W trakcie montażu (rozpoczął się w piątek po południu a zakończył w sobotę w południe ops: ) fotek nie robiłem. W wolnej chwili postaram się coś pstryknąć - może komuś się przydadzą moje doświadczenia (szczerze przyznam, że jest to moje pierwsze "rękodzieło" w samochodzie )
CB mam i ja :)
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez grzybekmacieks, widzisz roznice w zestrojeniu? co ono daje?
uzywam obecnie bez strojenia U520+ML145 i jestem happy
ryhO yyy no właśnie hyhy tak myślałem A gitary nie mam to mi nie zestroisz :P[scroll:d01e0e5c3d]Zapraszamy na Spoty na Podkarpaciu :spin: [/scroll:d01e0e5c3d]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzybeksebasuperb, czyli chozi tylko o bezpieczenstwo kompletu?
czy tez potrafi lepiej zbierac ?
i jeszcz ejedno: czy stroic trzeba konkretny zestaw? czy jak sie go przelozy do innego auta to znowu trzeba cos grzebac?
Z tego co wiem wędrowanie zestawu z auta na auto powinno być strojone ale zxazwyczaj mało kto to robi. Najważniejsze 1 strojenie, to tak jak z młodą parą i ślubem :lol:[scroll:d01e0e5c3d]Zapraszamy na Spoty na Podkarpaciu :spin: [/scroll:d01e0e5c3d]
Komentarz
-
-
grzybek, jeśli masz sprzęt to ustawiasz antenę gdzie chcesz, im bliżej środka samochodu tym lepiej i jedziesz do tego co sprzedaje, oni zazwyczaj mają takie urządzonko do strojenia, koleś się podpina, zestraja, trwa to 3 minuty, kosztuje zazwyczaj 10 zł i po sprawie
[ Dodano: Wto 31 Lip, 07 21:57 ]
a jeśli chodzi o to wertowanie stron to naprawdę warto
Komentarz
-
-
ryhO, zanim kupilem zestaw CB , wertowalem juz wszystkie strony na LeonClub , SeatRacing i CB-forum i jedno co sie dowiedzialem na 100% to ze U520 jest polecane i pokrywa sie w owych forach jako priorytet.....
co do strojenia kazdy mowi ze warto ale konkretnych opinii po co, na co i dlaczego nie odoczytalem :/
dlatego przewracac mi 4 forum z kolei az 78stron zeby sie dowiedziec ze warto stroic ale bez konkretnych SPRAWDZONYCH I ZMIERZONYCH korzysci to sam rozumiesz...... nie chce sie :/
[ Dodano: Wto 31 Lip, 07 22:05 ]
sebasuperb, i wszystko jasne...
mam do dyspozycji 2 auta i w kazdym staram sie stawiac w najwyzszym pinkcie tj. po srodku dachuwww.LeonClub.pl
Komentarz
-
-
grzybek, nie znam się na szczegółach ale z własnej obserwacji wiem, że przed zestrojeniem gałka SQ była mocniej w prawo (więcej szumów trzeba było wycinać) Koleś przy strojeniu obciął kawałek anteny (ehehe pewnie za długa była)
Jedno co wiem to napewno psychicznie czuje się lepiej Moja rada, zestroić na jednym (tym co częściej jeździsz) i na drugim też pewnie będzie dobrze frooooować
sebasuperb, ten rysunek mnie przyprawia o palpitacje serca zobaczyłem go zaraz po tym jak zamontowałem antenę na stałe na klapie po lewej -3,3 grrrr
Komentarz
-
-
grzybek, możesz też dać na rogu dachu, dużego spadku nie będzie na niekorzyść...
[ Dodano: Wto 31 Lip, 07 22:18 ]
Zamieszczone przez ryhO
sebasuperb, ten rysunek mnie przyprawia o palpitacje serca zobaczyłem go zaraz po tym jak zamontowałem antenę na stałe na klapie po lewej -3,3 grrrr
wiem wiem, mam jeszcse w uszach to co było na spocie ostatnim jak rozmawialiśmy o tych punktach przyczepu anteny Ale nie martw się, słyszeliśmy Cię dobrze w drodze powrotnej :P[scroll:d01e0e5c3d]Zapraszamy na Spoty na Podkarpaciu :spin: [/scroll:d01e0e5c3d]
Komentarz
-
-
no wlasnie w dostawczaku stawiam centralnie na srodku. prywatnie w leonie raczej z tulu dachu zaparte o ori antene zeby nie zwialo z racji wiekszych predkosci
roznicy nie zauwazylem.
ale macie racje zestroic poijade nie ma co zalowac kosztu tych paru browarkow
powiedzcie tylko na czym polega strojenie zeby mnie w bambuko nie zrobili ?www.LeonClub.pl
Komentarz
-
-
Ja osobiście nie zauważyłem zadnej róznicy w odbiorze po zestrojeniu anteny. Jest to tylko subiektywne odczucie, tym bardziej że nie poparte żadnymi testami.
Przed zestrojeniem używałem zestawu tylko jeden dzień (praktycznie było to 1,5 godziny) i w dodatku bardziej do odbioru niż nadawania ops:Była: O1 1.6 MPI
Jest: O3 1.2 TSI
Komentarz
-
-
grzybek, stroi sie za pomoca takiego uządzonka jak swr-meter chyba się to tak nazywa.
taka mniejwięcej instrukcja kalibruje sie miernik na krancu pasma tj. kanal 1 i sprawdza sie odczyt, nastepnie kalibracja na drugim krancu czyli kanal 40 i sprawdzamy odczyt
doprowadzic trzeba swr na krancach do identycznych wartosci
procedura jest nastepujaca
jezeli na 40 jest wiecej to skracamy antene - tniemy, jak na 1 wiecej to wysuwamy
Napewno w bambuko Cię nie zrobią :P[scroll:d01e0e5c3d]Zapraszamy na Spoty na Podkarpaciu :spin: [/scroll:d01e0e5c3d]
Komentarz
-
-
Witam,
co do strojenie anten na pojazdach jest to potrzebne bezwzględnie, strojenie to dopasowanie anteny do miejsca jej umieszczenia/zamontowania, używa się do tego przyrządu zwanego SWR-miarką (od SRW z angielska współczynnika fali stojącej). Im lepiej jest zamontowana antena, tym łatwiej ją dostroić. Najlepszy SWR to 1,0, ale tylko dziura i to na środku dachu taki da, a wiadomo, troche szkoda tych naszych cacek. Samo strojenie, rzeczywiście polega na wysunięciu lub schowaniu stalowego pręta (promiennika) w mocowaniu i bywa tak, że czesem trzeba ucinanć bat, mojemu koledze Husleta przycinali 4 razy, po ok. 1 cm i dopiero wtedy SWR był 1,2.
Jazda z niezestrojoną anteną przy dłuższym nadawaniu może spowodować przepalenie się tranzystora końcowego w radiu, tzw. końcówki mocy, a naprawa, jeżeli możliwa to koszt ok. 150 zł, tak więc warto poświęcić te 10-20 zł. by mieć spokojne sumienie.
Każda zmiama miejsca zamontowania na pojeżdzie, nawet tym samym powinna zakończyć się strojeniem, a nie mówiąc już o zmianie pojazdu, pewnie, można nie stroić po zmianie, ale proponuje tylko nasłuchiwać, a nie gadać, ale wybór należy do Ciebie...
Proponuje zajrzeć na www.cb-radio.pl jest tam dużo ciekawych rzeczy opisanych takich jak: opinie o radiach, antenach, strojeniu, montażu, użytkowaniu.
Może nie znam się bardzo technicznie na tych wszystkich elektronicznych zawiłościach, ale zacząłem jeszcze używać tego sprzętu, jak komóry były tylko na filmach , mam nadzieję, że w taki prosty sposób przybliżyłem Wam za i przeciew strojenia naten i przekładania ich między mobilkami.
sory za dłuuugi wywód
pozdrawiam
YubYOctavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YubYWitam,
co do strojenie anten na pojazdach jest to potrzebne bezwzględnie, strojenie to dopasowanie anteny do miejsca jej umieszczenia/zamontowania, używa się do tego przyrządu zwanego SWR-miarką (od SRW z angielska współczynnika fali stojącej). Im lepiej jest zamontowana antena, tym łatwiej ją dostroić. Najlepszy SWR to 1,0, ale tylko dziura i to na środku dachu taki da, a wiadomo, troche szkoda tych naszych cacek. Samo strojenie, rzeczywiście polega na wysunięciu lub schowaniu stalowego pręta (promiennika) w mocowaniu i bywa tak, że czesem trzeba ucinanć bat, mojemu koledze Husleta przycinali 4 razy, po ok. 1 cm i dopiero wtedy SWR był 1,2.
Jazda z niezestrojoną anteną przy dłuższym nadawaniu może spowodować przepalenie się tranzystora końcowego w radiu, tzw. końcówki mocy, a naprawa, jeżeli możliwa to koszt ok. 150 zł, tak więc warto poświęcić te 10-20 zł. by mieć spokojne sumienie.
Każda zmiama miejsca zamontowania na pojeżdzie, nawet tym samym powinna zakończyć się strojeniem, a nie mówiąc już o zmianie pojazdu, pewnie, można nie stroić po zmianie, ale proponuje tylko nasłuchiwać, a nie gadać, ale wybór należy do Ciebie...
Proponuje zajrzeć na www.cb-radio.pl jest tam dużo ciekawych rzeczy opisanych takich jak: opinie o radiach, antenach, strojeniu, montażu, użytkowaniu.
Może nie znam się bardzo technicznie na tych wszystkich elektronicznych zawiłościach, ale zacząłem jeszcze używać tego sprzętu, jak komóry były tylko na filmach , mam nadzieję, że w taki prosty sposób przybliżyłem Wam za i przeciew strojenia naten i przekładania ich między mobilkami.
sory za dłuuugi wywód
pozdrawiam
YubY[scroll:d01e0e5c3d]Zapraszamy na Spoty na Podkarpaciu :spin: [/scroll:d01e0e5c3d]
Komentarz
-
Komentarz