Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    Zamieszczone przez andriu21tg
    Skoro panelu climatronica nutę przerobili liczyłem na max dot a kolorowego a tu dupa..
    Andriu, ile juz tym Golfem przejechales (przejechaliscie)?

    mozesz podac jakie silnik 1.4 tsi 140 KM ma srednie spalanie w miescie i na trasie? bo rozumiem, ze masz dokladnie ten motor co w O3?
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • Alonzo_
      RS
      • 2009
      • 2460
      • Hyundai

      Zamieszczone przez ukuk
      Zamieszczone przez Alonzo_
      Pobazgrolę trochę.
      Jak niektórzy piszą auto w sumie mogłoby być lepiej wyciszone, ale też bez przesady. Nie jest źle. Przy TSI jak najbardziej akceptowalnie ( nie jechałem więcej niż 110/120). Zwłaszcza przesiadający się z O2 nie powinni narzekać.
      A co moglbys napisac o wyciszeniu i40-ki i komforcie resorowania na tle OIII?
      Hmmm.
      Wyciszenie - i40 pow 100 km/h zaczyna świstać trochę wiatrem po bokach i na tylnych drzwiach, to nie jakiś specjalny dyskomfort ale co bardziej przewrażliwionym może sie to nie podobać. Za to pow 150 km/h już jest niestety wyraźnie głośno - te 1-2-3 db podawane w testach wiecej vs konkurencja faktycznie słychać przy szybkiej jeździe.
      W skodzie oprócz pewnych szumów aerodynamicznych (przy prędkościach z którymi jechałem) słychać oszczędności w wyciszeniu "dołu" kabiny. Porównując przy prędkościach <100km/h i40 ma wyraźnie lepszą izolację.
      Trzebaby tez wziąć pod uwagę , że TSI jest bardzo ciche wg mnie , tak samo jak i moje CRDI na tle innych diesli ale jednak to diesel i jak sie go pociągnie to daje pomruk inny niz te TSI. Pod tym względem trzeba by porównać benzyna z benzyną.
      I40 to na pewno nie C5 na podwójnych szybach. :wink:
      A resorowanie. Tu chyba masy swoje robią, bo i40 nie jest miękkim bujającym sie pontonem, zawias też jest sprężysty ale te ok 250/300 kg więcej powoduje, że inaczej na dziurach sie zachowuje i tak nie podskakuje. Czuć to zwłaszcza na nierównościach bardziej dziurach/łatach pokonywanych z mniejszymi prędkościami. Wtedy tez pracuje ciszej od tego w skodzie. Ale to IMO


      Marlej,
      nie wiem czy faktycznie tak było, ale po skończonej jeździe gość z salonu mi pokazał spalanie - niby moje, gdzie raczej sporo przyśpieszania było i prób elastyczności czy na górze czy na dole i wyszlo średnie 7,9. Wyjazd z Torunia i na podmiejskich trochę krętych drogach. Plus nie rozgrzane auto na starcie. Jeśli tak faktycznie i komp nie przekłamuje jak na tbenzyne uważam to za fajny wynik. Latając "normalnie" bardziej dołem niż górą skali spodziewałbym sie spokojnie spalania na poziomie niedużo większym od 2 litrowych ropniaków. Tak mi sie wydaje.

      Komentarz

      • andriu21tg
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1499

        marlej108, trasa tzn 15km i wiecej spalanie 5,5/5,1 , jadąc zgodnie z przepisami 4,5/4,8 obecnie jest przejechane 2kkm zgroszem, tras mial 4 reszta to jazda na odcinku 4,5km przedszkole dom i to wszystko ( po to zostal nabyty). Srednia z tych 2kkm to na kompie 5,9 wiec jak na tak krótkie odcinki spalanko rewelacja, dynamika rewelka,w środku cichudko.Wg.mnie motor na 5tke. W tym tyg. Mam mieć wyprodukowanego Superba i mnie już skręca aby porównać czy ten 1.8 jest na podobnym poziomie kultury, bo o spalaniu nie myślę..Ktoś tu powiedział mądre słowa ze ten silnik to mocna strona i ON na rzecz PB to bedzie marginalna sprzedaż dla przeciętnego kowalskiego ,bo patrząc na koszt początkowy, spalanie, kulturę pracy,nagrzewanie sie które w tym silniku jest Expresowe gdyby mi ktoś zaproponował ON zaśmiał bym sie głośno :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • padero
          Rider
          • 2009
          • 369
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez andriu21tg
          marlej108, trasa tzn 15km i wiecej spalanie 5,5/5,1 , jadąc zgodnie z przepisami 4,5/4,8 obecnie jest przejechane 2kkm zgroszem, tras mial 4 reszta to jazda na odcinku 4,5km przedszkole dom i to wszystko ( po to zostal nabyty). Srednia z tych 2kkm to na kompie 5,9 wiec jak na tak krótkie odcinki spalanko rewelacja, dynamika rewelka,w środku cichudko.Wg.mnie motor na 5tke. W tym tyg. Mam mieć wyprodukowanego Superba i mnie już skręca aby porównać czy ten 1.8 jest na podobnym poziomie kultury, bo o spalaniu nie myślę..Ktoś tu powiedział mądre słowa ze ten silnik to mocna strona i ON na rzecz PB to bedzie marginalna sprzedaż dla przeciętnego kowalskiego ,bo patrząc na koszt początkowy, spalanie, kulturę pracy,nagrzewanie sie które w tym silniku jest Expresowe gdyby mi ktoś zaproponował ON zaśmiał bym sie głośno :szeroki_usmiech
          To spalanie rewelacją, mi w tej chwili 1.8 w drodze do pracy 10km pali przy jeździe zgodnie z przepisami w granicach 8,8 także przy 1.4 spokojnie zmieszcze sie w 7l
          Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

          Komentarz

          • Alonzo_
            RS
            • 2009
            • 2460
            • Hyundai

            Zamieszczone przez andriu21tg
            Srednia z tych 2kkm to na kompie 5,9 wiec jak na tak krótkie odcinki spalanko rewelacja, dynamika rewelka,w środku cichudko.Wg.mnie motor na 5tke.
            Na 5-tke -dokładnie. Na mnie ten silnik zrobił świetne wrażenie.
            Jeśli tylko nie będzie wraz z przebiegiem nieprzewidzianych problemów wynikających tego ze to nowa konstrukcja to silnik pierwsza klasa jak dla mnie.


            Zamieszczone przez andriu21tg
            Ktoś tu powiedział mądre słowa ze ten silnik to mocna strona i ON na rzecz PB to bedzie marginalna sprzedaż dla przeciętnego kowalskiego ,bo patrząc na koszt początkowy, spalanie, kulturę pracy,nagrzewanie sie które w tym silniku jest Expresowe gdyby mi ktoś zaproponował ON zaśmiał bym sie głośno :szeroki_usmiech
            To chyba ja (przynajmniej też tak uważam) :shock:
            Wykupić najwyżej rozszerzoną gwarancje (na wszelki wypadek - w końcu to kolejny nowy "majstersztyk" VW-eja) i cieszyć się eksploatacją bo taki duet naprawdę fajnie jeździ.

            Komentarz

            • Bogol
              Drive
              • 2010
              • 99

              Ma ktoś wiedzę przez jaki czas od zamówienia mozna jeszcze u dealera zmieniać konfiguracje ?
              Zależy to zapewne kiedy zamówienie zostanie "zamrożone", i wtedy juz pewnie nic nie mozna dodawać, ale mniej wiecej kiedy to następuje - ile przed planowanym tygodniem produkcji ?

              Mam zamówione O3 na TK20 produkcji, i cały czas męczy mnie dołozenie sportowego zawieszenia.
              Auto trochę niżej stoi- mniej będzie wychylac sie na zakretach, a komfort niby ten sam, bo amortyzatory te same.
              Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
              Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
              Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD

              Komentarz

              • andriu21tg
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1499

                padero, powiem ci ze 7 litrów to trzeba się naprawdę postarac mi się nie udaloAlonzo_, dokładnie myślę tak samo.A jeśli ktoś miał ON i wie jak postępować z turbo obojętnie czy jest to PB czy ON powinien być zadowolony, choć czy jest naprawdę super wypowiem się jak będę miał przebieg 100kkm za 10 lat...kolejny właściciel..

                Komentarz

                • kurczak1985
                  Rider
                  • 2009
                  • 300

                  Zwrociliscie uwage gdzie jest elektryczna regulacja fotela na tych fotkach superba FL? :lol:

                  Komentarz

                  • padero
                    Rider
                    • 2009
                    • 369
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez andriu21tg
                    padero, powiem ci ze 7 litrów to trzeba się naprawdę postarac mi się nie udaloAlonzo_, dokładnie myślę tak samo.A jeśli ktoś miał ON i wie jak postępować z turbo obojętnie czy jest to PB czy ON powinien być zadowolony, choć czy jest naprawdę super wypowiem się jak będę miał przebieg 100kkm za 10 lat...kolejny właściciel..
                    Ja już czuje, ze bede zadowolony z 1.4 zarówno z jazdy jak i ze spalania, w jeździe naprawdę nie odczuwam wielkiej różnicy niż w obecnym 1.8
                    Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Strone temu wkleilem link do akcesoriow


                      czy ma ktos moze cennik tychze?

                      test
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Majowy
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 215

                          ADAC przetestowało O3 1,8 TSI DSG Elegance.

                          Leider sind die gesuchten Inhalte nicht auf unserer Seite zu finden.

                          Komentarz

                          • ukuk
                            Rider
                            • 2010
                            • 699

                            Zamieszczone przez Majowy
                            ADAC przetestowało O3 1,8 TSI DSG Elegance.

                            http://www.adac.de/infotestrat/tests...px?IDTest=4920
                            Ups... wyszlo, ze OII FL jest nieco lepiej wyciszona od III ops:

                            ----------------------------


                            Alonzo_ - wlasnie mam podobne wrazenia, w OIII moze nie jest glosno tylko te wszystkie dzwieki sa nieco inne niz w naprawde dobrze wyciszonym samochodzie, sa one jakby ostrzejsze i bardziej rezonujace.

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              w ślad za ADAC-owskim artykułem

                              "Fünftürige Schräghecklimousine der Mittelklasse" - 5-cio drzwiowy hatchback klasy średniej

                              Konkurencja
                              "Konkurrenten: Audi A5 Sportback, BMW 3er Gran Turismo, Citroën DS5, Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Insignia"

                              "Schwächen
                              unübersichtliche Karosserie" - Słabe strony: myląca karoseria

                              Komentarz

                              • michalek1912
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 113

                                Zamieszczone przez ukuk
                                Ups... wyszlo, ze OII FL jest nieco lepiej wyciszona od III ops:
                                Z tego co widzę to oba auta mają:

                                Innengeräusch 68 dB(A)
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                                Komentarz

                                • ukuk
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 699

                                  OII 1.2 Kombi Elegance:
                                  Das gemessene Innengeräusch liegt bei einer Geschwindigkeit von 130 km/h bei angenehmen 67,6
                                  dB(A)
                                  . Im unteren Drehzahlbereich hält sich der Motor im Hintergrund - dreht man ihn jedoch aus, so
                                  quittiert er dies mit einem deutlichen Dröhnen. Bei hohen Geschwindigkeiten treten auch Windgeräusche in
                                  den Vordergrund. Insgesamt sind die Fahrgeräusche unaufdringlich und sorgen auch bei langen Strecken
                                  für eine geringe Lärmbelästigung.



                                  OIII 1.8
                                  Das Geräuschniveau im Innenraum ist insgesamt recht niedrig. Der gemessene Geräuschpegel beträgt
                                  bei 130 km/h 68,2 dB(A). Motorgeräusche halten sich meist im Hintergrund und Abrollgeräusche dringen
                                  ebenfalls nicht zu stark in den Innenraum. Windgeräusche sind besonders bei höheren Geschwindigkeiten
                                  etwas stärker an den Türrahmen zu vernehmen.


                                  Dla przykladu Golf 7 1.4 ma 66,8 dB(A)

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez ukuk
                                    OIII 1.8
                                    Das Geräuschniveau im Innenraum ist insgesamt recht niedrig. Der gemessene Geräuschpegel beträgt
                                    bei 130 km/h 68,2 dB(A). Motorgeräusche halten sich meist im Hintergrund und Abrollgeräusche dringen
                                    ebenfalls nicht zu stark in den Innenraum. Windgeräusche sind besonders bei höheren Geschwindigkeiten
                                    etwas stärker an den Türrahmen zu vernehmen.
                                    jak wesoło, a ktoś narzekał na TDI, że jest głośne :szeroki_usmiech
                                    za ADAC :
                                    Innengeräusch 50/100/130km/h................................57/65/68 dB
                                    dotyczy O2 Combi 1.9 TDI Elegance : http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...I_Elegance.pdf
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • michalek1912
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 113

                                      Sorry, całości nie doczytałem. ops:
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                                      Komentarz

                                      • blackpw
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 131

                                        Zamieszczone przez ukuk
                                        OII 1.2 Kombi Elegance: 67,6 dB(A)
                                        OIII 1.8 130 km/h 68,2 dB(A)
                                        Golf 7 1.4 ma 66,8 dB(A)
                                        Czyli w liczbach bezwzględnych - moje doświadczenia się potwierdzają.
                                        Ciekawy jestem jaka będzie różnica w tym temacie między G7, a G7 Variant.
                                        Czy ktoś dysponuje takimi danymi dla innych predkosci?
                                        Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                        Jest: starszy diesel na B.

                                        Komentarz

                                        • lukaszc2
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 376

                                          Zamieszczone przez michalek1912
                                          Zamieszczone przez ukuk
                                          Ups... wyszlo, ze OII FL jest nieco lepiej wyciszona od III ops:
                                          Z tego co widzę to oba auta mają:

                                          Innengeräusch 68 dB(A)
                                          Tylko jedno małe ale OII jest z silnikiem 1,2TSI a OIII 1,8 TSI to są inne silniki ..... już ktoś tu pisał, że 1,2 chodzi ciszej od 1,4, a w teście jest 1,8
                                          Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                          Komentarz

                                          • Seed
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 875
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Zamieszczone przez lukaszc2
                                            Tylko jedno małe ale OII jest z silnikiem 1,2TSI a OIII 1,8 TSI to są inne silniki ..... już ktoś tu pisał, że 1,2 chodzi ciszej od 1,4, a w teście jest 1,8
                                            ee łukasz - grunt ze nadazyla sie okazja zeby wbic kolejna szpile w OIII przez posiadaczy OII :P
                                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                            Komentarz

                                            • ukuk
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 699

                                              Ale Wy co poniektorzy dziwni jestescie. To co lepiej przemilczec? Mnie sie nie podoba trend, gdzie nowy model jest "pogarszany" w stosunku do bezposredniego poprzednika, tylko po to aby zaoszczedzic pare Euro... i bede o tym pisal, bo zmiany powinny isc w zupelnie odwrotna strone.

                                              A co do silnika to przeciez chyba wszyscy wiemy, ze przy tych predkosciach silnik (pracujacy w trybie podtrzymania predkosci) ma najmniejszy udzial jezeli chodzi o halas.

                                              Komentarz

                                              • Big
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 6389

                                                Nowy jest "pogarszany" ?? A gdzie to pogorszenie, bo ja w przypadku O III widzę tylko polepszanie, a nie pogarszanie. O III ma nowocześniejsze niż O II silniki, nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego, niedostępne do O II, lepsze wyposażenie w systemy bezpieczeństwa biernego, jest lepiej wyposażona w podstawie niż O II a cena jest na takim samym poziomie. Jednoczenie O III oferuje więcej przestrzeni w kabinie i bagażniku niż O II, gdzież więc to pogorszenie ?? Będąc wczoraj na targach motoryzacyjnych w Lublinie, od ludzi kręcących się i wsiadających do wnętrza O III słyszałem raczej zgoła inne opinie od Twojej.
                                                Czy aby naprawdę nie przeginasz ?
                                                Pamiętaj że jeszcze nie tak dawno Skoda oferowała takie auta:

                                                które, ni choroby, nie mogły nawet w części, stanowić konkurencji dla ich zachodnich odpowiedników.
                                                Czarny Elegance

                                                Komentarz

                                                • ukuk
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 699

                                                  Naprawde, nie chce mi sie wdawac w dyskusje o nie wiadomo czym Przeciez troche wczesniej jest napisane o co sie rozchodzi... a poza tym sam juz pisalem ze w ogolnosci to dobry samochod i w sumie fajnie mi sie jezdzilo.

                                                  Komentarz

                                                  • test15510
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 77

                                                    Codziennie w pracy przechodzę obok Octavii 3 Combi w ładnym czerwonorajdowym kolorze. Według mnie ładne auto, przypomina nieco Audi z linii, dużo ładniejsze niż O3Sedan, grill z przodu nadal brzydki, ale aż tak nie wali nim po oczach. W środku chyba bez rewelacji.
                                                    Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...