a jakie opory przy tym? powietrza i z opon - to opory generuja spalanie przy duzych predkosciach.
Zamieszczone przez marlej108
Ale mi osobiscie sam dzwiek diesla wcale nie przeszkadza
pewnie, ze nie przeszkadza - na postoju i jałowym biegu - ponoc dzwiek klekota ma ta sama czestotliowc co mruczenie kota 8) tazke musi byc milo. gorzej przy 140 km/h w O1 AXR jest juz nieprzyjemnie i to bardzo.
Seed - jest jedna zasadnicza roznica ktora musisz zrozumiec. Jezeli Piramida jedzie 200 on muska delikatnie gaz, jak Ty jedziesz 160 masz gaz do oporu. Ja jadac ostatnio z niemiec caly czas 160 - 180 gdzie srednia z 400 km wyszla mi 139 km/h octa spalila 7.5, bo tez nie musialem deptac do oporu, przed czipem przy takiej jezdzi wyszloby wiecej.
I tak jak inni pisali spalanie spalaniu nie rowne, jeden w tsi bedzie mial mniejsze od tego w tdi ale tylko za sprawa stylu jazdy. Najlepiej by bylo zrobic ta sama trase takim samym stylem jazdy, najlepiej nie emeryckim, to wtedy nie byloby juz takiej malej roznicy.
Ja nie chce kupowac auta z tsi tylko po to zeby sie cieszyc ze jak muskam gaz to pali litr wiecej niz moj stary klekot ktory byl palowany caly czas :diabelski_usmiech
I tak jak inni pisali spalanie spalaniu nie rowne, jeden w tsi bedzie mial mniejsze od tego w tdi ale tylko za sprawa stylu jazdy. Najlepiej by bylo zrobic ta sama trase takim samym stylem jazdy, najlepiej nie emeryckim, to wtedy nie byloby juz takiej malej roznicy.
Na forum passatowym czytałem takie porównanie (nie pamietam, czy ktoś u nas forum umieszczał linka). Jechały w trasę wakacyjną, kilka tys km dwa Passaty - 2.0 TDI 170 KM oraz 1.8 TSI. Obydwa samochody jechały razem, więc dynamika, prędkości i warunki takie same. Celowo zostały tak samo obciążone co do liczby osób i bagażu. Po podsumowaniu wyszło, że TSI spaliło ok 1,5 l więcej na 100 km od TDI. Jak znajdę link to podam
Jezeli Piramida jedzie 200 on muska delikatnie gaz, jak Ty jedziesz 160 masz gaz do oporu.
"muska delikatnie gaz" - :lol:
przy 160 nie mam gazu do oporu. do oporu mam przy 190. jeszcze raz zwracam uwage na podstawowa kwestie w spalaniu - opór powietrza - szczegolnie przy predkosciach rzedu 200 km/h.
Takze musisz radekgw zrozumiec, iz siła oporu powietrza jest wprost proporcjonalna do kwadratu prędkości auta. i to jest klucz, a nie wartosc obrotow. 8.5L przy 200km/h? - nierealne....
jak wiadomo chyba najmniej ekonomiczna jazda to jazda za kimś
I właśnie nie wiadomo, który za którym jechał w "tunelu powietrznym" . Przytoczyłem taki przykład, bo tam były jazdy m.in. po autostradach, wysokie prędkości itd itp.
Jezeli Piramida jedzie 200 on muska delikatnie gaz, jak Ty jedziesz 160 masz gaz do oporu.
"muska delikatnie gaz" - :lol:
przy 160 nie mam gazu do oporu. do oporu mam przy 190. jeszcze raz zwracam uwage na podstawowa kwestie w spalaniu - opór powietrza - szczegolnie przy predkosciach rzedu 200 km/h.
Takze musisz radekgw zrozumiec, iz siła oporu powietrza jest wprost proporcjonalna do kwadratu prędkości auta. i to jest klucz, a nie wartosc obrotow. 8.5L przy 200km/h? - nierealne....
Zamiast czytac artykuly wole sam sprawdzac na sobie. Wiem ze gdy moja octa miala 90km i latalem z nia predkosciami 160-180 to jadla duzo wiecej niz jak ma teraz 160 KM. A opory powietrza raczej sie nie zmienily, dlaczego tak sie dzieje ?
Seed,
Specjalnie dla ciebie przejechałem sie obwodnicą i wyszlo mi tak:
200km/h na tempomacie spalanie z kompa okolo 11.5 realnie 11
180km/h spalanie z kompa okolo 9.5 realnie 9
Tak więc zwracam honor, miałeś rację ze przy 200 jest nie realne spalanie rzędu 8.5l
8.5 to mi wychodzi jak robie trasę Kraków-Wroclaw w 1.5h :lol:
Seed,
Specjalnie dla ciebie przejechałem sie obwodnicą i wyszlo mi tak:
200km/h na tempomacie spalanie z kompa okolo 11.5 realnie 11
180km/h spalanie z kompa okolo 9.5 realnie 9
Tak więc zwracam honor
8.5 to mi wychodzi jak robie trasę Kraków-Wroclaw w 1.5h :lol:
rozumiem ze "niemiecką" obwodnicą :twisted:
bo jesli nie, to sugeruje zmienic jednostke na "Siwca"
odpowiedni 1,11 i 1 Siwiec...
Seed,
Specjalnie dla ciebie przejechałem sie obwodnicą i wyszlo mi tak:
200km/h na tempomacie spalanie z kompa okolo 11.5 realnie 11
180km/h spalanie z kompa okolo 9.5 realnie 9
Tak więc zwracam honor
8.5 to mi wychodzi jak robie trasę Kraków-Wroclaw w 1.5h :lol:
rozumiem ze "niemiecką" obwodnicą :twisted:
bo jesli nie, to sugeruje zmienic jednostke na "Siwca"
odpowiedni 1,11 i 1 Siwiec...
No a jak inaczej przecież do obwodnica Berlina jest rzut beretem :lol:
A tak pół serio to wiesz, internet wszystko przyjmie nawet 300km/h octavią po autostradzie więc nie ma sie czym za bardzo przejmować, na wokandzie chyba nikt na serio nie bierze takich wpisów na poważnie? :wink:
marlej108, zgadza się. BPS SA działa z Carsedem. I faktycznie nie biorą desli tylko TSI. Ja sam pracuję w tej branży spółdzielczej i w połowie maja z Carsedu ma przyjechać do nas O III 1.4 TSI.
Seed, żeby nie było, że jako bufon Ci tylko dopierd...lam...
Widziałem dziś kolejną białą z ciemnymi szybami, na dużych felach..... no ładna. (faktycznie mi sie widzi , bez słodzenia :wink: )
Piramida, ale przyjemność akustyczna chyba wątpliwa z takiego zapylania, co? Ja pamiętam swoją to jak te 200 testowałem to oprócz wyjca spod maski to szumy zewsząd już były mega zajebiste. U Ciebie pewnie silnik tak nie drze ryja jak 1,9 w serii na maxie pędzony - bo ten był bezlitosny ale resztę chyba słychać co?
Alonzo_, trzeba podkreślić że mam wydech 2.75 cala na dwóch tłumikach przelotowych więc ciszy jak w audi A8 nie ma się co spodziewać :wink: ale skoro jadąc do Chorwacji z rodzinką nie musieli zażywać aspiryny na ból głowy więc jest ok :szeroki_usmiech
Tak na serio, skrzynia 6 więc tragedii nie ma, mogę lecieć 300km bez problemu non stop bez zatrzymywania, jest jeszcze inna kwestia, 2.0 16V jedna ma większą kulturę pracy niż poczciwe 1.9 więc klekot nie jest tak dokuczliwy jak by sie wydawało :wink:
Alonzo_, trzeba podkreślić że mam wydech 2.75 cala na dwóch tłumikach przelotowych więc ciszy jak w audi A8 nie ma się co spodziewać :wink: ale skoro jadąc do Chorwacji z rodzinką nie musieli zażywać aspiryny na ból głowy więc jest ok :szeroki_usmiech
Tak na serio, skrzynia 6 więc tragedii nie ma, mogę lecieć 300km bez problemu non stop bez zatrzymywania, jest jeszcze inna kwestia, 2.0 16V jedna ma większą kulturę pracy niż poczciwe 1.9 więc klekot nie jest tak dokuczliwy jak by sie wydawało :wink:
Jasne i skrzynia , o czym zapomniałem. 6 vs. 5 - gdzie ok 200 to już but w podłodze.
Ale zapewne hałas aż tak też nie grałby roli gdyby mi sie tak "plecy kleiły" do fotela jak Tobie :wink: .
Pozdro
Alonzo_, nie róbmy juz syfu w tym temacie bo wystarczająco dużo o boczkach i innych pierdołach napisano już stron więc chyba was kiedys przewiozę to zobaczycie jak mocne 2.0tdi pracuje, jeździ i pierdzi a wtedy docenicie ciszę w przyszłej O3 :szeroki_usmiech
Podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, który odbędzie się 11 lipca, Skoda zaprezentuje Octavię RS. Póki co, ostatnie, w niewielkim stopniu zamaskowane prototypy poddawane są morderczym próbom na Nürburgringu
Ja przedwczoraj miałem okazję krótko przejechać się Octavią III w wersji kombi z silnikiem TDI i muszę przyznać, że źle się w tym nie czułem... Wersja była elegance, fotele w półskórze i ten felerny boczek (a dokładniej podłokietnik) również obity skórą. Sławetne już twarde boczki nie rażą. Dla mnie całościowo, wnętrze ok.
Poza tym, w mojej opinii całkiem nieźle wyciszony silnik, ponieważ nie wiedząc, że jadę TDI miałem wrażenie, że to TSI. Ponadto, w moim odczuciu, wspomaganie kierownicy nieco bardziej usprawnione niż w mojej IIFL.
Natomiast konkluzja mojej przejażdżki jest taka (zresztą chyba już w tym wątku wspomniana), że nie widzę przeskoku technologicznego... Już wsiadając do OIII czułem się jak w swojej półtorarocznej OII.
Swego czasu byłem napalony na wymianę, ponieważ wizualnie na zdjęciach i w folderze OIII wydawała mi się rewelacyjna, ale po tym krótkim zapoznaniu stwierdzam, że na chwilę obecną byłaby to strata pieniędzy.
Owszem - wizualnie OIII jest to coś nowego i świeżego, co mi osobiście bardzo się podoba, ale technicznie dla mnie praktycznie żaden krok naprzód. Zostaję przy OII, wolę dokupić Citigo i chyba poczekam na tego nowego SUVa.
Komentarz