Big, powiedz jaki przebieg miales w swojej O2. U mnie w 02 fl po trzech latach i 118 tys km trzeszczy dosć wyraźnie. Moze ta cisza to zasluga malego zuzycia a nie trwalosci ?
pascal, a jak Tobie chodzi 1.4 tSI? coś robiłeś przez te 118k km?
ja po 1.5 roku mam 32.5k km zaledwie, więc przez 4 lata pewnie nie dociągnę Twojego przebiegu :lol:
Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
ze nie widziałeś rozłożonego w ten sam co Skoda sposób porównywalnego auta marki VW
no to jeśli poziom Skody jest równy poziomowi VW to coraz bardziej cenie Forda, którym jeździłem przez 17 lat wcześniej i niejednego rozkręciłem ;-)
ale patrząc po znajomych to VW jednak się całkiem dobrze się trzyma
zgodzę się co do Octavi II FL - kumpel ma, kupował razem ze mną, ma większy przebieg i tam jest cisza pomimo, że na postoju auto jest o 3dB głośniejsze
każdy ma swoje typy, ja po doświadczeniach ze Skodą więcej bym tego auta za kwotę większą jak 50-60 tys zł nie kupił a wydanie na nią 120 tys (mowa o cenach po rabatach) lub więcej "zaczynam uznawać za szaleństwo" które popełniłem dostając samochód zaledwie dostatecznej jakości praktycznie bez wsparcia ze strony serwisu (choć teraz ich rozumiem bo znając jakość Skody rozumiem, że tego usunąć nie mogli więc słowa TTTM były szczere)
każdy ma prawo mieć własne zdanie, ja się po części na Skodzie zawiodłem i to nie w sprawach czysto technicznych
tanie podstawowe modle Skody może i są warte swoich pieniędzy, mocno doposażone na pewno nie bo w ślad za ilością wyposażenia nie idzie jakość przy cenie niewiele niższej jak "dokładniejsza" konkurencja
Big, powiedz jaki przebieg miales w swojej O2. U mnie w 02 fl po trzech latach i 118 tys km trzeszczy dosć wyraźnie. Moze ta cisza to zasluga malego zuzycia a nie trwalosci ?
pascal, a jak Tobie chodzi 1.4 tSI? coś robiłeś przez te 118k km?
ja po 1.5 roku mam 32.5k km zaledwie, więc przez 4 lata pewnie nie dociągnę Twojego przebiegu :lol:
przy 60 tys rozrząd na gwarancji - po naprawie zadnej roznicy + eksploatacjia
marbab- moze i księgowi. u mnie w aucie generalnie materialy miękkie (boczki , sroczki itp) wiec tym bardziej mnie to dziwi
ketivv, ja rozumiem , to co piszesz, i wierzę ci że mogłes trafić na pechowy egz. modelu Yeti.
Tylko cały czas zastanawia mnie na jakiej podstawie oceniasz inne modele Skody, a konkretnie Superba II, jeśli z Twoich wypowiedzi wynika, że nie miałeś z nim żadnej styczności.
W dodatku piszesz, naprawdę dziwne rzeczy, jak to, że auto klasy C ze znaczkiem VW na masce, jest wykonane lepiej niz auto klasy D ze znaczkiem Skody.
Czyli z tego wprost wynika, że poziom wykonania Superba odpowiada poziomowi wykoania ... POLO w VW 8)
Jest to tym bardziej niedorzeczne, że to właśnie Superb II odebrał klientów Passatowi, a nie odwrotnie. Więc jeśli byłoby tak jak piszesz, to nikt tego Superba, który byłby wykonany gorzej od Golfa, o Passacie nie wspominając, nie kupił, bo i po co ?
A jak widziesz tak nie jest, więc to co piszesz nie bardzo zgadza się z tym co widać.
Niemniej jednak G7 moim zdaniem jest lepiej wykonany w środku niż leciwy Passat, nie wiem jak z jakością samych bocznych materiałów, ale ogólne wrażenie mam lepsze w G7. To już trochę subiektywne odczucie, no ale ta różnica klas którą tak mocno podkreśla Big, nie jest dla mnie aż takim wyróżnikiem. Nie można powiedzieć, że każde auto klasy wyższej jest lepiej wykonane od każdego auta klasy nizszej.
Postaram się w następnym miesiącu przejechać S2 i opiszę swoje wrażenia w porównaniu do O2, O3 i G7.
Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
a konkretnie Superba II, jeśli z Twoich wypowiedzi wynika, że nie miałeś z nim żadnej styczności
miałem styczność z SII Combi 3.6 w 2010 roku które dostałem do testowania chyba ta najwyższa wersja (był w skórze ale to mnie nie kręci) i oczywiście wysoka wersja jest ciekawa ale nie o takiej rozmawiamy (choć wysoka wersja Golfa jest jakościowo lepsza)
Niecały miesiąc temu napadło mnie na zmianę auta i miałem okazję testować G VII Higline HB 5 dr (choć GVII mnie specjalnie nie interesuje bonie ma napędu na 4)
dodatkowo porównanie dotyczy Higline vs. Ambition a to jest znaczna różnica
naprawdę nie jestem fanem VW (już bardziej kibicuje Skodzie choć to nie jest producent tylko marka wielkiego koncernu)
mój związek z VW (Skoda) miał być wynikiem pragmatyzmu z pięknem Yeti i/lub Octavii Scout
zaakceptowałem część wad aut grupy VW (głównie średnie prowadzenie) ale tak głośnego, słabo wykonanego auta się nie spodziewałem
odrobina więcej "starannośći" i Skody byłby bezkonkurencyjne ale Skoda to nie producent niezależny tylko brand VAG-a :-(
[ Dodano: Pią 20 Wrz, 13 09:25 ]
Zamieszczone przez Big
Jest to tym bardziej niedorzeczne, że to właśnie Superb II odebrał klientów Passatowi, a nie odwrotnie. Więc jeśli byłoby tak jak piszesz, to nikt tego Superba, który byłby wykonany gorzej od Golfa, o Passacie nie wspominając, nie kupił, bo i po co ?
A jak widziesz tak nie jest, więc to co piszesz nie bardzo zgadza się z tym co widać.
Big, zgodzę się gdyż bod względem ilości (wyposażenia) cenowo wygrywa Skoda
ale tak jak pisałem jest to ilość nie jakość (gdzieś musi być różnica ;-) )
wtrącę moje spostrzeżenia co do O3 .
przed chwila był u mnie kolega kylo76 swoją O3 , przymieżaliśmy koła 15" no i dzięki jego uprzejmości przejechałem sie kawałeczek jego sprzętem.
generalnie - wszystko na plus. silnik całkiem sprawny , wyciszenie chyba dość niezłe , choć tutaj ogromna zasługa cichutkich dunlopów smaxx rt , naprawdę jestem pod wrażeniem tych opon zobaczymy jak będą się zachowywały po 10-15tyś , . gdy założyliśmy drugie koła ze starymi oponami było już znacznie gorzej choć i tak sądzę że na poziomie gVI . co prawda jeździłem nie wiele i tylko po jednym ,dość dobrym gatunku asfaltu. belka - no na trasie niesłyszalna , próbowaliśmy ja usłyszeć na trelince pod zakładem ale nie dało rady za bardzo , coś tam raz stuknęło ale nie było to szokujące . prowadzenia sie belki przy bardziej sportowej jeździe nie wypróbowałem , przy normalnej jeździe ok.
boczki :diabelski_usmiech faktycznie przy dotyku , pukaniu trochę śmiesznie ale mi się to podoba bo bardzo praktyczne. deska - kiedyś pisałem ze brzydka i nudna ale w kremowym kolorze jak u Krzyśka jest do zaakceptowania. wóz ogólnie wysoko zawieszony - wiem jak auta sie zachowują gdy wyjeżdżają z zakładu /próg/ .
silnik 1,4 naprawdę fajny w porównaniu do 122KM to rakieta . za mało się przejechałem ale wydaje mi się ze naprawdę ładnie się rozpędza.. a jak mus się przydusi to jeszcze ładniej, nie wiem tylko jakie wtedy było by spalanie...
no właśnie - i teraz to w co nie bardzo mogę uwierzyć i przez cały czas jest to dla mnie niewiarygodne - średnie spalanie u Krzyśka to 5,5l. jakbym nie widział to bym nie uwierzył :roll: .. co prawda kolega pracuje w innej miejscowości /ok 25km od lublina/ i jeździ głównie po trasie , sam przyznał że spokojnie do 100kmh /zresztą znam ta trasę na pamięć również i ja / ale mimo wszystko robi trochę miasta , trochę korków...hmmm..sam nie wiem..
coś więcej bym powiedział gdybym pojeździł sobie z 2 dni , najlepiej z dsg wtedy bym miał więcej pojęcia o tym jak to jeździ i spala.
generalnie jestem miło zaskoczony , na pewno jest to auto lepiej wykonane od O2.
.... belka - no na trasie niesłyszalna , próbowaliśmy ja usłyszeć na trelince pod zakładem ale nie dało rady za bardzo , coś tam raz stuknęło ale nie było to szokujące .
.... spalanie...
no właśnie - i teraz to w co nie bardzo mogę uwierzyć i przez cały czas jest to dla mnie niewiarygodne - średnie spalanie u Krzyśka to 5,5l. jakbym nie widział to bym nie uwierzył :roll: .. co prawda kolega pracuje w innej miejscowości /ok 25km od lublina/ i jeździ głównie po trasie , sam przyznał że spokojnie do 100kmh /zresztą znam ta trasę na pamięć również i ja / ale mimo wszystko robi trochę miasta , trochę korków...hmmm..sam nie wiem..
coś więcej bym powiedział gdybym pojeździł sobie z 2 dni , najlepiej z dsg wtedy bym miał więcej pojęcia o tym jak to jeździ i spala.
generalnie jestem miło zaskoczony , na pewno jest to auto lepiej wykonane od O2.
Kilka postów wyżej pisałem o weekendzie z O3 1.4 TSI Elegance i ja tego o belce nie mogę powiedzieć. Może to wina opon jak piszesz, że na nich jeździło Wam się cicho. Po drugie jeździliście jak dobrze zrozumiałem na kołach 15" u mnie były 17" dzięki temu też mogło bardziej walić bo było twardo. Dla mnie było to zaskakujące jak tak drogie i nowe auto (niecałe 4000 km na liczniku) może tak tłuc tylnym zawieszeniem a w mojej poczciwej bidulce jest cisza.
Co do spalania to wspominałem tam, że z ostatniego odcinka jaki pokonałem (270 km) miałem średnie spalanie 4,9 l/100km z całości użytkowania ponad 800 km średnia z komputera była 5,6 l/100km. Z kalkulatora wyszła średnia 6,3 l/100 km ale nie jestem w stanie potwierdzić czy jak odbierałem auto to miałem do pełna zatankowane i czy kalkulator mnie nie okłamał. Niby wskaźnik pokazywał, że jest pełno ale zanim wskazówka się ruszy mogli jeszcze jakiś kilometr w salonie zrobić zanim mi auto przekazali. A jeśli był do pełna i dobrze policzyłem to miałem przekłamanie z komputera jakieś 0,7 l/100 km.
Ja powiem tak. Ta O3 spaliła mi średnio tyle paliwa co moja dużo mniejsza i o ponad połowę słabsza F1 :-) Więc wynik super
Po drugie jeździliście jak dobrze zrozumiałem na kołach 15" u mnie były 17"
jeździliśmy i na tym i tym. pierwszy test był na 17 i było ok . drugi na 15 i prowadził Krzysiek , stwierdził ze jest bardziej komfortowo , że mniej pracuje zawieszenie.
ale Krysiek powiedział ze ta belkę najbardziej słychać w mieście na garbach , i dziurach. tak jak napisałem moje zwieszenie w O2 bardziej hałasuje na trelince jak O3 .
Zamieszczone przez grzesk
Z kalkulatora wyszła średnia 6,3 l/100 km
no to już takie bardziej realne by wyszło .. , spróbuj jeszcze raz zatankować do pełna i zmierzyć..
a może już ktoś tak robił ..
jutro pojeżdżę nowym superbem , Sławek jakoś tam dostał jazdy testowe czy coś takiego .. , oczywiście o ile będę w miarę trzeźwy.. :wink:
Big, powiedz jaki przebieg miales w swojej O2. U mnie w 02 fl po trzech latach i 118 tys km trzeszczy dosć wyraźnie. Moze ta cisza to zasluga malego zuzycia a nie trwalosci ?
I to jest kluczowa sprawa.
Ciekawe ile przez te 5 lat przejechała Biga octavia.
Znalazłem samochód miał przejechane 48 500 km. Ledwo dotarty
czyli na dzień dobry olej silikonowy po uszczelkach i patrzymy czy ustąpi. Co się nareklamowałem swojej O2 na trzeszczenie deski, aż trafiło na kumatego mechanika - w 3 minuty usunął rzekome trzeszczenie deski smarując uszczelki drzwi
ketivv,
W dodatku piszesz, naprawdę dziwne rzeczy, jak to, że auto klasy C ze znaczkiem VW na masce, jest wykonane lepiej niz auto klasy D ze znaczkiem Skody.
Czyli z tego wprost wynika, że poziom wykonania Superba odpowiada poziomowi wykoania ... POLO w VW 8)
Pogodzę Was: O3 Elegance to mniej więcej G6 Comfortline. Superba zaś w żaden sposób nie da się do Passata ani Golfa ani do Polo porównać. Superb to po prostu ... Superb, duża klasa średnia.
Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
jutro w Motorze porownanie OIII Combi z G7 Variant niestety wersje w TDI
w nowym numerze AMiS znow porównanie OIII z Focusem i Astra, kolejny raz wytykaja prowadzenie, mały komfort i resorowanie a takze najmniejsza ładownosc
P.S. Kto pracuje w tych gazetach, test dotyczy wersji kombi ceny podane OIII dla zwykłej i najlepsze stwierdzenie ze do zadnego z aut nie mozna zamowic poduszek tylnej kanapy.... porażka pana redaktora !
OII 1,4 TSI Elegance
KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)
Jeździłem przez weekend dokładnie tym egzemplarzem O3 co na filmie. Jedynie muszę sprostować informacje w nim zwarte. Ta O3 miała silnik 1.4 TSI.
Rapidem z filmu też miałem przyjemność się przejechać :-)
Po takich próbach, przeanalizowaniu cennika, tym jak mi się jeździ moim obecnym autem i moim stylem jazdy zastanawiam się czy jednak nie zakupić O3 w wersji Active i silnikiem 1.2 TSI 85 KM z pakietem komfort, wycieraczką z tyłu i hakiem (bo raz do roku zabieram dwa rowery) zamiast Rapida z silnikiem o tej samej mocy lub tym 105 KM.
Cena będzie podobna a komfort i ilość miejsca nieporównywalnie większe. Myślę tylko jak ostatecznie będzie ten silniczek sobie radził z 3 osobami i jakimś bagażem. Rajdowcem nie jestem, ogólnie spokojnie jeżdżę ale zawalidrogą nie jestem. Ogólnie podmiejskie trasy i 2 - 3 razy do roku gdzieś dalej na jakiś wypad. Na papierze ten 85 KM nie wygląda źle i bardzo podobnie jak Rapid a auto większe i wygodniejsze. Może nie będzie źle tym bardziej, że jeżdżę teraz jeszcze mniejszym autem i sporo słabszym i nie narzekam. Ewentualnie w przyszłości pomyślę o dołożeniu podłokietnika z przodu, może zmiany radia i innych kół. Jakby się udało to by się wzięło w czarnym kolorze to klamki i lusterka nie będą w oczy się rzucać :-) Podobno ten silniczek w brew pozorom dobrze spisuje się w tak dużym aucie i nie ma co go unikać. Jeśli tak to bym nie zastanawiał się nad Rapidem pomimo, że może bym miał go ciut lepiej wyposażonego choć nie wiem czy radio z CD to jest coś za czym bym płakał bo w O3 jest w standardzie USB a JumboBOXa można się pomęczyć i założyć. Może w Ambition jest więcej opcji ale do normalnego użytkowania O3 Active z komfortem wg. mnie w zupełności wystarczy a i dalej kilka razy w roku można sobie spokojnie pojechać. Fajnie by było 105 KM ale różnica w cenie jest dość duża... Cóż, zobaczymy
Komentarz