Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ruszok
    Drive
    • 2011
    • 65

    To co to za nowy LM Synthoil do diesla. Bo nic nowego nie widać za bardzo na ich stronach?

    A nawet Synthoil Diesel tam dalej "wisi"

    Komentarz

    • konkon
      Rider
      • 2008
      • 667
      • Octavia I (1U2)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      Zamieszczone przez Pidziek
      Nie słyszałem aby komus cos padło na pompkach po zastosowaniu pełnego syntetyka 504./507
      Ja nie słyszałem żeby komuś pompki poleciały na LM Synthoil High Tech o przebiegach ponad 300 tys. km.
      Konrad
      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

      90 konny AGRessor
      PerfectServiceBy DGW
      WhitePride :smokedevil

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez Pidziek
        Ale za to wiele olejów 504.00 i 507.00 które zastepuja oleje do PD i są zalecane w miejsce 505.01
        Panowie...ale przecież poczatek tej rozmowy dotyczył olejów z normą 505.01 o których wiemy że 99% to mieszanki HC+PAO lub innych podonych mikstur i moze tak faktycznie 1% to prawdziwy syntetyk. Co do 504.00/ 507.00 to zarówno full syntetyki ( Millersa) czy też syntetyki/ HC+PAO/syntetyczna technologia spełniają swoje zadanie - tu sprawa jest jasna, że full syntetyczny olej lepiej da sobie radę w pełnym zakresie pracy i powinien być bardziej odporny na obciążenia. I nie ma co się dziwić że Millers ceni sobie za 5L 5W/30 full syntetyka +- 270 zł .
        Jak to się ma naprawdę to jedynie badanie laboratoryjne przepracowanego oleju robione 2-3 razy z rzedy ( w porównywalnych warunkach jazdy na tym samym silniku) da na to odpowiedż.
        Inna sprawa, że tak jak pidziek pisał - jeśli użytkownik jest odpowiedzialny i wie jak jeździć dieslem to zrobi na nim bez problemu 300 tys a inny zarżnie silnik już przy 100 tys nawet jeśli będzie lał full syntetyka.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • haragon
          Rider
          • 2008
          • 310

          Zamieszczone przez mally

          Ten 0w40 chyba nie ma 505.01 to PD , a po drugie potrzebuje oleju o niskiej lepkości dynamicznej w - 30 oC DIN 51398.
          Marka oleju nie gra roli,i tak go po zimie wymienię bez względu na przebieg.
          Obydwa nie mają normy pod PD. Ale jak mnie pamięć nie myli ASZ to nie PD więc nie bardzo wiem o co Ci chodzi???
          Nie szukaj dziury w całym myśląc, że im wyższa norma tym lepsza oliwa. Moim zdaniem najlepsze oleje są w klasie 505,00 potem to już ekologia, filtry cząstek stałych i sławetne krzywki PDeków...
          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
          >>Software - rogalotti<<

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez haragon
            Moim zdaniem najlepsze oleje są w klasie 505,00 potem to już ekologia, filtry cząstek stałych i sławetne krzywki PDeków...
            dokładnie tak samo myślę!
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • soszek81
              L&K
              • 2010
              • 1245

              VP górą - tego się trzymam
              Była O1 kombi ALH++ 150/340
              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

              Komentarz

              • haragon
                Rider
                • 2008
                • 310

                PD to naprawdę ciekawa konstrukcja. Nie chcę jej krytykować i jestem daleki od tego. Pod względem osiągów i tuningu moim zdaniem niedościgniona. W silniku tym drzemie potencjał, który można wykręcić dzięki wysokiemu ciśnieniu wtryskiwanego paliwa. Common raily pod tym względem śpi w nogach. Ale koszty produkcji, ekologia skazują go na niebyt, a szkoda.
                Problemy PD z głowicami dotyczą przeważnie rozwiązań konstrukcyjnych a nie smarowania. Występowały one w pierwszych latach produkcji tej jednostki napędowej. Później o problemach z głowicą raczej nie słyszałem, ale smród po tym został do dnia dzisiejszego i ciąży na nich jak klątwa. Może te normy olei do PD to swoiste dmuchanie na zimne...???
                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                >>Software - rogalotti<<

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  Zamieszczone przez haragon
                  Ale jak mnie pamięć nie myli ASZ to nie PD więc nie bardzo wiem o co Ci chodzi???
                  Chodzi o to że silnik ASZ to motor 130 KM NA POMPKACH więc norma 505.01 jest jak najbardziej pożądana/wymagana. Wszystko inne lejesz na własne ryzyko.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Dzida
                    ASZ to motor 130 KM NA POMPKACH więc norma 505.01 jest jak najbardziej pożądana
                    no jasne ....jak by co na 46 stronie tego wątku jest tabelka z doborem olejów do poszczególnych typów silników diesla w O1 i O2 ...poprawka do O2 dodam jak najszybciej ops:
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • pacocases
                      Rider
                      • 2011
                      • 576
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez Dzida
                      ASZ to motor 130 KM NA POMPKACH więc norma 505.01 jest jak najbardziej pożądana
                      no jasne ....jak by co na 46 stronie tego wątku jest tabelka z doborem olejów do poszczególnych typów silników diesla w O1 i O2.
                      Mimo że śledzę ten wątek od początku, w czasie emitowania tej str. (46) były przedstawione tylko oleje do O1 i zapowiedź tabelki do O2. Niestety już później jej nie znalazłem. Czyżbym coś przeoczył?
                      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez pacocases
                        Niestety już później jej nie znalazłem. Czyżbym coś przeoczył?
                        masz rację - dorobię tabelkę do 02 ...niekiedy po prostu mam za dużo na głowie...i zapominam. :wink:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • pacocases
                          Rider
                          • 2011
                          • 576
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          A już się bałem że coś przegapiłem i się wyda :szeroki_usmiech
                          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            A jak monitoring zużycia paliwa w zależnosci od oleju ?

                            A może by tak ujednolicić jeden olej w zależnosci od posiadanych samochodów w rodzinie ?
                            Fantastyczny pomysł Millers-a...



                            Mi sie bardzo podoba :-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • mally
                              Drive
                              • 2010
                              • 43

                              Zamieszczone przez haragon
                              Zamieszczone przez mally

                              Ten 0w40 chyba nie ma 505.01 to PD , a po drugie potrzebuje oleju o niskiej lepkości dynamicznej w - 30 oC DIN 51398.
                              Marka oleju nie gra roli,i tak go po zimie wymienię bez względu na przebieg.
                              Obydwa nie mają normy pod PD. Ale jak mnie pamięć nie myli ASZ to nie PD więc nie bardzo wiem o co Ci chodzi???
                              Nie szukaj dziury w całym myśląc, że im wyższa norma tym lepsza oliwa. Moim zdaniem najlepsze oleje są w klasie 505,00 potem to już ekologia, filtry cząstek stałych i sławetne krzywki PDeków...
                              Błagam nie pisz bzdur że ASZ to nie PD ...Jak nie masz bladego pojęcia to po prostu nie odpisuj, bo siebie ośmieszasz. Potem ktoś to przeczyta i będzie gadał bzdury.Po drugie nie szukam dziury tylko oleju który zabezpieczy mi silnik i turbo w aucie które stoi 8-12 h na mrozie po czym robi 10 km i znowu stoi 8-12 na mrozie.
                              Fabia 190/405 ...

                              Komentarz

                              • edzio
                                Classic
                                • 2011
                                • 11

                                Polecam do pompowtrysków olej VW 505 01 firmy Neste jest to syntetyk 5W40 o nazwie City Standard. Od ponad 5lat na nim moje auta latają-Fabia 1,9TDI ATD 101KM ,Seat Arosa 1,4TDI AMF 75KM, Polo 1,4TDI AMF 75KM. Jest całkiem nie drogi i uczciwy gdyż olej ten nie jest rozlewany w Polsce.W takich pojemnikach w jakich występuje w takich jest importowany z Finlandii.Można go zakupić u człowieka u którego i ja od ponad 10 lat kupuje różne oleje i do motocykli- www.olejeklimowicz.pl Polecam
                                EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

                                Komentarz

                                • Seed
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez edzio
                                  Polecam do pompowtrysków olej VW 505 01 firmy Neste jest to syntetyk 5W40 o nazwie City Standard. Od ponad 5lat na nim moje auta latają-Fabia 1,9TDI ATD 101KM ,Seat Arosa 1,4TDI AMF 75KM, Polo 1,4TDI AMF 75KM. Jest całkiem nie drogi i uczciwy gdyż olej ten nie jest rozlewany w Polsce.W takich pojemnikach w jakich występuje w takich jest importowany z Finlandii.Można go zakupić u człowieka u którego i ja od ponad 10 lat kupuje różne oleje i do motocykli- www.olejeklimowicz.pl Polecam
                                  śmiechowe butle mają 8)
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez Seed
                                    śmiechowe butle mają
                                    Prawie jak dzban miodu pitnego ...

                                    A co do picia oleju silnikowego .....taka anegdotka na weekend :shock: :shock: :shock:



                                    Fajna ma koszulkę , ale ja nie bedę próbował hehehe :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • Orbit
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 486

                                      szykuje sie następna zmiana oleju ... ostatnie dwie to Był LM -4600 , nie moge narzekac silnik pracuje ładnie itd. itd ... a-h i O-Hhh . jedyne co mnie troche martwiło to to ze w korkach silnik szybko osiągał wysoka temperaturę ...
                                      mam pytanie ... chciałbym zalać Amsoil AFL 5W-40 C3 , no i właśnie dla Opli producent przewidział norme DEXOS-2 , Amsoil oczywiscie nie posiada tej normy ... ale ...posaida MOTUL 8100 X-clean 5W-40

                                      moje pytanie czy mogę zalać Amsoil ???
                                      --------------------------------------------------------------
                                      Specyfikacja: LM-4600

                                      5w-30
                                      ACEA C3-08 ; API SM/CF ; BMW Longlife-04 ;
                                      Ford WSS-M2C 917-A ;
                                      Opel Dexos 2 ;
                                      MB-Freigabe 229.51 ;
                                      VW 505.01 / 505 00 / 502 00
                                      ACEA A3-04/B4-04 ; Opel GM-LL-A025/B025

                                      Gęstość 15°C 0.855 g/cm³
                                      Lepkość kinematyczna 40°C 64 mm²/s
                                      Lepkość kinematyczna 100°C 11.6 mm²/s
                                      Wskaźnik lepkości 178
                                      Temperatura płynięcia -36°C
                                      Temperatura zapłonu 232°C



                                      --------------------------------------------------
                                      MOTUL 8100 X-clean 5W-40

                                      Klasa jakości: ACEA A3/B4/C3 - API SM/CF
                                      Specyfikacje: Ford WSS M2C 917A; BMW LL-04; Porsche A40; VW 502 00 - 505 00 505 01; Renault RN0700, RN0710; MB 229.31, MB 229.51
                                      Właściwości:
                                      Klasa lepkosci: 5W-40
                                      Gestosc w temp. 15 stopni C: 0.850
                                      Lepkosc w temp. 100 stopni C: 13,9 mm^2/s
                                      Lepkosc w temp. 40 stopni C: 445 83,4 mm^2/s
                                      Wskaznik lepkosci: 171
                                      Punkt płyniecia: -39 stopni C
                                      Temperatura zapłonu: 230 stopni C



                                      ---------------------------------------------------------------------------------

                                      AMSOIL


                                      API SM/CF
                                      ACEA C3
                                      ACEA A3/B3
                                      ACEA A3/B4
                                      BMW LL-04
                                      Mercedes Benz 229.31, 229.51
                                      Porsche
                                      Saab
                                      Volvo
                                      Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
                                      DaimlerChrysler MS-10725

                                      Właściwości fizyczne
                                      Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445) 13.7
                                      Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445) 79.7
                                      Indeks lepkości (ASTM D2270) 177
                                      Lepkość zimnego rozruchu CCS w -35°C, cP (ASTM D5293) 5129
                                      Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D97) -42
                                      Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92) 230
                                      Temperatura palenia °C (°F) (ASTM D92) 246
                                      Wynik testu czterokulowego “Four-Ball Wear Test” (ASTM D4172: 40kgf, 150°C, 1800 obr/min, 1 godz.) 0.44
                                      Odparowalność oleju – test “Noack Volatility” (ASTM D5800) 250°C 1 godz., % utraty masy 8.7
                                      HTHS - High Temperature/High Shear Viscosity cP, X°C, X s-1 (ASTM D4683) 3.7
                                      Liczba zasadowa (TBN) 8.0




                                      Zgóry dziekuje za porade
                                      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Zamieszczone przez Orbit
                                        jedyne co mnie troche martwiło to to ze w korkach silnik szybko osiągał wysoka temperaturę ...
                                        A ile to bylo ??
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          jedyne co mnie troche martwiło to to ze w korkach silnik szybko osiągał wysoka temperaturę ...
                                          TT 4600 ma obnizoną lepkość kinematyczną...jaka była ta "podwyższona" temeratura?

                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          chciałbym zalać Amsoil AFL 5W-40 C3 , no i właśnie dla Opli producent przewidział norme DEXOS-2 , Amsoil oczywiscie nie posiada tej normy
                                          ale ma C3 więc olewając brak normy możesz go zalać jeśli chcesz. Filtr cząstek stałych będzie chroniony. :P

                                          Orbit...sprawdź jeszcze raz parametry TT4600 i Amsoila...zastanów się co jest lepsze na zimę... :wink:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Seed
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 875
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            ja brałbym X-clean 5W-40 - nawet nie zastanawiałbym sie przez moment :P
                                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                            Komentarz

                                            • Vojtek1,9tdi
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 264

                                              Ja polecam TITAN GT1 PRO FLEX 5-30 narazie zrobilem 15 000 km i zalewam znow to samo silnik ASV z filtrem cząstek stałych przebieg 192 000 km polecam ten olej.
                                              Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                                              Komentarz

                                              • soszek81
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1245

                                                Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                                                silnik ASV z filtrem cząstek stałych
                                                Klęknąłem za spadającą szczęką

                                                Jednak
                                                Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                                                Ja polecam TITAN GT1 PRO FLEX 5-30 narazie zrobilem 15 000 km
                                                Ja zalany mam TITAN GT1 5w40 - też na plus, może minimalnie głośniejszy niż na Motul 8100 Xcess, jednak jeszcze nie domaga się dolewki, co przy motulu po 5k było już widoczne.

                                                Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                                                przebieg 192 000 km polecam ten olej.
                                                Przebieg 227k i też polecam :diabelski_usmiech
                                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                Komentarz

                                                • Orbit
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 486

                                                  Na LM 4600 , temperatura dochodziła do 98C i włączał sie wiatrak na chłodnicy , ale to nie chodzi do jakiej temperatury dochodził tylko jak szybko ,i właśnie stosunkowo szybko ...
                                                  Na trasie nawet przy 160-170 km/h w lato nie było żadnych problemów temp 91-93 C, oczywiście temp. płynu chłodzącego ,

                                                  czy na zimę Amsoil będzie lepszy niż L.Moly ... to pytanie do Ciebie Paolo
                                                  tak mam DPF .

                                                  [ Dodano: Pią 21 Paź, 11 17:31 ]
                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  ja brałbym X-clean 5W-40 - nawet nie zastanawiałbym sie przez moment :P
                                                  ja tez jeździłem na Motulu, silnik trochę klepał dlatego odstawiłem ten olej, jeśli chodzi o kulturę pracy to moim zdaniem LM -4600 przynajmniej w moim przypadku , sprawdza sie lepiej , w tym aucie miałem .
                                                  Castrol , Moltul , GM-dexos2 ( kupa jakich mało ) i 2 X LM- 4600 , olej zmieniam miedzy 7000 a 10.000 km w przypadku GM-dexos2 było to 5000
                                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                  Komentarz

                                                  • Vojtek1,9tdi
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 264

                                                    Zamieszczone przez soszek81
                                                    Vojtek1,9tdi napisał/a:
                                                    silnik ASV z filtrem cząstek stałych


                                                    Klęknąłem za spadającą szczęką
                                                    Dlaczego??? :?:
                                                    Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...