Nowa Skoda Superb III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • feels3
    Rider
    • 2013
    • 348

    Zamieszczone przez marlej108
    Koledzy, mozna juz wnetrze tez ogladac i zmieniac:



    ps. szkoda troche, ze praktycznie identyczne jak w O3.
    Nie znaczy, ze brzydkie - bo wnetrze O3 jest ladne, tylko dla mnie za podobne po prostu do mniejszego modelu.
    Wyglada ladnie, ale mam podobne odczucia.

    Za duzo tu O3 i jako posiadacz Octavii chyba nie chcialbym sie przesiasc z O3 na S3.
    Bylo by to troche wiecej "tego samego" , a to troche za malo aby ustawic sie w kolejce po auto.

    Obiektywnie jednak, wizualnie nowy O3 jest naprawde fajny.

    Komentarz

    • Prim
      L&K
      • 2013
      • 1040
      • Audi

      Zamieszczone przez feels3
      Bylo by to troche wiecej "tego samego" , a to troche za malo aby ustawic sie w kolejce po auto.
      Ja czekam na ceny... jestem prawie zdecydowany na B8 ale jeśli Kura da za podobne pieniądze lepszy napęd/DSG i tańsze dodatki do zostanę przy kurze...

      Nie nastawiam się na przeskok wizualny - oczekuje komfortu, którego O3 nie daje...
      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

      VW Jetta 1.2 TSI

      Komentarz

      • blackpw
        Ambiente
        • 2011
        • 131

        Zamieszczone przez Prim
        Nie nastawiam się na przeskok wizualny - oczekuje komfortu, którego O3 nie daje...
        I to jest właśnie klucz do sprzedaży S3, komfort (głównie wyciszenie) na dużo lepszym poziomie niż w O3. Pytanie tylko, czy będzie lepiej niż w S2...
        Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
        Jest: starszy diesel na B.

        Komentarz

        • barteka3
          Classic
          • 2014
          • 32

          Ostatnio jeździłem trochę passatem B8 z LED Top i faktycznie System Dynamic Light Assist (automatyczne swiatła drogowe) jest dla mnie czymś przełomowym.
          Nasuwa się pytanie jakie bixenony bedzie miała S3. Wiadomo, j.w., że LEDy to nie będą, ale system Dynamic Light Assist byłby pożądany (np w Golfie 7 GTI jest taki układ oparty na bixenonie i potrafi aktywnie pracować, wycinać obszary w którym są inne samochody (czy to jadąc za nim, czy mijając go) -sa takie filmy na YT.

          Czy ktoś coś wie na ten temat? (jak dla mnie jest to głowny czynnik na + dla passata w stosunku do Superb3, bo na activeinfo mi nie zależy, a wszystko inne bedzie dostępne w S3, może poza HUD)

          Komentarz

          • tadziak
            Ambiente
            • 2015
            • 116

            Zamieszczone przez barteka3
            Czy ktoś coś wie na ten temat? (jak dla mnie jest to głowny czynnik na + dla passata w stosunku do Superb3, bo na activeinfo mi nie zależy, a wszystko inne bedzie dostępne w S3, może poza HUD)
            No wlaśnie, bo w materiałach prasowych jest to wszystko właściwie uproszczone do zwykłego asystenta świateł drogowych, a to trochę mało. Z drugiej strony Golf 7 ma od dawna takie światła w pełni dynamiczne, a w Superbie by nie dali?

            Komentarz

            • lu5asz
              RS
              • 2011
              • 2006
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez blackpw
              komfort (głównie wyciszenie) na dużo lepszym poziomie niż w O3
              A jaki to problem wyciszyć Octavie Dajesz 6-8tys i masz cisze w srodku:P
              Kondziu

              OCP

              Komentarz

              • tadziak
                Ambiente
                • 2015
                • 116

                Zamieszczone przez lu5asz
                Zamieszczone przez blackpw
                komfort (głównie wyciszenie) na dużo lepszym poziomie niż w O3
                A jaki to problem wyciszyć Octavie Dajesz 6-8tys i masz cisze w srodku:P
                A jak się ma grubość szyb np. w Octavii, Superbie i nowym Passacie? Bo to jest rzecz, której dodatkowe wyciszenie nie załatwi

                Komentarz

                • feels3
                  Rider
                  • 2013
                  • 348

                  Wyciszenie nie zalatwi tez twardego jak deska zawieszenia w O3

                  Nadzieja w S3, ze bedzie bardziej miekko zestrojony,

                  Komentarz

                  • Chris11
                    RS
                    • 2011
                    • 1587

                    Zamieszczone przez tadziak
                    Zamieszczone przez lu5asz
                    Zamieszczone przez blackpw
                    komfort (głównie wyciszenie) na dużo lepszym poziomie niż w O3
                    A jaki to problem wyciszyć Octavie Dajesz 6-8tys i masz cisze w srodku:P
                    A jak się ma grubość szyb np. w Octavii, Superbie i nowym Passacie? Bo to jest rzecz, której dodatkowe wyciszenie nie załatwi
                    W Octavii 3 są chyba cieńsze względem OIII, a w Pasku szyba czołowa i przednie boczne (nie pamiętam, czy tylne też - musiałbym sprawdzić) są akustyczne, czyli posiadają dodatkową folię. Co do grubości to też nie mam porównania.
                    Na SIII trzeba trochę poczekać, żeby się przekonać.

                    Jak jechałem B8 to nie odczułem sporej różnicy w wyciszeniu wnętrza w stosunku do OIII. Oczywiście, że jakaś różnica była, ale na pewno nie warta dopłacania, jeśli okaże się, że SIII będzie tańszy, a ktoś pokłada spore nadzieje w tym, że B8 jest cichszy.

                    Komentarz

                    • marlej108
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 4976
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                      Koledzy ciekawostka - czesc osob tutaj jak slyszy moje narzekania, ze w S3 bedzie caly plastikowy bok drzwi zamiast kawalka materialu, jak to jest w kazdym innym aucie klasy sredniej, to sie dziwi, wrecz reaguje nawet agresywnie... ze o co mi chodzi? Ze drzwi plastikowe cale, to co z tego? To nawet fajnie...

                      a na forum Superba... chyba nikt sobie sprawy jeszcze nie zdaje z tego, ze te drzwi sa cale plastikowe (to oficjalnie nic nie wiadomo, ale kazdy ma oczy i moze sobie obejrzec zdjecia i filmik prezentujacy auto) i tam jak napisalem, jak u nas ze juz jest dostepny konfigurator wnetrza na stronie Skody i ze mozna sie bawic i ze wnetrze ladne tylko, ze szkoda ze praktycznie identyczne jak w O3 oraz ze dla mnie wada sa te plastikowe wylozenia drzwi i kompletny brak tapicerki na nich, to .... tam nikt w to nie chce uwierzyc :!: Ze to przeciez niemozliwe, ze plastikowe bez tapicerki - ze na pewno sa albo materialowe albo (uwaga!) skorzane

                      czyli klienci modeli jednak maja nieco inne wymagania:
                      na OCP - brak tapicerki na drzwiach = podzial miedzy oburzonych a tych, ktorym to nie przeszkadza - wsio rawno - wszystko jedno
                      na SCP - brak tapicerki na drzwiach = niemozliwe

                      ps. jak sie jednak okaze, ze te drzwi nie sa plastikowe to bedzie mi wstyd :P jesli jednak sie nie myle - to wstyd powinno byc Skodzie.

                      ps.2 obstawiam, ze w ciagu 2 tygodni beda cenniki.

                      [ Dodano: Wto 10 Mar, 15 07:26 ]
                      Zamieszczone przez Chris11
                      Jak jechałem B8 to nie odczułem sporej różnicy w wyciszeniu wnętrza w stosunku do OIII. Oczywiście, że jakaś różnica była, ale na pewno nie warta dopłacania, jeśli okaże się, że SIII będzie tańszy, a ktoś pokłada spore nadzieje w tym, że B8 jest cichszy.
                      No moze.

                      Ale np. Big w swoim tescie Passata B8 na autokult napisal jako jedna z jego zalet, ze jest bardzo dobrze wyciszony... w innych testach tego B8 tez chwala za wyciszenie, w tym slynny Zachar na autocentrum.

                      ps.2 swoja droga szedlem z psem na spacerze kilka dni temu przy salonie VW w Gdansku, maja wystawione na zewnatrz modele z cenami danego egzemplarza. Na Jowisza co za szalenstwo - nowy Passat kombi - ponad 140.000 zlotych! Golfik - ponad 80.000 zlotych! To samo Jetta! i Touran za 100.000 zlotych....

                      Powiem szczerze - zadnego Ludowoza, choc to swietna auta, to bym za taka kwote nie kupil, nawet gdybym mial tyle pieniedzy do wydania. Co jest w tym Passacie takiego ze kosztuje ponad 140k zl?????? zlota kierownica??? A Touran za 100k zl???? Szalenstwo :-)
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                      Spalanie - Motostat.pl

                      Komentarz

                      • Chris11
                        RS
                        • 2011
                        • 1587

                        Ja pokładałem spore nadzieje w wyciszeniu Paska, bo się do niego przymierzałem, ale zaraz po tym, jak wysiadłem ze swojej OIII, przesiadłem się do B8 i odbyłem stosunkowo długą podróż w wersji za bagatela 170tys. zł to mi trochę przeszło.

                        Nie to, żebym spodziewał się anielskiej ciszy, ale jednak liczyłem na coś więcej. A tymczasem nawet tylne zawieszenie też nie pracowało najciszej.

                        Czekam na SIII i zobaczymy, jak będzie cenowo.
                        Na razie przeżyłem chyba pierwsze rozczarowanie w swojej OIII, bo przy 100km/h wiatr zaczął świszczeć po stronie pasażera z przodu. Muszę to dzisiaj jeszcze raz sprawdzić.

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          Passat za 170k zl??? O k...wa... :shock:

                          ps. sorry za łacine :szeroki_usmiech
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • Chris11
                            RS
                            • 2011
                            • 1587

                            Highline+diesel+DSG+fotele+zegary, masa innych pierdół i tyle wyszło.

                            Nie wiem, czy w czasach, kiedy ściąga się masę szrotów z zachodu, gdy auta tracą na wartości w zastraszającym tempie w ogóle jest sens przeznaczać na samochód więcej niż 70-80k zł.

                            Komentarz

                            • irekk
                              L&K
                              • 2011
                              • 1093
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM


                              Autko za 130k Będzie ładnie

                              Komentarz

                              • blackpw
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 131

                                Zamieszczone przez Chris11
                                Na razie przeżyłem chyba pierwsze rozczarowanie w swojej OIII, bo przy 100km/h wiatr zaczął świszczeć po stronie pasażera z przodu. Muszę to dzisiaj jeszcze raz sprawdzić.
                                O3 mnie rozczarowała właśnie kiepskim wyciszeniem, liczyłem na to, że będzie lepiej niż w O2, ale jak dla mnie to jest gorzej. Przy wietrznej pogodzie i prędkości ponad 100km/h pojawiają się takie "twarde" szumy i zawirowania.
                                Nie wiem jak to jest, że we wszystkich testach cyferkowych okazuje się, że wyciszenie O3 jest na poziomie G7, ja jednak po przejechaniu się jednym i drugim mam zgoła odmienne zdanie, być może to kwestia subiektywnego odbioru rodzaju dźwięku, jednak w G7 było znaaacznie ciszej niż w O3.
                                Do tego ponoć w O3 mamy głośne zawieszenie (belka?), to ja już jednak wolę moją O2 z wielowahaczem
                                Wracając do S3, to raczej walka o mniejszą wagę, oraz tendencja do oszczędności (co pokazała O3) nie napawają optymizmem. Obym się mylił.
                                Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                Jest: starszy diesel na B.

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  Zamieszczone przez blackpw
                                  O3 mnie rozczarowała właśnie kiepskim wyciszeniem, liczyłem na to, że będzie lepiej niż w O2,
                                  I jest nieporównywalnie lepiej :wink:
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • OrsonTSI
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 715
                                    • Volkswagen
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    ceny u sąsiadów:

                                    OII 1,4 TSI Elegance

                                    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                    Komentarz

                                    • Alonzo_
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2460
                                      • Hyundai

                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      Zamieszczone przez blackpw
                                      O3 mnie rozczarowała właśnie kiepskim wyciszeniem, liczyłem na to, że będzie lepiej niż w O2,
                                      I jest nieporównywalnie lepiej :wink:
                                      I to jest to.
                                      Sprawa indywidualna.
                                      Wyniki dB z folderu to słaba informacja IMO, bo są hałasy i hałasy i każdy z nich inaczej odbieramy i bardziej/mniej nam przeszkadza.
                                      A testy hałasu...to być może jak ze spalaniem. kilka dB w katalogu jest niżej niż faktycznie. :wink:
                                      Jak ktoś ma z tym problem to żaden z popularnych kompaktów czy średniaków go nie zadowoli (czyli np ja)
                                      W SIII raczej ciszej niż w pasku bym się nie spodziewał.

                                      Komentarz

                                      • piotrek_os
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8160
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        Zamieszczone przez blackpw
                                        O3 mnie rozczarowała właśnie kiepskim wyciszeniem, liczyłem na to, że będzie lepiej niż w O2,
                                        I jest nieporównywalnie lepiej :wink:
                                        porownywalbym OII z 1,6 do OIII z 1,6. Bo przeciez Pd bxe glosniejszy od 1,6.
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8030
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          Zamieszczone przez piotrek_os
                                          porownywalbym OII z 1,6 do OIII z 1,6. Bo przeciez Pd bxe glosniejszy od 1,6.
                                          Porównuje resztę hałasów , nie silnik.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • bzyq_74
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 3467
                                            • Volkswagen
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                            Zamieszczone przez OrsonTSI
                                            U nas powinny wyjść z 4/5 tys zł. niższe 8)
                                            MARCIN
                                            Mój szkodnik

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              Zamieszczone przez bzyq_74
                                              Zamieszczone przez OrsonTSI
                                              U nas powinny wyjść z 4/5 tys zł. niższe 8)
                                              No i według tej tabelki, w Czechach nie będzie podstawowej wersji wyposażenia dla silnika 1.8TSI, a u nas raczej tak.

                                              Komentarz

                                              • OrsonTSI
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 715
                                                • Volkswagen
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez Chris11
                                                Zamieszczone przez bzyq_74
                                                Zamieszczone przez OrsonTSI
                                                U nas powinny wyjść z 4/5 tys zł. niższe 8)
                                                No i według tej tabelki, w Czechach nie będzie podstawowej wersji wyposażenia dla silnika 1.8TSI, a u nas raczej tak.
                                                i silnik 1,8 ma miec 320 "niutkow" a w O3 wystepuje chyba jako 250 Nm - dla mnie i moich potrzeb wystarczyłby taki wariant silnikowy
                                                OII 1,4 TSI Elegance

                                                KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                                Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                                Komentarz

                                                • Prim
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1040
                                                  • Audi

                                                  Kusi mnie żeby podjechac do salonu i popytać jeszcze o SII FL. Telefonicznie Pan powiedział że maja kilka L&K w BARDZO DOBRYCH CENACH... ciakawe na ile można liczyć? Jak myślicie? 15.000 z urzędu (myślę o 2014) i.... -10, 15 czy 20% ?
                                                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                                  VW Jetta 1.2 TSI

                                                  Komentarz

                                                  • greg505
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1239

                                                    Zamieszczone przez OrsonTSI
                                                    silnik 1,8 ma miec 320 "niutkow" a w O3 wystepuje chyba jako 250 Nm
                                                    czyli wreszcie shamowali silniki i podaja rzeczywiste, a nie zanizone wartosci
                                                    1.8 w o3 ma ok 300Nm
                                                    Black magic

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...