Pobazgrolę trochę.
Jak niektórzy piszą auto w sumie mogłoby być lepiej wyciszone, ale też bez przesady. Nie jest źle. Przy TSI jak najbardziej akceptowalnie ( nie jechałem więcej niż 110/120). Zwłaszcza przesiadający się z O2 nie powinni narzekać.
A co moglbys napisac o wyciszeniu i40-ki i komforcie resorowania na tle OIII?
Hmmm.
Wyciszenie - i40 pow 100 km/h zaczyna świstać trochę wiatrem po bokach i na tylnych drzwiach, to nie jakiś specjalny dyskomfort ale co bardziej przewrażliwionym może sie to nie podobać. Za to pow 150 km/h już jest niestety wyraźnie głośno - te 1-2-3 db podawane w testach wiecej vs konkurencja faktycznie słychać przy szybkiej jeździe.
W skodzie oprócz pewnych szumów aerodynamicznych (przy prędkościach z którymi jechałem) słychać oszczędności w wyciszeniu "dołu" kabiny. Porównując przy prędkościach <100km/h i40 ma wyraźnie lepszą izolację.
Trzebaby tez wziąć pod uwagę , że TSI jest bardzo ciche wg mnie , tak samo jak i moje CRDI na tle innych diesli ale jednak to diesel i jak sie go pociągnie to daje pomruk inny niz te TSI. Pod tym względem trzeba by porównać benzyna z benzyną.
I40 to na pewno nie C5 na podwójnych szybach. :wink:
A resorowanie. Tu chyba masy swoje robią, bo i40 nie jest miękkim bujającym sie pontonem, zawias też jest sprężysty ale te ok 250/300 kg więcej powoduje, że inaczej na dziurach sie zachowuje i tak nie podskakuje. Czuć to zwłaszcza na nierównościach bardziej dziurach/łatach pokonywanych z mniejszymi prędkościami. Wtedy tez pracuje ciszej od tego w skodzie. Ale to IMO
Marlej,
nie wiem czy faktycznie tak było, ale po skończonej jeździe gość z salonu mi pokazał spalanie - niby moje, gdzie raczej sporo przyśpieszania było i prób elastyczności czy na górze czy na dole i wyszlo średnie 7,9. Wyjazd z Torunia i na podmiejskich trochę krętych drogach. Plus nie rozgrzane auto na starcie. Jeśli tak faktycznie i komp nie przekłamuje jak na tbenzyne uważam to za fajny wynik. Latając "normalnie" bardziej dołem niż górą skali spodziewałbym sie spokojnie spalania na poziomie niedużo większym od 2 litrowych ropniaków. Tak mi sie wydaje.
marlej108, trasa tzn 15km i wiecej spalanie 5,5/5,1 , jadąc zgodnie z przepisami 4,5/4,8 obecnie jest przejechane 2kkm zgroszem, tras mial 4 reszta to jazda na odcinku 4,5km przedszkole dom i to wszystko ( po to zostal nabyty). Srednia z tych 2kkm to na kompie 5,9 wiec jak na tak krótkie odcinki spalanko rewelacja, dynamika rewelka,w środku cichudko.Wg.mnie motor na 5tke. W tym tyg. Mam mieć wyprodukowanego Superba i mnie już skręca aby porównać czy ten 1.8 jest na podobnym poziomie kultury, bo o spalaniu nie myślę..Ktoś tu powiedział mądre słowa ze ten silnik to mocna strona i ON na rzecz PB to bedzie marginalna sprzedaż dla przeciętnego kowalskiego ,bo patrząc na koszt początkowy, spalanie, kulturę pracy,nagrzewanie sie które w tym silniku jest Expresowe gdyby mi ktoś zaproponował ON zaśmiał bym sie głośno :szeroki_usmiech
marlej108, trasa tzn 15km i wiecej spalanie 5,5/5,1 , jadąc zgodnie z przepisami 4,5/4,8 obecnie jest przejechane 2kkm zgroszem, tras mial 4 reszta to jazda na odcinku 4,5km przedszkole dom i to wszystko ( po to zostal nabyty). Srednia z tych 2kkm to na kompie 5,9 wiec jak na tak krótkie odcinki spalanko rewelacja, dynamika rewelka,w środku cichudko.Wg.mnie motor na 5tke. W tym tyg. Mam mieć wyprodukowanego Superba i mnie już skręca aby porównać czy ten 1.8 jest na podobnym poziomie kultury, bo o spalaniu nie myślę..Ktoś tu powiedział mądre słowa ze ten silnik to mocna strona i ON na rzecz PB to bedzie marginalna sprzedaż dla przeciętnego kowalskiego ,bo patrząc na koszt początkowy, spalanie, kulturę pracy,nagrzewanie sie które w tym silniku jest Expresowe gdyby mi ktoś zaproponował ON zaśmiał bym sie głośno :szeroki_usmiech
To spalanie rewelacją, mi w tej chwili 1.8 w drodze do pracy 10km pali przy jeździe zgodnie z przepisami w granicach 8,8 także przy 1.4 spokojnie zmieszcze sie w 7l
Srednia z tych 2kkm to na kompie 5,9 wiec jak na tak krótkie odcinki spalanko rewelacja, dynamika rewelka,w środku cichudko.Wg.mnie motor na 5tke.
Na 5-tke -dokładnie. Na mnie ten silnik zrobił świetne wrażenie.
Jeśli tylko nie będzie wraz z przebiegiem nieprzewidzianych problemów wynikających tego ze to nowa konstrukcja to silnik pierwsza klasa jak dla mnie.
Zamieszczone przez andriu21tg
Ktoś tu powiedział mądre słowa ze ten silnik to mocna strona i ON na rzecz PB to bedzie marginalna sprzedaż dla przeciętnego kowalskiego ,bo patrząc na koszt początkowy, spalanie, kulturę pracy,nagrzewanie sie które w tym silniku jest Expresowe gdyby mi ktoś zaproponował ON zaśmiał bym sie głośno :szeroki_usmiech
To chyba ja (przynajmniej też tak uważam) :shock:
Wykupić najwyżej rozszerzoną gwarancje (na wszelki wypadek - w końcu to kolejny nowy "majstersztyk" VW-eja) i cieszyć się eksploatacją bo taki duet naprawdę fajnie jeździ.
Ma ktoś wiedzę przez jaki czas od zamówienia mozna jeszcze u dealera zmieniać konfiguracje ?
Zależy to zapewne kiedy zamówienie zostanie "zamrożone", i wtedy juz pewnie nic nie mozna dodawać, ale mniej wiecej kiedy to następuje - ile przed planowanym tygodniem produkcji ?
Mam zamówione O3 na TK20 produkcji, i cały czas męczy mnie dołozenie sportowego zawieszenia.
Auto trochę niżej stoi- mniej będzie wychylac sie na zakretach, a komfort niby ten sam, bo amortyzatory te same.
Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD
padero, powiem ci ze 7 litrów to trzeba się naprawdę postarac mi się nie udaloAlonzo_, dokładnie myślę tak samo.A jeśli ktoś miał ON i wie jak postępować z turbo obojętnie czy jest to PB czy ON powinien być zadowolony, choć czy jest naprawdę super wypowiem się jak będę miał przebieg 100kkm za 10 lat...kolejny właściciel..
padero, powiem ci ze 7 litrów to trzeba się naprawdę postarac mi się nie udaloAlonzo_, dokładnie myślę tak samo.A jeśli ktoś miał ON i wie jak postępować z turbo obojętnie czy jest to PB czy ON powinien być zadowolony, choć czy jest naprawdę super wypowiem się jak będę miał przebieg 100kkm za 10 lat...kolejny właściciel..
Ja już czuje, ze bede zadowolony z 1.4 zarówno z jazdy jak i ze spalania, w jeździe naprawdę nie odczuwam wielkiej różnicy niż w obecnym 1.8
Ups... wyszlo, ze OII FL jest nieco lepiej wyciszona od III ops:
----------------------------
Alonzo_ - wlasnie mam podobne wrazenia, w OIII moze nie jest glosno tylko te wszystkie dzwieki sa nieco inne niz w naprawde dobrze wyciszonym samochodzie, sa one jakby ostrzejsze i bardziej rezonujace.
OII 1.2 Kombi Elegance:
Das gemessene Innengeräusch liegt bei einer Geschwindigkeit von 130 km/h bei angenehmen 67,6
dB(A). Im unteren Drehzahlbereich hält sich der Motor im Hintergrund - dreht man ihn jedoch aus, so
quittiert er dies mit einem deutlichen Dröhnen. Bei hohen Geschwindigkeiten treten auch Windgeräusche in
den Vordergrund. Insgesamt sind die Fahrgeräusche unaufdringlich und sorgen auch bei langen Strecken
für eine geringe Lärmbelästigung.
OIII 1.8
Das Geräuschniveau im Innenraum ist insgesamt recht niedrig. Der gemessene Geräuschpegel beträgt
bei 130 km/h 68,2 dB(A). Motorgeräusche halten sich meist im Hintergrund und Abrollgeräusche dringen
ebenfalls nicht zu stark in den Innenraum. Windgeräusche sind besonders bei höheren Geschwindigkeiten
etwas stärker an den Türrahmen zu vernehmen.
OIII 1.8
Das Geräuschniveau im Innenraum ist insgesamt recht niedrig. Der gemessene Geräuschpegel beträgt
bei 130 km/h 68,2 dB(A). Motorgeräusche halten sich meist im Hintergrund und Abrollgeräusche dringen
ebenfalls nicht zu stark in den Innenraum. Windgeräusche sind besonders bei höheren Geschwindigkeiten
etwas stärker an den Türrahmen zu vernehmen.
jak wesoło, a ktoś narzekał na TDI, że jest głośne :szeroki_usmiech
za ADAC :
Innengeräusch 50/100/130km/h................................57/65/68 dB
dotyczy O2 Combi 1.9 TDI Elegance : http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...I_Elegance.pdf
OII 1.2 Kombi Elegance: 67,6 dB(A)
OIII 1.8 130 km/h 68,2 dB(A)
Golf 7 1.4 ma 66,8 dB(A)
Czyli w liczbach bezwzględnych - moje doświadczenia się potwierdzają.
Ciekawy jestem jaka będzie różnica w tym temacie między G7, a G7 Variant.
Czy ktoś dysponuje takimi danymi dla innych predkosci?
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Ups... wyszlo, ze OII FL jest nieco lepiej wyciszona od III ops:
Z tego co widzę to oba auta mają:
Innengeräusch 68 dB(A)
Tylko jedno małe ale OII jest z silnikiem 1,2TSI a OIII 1,8 TSI to są inne silniki ..... już ktoś tu pisał, że 1,2 chodzi ciszej od 1,4, a w teście jest 1,8
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Tylko jedno małe ale OII jest z silnikiem 1,2TSI a OIII 1,8 TSI to są inne silniki ..... już ktoś tu pisał, że 1,2 chodzi ciszej od 1,4, a w teście jest 1,8
ee łukasz - grunt ze nadazyla sie okazja zeby wbic kolejna szpile w OIII przez posiadaczy OII :P
Ale Wy co poniektorzy dziwni jestescie. To co lepiej przemilczec? Mnie sie nie podoba trend, gdzie nowy model jest "pogarszany" w stosunku do bezposredniego poprzednika, tylko po to aby zaoszczedzic pare Euro... i bede o tym pisal, bo zmiany powinny isc w zupelnie odwrotna strone.
A co do silnika to przeciez chyba wszyscy wiemy, ze przy tych predkosciach silnik (pracujacy w trybie podtrzymania predkosci) ma najmniejszy udzial jezeli chodzi o halas.
Nowy jest "pogarszany" ?? A gdzie to pogorszenie, bo ja w przypadku O III widzę tylko polepszanie, a nie pogarszanie. O III ma nowocześniejsze niż O II silniki, nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego, niedostępne do O II, lepsze wyposażenie w systemy bezpieczeństwa biernego, jest lepiej wyposażona w podstawie niż O II a cena jest na takim samym poziomie. Jednoczenie O III oferuje więcej przestrzeni w kabinie i bagażniku niż O II, gdzież więc to pogorszenie ?? Będąc wczoraj na targach motoryzacyjnych w Lublinie, od ludzi kręcących się i wsiadających do wnętrza O III słyszałem raczej zgoła inne opinie od Twojej.
Czy aby naprawdę nie przeginasz ?
Pamiętaj że jeszcze nie tak dawno Skoda oferowała takie auta:
które, ni choroby, nie mogły nawet w części, stanowić konkurencji dla ich zachodnich odpowiedników.
Naprawde, nie chce mi sie wdawac w dyskusje o nie wiadomo czym Przeciez troche wczesniej jest napisane o co sie rozchodzi... a poza tym sam juz pisalem ze w ogolnosci to dobry samochod i w sumie fajnie mi sie jezdzilo.
Codziennie w pracy przechodzę obok Octavii 3 Combi w ładnym czerwonorajdowym kolorze. Według mnie ładne auto, przypomina nieco Audi z linii, dużo ładniejsze niż O3Sedan, grill z przodu nadal brzydki, ale aż tak nie wali nim po oczach. W środku chyba bez rewelacji.
Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
Komentarz