W takim razie być może uda mi się sprawdzić, jakie turbo siedzi w 1.4 i w 1.8. Jeśli takie samo, to już w ogóle nie ma o czym dyskutować.
Pamiętać trzeba też, że 1.8 jest cięższy niż 1.4. Według papierów to +/- 65kg.
1.4 jest wyraznie glosniejszy, gorsza kultura pracy i od strony akustycznej sprawia wrazenie wysilonego malego silniczka. Osiagi sa spoko, ale wrazenia akustyczne przecietne.
Moze i tak ale trzeba sobie postawić pytanie czy za ten dźwięk warto płacić zuzyciem litra paliwa na 100 km czyli w przypadku eksploatacji na dystansie 200000 km ok 8500 zl.Kazdy oceni sam.
Jak kogoś stać to dlaczego nie dopłacać?
Niektórzy do zestawu audio kupują złote kable po 200zł/m, bo słyszą różnice, a inni dopłacą 8 tysi do silnika i drugie tyle do spalania, żeby mieć upragnioną (wmówioną, czy nie - nie wiem, nie testowałem) ciszę.
Dla mnie sprawa jest prosta - jak osiągi do zakresu 3-3,5tys. obr. w obu są niemal identyczne, to wolę, żeby mi kasa została w kiejdzie. Nawet za cenę 2dB głośniej w kabinie.
W O3 strasznie mnie ta klima automatyczna wnerwia - co chwila jak popada parują szyby i ten cały czujnik wilgotności jest o kant d.... roztrzaskać. Muszę ręcznie dać ten guzik od przedniej szyby na max, wtedy się robi spokój.
no zakładam że filtr masz wymieniony , może tylko klapka od wewnetrznego się nie zamyka do końca..? aż dziwne , najprawdopodobniej słaba konstrukcyjnie wentylacja..
w życiu O3 nie kupię raczej.. , coraz bardziej mi się wydaje że jest gorsza od O2 pod wieloma względami.. :roll:
Zamieszczone przez piramida
Osobiście climatronik mnie trochę wkurza, w cieplejsze dni jak samochód sie nagrzeje to przy włączeniu klimy zaczyna chłodzic jak pojebana, wolę ustawić sobię klimę po swojemu, ręcznie z mniejszym nadmuchem niż ten co sugeruje climatronik.
no raczej hameryki nie odkryłeś :lol: , chyba każdy z nas tak robi..osobiście w upalne dni jak wsiadam rozgrzany do rozgrzanego auta to ustawiam temp. na ~26st.
no zakładam że filtr masz wymieniony , może tylko klapka od wewnetrznego się nie zamyka do końca..? aż dziwne , najprawdopodobniej słaba konstrukcyjnie wentylacja..
Coś Ci się chyba pomyliło z wymianami. Auto ma kilka miesięcy. Bez jajec.
Enriquez, w kilka miesięcy można zrobić kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, także uwaga jak najbardziej na miejscu :P skąd mamy wiedzieć czy auto robi 1 czy 10 tkm/miesiąc?
W przypadku filtra p.pyłkowego przebieg ma zasadnicze znaczenie i ilość powietrza jaką musiał przefiltrować.
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
PiotreQ, A w którym miejscu jest lepiej wyposażony od Superba? Poza tym wygląda na leciwe już auto, że o ilości miejsca w środku nie trzeba nawet wspominać. Takiego Peugeota to możesz sobie porównywać, ale z Octavią.
PiotreQ, A w którym miejscu jest lepiej wyposażony od Superba? Poza tym wygląda na leciwe już auto, że o ilości miejsca w środku nie trzeba nawet wspominać. Takiego Peugeota to możesz sobie porównywać, ale z Octavią.
Po pierwsze trwałość, w peżo niesmiertelny silnik 2.0hdi, obecnie sytuacja tdi jest nie jasna.
W dodatku mamy za 105k navi panorame siegajacą konca auta, kamery cofania etc, tempomat, 2 strefy klimy, grzane stołki full ledy, automatyczne swiatla, w pełni elektryczne stołki, pół skóry, keyless, czuniki swiatla deszczu etc, head up.
nie wiem co skoda oferuje więcej prócz TV ktore kosztuje 10k
i tak jak pisałem jakość skody obecnie znacznie spadła i najzwyczajniej w świecie sie boje kupić pół vw a szukam auta na min 8-10 lat ?
inna sprawa ze za takie wyposażenie w skodzie trzeba dac min 130-145 tys.
Jakość Skody spadła a Peugeota się podwyższyła. Ciekawa teoria. Ten konkretny egzemplarz Peugeota kosztuje katalogowo 149.000 PLN. Nie ma skóry, tylko półskórę, nie ma świateł dynamicznych, nie ma aktywnego tempomatu i szeregu innych drobnych udogodnień. Po 7000 km traci 1/4 wartości. Nie uważasz, że to trochę przesada i z czegoś to wynika? Jasne, dla kogoś szukającego używanego pojazdu jest to okazja jakiej trudno szukać, bo takiego spadku wartości już nie będzie. Jak porównujesz samochody to nowy do nowego i używany do używanego a nie z gruszki i pietruszki. Tak to ja mogę powiedzieć, że kupię Mercedesa 124D - niezawodny jak żaden inny.
Francuza sie nie kupuje nowego. Szkoda kasy. Tym razem chcialem nowe, wiec 508 odpadla, bo cena za 180KM HDI GT + automat z wyposazeniem, ktore chcialem, to 160k zl. Nie wiem jak z rabatami za takie fury, ale one traca duzo duzo wiecej. Choc HDI to moj faworyt wsrod dieslli.
Wiem, bo mam przelatane 113.000 w C4, hamulce, dwa laczniki stabilizatora i poduszka silnika (bo skrzypiala). Serwis co 20k km, oleju nie bierze wcale i pali 4,5l :P
W Cytrynie / Pugu nie ma aktywnego tempomatu, ani grzanej przedniej szyby i wielu innych.
- lipa z tym DSG7 w połączeniu z 1.8 TSI - ograniczenie momentu do poziomu tego w 1.4 TSI to po cholerę ten silnik brać i dopłacać jak za zboże ?
- 1.8 TSI na pewno bardziej cichy i lepiej brzmiący ale to też kwestia wyciszenia auta. W 03 różnica w dzwięku auta z 1.4 jest zauważalna ale nie odbierałbym tego jako minus i że głośniej , po prostu czuje się i słyszy że inny silnik więc w S3 powinna być ta różnica jeszcze mniejsza
- dodatkowo 1.4 TSI tańszy, lżejszy, mniejsze zużycie paliwa ACT i związane z tym wątpliwości co do trwałości
- 1.8 TSI w manualu inna bajka . Po mojej O2 wiem że mocy nie brakuje ale jednak silnik to odczuł jak załadowałem ja kiedyś po dach na 1000 km trasę. Trzeba było brać poprawkę nie tylko na hamowanie ale i na przyspieszanie. W 1.4 może byc tylko gorzej.
- Dodatkowo wkurzają mnie te fotele w S3. Jak za auto 100 tys. + to są one dla mnie zbyt mało wygodne i tandetnie wykonane. Materiał kiepski i nawet z wyglądu mi sie nie podobają (szczególnie wersja Style )Z przeszyć wyłażą różne niepoobcinane nitki itp
Z wyglądu chyba najbardziej to mi się podoba tapicerka z wersji Ambiente. Taka kropkowana ale widziałem tylko na zdjęciu i przez szybę ale nie dotykałem i nie siedziałem.
- Cena - Plus 5 tys? Słuszny ruch Skody skoro globalnie sie ludzie rzucili i produkcja nie wyrabia .... Będą mieli z czego ciąć jak sprzedaż kiedyś spadnie ... ale tymczasem tym bardziej nie kupię...
- Działania "topowych" salonów Skody dodatkowo mnie zniechęcają do marki .... w jednym z nich czekam już 2 tydzień na konkretną ofertę na S3.
Dodatkowo serwis zrobił wszystko bym przestał lubić tą markę ... Nie rozumiem jak można budować relacje biznesową z klientem przez lata by potem mieć go w dupie ?
Takie wyrzucanie pieniędzy w błoto ....
Przyjdzie chyba kupić lżejszego , tańszego i lepiej wykończonego Passata B8 ....
Ceny Passata plus 1400 PLN od nowego roku ....
Ciekawe czy teraz oprócz upustu rocznikowego dają standardowe rabaty ?
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
- lipa z tym DSG7 w połączeniu z 1.8 TSI - ograniczenie momentu do poziomu tego w 1.4 TSI to po cholerę ten silnik brać i dopłacać jak za zboże ?
- 1.8 TSI na pewno bardziej cichy i lepiej brzmiący ale to też kwestia wyciszenia auta. W 03 różnica w dzwięku auta z 1.4 jest zauważalna ale nie odbierałbym tego jako minus i że głośniej , po prostu czuje się i słyszy że inny silnik więc w S3 powinna być ta różnica jeszcze mniejsza
- dodatkowo 1.4 TSI tańszy, lżejszy, mniejsze zużycie paliwa ACT i związane z tym wątpliwości co do trwałości
- 1.8 TSI w manualu inna bajka . Po mojej O2 wiem że mocy nie brakuje ale jednak silnik to odczuł jak załadowałem ja kiedyś po dach na 1000 km trasę. Trzeba było brać poprawkę nie tylko na hamowanie ale i na przyspieszanie. W 1.4 może byc tylko gorzej.
- Dodatkowo wkurzają mnie te fotele w S3. Jak za auto 100 tys. + to są one dla mnie zbyt mało wygodne i tandetnie wykonane. Materiał kiepski i nawet z wyglądu mi sie nie podobają (szczególnie wersja Style )Z przeszyć wyłażą różne niepoobcinane nitki itp
Z wyglądu chyba najbardziej to mi się podoba tapicerka z wersji Ambiente. Taka kropkowana ale widziałem tylko na zdjęciu i przez szybę ale nie dotykałem i nie siedziałem.
- Cena - Plus 5 tys? Słuszny ruch Skody skoro globalnie sie ludzie rzucili i produkcja nie wyrabia .... Będą mieli z czego ciąć jak sprzedaż kiedyś spadnie ... ale tymczasem tym bardziej nie kupię...
- Działania "topowych" salonów Skody dodatkowo mnie zniechęcają do marki .... w jednym z nich czekam już 2 tydzień na konkretną ofertę na S3.
Dodatkowo serwis zrobił wszystko bym przestał lubić tą markę ... Nie rozumiem jak można budować relacje biznesową z klientem przez lata by potem mieć go w dupie ?
Takie wyrzucanie pieniędzy w błoto ....
Przyjdzie chyba kupić lżejszego , tańszego i lepiej wykończonego Passata B8 ....
Ceny Passata plus 1400 PLN od nowego roku ....
Ciekawe czy teraz oprócz upustu rocznikowego dają standardowe rabaty ?
Problem w tym, że jakos nowego paska tez jest marna.
Czekam na mozliwosc jazdy thalismanem ciekawe kiedy pug pokaze nowego flagowca no i warto zerknac na toyote, niesmiertelne benzyny, tragiczne diesle, oblesne wykonczenie i zerowa awaryjnosc.
Superb tez jest fajny ale tak jakosc i wybor silnikow :roll: 2.0 tsi jest super ale nie wiesz czy zaraz nie okaże się po 50 tys ze silnik to złom bo miałeś pecha ;/
Problem w tym, że jakos nowego paska tez jest marna.
Czekam na mozliwosc jazdy thalismanem ciekawe kiedy pug pokaze nowego flagowca no i warto zerknac na toyote, niesmiertelne benzyny, tragiczne diesle, oblesne wykonczenie i zerowa awaryjnosc.
Superb tez jest fajny ale tak jakosc i wybor silnikow :roll: 2.0 tsi jest super ale nie wiesz czy zaraz nie okaże się po 50 tys ze silnik to złom bo miałeś pecha ;/
Komentarz