zurcio, miałem tak w jednym z poprzednich TDI - zbliżony przebieg, nie wiadomo co w silniku (powiedzmy ze muł i brak oleju :diabelski_usmiech );
przepłukany półsyntetykiem jeździł potem na pełnych syntetykach 5W40 i 0W30 (Castrola) - przelatał u mnie ponad 125 kkm i nigdy nie brał oleju miedzy przeglądami :szeroki_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Z TDI nie miałem doświadczeń jeżeli chodzi o zmianę oleju, ale niestety w benzynie zmieniłem olej z półsyntetyka na syntetyk no i zaczął brać i to zdrowo.
Potem wróciłem do półsyntetyka i się to w miarę uspokoiło....
Z tego co wiem następny właściciel tego auta już nie ma większych problemów, ale już jeździ na półsyntetyku
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
Można zalać pełen jak radzisz Nexus6, ale "branie" oleju uzależnione również będzie od stylu jazdy właściciela
Jeśli dba o auto i nie ma przebiegów z gazem w podłodze to może i warto, ale jeśli lubi ostrzejszą jazdę (ALH) to z lekkich przecieków można szybko zrobić istne lanie ...
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Ja przeszedlem u siebie z polsyntetyka na pelen syntetyk i nic sie niedzieje.
Jak jezdzilem na Mobilu pelnymsyntetyku to lekko bral olej a teraz jak przeszedlem na Motul yo nic sie narazie niedzieje, a noge mam ciezka. Wiecej jezdze z gazem w podlodze niz na 1/4 gazu :diabelski_usmiech
To przez to, ze AGR ma tylko 90KM :P
Misiekoctavia, oczywiście nie ma żadnej normy, że po przejściu z pół na pełen auto zacznie "brać" olej.
i oby nikomu nie brał, mój obecnie lubi wypić ...
Na Shell VX 5W-40 ok. 1,5l. do przeglądu, na Valvoline D 5W-40 ok. 0,6l., następny będzie Motul - zobaczymy ...
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
witam poprzedni wlasciciel jezdził na castrolu SLX 5W30 longlifeIII zastanawiam sie nad zmiana oleju poza ASO i czy wlanie syntetyca 5W40 firmy Motul, Mobil bedzie dobry rozwiazaniem czy lepiej zostac na tym co jest.
No to Mobil czy Motul - trzeba sie zdecydowac :diabelski_usmiech
Odpowiedz jest jedna. Kazdy olej spelniajacy norme 505.01 lub 506.01 lub 507.00 bedzie dobry i najlepiej zeby mial 5W na poczatku, ale chyba wszystkie te oleje juz tak maja
Czytam i czytam i chyba już przy tych olejach wszystko mi się pokręciło...
Mam 1.9TDI ASV, zakupiłem olej Motula 8100 X-CESS 5W-40. Sam już nie wiem czy dobrze zrobiłem bo olej ten nie spełnia normy 505.01 a podobno do tych silników norma ta jest wymagana...
Czy ktoś może mi w tym temacie pomóc?
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Haragon, dobrze zrobiłeś. Silnik ASV oparty jest na pompie wtryskowej Boscha VP-37, nie potrzebujesz droższego oleju (nie masz pompowtryskiwaczy).Cysterniarzowi się coś pomyliło. Motul jest jednym z najlepszych olejów w tej klasie. Norma 505.00 jest jaknajbardziej właściwa.
Pamiętaj o prawidłowym poziomie oleju ( w silnikach TDI olej jest bardzo ważnym elementem chłodzenia i smarowania turbosprężarki, niski poziom oleju może zdecydowanie szybciej zaszkodzić turbawce niż silnikowi). Spotkałem się nawet z opinią, iż powinno się trzymać poziom na górnej granicy zakreskowanego pola wskaźnika.
Pojemność układu olejowego w ASV to około 4,4 litra, jeśli masz 5 litrów oleju to starczy Ci na dolewki. Zużycie oleju w sprawnym silniku to mniej więcej 0,5 - 0,75 litra na 10000 km.
Pozrawiam
Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
________________________________________
No tak tylko ten, który zakupiłem to podobno jest do silników z pompowtryskiwaczami. A ja w ASV mam zwykłą pompę wtryskową. Czy w takim razie olej z Motula X-cess to właściwy???
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
ten który kupiłeś NIE JEST do silników z pompowtryskiwaczami! Silniki PD (pompduse = pompowtryskiwacz) wymagają oleju który spełnia normę VW 505.01, spełnia ją MOTUL SPECIFIC.
Twój olej Motul X-cess 8100 ma normę 505.00 czyli NIE może być stosowany w silnikach PD ale jest WŁAŚCIWY dla TWOJEGO silnika ASV.
Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
________________________________________
Uff myślałem, że już coś pokrzaczyłem.
Czyli sumując:
1. Olej zakupiłem właściwy i jak sądzę jeden z najleprzych na naszym rynku...
2. PD- to pompowtryskiwacz
3. VP- to pompa i wtryskiwacze (i ja właśnie taki posiadam).
Dzięki za informację i pomoc ;-)
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Panowie a co ile wymieniacie olej w tdi. ja jezdze na motulu x-cess i slyszalem ze on ma dobre smarowanie ale zeby dlugo na nim nie jezdzic do (10tys.) bo szybko traci wlasciwosci smarne.Tym bardziej jak sie czesto olej rozgrzewa i ochładza (krotkie trasy po miescie) .Moze to bujda ale warto zapytać.
ja juz mam 7 kkm nastukane i kilka tras przede mną. Czy 12 tys. jak zrobie bedzie dobrze czy raczej planowac wymiane przy 10kkm.
Przebieg 207kkm
Komentarz