejszym z wyglądu paskiem.
Powiem tak wiele hałasu o nic. A jak bedzie ze sprzedażą zobaczymy.
Nie wiem jak ja ją ocenię jak pomacam ale z tego co piszecie widze , ze jest z nią chyba pewien problem i część wymagających klientów przyjrzy sie uważnie rynkowi gdy będzie miała wyłożyć za nią swoje ciężko zarobione 80 czy 90 tyś.
Komentarz