rezon,
Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
jeszcze przypomniał mnie się bagażnik
+ elektrycznie składane oparcia tylnych siedzeń z bagażnika
- bardzo wysoki próg w sedanie oraz wysoki skok na oparcia siedzeń po złożeniu. W S2 odchyla się siedzisko, a później oparcie przez co jest niżej. W S3 oparcie kładzie się na siedzisko. Jak ktoś kupuje sedana to warto od razu myśleć o podwójnej podłodze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Jechałem dzisiaj SIII w najbogatszej wersji L&K 2.0TDI 190KM.
Takiej kakafonii dźwięków z wnętrza to nie słyszałem nawet w 10. letnim Polo.
Dźwięki wydobywały się z kolumny kierownicy przy przejeździe nawet przez najmniejsze nierówności oraz najprawdopodobniej z okolic szyberdachu, chociaż nie wykluczam też deski rozdzielczej.
Wyłamanej sprężyny schowka w konsoli nie liczę, bo to zapewne wina nieumiejętnego użytkowania przez testujących.
Ogólnie, o ile wizualnie wygląda rewelacyjnie, to te odgłosy pozostawiają po sobie mega rozczarowanie. Trzeba poczekać z zakupem aż się ogarną z chorobami wieku dziecięcego.
Ogolnie: duzo gadzetow i ladny wyglad na zewnatrz, ale czesc najwazniejsza dla mnie czyli srodek + oraz jakosc (materialy jak i wrazenia z jazdy) przecietna i musialbym z wysoka upasc, aby przesiadac sie na niego z O3.
Z doswiadczenia swojego wiem ze gadzety ciesza przez chwile a to co zostaje na dluzej to jakosc jazdy, wygodne fotele*, komfort, cisza. A tu jest tak sobie, co najwyzej.
*fotele Ergocomfort w Passacie sa o klase lepsze, obszerne, wygodne, o wielokonturowych fotelach Audi nie ma co naawet wspominac, czy o kapitalnych fotelach w Volvo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez feels3Ogolnie: duzo gadzetow i ladny wyglad na zewnatrz, ale czesc najwazniejsza dla mnie czyli srodek + oraz jakosc (materialy jak i wrazenia z jazdy) przecietna i musialbym z wysoka upasc, aby przesiadac sie na niego z O3.
To w OIII ugina się pod najmniejszym naciskiem palca, a w SIII jest o wiele sztywniejsze.
Ale z kolei wyłożenie sł. A imho jakością już wiele się nie różni od OIII.
Włączniki do otwierania szyb od OIII różnią się tym, że mają dodaną srebrną listeweczkę - to jednak trochę za mało jak na L&K za 150 kafli.
Także, coś jest lepsze, a coś gorsze, ale ja na chwilę obecną wstrzymuję się z zakupem. Ten środek mnie rozczarował.
To, co mi się podobało w środku to konsola środkowa - szeroki i długi podłokietnik. Spokojnie zmieszczą się na nim wygodnie dwa łokcie - w przeciwieństwie do OIII.
Komentarz
-
-
Jeździłem dziś 1.4 150 KM, Style. Dla mnie po prostu muł pasiasty.
Natomiast po mieście z DSG myślę, że jak najbardziej się nadaje.
Niestety na żywo ani L&K ani Style nie prezentują się jakoś specjalnie. Ot w środku zwykła O3, z zewnątrz tak naprawdę nie wiadomo co. Szału nie ma.
Czuć te oszczędności na wszystkim i że teraz produkuje się samochody - jednorazówki.
Z fajnych rzeczy - aktywny tempomat i automatyczny hemulec ręczny. No i DCC. Bardzo fajne.
Czekam na kombi, być może będzie znowu ładniejsze od sedana.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Kombi juz mozna ogladac na drogach Europy
Podoba mi sie ta tapicerka foteli w Style. Taka w koncu inna niz do tej pory, pytanie tylko jak z trwaloscia tej szmatki.
Salony to maja chyba dwa standardy aut. 1.4TSI 150KM Style na 19" kolach (ze smiesznie wygladajaca w srodku tarcza 312mm) wraz z DCC i czyms tam jeszcze oraz 2.0TDI DSG L&K
Komentarz
-
-
Witam - Odbyłem dwie jazdy testowe w tym samym dniu.
Najpierw Passatem B8 Comfortline z silnikiem 2.0 TDI 150 KM i skrzynia DSG
Następnie Superbem 3 Laurin & Klement z silnikiem 2.0 TDI 190 KM i skrzynia DSG
Dodatkowo obejrzałem w salonie Superba 3 z silnikiem 1.4 TSI w wersji Style oraz Passata Comfortline z silnikiem 1.4 TSI
Krótkie podsumowanie na samym początku.
Passat niczym mnie nie zaskoczył, takiego auta się spodziewałem w stosunku do B7 była to ewolucja.
Superb - mówiąc krótko jednak spore rozczarowanie. Może to dlatego ze oczekiwania były tak duże jak duża zmiana pomiędzy S2 i S3 ? Miała być rewolucja ....
Na początku napisze ze nie porównywałem silników. TDI to nie moja bajka i męczyłem się jadąc tymi autami nawet z DSG reagowało to ospale i nie widziałem nawet różnicy tych 40 KM pomiędzy Passatem i Superbem.
Myśle ze odpowiednio skonfigurowany pode mnie zarówno Passat jak i Superb z silnikiem 1,8 TSI zrobiłby diametralnie inne wrażenie.
Na razie wnioski odnośnie Superba są takie :
1. Wykończenie wnętrza w sensie jakość tworzyw - zauważalnie gorsza od Passata
2. Słynne boczki drzwi w Superbie maja jednak więcej plastiku. W Passacie jest fragment "materiałowy" w którego miejscu w Superbie jest już to gumowate tworzywo.
3. Deska - ciekawsza i robiąca lepsze wrażenie w Passacie. W Superbie nie wiem czemu ale widzę coś w niej lekko tandetnego.
4. Zegary w Superbie - strasznie mi się nie podobają , deskę można przeżyć ale zegary nie i to szczególnie w wersji L&K ta dodatkowa obwódka nie pasuje do nowoczesnego wnętrza
(spory wpływ na początkowe złe wrażenie miał fakt ze auto w salonie stało mówiąc dosłownie "ujebane" Brudna była maska a zegary były wypalcowane tak jakby w środku siedziało małe dziecko jedzące kurczaka palcami ... )
5. Podświetlane listwy LED w desce i drzwiach w wersji L&K lub po dopłacie w wersji Style (3 dostępne kolory. Nie widziałem wprawdzie jak to świeci w nocy i myślałem ze będzie mi się podobać ale na razie doszedłem do wniosku że to nieco odpustowe ....
6. Fotele - w sensie kształtu wyglądają nieźle ale są zdecydowanie mniej wygodne od tych z Passata. Można to poczuć od razu po zajęciu miejsca. Nadmieniam ze porównywałem tzw. komfortowe i materiałowe fotele tylko z wersji Comfortline Passata ze skórzanymi Superba z wersji L&K lub materiałowymi z wersji Style.
7. Fotele w wersji Style Superba w sensie jakości materiału moim zdaniem maja gorsza ta szmatkę niż moja 7 letnia Octavia ... a pomysł żeby siedzisko i oparcie zrobić pikowane we wzór Caro to jest po prostu chore.
Caro tak pasuje do nowoczesnego wnętrza auta jak kwiatek do kożucha ... Podobny efekt można uzyskać dając płytki podłogowe we wzór caro do nowoczesnych wnętrz ...
8. Wyciszenie - nie jest źle ale zauważalnie lepiej jest wyciszony Passat
9. Ewentualne trzaski plastików - nie zauważyłem tego ani w Superbie ani w Passacie. W obydwu przypadkach wyłączyłem radia gdyż dealerzy ja standardowo załączyli przed jazda z tym ze dealer VW włączył je naprawdę cicho a dealer Skody dosyć głośno ...
10. Wspomaganie kierownicy - tak chwalone przez dealera Superba ze pierwszy raz jest progresywne .... Czy to możliwe ? Wydaje mi się ze ja w Octavii od lat mam progresywne, zależne od prędkości jazdy i działa to dobrze. W każdym razie w Superbie działało znowu użyję tego określenia zauważalnie gorzej niż w Passacie,
11. Zawieszenie DCC - przereklamowane. Myślę że nie wziąłbym tego w żadnym z tych aut.
12. Asystent parkowania , asystent pasa - tymi się bawiłem i działały fajnie , warto mieć.
13. Audio Canton w Superbie - jakość dźwięku była taka jak w mojej Octavii/ Columbus ale słuchałem tylko radia.
14. Podłokietnik - dużo większy i z dużo większym schowkiem niż w Passacie , nie jest jednak regulowany. Podoba mi się ten fragment Superba że podłokietnik schodzi linią w dól tworząc taka konsolę. Wydaje się to optycznie fajne rozwiązanie i praktyczne a także wygodne -duży plus dla Superba.
15. Wewnątrz podłokietnika jest ukryty wyściełany i zamykany schowek podobno na tablet ??? Moja Xperia nie miała jednak szans się tam zmieścić więc może to jest jednak na Smartfona ??? W każdym razie nie kumam tego simply clever akurat a dealer wyglądał na nieźle zdziwionego jak tam zacząłem grzebać tak jakby nie wiedział ze tam coś jest ...
16. Przycisk zapłonu w Superbie jest na kolumnie kierownicy - bardziej podoba mi się rozwiązanie z Passata czyli obok dzwigni zmiany biegów
17. Schowek przed pasażerem, Większy jest w Superbie ale opada na kolana przy otwieraniu nawet gdy fotel jest przesunięty mocno do tyłu
18. Dzwięk zamykanych drzwi - któryś z pismaków podczas premiery rozpływał się jak to fajnie się zamykają teraz drzwi w Superbie niczym w klasie wyższej. Chyba miał jakiś specjalnie przygotowany egzemplarz gdyż w tych dwóch jak testowałem to odgłos był głuchy , dudniący i mało przyjemny - drzwi Passata zamykają się sporo lepiej
19. Szumy od opływającego powietrza podczas jazdy - sporo głośniej w Superbie
20. Miejsce z tyłu - tak na oko w Superbie jest ze 2 x więcej miejsca na nogi niż w Passacie przy max . odsuniętych fotelach do tyłu. W Passacie wchodzi dłoń za moje kolana, a w Superbie 2 dłonie. Pytanie czy to miejsce jest potrzebne i da się je wykorzystać ? Na szerokość nie mierzyłem ale pewnie Superb tez jest obszerniejszy ale nie odczuwa się takiej różnicy w stosunku do Passata.
21. Wygląd ? To dwa różne auta stylistycznie. Podobają mi się obydwa tzn. Passat sedan i Superb liftack ( kombi Passata nie podoba mi się ) . W Superbie troszkę nie podoba mi się linia maski tzn jest ona V ksztaltna ale klapa maski jest duża i przejście krawędzi maska/błotnik jest już na samym boku maski i tworzy się taka ostra krawędz/szczelina. Myślę że lepiej by to wyglądało gdyby błotnik bardziej zachodził na maskę tak jak jest to dzisiaj w Octavii.
21. Pod maską jest dużo mniej różnic Passat / Superb ale jedna z nich jest taka ze w
Superbie jest już tak ciężka klapa że musieli dać 2 siłowniki kontra 1 w Passacie. Nie wiem może w Passacie jest aluminiowa maska ? Dodatkowo nowy sposób zamykania klapy w Superbie , ciekawe uszczelnienia z wylewanej pianki. Z kolei w Passacie nie można otworzyć maski przy zamkniętych drzwiach kierowcy ,nie wiem czy
w Superbie też tak jest gdyż nie sprawdzałem.
22. Funkcja Auto Hold fajnie działa z DSG w obydwu autach
23. Strasznie nie podoba mi się w obydwu autach swoistego rodzaju daszek nad lusterkiem wewnętrznym. Mieści się tam większość czujników ale nie podoba mi się to gdyż zasłania kawałek szyby.
24. Zamykanie i otwieranie klapy w Superbie jest b.fajne ( guzik, pilot, machanie noga, czujnik p.przytrzaśnięciu, dociąganie klapy ) Wszystko ok , z opcjonalnego machania noga mogę bez żalu zrezygnować.
To porównanie Passat przegrywa z kretesem bo w sedanie można otworzyć klapę z przycisku w środku auta lub ręcznie (logo VW) ale zamykanie jest już tylko ręcznie - nie można nawet z pilota ! nie ma dociągania.
VW się trochę tego wstydzi i podobno ma być dołożone automatyczne ...
25. Przełączniki np, kierunkowskazy zauważalnie lepiej działają w Passacie
26. Porównałem jeszcze wykonanie niewidocznych na co dzień detali np. prowadnice foteli i ich zakończenie. Jest identyczne w obu autach tzn takie same plastikowe osłony.
27. Praca zawieszenia - w zasadzie nie ma się o co przyczepić w Superbie ale jednak w Passacie jest lepiej. Może przez same gabaryty auta i rozstaw osi spodziewałem się czegoś więcej po Superbie ale tak nie jest.
28. Wrażenia ogólne z jazdy, frajda , przyjemność jest po stronie Passata.
Zatem zakładając że : cena aut jest porównywalna, nie potrzebuje się auta większego z większym bagażnikiem i funkcjonalnością liftbacka, simply clever itp. oraz zakładajac ze obydwa auta podobają się tak samo to nie ma co wybierać Superba gdyż Passat jest autem bardziej dopracowanym za te same pieniądze.
Jednak jeżeli niektóre z tych cech Superba są ważne i dojdzie do tego jeszcze znaczna różnica w cenie na korzyść Skody, zniżki dla stałych klientów.
Przy zmianie Skody na Skodę , np teraz można dostać extra
2 lata gwarancji plus fakt ze serwis Skody i ubezpieczenia są tańsze niż w VW to można oczywiście wybrać Superba.
Ja bym jednak z rok conajmniej poczekal gdyz mam wrazenie ze konstrukcja jest jeszcze niedopracowana.
Pierwsze wrazenie mojego rozczarowania może się zmienić przy kolejnych podejściach do tego auta juz skonfigurowanego pode mnie tzn TSI, odpowiednie fotele itp ...
Zobaczymy ... tak czy inaczej w poniedziałek dostanę na dłużej do jazd Passata 1,8 TSI DSG Highline ...
EDIT : Zapomniałem jeszcze dwa wrażenia porównawcze :
- Superbem się jedzie trochę nudniej ?
- B8 jedzie się bardziej zwinnie ?
- Superb jest naprawdę zajebiście duży - szczególnie długość robi wrażenie.
Wymaga dużo dłuższego przyzwyczajenia od Passata a parkowanie bez tych wszystkich asystentów i kamer było by koszmarem.
- Po przejechaniu kilkudziesieciu km przy wyjeździe ze skrzyżowania wjechałem kołem na krawężnik.... trzeba brać na to poprawkę bo to auto długie niczym ciężarówka ...
Komentarz
-
-
Z tymi schowkami, to uwazam ze ten schowek na okulary w dachu w koncu miejsci normalne okulary przeciwsloneczne. Nie wiem jak w O3, ale do tej pory w zadnej Octavii ani Superbie nie moglem tam wlozyc okularow.
voltar, Co do cen, to jak odklikasz wszystko to nie bardzo jest jak porownac. S2 ma diesla 190KM albo benzyne 280KM za ~180kpln, a Passat benzyne 220KM lub diesla 240KM, ale porownujac go z tym samym dieslem 190KM z S3 to Passat z dodatkami to juz ponad 220kpln.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarWitam - Odbyłem dwie jazdy testowe w tym samym dniu.
Najpierw Passatem B8 Comfortline z silnikiem 2.0 TDI 150 KM i skrzynia DSG
Następnie Superbem 3 Laurin & Klement z silnikiem 2.0 TDI 190 KM i skrzynia DSG
Dodatkowo obejrzałem w salonie Superba 3 z silnikiem 1.4 TSI w wersji Style oraz Passata Comfortline z silnikiem 1.4 TSI
Krótkie podsumowanie na samym początku.
...
Bardzo przydatne informacje, faktycznie chyba najlepiej poczekać i w przyszłym roku ponownie zrobić takie porównanie.
Ceny się ustabilizują (czytaj, rabaty napędzą sprzedaż), możliwe, że jakość się poprawi, no i nowe konfiguracje będą dostępne.
Dodam jeszcze od siebie, że rozmiar ma znaczenie, i jak dla mnie "kompaktowość" Passata (10cm krótszy) też jest na plus... no ale nie ma parasolkiByło: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
Jest: starszy diesel na B.
Komentarz
-
-
Z tymi schowkami, to uwazam ze ten schowek na okulary w dachu w koncu miejsci normalne okulary przeciwsloneczne. Nie wiem jak w O3, ale do tej pory w zadnej Octavii ani Superbie nie moglem tam wlozyc okularow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarZ tymi schowkami, to uwazam ze ten schowek na okulary w dachu w koncu miejsci normalne okulary przeciwsloneczne. Nie wiem jak w O3, ale do tej pory w zadnej Octavii ani Superbie nie moglem tam wlozyc okularow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftvoltar, Co do cen, to jak odklikasz wszystko to nie bardzo jest jak porownac. S2 ma diesla 190KM albo benzyne 280KM za ~180kpln, a Passat benzyne 220KM lub diesla 240KM, ale porownujac go z tym samym dieslem 190KM z S3 to Passat z dodatkami to juz ponad 220kpln.
Poza tym porównywać tak można cennikowo a cena końcowa to wiadomo że będzie zależeć od konkretnego dealera,
Komentarz
-
-
Dopóki będzie sprzedaż, nie będzie żadnych rabatów. Patrz Fabia - w tym roku podrożała o kolejny 1000 PLN.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Primvoltar, solidne porównanie! Dużo prawdy, podobne wnioski. Czekam na Twoje wrażenia z 1.8tsi )
Mnie dziwią oczekiwania, że S3 ma być takim passatem tylko lepszym, większym i tańszym :wink: No jak mówią klasycy- nie ma darmowych obiadów, coś za coś. I tyle. Ps. A wizualnie S3 mi się podoba :!: Należy kupić jak najtańszą wersję z preferowanym silnikiem dać fachowcom do wytapicerowania i wygluszenia i mieć fajne autko.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz