Blad bedzie, jak nie ma wzmacniacza.
CB mam i ja :)
Zwiń
X
-
pewnie gdzieś już to było. ale nie mogłem tego znaleść przez szukajkę. otóż chce sobie kabel od anteny cb puścić od schowka pod włącznikiem swiateł i przez przedni słupek(ten wiem jak rozebrac), i dalej w podsutitce przy lewych drzwiach. jest jakoś możliwe zeby zrobić sobie dostep przy środkowym słupku i gdzies w okolicy klapy bagażnika? do bagażnika chciałbym dostać się przez ten wąz gumowy przez który wchodzą do klapy bagażnika pozostałe przewody i wyjsc przy lewej lampie tam gdzie jest taki plastik ewentualnie moze być przez tą gumową zaślepkę w jest obok tego gumowego weza. jesli już gdzies było to sorki nie mogłem znaleść, to jakby ktoś mógł podrzucić link lub podpowiedzieć jak to zrobić.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witachupewnie gdzieś już to było. ale nie mogłem tego znaleść przez szukajkę. otóż chce sobie kabel od anteny cb puścić od schowka pod włącznikiem swiateł i przez przedni słupek(ten wiem jak rozebrac), i dalej w podsutitce przy lewych drzwiach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_oswitachu napisał/a:
pewnie gdzieś już to było. ale nie mogłem tego znaleść przez szukajkę. otóż chce sobie kabel od anteny cb puścić od schowka pod włącznikiem swiateł i przez przedni słupek(ten wiem jak rozebrac), i dalej w podsutitce przy lewych drzwiach.
podsufitówka to się nie baw. Kabel spuść w doł tj za plastikiem przy lewym tylnim boku. Możesz ten plastik lekko poluzować i pamiętaj o małym wkręciuku schowanym pod uszczelką mniej wiecej na wysokości zamka. Póżniej pod kanapa wchodzisz kablem pod plastki progu i gotowe :diabelski_usmiechOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witachuczyli mam rozumieć ze w tych progach plastikowy puścić przewód od anteny tak? bo nie wiem własnie kurde jak wejsc przez tą kanapę, spróbuje poszukac tego wkręta. tylko na tym plastiku jest chyba bok od oparcia kanapy przymocowany o ile się nie myle. da się to całe wyjąc czy lepiej nie próbować?
Komentarz
-
-
piotrek_os, dzięki za podpowiedz, dziś sobie przepuściłem ładnie kabelek. a jak rozwiązałeś ten problem o którym pisałes na poprzedniej stronie? chodzi mi własnie o to zasilanie, które jest do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki, mimo wyłączonego zapłonu. bo tez interesuje mnie takie rozwiązanie. zeby czasem na postoju miec podsłuch radia, ale bez właczonego zapołonu. bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem później wpisy ale chyba sie nie da tak zrobić?OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
W obencej chwili mam podłaczony + po zapłonie. Ale gdybym chciał miec + na stałe wystarczy przełozyć bezpiecznik piętro wyzej
Ew bez otwierania drzwi dorobiłem sobie kabelek...z wtykiem do gniazda CB (taki jaki był oryginalny do tego CB, bo oryginał pociąlem, bo miałem inaczej podłączone) :diabelski_usmiech
Ale ostatnio zaczęło mi jeszcze chodzic po głowie podłaczenie się do lampki wewnętrznej. Wtedy od momentu otwarcia auta juz byłoby napięcie i po zamknieciu auta CB by się wył. (tak chłopaki mają podpięte rejestratory)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osAle ostatnio zaczęło mi jeszcze chodzic po głowie podłaczenie się do lampki wewnętrznej. Wtedy od momentu otwarcia auta juz byłoby napięcie i po zamknieciu auta CB by się wył. (tak chłopaki mają podpięte rejestratory)
dzięki za fotki. ale ja chyba spróbuje sie wpiąc na stałe 12V i bede wyłaczał sobie radio pokrętłem. bo po wyłaczeniu przez pokretło nie powinno pobierać napięcia ? moze głupie pytanie ale wole miec pewnośćOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
piotrek_os, witachu, a może inne rozwiązanie niż lampka sufitowa - przekaźnik
styk 30 do stałego zasilania ze skrzynki bezpieczników, styk 85 masa, styk 86 do zasilania po kluczyku w skrzynce bezpieczników i mamy dwa styki wyjściowe 87a gdzie zasilanie jest na wyłączonym i na tym potrzebny jest mały pstryczek elektryczek oraz 87 gdzie zasilanie pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki/odpaleniu auta.
Po wyłączeniu kluczyka w stacyjce, gdy chcemy włączyć CB należy użyć dodatkowego pstryczka i tyle, przy takim rozwiązaniu odchodzi problem "czy wyłączyłem radio wysiadając z auta" - schemat poniżej:
Komentarz
-
-
Mam takie pytanko. Zakupiłem do CB głośnik zewnętrzny, który będzie zamontowany po stronie kierowcy w okolicy złącza diagnostycznego. CB mam duże i będzie umiejscowione na rzepach na tunelu środkowym z boku od strony pasażera. Którędy przeprowadzić kabel głośnika począwszy od strony kierowcy a skończywszy na okolicach nóg pasażera, tak żeby był ładnie ukryty? Czy jest jakiś otwór serwisowy pomiędzy miejscem kierowcy i pasażera idący pod deską rozdzielczą, gdzie dałoby się kabel wsadzić? Kabel ma 2m długości więc można sporo pokombinować. Bardzo proszę o podpowiedzi.
Komentarz
-
-
Lesiu34, kabel od gniazda mozesz poprowadzić pod tym plastikiem ktory jest pod kierownicą i dalej mozesz odkręcic sobie obudowe panelu srodkowego, sruba jest przy pedale gazu i przeciągnąc po stronie pasażera.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witachudalej mozesz odkręcic sobie obudowe panelu srodkowego, sruba jest przy pedale gazu i przeciągnąc po stronie pasażera.
Komentarz
-
-
Hej.
"Nie chce kupić byle czego. " - nie wiem, ile kosztują zestawy. Podobno za 300 zł można mieć już coś dobrego.... Ale jak mam oszczędzić 100 zł i narzekac, to nawet mniej jeżdżąc wolę dac 200 zł więcej i mieć dobrą jakość i sygnału i głośności
A jak często? Nie codziennie - kilka razy w tygodniu. Bardziej zależy mi jednak na jakości.
Komentarz
-
-
za 300zł to polecam yosana120 po tuningu konektora w tej cenie dobry sprzęt. głośność to zalezy gdzie umieścisz radio. zawsze mozesz domontowac dodatkowy głosnik. kilka razy w tygodniu to już dość często wiec raczej uchwyt do anteny powinien się lepiej sprawdzić niż magnesOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Właśnie rozmawiałem z Przem78 - osoba, która zamontowała to w OIIIz linku, który zapodałeś - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70736 - w sprawie uchwytu do anteny.
To, co ma jamesbodzio - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=57585%29 - mówi, że w OIII nie przejdzie....
Martwią mnie tylko wpisy w necie, zgodnie z którymi taki uchwyt niszczy blachę....
Jest jakaś inna alternatywa niż ten firmowy uchwyt lub "klepanie czegoś samodzielnie"?
Dzięki za radio - to to? - http://konektor5000.pl/index.php?p444 (nie wiem, czy tuning to coś extra, co trzeba zlecić...)
[ Dodano: Czw 09 Sty, 14 01:02 ]
Witachu,
a to
YOSAN CB-300 (CB300) z ASQ, Multiband, Local/DX - http://konektor5000.pl/index.php?p29...iband-local-dx
Jest mniejsze, łatwiej je upcham - możesz zobaczyć, czy parametry są OK? - czy też nie ma co cyrkować i "gdzieś wstawić" to, co zaproponowałeś?
Dziękuję
[ Dodano: Czw 09 Sty, 14 01:58 ]
OK, nieaktualne, już wiem - YOSAN CB-300 nie ma Rfgain
Jeszcze raz dziękuję za pomoc
Komentarz
-
-
sebamis, jesli chodzi o radia nowe własnie w okolicach 350 zł to yosana pro 120 jest ok. radzi sobie bardzo przyzwoicie, prawie jak ubot 520 aczkolwiek ja wole ubota :P co do uchwytu to wszystko zalezy od jakości jego wykonania i jak sie przyłozymy do jego montazu. jesli masz mozliwość to mozesz sobie sam zrobic z nierdzewki takich uchwyt, pomierzyc dokładnie co i jak i napewno bedziesz zadowolony. z tych dostepnych w internecie to ja robie głownie zakupy w konektorze i jesli juz to radzilbym Nagoy-eOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
witachu, jestem właśnie po rozmowie z nimi i ... pewnie skończy się na magnesie - w zestawie z Omega Sirio 27
Zaproponowano mi uchwyt firmy, o której piszesz, ale mam opinię użytkowników też z tego forum, że tego typu rozwiązania zawsze będą szkodziły w dłuższym okresie czasu. Niestety p. Kamil nie montował tego uchwytu jeszcze w OIII, zatem trudno było mu się wypowiedzieć nt. rozwiązania z dedykowanej nierdzewki
Podpytałem o lepsze radio (z ciekawości) - i za 500 zł mają to - YOSAN JM-3031 (JM3031) TURBO BLACK "TUNING KONEKTOR" V2 z RF-GAIN - http://konektor5000.pl/index.php?p44...r-v2-z-rf-gain
Będe musiał zatem zastanowić się, gdzie to upchać.... a jak nie wejdzie tam, gdzie chcę, to wziąć ten model, co proponujesz
Dzięki za pomoc !
Komentarz
-
-
@ sebamis: Yosan Turbo po tuningu w Konektorze to świetne radio na podstawę, sporo większe, ale też znacznie lepsze w odsłuchu.
Co do uchwytu, to nie wiem skąd te opinie.
Uchwyt SF40 (popularny Syf 40) faktycznie niszczy blachę, również z uchwytami AV400 mogą być problemy, jeśli nie wymienisz wkrętów mocujących na nierdzewne. Natomiast Nagoya i SP-S INOX to porządne uchwyty i szkód Ci nie narobią.
Jeśli chodzi o magnes, to też nie widzę problemu, choć ten też potrafi zniszczyć lakier. Jednak przy zachowaniu pewnych warunków nic się nie będzie działo, a mianowicie:
-podstawa magnesowa dobrej jakości, polecam Sirio min. 12,5 cm.
-bezpośrednio na lakier podkładka (naklejka) bezbarwna, wcześniej polecam nawoskować powierzchnię, gdzie będziesz naklejał tą podkładkę, łatwiej będzie ją odkleić.
-wymiana takiej naklejki raz w roku, inaczej się zwulkanizuje i ciężko będzie ją odkleić.
-antenę stawiać na czystą powierzchnię, inaczej porysuje lakier
-jeśli nie używasz radia, zdejmuj magnes z karoserii, inaczej może dojść do przebarwień lakieru, a nawet odparzeń.
-nie przesadzać z prędkościami, zwłaszcza przy mijaniu z TIR-ami, może zdmuchnąć magnes. Nikt Ci nie zagwarantuje, że magnes wytrzyma te 150 km/h i więcej
-nie stosuj podkładek magnetycznych, osłabiają one siłę "trzymania" magnesu, ślizgają się po lakierze, jak po lodzie i łatwiej zgubić antenę.
Zalety magnesów w stosunku do uchwytów klapowych/bagażnikowych to lepsze osiągi jeśli podstawie antenę na dachu i brak kierunkowości działania anteny, gdy będzie stała na środku dachu.
Zalety uchwytów: nie zdmuchnie anteny przy większej prędkości.
Komentarz
-
Komentarz