Octavia Scout III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kazik4x4
    RS
    • 2008
    • 2728

    #51
    Zamieszczone przez ketivv
    Zamieszczone przez kazik4x4
    Scout nie ma szans z KIA sportage w szeroko pojętym "terenie". Sportage bije go prześwitem, katem rampowym i większymi kołami. Kąty natarcia i zejścia są nieznacznie różniące się, ale mają marginalne znaczenie w przypadku tych aut.
    Kia Sportage III SUV - prześwit 172 mm
    Octavia II FL Scout - prześwit 180 mm
    Owszem, ale przydałyby się dane w zakresie odległości płyty podłogowej od ziemi. Bo prześwit katalogowy to po prostu odległość najniżej położonej części auta (wydech/wahacz/dyfer).
    Z doświadczenia wiem, że zeszłej zimy kolega ujeżdżającym właśnie rzeczone KIA Sportage(2011r) na zaśnieżonych drogach polnych i leśnych pokazywał mojemu Scoutowi miejsce w szeregu.
    Tu gdzie ja robiłem bokami lub na dwa razy przymierzałem się do koleiny lub cofałem tracąc trakcję w śniegu, on przejeżdżał spokojnie.
    W dużej mierze to zasługa lepszego, "bardziej terenowego" układu przeniesienia napędu.
    Dlatego piszę o KIA sportage a nie o innym, bo miałem bezpośrednie porównanie.

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      #52
      Zamieszczone przez kazik4x4
      W dużej mierze to zasługa lepszego, "bardziej terenowego" układu przeniesienia napędu.
      przycisk spinający napęd "na sztywno"

      Zamieszczone przez kazik4x4
      Tu gdzie ja robiłem bokami lub na dwa razy przymierzałem się do koleiny lub cofałem tracąc trakcję w śniegu, on przejeżdżał spokojnie.
      to nie musi być wina prześwitu tylko kątów natarcia/zejścia

      do tego mógł też mieć "lepsze" - w tej konkretnej sytuacji - opony

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #53
        Zamieszczone przez sziaba
        bazowe wyposażenie tych modeli - materiałów użytych w środku i pakiet wyposażenia jest na poziome VW klasy średniej (może raziło cię określenie "conajmniej" więc je usunąłem)
        sziaba, broń boże nie chcialem cie urazić

        po prostu uważam, że wszystkie modele skody są tak samo wykończone- nieodpowiednio do ceny RSa czy Scouta lub L&K za prawie dwa razy tyle PLNów
        i niestety IMHO gorzej niż VW klasy średniej
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • elektrykprosty
          Rider
          • 2013
          • 311

          #54
          Zamieszczone przez maymer
          kazik4x4, Sportage w "terenie" zostanie objechana przez Scouta? Pytam zupełnie serio, bo są to auta, które mój ojciec bierze pod uwagę, a zjeżdża z asfaltów nieraz
          Podstawowa sprawa to OPONY.
          Te auto które będzie miało AT lub latem jakieś wielosezonowe będzie lepsze.
          Ważny jest jeszcze łącznik między kierownicą a pedałami

          Wybierając auto trzeba się zastanowić ile km robimy po asfalcie a ile w terenie.
          SUV-y mają zazwyczaj większy promień skrętu, więcej palą, jest głosniej w środku, gorzej jeżdżą po asfalcie. Co do ich przydatności w terenie to też różnie bywa.
          Scout, Alroad czy inne osobowe 4x4 to dobry kompromis jeśli od czasu do czasu trzeba gdzieś poradzić sobie w błocie a głównie porusza się po drogach utwardzonych.

          Znam panią która zaopatruje budowy i bardzo sobie chwali A6 Alroad bo "jeździ jak osobówka a wjedzie wszędzie".

          Komentarz

          • mattyah4x4
            Rider
            • 2013
            • 664

            #55
            Zamieszczone przez elektrykprosty

            Podstawowa sprawa to OPONY
            podstawowa sprawa to ciśnienie w oponach, a raczej jego maksymalny brak :lol:
            Diesel Service Śmietana
            43-210 Kobiór
            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

            uwaga
            nie robimy pompowtryskiwaczy

            Komentarz

            • kazik4x4
              RS
              • 2008
              • 2728

              #56
              Panowie, nie marszczmy się teraz nad wymądrzaniem o przewadze opon jednych na drugimi, nad techniką jazdy itp.
              Zarówno ja jak i kolega nie jeden wóz w terenie prowadziliśmy, obaj mieliśmy dobre opony zimowe (GY ale modele nieco odmienne), technikę jazdy mamy podobną, można powiedzieć że w porównaniu z nim ja miałem bardziej obojętny stosunek do ewentualnych uszkodzeń naszych aut. Więc kolega swoją KIA jechał może nie zachowawczo ale z większą ostrożności.
              Fakt jest faktem że w śnieznej konfrontacji z KIA wóz był słabszy. Podobnie była jakiś czas temu w porównaniu do Outbacka.
              Ten sam kierowca więcej zrobi KIA czy Outbackiem niż Scoutem,

              Komentarz

              • ketivv
                L&K
                • 2011
                • 1155

                #57
                Zamieszczone przez kazik4x4
                Ten sam kierowca więcej zrobi KIA czy Outbackiem niż Scoutem,
                prawdopodobnie to kwestia napędów

                choć Outback może faktycznie mieć większy prześwit

                stała blokada 4WD w KIA jest bezdyskusyjnie zaletą na "nieprzyczepnym" podłożu zaletą
                tego rozwiązania trochę brakuje w VAG-owskim systemie opartym o Haldex

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #58
                  Zamieszczone przez ketivv
                  Zamieszczone przez kazik4x4
                  Ten sam kierowca więcej zrobi KIA czy Outbackiem niż Scoutem,
                  prawdopodobnie to kwestia napędów
                  Serio :?: :shock: A nie płynu w spryskiwaczach??

                  Komentarz

                  • BADYL
                    RS
                    • 2011
                    • 2398
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #59
                    kazik4x4, jak wygram w totka przytulę nowego scouta i wproszę się do Ciebie na chacjędę w tych górach :P porównamy właściowości jezdne poprzedniej i obecnej wersji a później siłę naszych gardeł
                    nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      #60
                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      Serio A nie płynu w spryskiwaczach??
                      skoro tak twierdzisz to pewnie tak jest ;-)

                      Komentarz

                      • mattyah4x4
                        Rider
                        • 2013
                        • 664

                        #61
                        Zamieszczone przez ketivv
                        stała blokada 4WD w KIA jest bezdyskusyjnie zaletą na "nieprzyczepnym" podłożu zaletą
                        tego rozwiązania trochę brakuje w VAG-owskim systemie opartym o Haldex
                        kolega ketivv się trochę mija z rzeczywistością IMHO

                        w tym akurat przypadku haldex dołączany płynnie wcale nie musi być wadą w stosunku do spiętego na szywno napędu przód-tył, ale na "otwartych" mostach" 8)

                        no chyba, ze KIA ma "protezę" blokad dyferencjałów realizowaną za pomocą ABS-u (przyhamowywanie kręcącego się koła)

                        ale to i tak działa na chwile :szeroki_usmiech
                        później się klocki palą... "kopyta ci walom" :P
                        Diesel Service Śmietana
                        43-210 Kobiór
                        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                        uwaga
                        nie robimy pompowtryskiwaczy

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #62
                          Zamieszczone przez mattyah4x4
                          no chyba, ze KIA ma "protezę" blokad dyferencjałów realizowaną za pomocą ABS-u (przyhamowywanie kręcącego się koła)
                          Yeti i Octavia Scout FL też mają EDL (niem. EDS)

                          Komentarz

                          • PappaIce
                            Classic
                            • 2013
                            • 8

                            #63
                            ketivv czytam tak Twoje wątki i widzę, że strasznie Ci ta Yeti nie leży bo gdzie nie wejdę to widzę Twoje uwagi do SKODY. Szczerze? Przyznam Ci 100% racji - Yeti jest zdecydowanie za drogie, kiepsko wykonane, małe w środku i z małym bagażnikiem. Jak kupowałem swoją kurę z ciekawości skonfigurowałem Yeti z 1.8 TSI i jak zobaczyłem cenę pod 100 000 zł to spadłem z krzesła, bo za tę kwotę można mieć z tym silnikiem Superba kombi w Elegance.

                            Reasumując - co Cię podkusiło???

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              #64
                              Zamieszczone przez PappaIce
                              Reasumując - co Cię podkusiło???
                              nie lubię dużych aut, zdecydowanie właśnie swoją "kompaktowością" ujęło mnie Yeti

                              Skodzie wchodziły w grę 3 auta, chodziło o DSG + 4x4
                              - Octavia II FL Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - nie było szans na potwierdzoną dostawę do końca 2010 roku
                              - Yeti 2.0 TDI DSG 4x4 - wygrała "kompaktowość" i 100% gwarancja dostawy przed końcem 2010 roku
                              - Superb kombi 3.6 FSI DSG 4x4 - trochę mnie przeraziła długość auta

                              wiedząc to co wiem o Yeti oraz konfiguracji 2.0 TDI 140 KM + 4x4
                              kupiłbym Superba 3.6 albo Octavie Scout 1.8 TSI manual

                              ogólnie zakup Skody to był test i niestety trafiłem na wyjątkowe dziadostwo jakim jest Yeti (w porównaniu do Octavii Scout z tego samego roku Yeti jest autem innego producenta ;-) )

                              Zamieszczone przez PappaIce
                              małe w środku i z małym bagażnikiem
                              bagażnik mi nie przeszkadza jest mały ale ja nie potrzebuję dużego
                              wnętrze wielkością też jest ok, pozycja za kierownicą mogłaby być lepsza le nie jest źle

                              Komentarz

                              • perfex
                                L&K
                                • 2005
                                • 1117

                                #65
                                [quote="ketivv"]
                                Zamieszczone przez PappaIce

                                ogólnie zakup Skody to był test i niestety trafiłem na wyjątkowe dziadostwo jakim jest Yeti (w porównaniu do Octavii Scout z tego samego roku Yeti jest autem innego producenta ;-) )
                                Może to już gdzieś pisałeś, ale czy mógłbyś tu opisać jakie masz najpoważniejsze uwagi do yeti, co się psuje ittd itp.
                                Pozdrawiam
                                perfex

                                Octavia HTP

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #66
                                  technicznie Yeti to poprawne auto z koncernu VAG

                                  wszytko raczej działa choć silnik jest bardzo ale to bardzo chimeryczny, raz pracuje gładko raz nie nie wiadomo dlaczego, przy nierozgrzanym silniku temp. płynu ok 60-70 st. C, olej 50-60 st C temperatura zewnętrzna 5-10 st. C szarpie pomiędzy obrotami 1600-2100 obr/min - praktycznie wszytko ustępuje po rozgrzaniu do temperatury roboczej oraz przy innych temperaturach zewnętrznych jak podałem
                                  z kwestii czysto technicznych to tyle


                                  główne wady to wnętrze, jest bardzo słabo wykonane do tego dużo drgań od silnika i napędu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72415

                                  głośno w trasie a już głównie przy prędkości powyżej 100-120 km/h
                                  nie wiem chyba celowo - słabo wykonana tapicerka wnętrza głównie deska rozdzielcza która skrzypi i trzeszczy, słabo zrobione poszycia drzwi, warstwy plastiku z których się składają tłuką się wzajemnie o siebie są niedokładnie znitowane (plastikowe nity)
                                  wiecznie skrzypiące zegary (licznik) od nowości tak jak i rezonanse w tapicerce

                                  fotele z przodu dostały luzu przy ustawianiu pochylenia, jak się ktoś załapał na serwis to zrobił - znana przypadłość - ja nie miałem siły do "swojego" ASO

                                  okno dachowe panoramiczne - daje się czasami we znaki skrzypienie uszczelek to jedno (pomaga smarowanie) ale trzaski niestety także są

                                  całkowita porażką w Yeti jest Sound System - głośniki u mnie były tak zamontowane, że obijały się o metalową konstrukcje drzwi, gra to byle jak ale duża w tym zasługa słabego umiejscowienia

                                  wg. mnie wysokie spalanie tj. 140 km/h 10 l/100 na tej samej trasie Octavia Scout z takim samym silnikiem pali 6,7 l/100

                                  czysto technicznie nie zepsuło się nic, auto cały czas jeździ, odpala itp. ale to w dzisiejszych czasach jest normą :-)

                                  wg. cennika 140 tys zł (wiadomo Skoda daje upusty) to jakość wnętrza mogłaby być odrobinę wyższa
                                  trzaski, rezonanse i drgania cała masa drgań do tego dość twarde - niewybierające nierówności - zawieszenie

                                  z drugiej strony ma to auto swój urok i pewnie dlatego go trzymam

                                  to już nie kwestia samego Yeti ale Skody, całkowity brak wsparcia serwisowego ASO

                                  Komentarz

                                  • spinkiman
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 12

                                    #67
                                    Ładnie się prezentuje..

                                    Skoda zaprezentuje podczas salonu samochodowego w Genewie kolejną odmianę Octavi - uterenowione kombi Scout

                                    Komentarz

                                    • demmsi
                                      Elegance
                                      • 2011
                                      • 966
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #68
                                      Jedno mi sie podoba w Scoutach- plastikowe nakładki na progi, dzięki czemu piasek i kamienie nie szorują ich.

                                      Komentarz

                                      • mattyah4x4
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 664

                                        #69
                                        Zamieszczone przez demmsi
                                        Jedno mi sie podoba w Scoutach- plastikowe nakładki na progi,
                                        :lol: :lol: :lol:
                                        ale beka - jak to mówi młodzież - :zlosnik1:
                                        Diesel Service Śmietana
                                        43-210 Kobiór
                                        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                        uwaga
                                        nie robimy pompowtryskiwaczy

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez spinkiman
                                          Albo mi się wydaje albo jakieś balony są na tych felgach. Zwiększyli rozmiar gum ?? czy dali 16ki + kartofle do serii ?

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6763
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #71
                                            cysterniarz, zobacz jakie mięsiste koła miała Skoda Yeti w wizualizacji a jakie ma w realu. Musieli coś zrobić, aby Scout wyglądał lepiej na zdjęciu

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • mattyah4x4
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 664

                                              #72
                                              Zamieszczone przez cysterniarz
                                              Zamieszczone przez spinkiman
                                              Albo mi się wydaje albo jakieś balony są na tych felgach. Zwiększyli rozmiar gum ?? czy dali 16ki + kartofle do serii ?
                                              może ktoś wreszcie poszedł po rozum do głowy i pojął, że profil 50 to debilizm w aucie aspirującym do lekkiego szutru ? :lol:
                                              Diesel Service Śmietana
                                              43-210 Kobiór
                                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                              uwaga
                                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6763
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez mattyah4x4
                                                może ktoś wreszcie poszedł po rozum do głowy i pojął, że profil 50 to debilizm w aucie aspirującym do lekkiego szutru
                                                raczej profil będzie taki jak w OII

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • Garret
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1196
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez cysterniarz
                                                  Zamieszczone przez spinkiman
                                                  Albo mi się wydaje albo jakieś balony są na tych felgach. Zwiększyli rozmiar gum ?? czy dali 16ki + kartofle do serii ?
                                                  wyglada na wyższy profil, fakt, jak tak sie przygladam to dokładnie tak jak moje zimówki 225/55/17 :wink:
                                                  IMO takie duże koła dają fajny wizualny efekt
                                                  Garret

                                                  -----------
                                                  Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                                  Komentarz

                                                  • kazik4x4
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2728

                                                    #75
                                                    O ile Scout w OII/OIIFL miał fajny kąt natarcia to tu tego kąta w porównaniu z poprzednią generacją po prostu nie ma))
                                                    A miało być tak pięknie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...