Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowa Skoda Superb III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez dudek_t
    Chciałem tylko przedstawić kolejny punkt widzenia osoby która również jest praktykiem i jednocześnie nie jest "zakochana" w 4x4.
    bo nim praktycznie nie jeździ i to jest główna przyczyna. Nie znam osoby, która po kilkudziesięciu kkm czterołapem czy automatem chciałaby wracać do ośki lub manuala. Do lepszego szybko się człowiek przyzwyczaja. Jak ktoś pisze, że 4x4 używa się raz czy kilka razy w roku w górach lub do przyczepy to tylko dowód, że nie wie o czym pisze. Oczywiście, że ośką też daje się jeździć, bo w końcu przejechałem nią więcej niż większość użytkowników przez całe życie przejedzie i to w miejscach, gdzie nawet teraz prawdziwe zimy bywają, a drogi niekoniecznie są super. Jednocześnie jako użytkownik czterołapa uważam, że napęd ma dużo zalet i jak się dużo jeździ przez cały rok, to zdecydowanie warto go kupić. Moja żona, o której pisałem po pierwszej zimie z czterołapem też nie chce wracać do ośki, a jeździ raptem 10-12kkm rocznie chociaż codziennie - jeśli kobieta woli napęd od ładnego samochodu, to powinno dać do myślenia malkontentom, że może jednak trochę inaczej się jeździ niż ośką i używa znacznie częściej niż kilka razy w roku. Bo gdyby nie było różnicy, to po co przepłacać BTW przed zakupem S2 rozważałem różne samochody, ale podstawą był dla mnie napęd - ośki były skreślane z założenia. Czy to powoduje, że jestem lobbystą 4x4? :roll: Też nie widzę wielkiego sensu czterołapa przy głównie miejskiej jeździe i małej liczbie kkm rocznie, ale jak ktoś pisze "po uj Ci 4x4?" - "fahofo doradzając" to staram się wyprowadzić z błędu, bo przecież do tego forum służy.

    Komentarz


    • Napisałem do BlackRS który sam stwierdził że chciałby 4x4 żeby pojechać zimą na narty. "po uj" było nie jako podwórkową odzywką i zostało przez Was źle odebrane. Mój błąd - powinienem napisać inaczej.
      Co do przebiegów… mimo mojego ciągle młodego wieku przejechałem w swoim życiu różnymi samochodami dużą bańkę i może do zabrzmi nieskromnie ale chyba na drogach widziałem już wszystko. Masz rację Rezon - 4x4 może zrobiłem 80 - 120 tyś kilometrów - nieporównywalnie mniej niż "ośkami". Ja ich zalet na co dzień nie dostrzegam. Moja opinia to tylko moje zdanie - wyraziłem je. Każdy może mieć swoje, inne od mojego i nic mi do tego
      W dalszym ciągu, poza mega opadami śniegu, ciąganiem ciężkich przyczep i zimą w górach - nie widzę dla mnie zalet napędu 4x4. Jeżdżę spokojnie, nie bije rekordów w sprintach spod świateł i nie kręcę czasówek na zakrętach po mokrej drodze. Oczywiście, mając 4x4 mogę dalej zjechać z asfaltu, podjadę pod górę dalej niż "ośką", wygrzebie się z zaspy czy sprawniej ruszę spod świateł na białym - tyle nie jest mi to potrzebne w 99,99% sytuacji spotykanych za moją kierownicą.
      Znając się z BlackRS i mniej więcej wiedząc jak użytkuje samochód pozwoliłem sobie na zbyt swobodne stwierdzenie "po uj" Tyle. Bosze, czuję się jak zbrodniarz :evil:

      Komentarz


      • dudek_t, +1
        A jak się zakopię to nałożę łańcuchy na ośkę 8)
        MARCIN
        Mój szkodnik

        Komentarz


        • Zamieszczone przez dudek_t
          Masz rację Rezon - 4x4 może zrobiłem 80 - 120 tyś kilometrów
          gdybyś zrobił tyle 4x4 jako kierowca to nie pisałbyś głupot, że pracuje to kilka razy w roku i tyle w temacie. Mnie wystarczył pierwszy sezon jesienno-zimowy czyli jakieś 20kkm, żeby zauważyć różnicę w prowadzeniu, mojej żonie również wystarczyło. I nie chodzi ani o ciąganie przyczep, ani o sprinty spod świateł, ani mega opady śniegu czy wyjazdy w góry - chociaż wtedy na pewno bardziej się przydaje. Ale przede wszystkim przydaje się w czasie intensywnych opadów deszczu czy śliskiej jezdni, bo takie bywają znacznie częściej - o czym jako "doświadczony" użytkownik 4x4 powinieneś wiedzieć. Nie wspominam już o wjeżdżaniu na śliskie krawężniki w mieście - wtedy bez minimalnego chociaż rozpędu albo napędu - ośką bez XDS'a po prostu się nie wjedzie. Ale to każdy użytkownik czterołapa wie... Nie znam BlackRS i nie wiem, jak użytkuje samochód. Dla mnie to kawał żelastwa niezbędny do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Czterołap pozwala mi na pewniejszą i sprawniejszą realizację tego zadania niezależnie od panujących warunków atmosferycznych i drogowych. Jeżdżę spokojnie, chociaż na pewno nie jestem zawalidrogą, nie biję rekordów w sprintach spod świateł i nie kręcę czasówek na zakrętach po mokrej drodze. Jak mnie nie będzie stać na zakup i eksploatację czterołapa to też nie będzie mi potrzebny w 100% sytuacji za moją kierownicą, ale na razie wolę napęd niż automat, chociaż i to mnie się podoba, tylko nie było małej benzyny z jednym i drugim w Skodzie przed O3.

          Komentarz


          • dopra panowie już wystarczy. każdy ma swoje zdanie i uszanujmy to nie ma co sie przekonywac co jest lepsze bo u kazdego odczucia z jazdy sa inne itp.
            W każdym razie ja dziękuję za wszystkie opinie ale chyba faktycznie jeżeli chodzi o moje trasy jakie tobie to przy kupnie nowego auta bardziej by mi się przydało zainwestować w wyposażenie niż w 4x4. ale to luźne gdybanie narazie.
            ps my z dudkiem się znamy i zupełnie inaczej odczytujemy pisane do siebie "UJ" niż czytające to osoby z boku
            BYŁA o1 rs
            BYŁA o2 1.6
            JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

            Komentarz


            • Oh Ci nasi forumowi Skodziarze, kapeluszniki jedne :diabelski_usmiech

              Skończcie już temat o wyższości 4x4 nad ośką i na odwrót , bo wątek jest o SIII

              Każdy kupuje co potrzebuje i nie drapcie się tak, bo w końcu komuś żyłka pęknie :diabelski_usmiech

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz


              • Zamieszczone przez blackrs
                ps my z dudkiem się znamy i zupełnie inaczej odczytujemy pisane do siebie "UJ" niż czytające to osoby z boku
                OK
                Nie zmienia to jednak faktu, że dudek nie napisał nic, co by świadczyło o tym, że przejechał 4x4 tyle km jako kierowca... Może jako pasażer :diabelski_usmiech

                [ Dodano: Wto 21 Lip, 15 16:58 ]
                Mirek, cały czas myślimy o Slll... zastanawiamy się z jakim napędem :szeroki_usmiech
                Maciek
                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                Zapraszamy....

                Komentarz


                • Kilka faktów:
                  1. Mondeo mk5 - dostało napęd 4x4,
                  2. Mazda 6 - dostała napęd 4x4,
                  3. Seat Leon Xperience - napęd 4x4,
                  4. Golf, Passat, - dostały 4x4
                  5. Octavia I, II i III - dostały 4x4,
                  6. Superb II i III - dostały 4x4

                  Nie będę wymieniał modeli MB, BMW, Audi, Volvo z napędem 4x4, bo nie ma sensu. I nie chodzi o samochody typu SUV i terenowe.

                  No i wisienka na torcie:
                  Subaru - wszystkie modele ze stałym napędem SAWD. Proponuję bezzwłocznie stworzyć grupę poparcia i nacisku. Wysyłać dziesiątki maili od skodziarzy z forum OCP do FHJ in Japan, aby bezzwłocznie zaprzestali tego idiotycznego procederu i zaczęli robić samochody z napędem na jedną oś.... :?

                  Każdy ma swoje potrzeby i możliwości. Jak komuś starcza i nie chce/nie może kupować 4x4, też OK. W końcu każdy zaczynał (no z okolic mojego rocznika :P ) od 126p, które na śniegu bardzo fajnie kręciło bączki. :lol: :wink:

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez marlej108
                    nie, nie przegapiles.

                    jeszcze nie napisalem, bo zamierzam taki mini test napisac - jako byly wlasciciel S2 i 1.4 tsi 125 kucy to akurat mam dobre porownanie do S3 i 1.4 tsi 150 kucy.
                    no to dawaj dawaj

                    Komentarz


                    • Rowniez czekam na test :!:

                      Komentarz


                      • Wjazdem na krawężnik Rezon zamknął temat. Przepraszam za offtopic. Dla mnie EOT.

                        Komentarz


                        • Szkoda że w Octavii 3 nie ma opcji 280KM 4x4 bo widzę tu świetne osiągi w niezłej cenie. W sumie przytuliłbym taką wersję, nadal nie mogę uzasadnić Superba dla rodziny 2+0, za dużo powietrza do wożenia :P

                          Komentarz


                          • mac_aaron, zamiast octavii to kup sobie golfa R lub octavię 1.8 4x4 i po modach wyciągniesz większość rsow :wink:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz


                            • Golf R za mały na wakacje w 3-4 osoby, a dla naszej dwójki też by mogło braknąć miejsca, bo lubimy dużo bagażu zabrać. Idealne byłoby coś ala Audi A5 3-drzwiowe ale w cenie rozsądniejszej :diabelski_usmiech I koniecznie liftback bo sedan nie jest tak praktyczny. No nic, czekam, może za 2-3 lata się coś takiego pojawi.

                              Komentarz


                              • A5 liftback to tylko 5cio drzwiowe. Mi się takie marzy, choć trzy drzwiowe coupe jest bardziej drapieżne :P
                                Marek

                                Komentarz


                                • Czyli po prostu O3 3 drzwiowe liftback 280km 4x4 dsg :evil: nie będzie bo mogłoby zagrozić GTI i R

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                    W końcu każdy zaczynał (no z okolic mojego rocznika ) od 126p, które na śniegu bardzo fajnie kręciło bączki.
                                    co niektórzy nadal kręcą bąki :diabelski_usmiech
                                    Marek



                                    Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                    Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez marbab
                                      Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                      W końcu każdy zaczynał (no z okolic mojego rocznika ) od 126p, które na śniegu bardzo fajnie kręciło bączki.
                                      co niektórzy nadal kręcą bąki :diabelski_usmiech
                                      Chyba puszczają, najlepsze takie ciche :P
                                      Marek

                                      Komentarz


                                      • Trochę z innej beczki ale może ktoś z kolegów się orientuje czy jakiś salon w Warszawie lub niedalekich jej okolicach ma możliwość udostępnienia superba 2.0 tsi na weekend na komercyjnych warunkach tzn. zapłaciłbym za jego wypożyczenie na 2-3 dni (oczywiście za paliwo też :-) - zastanawiam się nad takim autem i potrzebuję sprawdzić realne zużycie paliwa na trasach gdzie zwykle jeżdżę - bo kiedyś w teście auto świata superb II kombi 2.0 tsi dsg palił na autostradach 18 l/100 - a takie zużycie wykluczyłoby ten model z rozważań. Stąd chodzi mi wyłącznie o wersję 2.0 tsi a nie jakiegokolwiek diesla.
                                        sotdi

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez sotdi
                                          - bo kiedyś w teście auto świata superb II kombi 2.0 tsi dsg palił na autostradach 18 l/100 - a takie zużycie wykluczyłoby ten model z rozważań.
                                          To chyba w Niemczech Co prawda S2 i 1,8 z 4x4, ale jadąc autostradą z przepisową prędkością wg GPS i na tempomacie mam poniżej 10l, przy 120 poniżej 8l, przy 160 ok. 10,5. Aby wyjść na 18l to trzeba by pchać się do autostrady przez korki w mieście i zasuwać Vmax. No chyba, że robili ciągle sprinty i hamowania.

                                          Komentarz


                                          • Dokładnie, przy sprintach autostradowych jak to w godzinach szczytu bywa to i 2 z przodu do zrobienia. Przy jeździe cały czas 160 km/h octavią 2.0 z klimą i bagażami przez kilkaset km miałem średnie trochę powyżej 10, w superbie nie powinno być dużo wyższe.
                                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                            Komentarz


                                            • rezon, ale ty masz 1.8 a nie 2.0 a to zmienia postać rzeczy... 1.8 bierze sporo mniej.
                                              Co do pragnienia 1.8 kolegarezon, pisze prawdę - mam podobnie.

                                              Komentarz


                                              • rezon i maro rs dziękuję za podpowiedzi - właśnie mniej więcej o takie dane mi chodzi - czyli ciągła jazda wg gps w okolicach 150 km/h
                                                sotdi

                                                Komentarz


                                                • andriu21tg, ale mam też 4x4 co też zwiększa zużycie. Nie ma dużych różnic zużycia między 2.0 i 1.8 przy normalnej jeździe. Są, ale też nie aż tak wielkie przy mocno dynamicznej jeździe. Co potwierdził maro.
                                                  Zamieszczone przez sotdi
                                                  czyli ciągła jazda wg gps w okolicach 150 km/h
                                                  ok. 10l . Zobacz sobie moją historię z tankowań - od razu widać kiedy się spieszyłem, ale nawet wtedy nie jest to więcej niż 12l.
                                                  Dane ze spritmonitor.de 1.8 średnio 8,27, 2.0 średnio 9,85. A to przecież głównie Niemcy, więc mają nieco więcej autostrad

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez rezon
                                                    Nie ma dużych różnic zużycia między 2.0 i 1.8 przy normalnej jeździe.
                                                    Jakby to kogoś interesowało:
                                                    moja 1.8 tsi, 4x4 dsg vs bandzior Enriqueza (2.0 Tsi RS, manual) - 7,8 do 7,6
                                                    Z trasy liczącej sobie ok. 450 km w jedną stronę, trochę A1, reszta krajówki.

                                                    Ale DSG i 4x4 nie lubi startów, po pierwszych kilku kilometrach w korku różnica dochodziła do prawie 2 l !!! :roll:

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X