Ale za to wiele olejów 504.00 i 507.00 które zastepuja oleje do PD i są zalecane w miejsce 505.01
Panowie...ale przecież poczatek tej rozmowy dotyczył olejów z normą 505.01 o których wiemy że 99% to mieszanki HC+PAO lub innych podonych mikstur i moze tak faktycznie 1% to prawdziwy syntetyk. Co do 504.00/ 507.00 to zarówno full syntetyki ( Millersa) czy też syntetyki/ HC+PAO/syntetyczna technologia spełniają swoje zadanie - tu sprawa jest jasna, że full syntetyczny olej lepiej da sobie radę w pełnym zakresie pracy i powinien być bardziej odporny na obciążenia. I nie ma co się dziwić że Millers ceni sobie za 5L 5W/30 full syntetyka +- 270 zł .
Jak to się ma naprawdę to jedynie badanie laboratoryjne przepracowanego oleju robione 2-3 razy z rzedy ( w porównywalnych warunkach jazdy na tym samym silniku) da na to odpowiedż.
Inna sprawa, że tak jak pidziek pisał - jeśli użytkownik jest odpowiedzialny i wie jak jeździć dieslem to zrobi na nim bez problemu 300 tys a inny zarżnie silnik już przy 100 tys nawet jeśli będzie lał full syntetyka.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ten 0w40 chyba nie ma 505.01 to PD , a po drugie potrzebuje oleju o niskiej lepkości dynamicznej w - 30 oC DIN 51398.
Marka oleju nie gra roli,i tak go po zimie wymienię bez względu na przebieg.
Obydwa nie mają normy pod PD. Ale jak mnie pamięć nie myli ASZ to nie PD więc nie bardzo wiem o co Ci chodzi???
Nie szukaj dziury w całym myśląc, że im wyższa norma tym lepsza oliwa. Moim zdaniem najlepsze oleje są w klasie 505,00 potem to już ekologia, filtry cząstek stałych i sławetne krzywki PDeków...
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
PD to naprawdę ciekawa konstrukcja. Nie chcę jej krytykować i jestem daleki od tego. Pod względem osiągów i tuningu moim zdaniem niedościgniona. W silniku tym drzemie potencjał, który można wykręcić dzięki wysokiemu ciśnieniu wtryskiwanego paliwa. Common raily pod tym względem śpi w nogach. Ale koszty produkcji, ekologia skazują go na niebyt, a szkoda.
Problemy PD z głowicami dotyczą przeważnie rozwiązań konstrukcyjnych a nie smarowania. Występowały one w pierwszych latach produkcji tej jednostki napędowej. Później o problemach z głowicą raczej nie słyszałem, ale smród po tym został do dnia dzisiejszego i ciąży na nich jak klątwa. Może te normy olei do PD to swoiste dmuchanie na zimne...???
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
ASZ to motor 130 KM NA POMPKACH więc norma 505.01 jest jak najbardziej pożądana
no jasne ....jak by co na 46 stronie tego wątku jest tabelka z doborem olejów do poszczególnych typów silników diesla w O1 i O2 ...poprawka do O2 dodam jak najszybciej ops:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ASZ to motor 130 KM NA POMPKACH więc norma 505.01 jest jak najbardziej pożądana
no jasne ....jak by co na 46 stronie tego wątku jest tabelka z doborem olejów do poszczególnych typów silników diesla w O1 i O2.
Mimo że śledzę ten wątek od początku, w czasie emitowania tej str. (46) były przedstawione tylko oleje do O1 i zapowiedź tabelki do O2. Niestety już później jej nie znalazłem. Czyżbym coś przeoczył?
Ten 0w40 chyba nie ma 505.01 to PD , a po drugie potrzebuje oleju o niskiej lepkości dynamicznej w - 30 oC DIN 51398.
Marka oleju nie gra roli,i tak go po zimie wymienię bez względu na przebieg.
Obydwa nie mają normy pod PD. Ale jak mnie pamięć nie myli ASZ to nie PD więc nie bardzo wiem o co Ci chodzi???
Nie szukaj dziury w całym myśląc, że im wyższa norma tym lepsza oliwa. Moim zdaniem najlepsze oleje są w klasie 505,00 potem to już ekologia, filtry cząstek stałych i sławetne krzywki PDeków...
Błagam nie pisz bzdur że ASZ to nie PD ...Jak nie masz bladego pojęcia to po prostu nie odpisuj, bo siebie ośmieszasz. Potem ktoś to przeczyta i będzie gadał bzdury.Po drugie nie szukam dziury tylko oleju który zabezpieczy mi silnik i turbo w aucie które stoi 8-12 h na mrozie po czym robi 10 km i znowu stoi 8-12 na mrozie.
Polecam do pompowtrysków olej VW 505 01 firmy Neste jest to syntetyk 5W40 o nazwie City Standard. Od ponad 5lat na nim moje auta latają-Fabia 1,9TDI ATD 101KM ,Seat Arosa 1,4TDI AMF 75KM, Polo 1,4TDI AMF 75KM. Jest całkiem nie drogi i uczciwy gdyż olej ten nie jest rozlewany w Polsce.W takich pojemnikach w jakich występuje w takich jest importowany z Finlandii.Można go zakupić u człowieka u którego i ja od ponad 10 lat kupuje różne oleje i do motocykli- www.olejeklimowicz.pl Polecam
EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737
Polecam do pompowtrysków olej VW 505 01 firmy Neste jest to syntetyk 5W40 o nazwie City Standard. Od ponad 5lat na nim moje auta latają-Fabia 1,9TDI ATD 101KM ,Seat Arosa 1,4TDI AMF 75KM, Polo 1,4TDI AMF 75KM. Jest całkiem nie drogi i uczciwy gdyż olej ten nie jest rozlewany w Polsce.W takich pojemnikach w jakich występuje w takich jest importowany z Finlandii.Można go zakupić u człowieka u którego i ja od ponad 10 lat kupuje różne oleje i do motocykli- www.olejeklimowicz.pl Polecam
szykuje sie następna zmiana oleju ... ostatnie dwie to Był LM -4600 , nie moge narzekac silnik pracuje ładnie itd. itd ... a-h i O-Hhh . jedyne co mnie troche martwiło to to ze w korkach silnik szybko osiągał wysoka temperaturę ...
mam pytanie ... chciałbym zalać Amsoil AFL 5W-40 C3 , no i właśnie dla Opli producent przewidział norme DEXOS-2 , Amsoil oczywiscie nie posiada tej normy ... ale ...posaida MOTUL 8100 X-clean 5W-40
moje pytanie czy mogę zalać Amsoil ???
--------------------------------------------------------------
Specyfikacja: LM-4600
5w-30
ACEA C3-08 ; API SM/CF ; BMW Longlife-04 ;
Ford WSS-M2C 917-A ;
Opel Dexos 2 ;
MB-Freigabe 229.51 ;
VW 505.01 / 505 00 / 502 00
ACEA A3-04/B4-04 ; Opel GM-LL-A025/B025
Gęstość 15°C 0.855 g/cm³
Lepkość kinematyczna 40°C 64 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C 11.6 mm²/s
Wskaźnik lepkości 178
Temperatura płynięcia -36°C
Temperatura zapłonu 232°C
API SM/CF
ACEA C3
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
BMW LL-04
Mercedes Benz 229.31, 229.51
Porsche
Saab
Volvo
Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
DaimlerChrysler MS-10725
Właściwości fizyczne
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445) 13.7
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445) 79.7
Indeks lepkości (ASTM D2270) 177
Lepkość zimnego rozruchu CCS w -35°C, cP (ASTM D5293) 5129
Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D97) -42
Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92) 230
Temperatura palenia °C (°F) (ASTM D92) 246
Wynik testu czterokulowego “Four-Ball Wear Test” (ASTM D4172: 40kgf, 150°C, 1800 obr/min, 1 godz.) 0.44
Odparowalność oleju – test “Noack Volatility” (ASTM D5800) 250°C 1 godz., % utraty masy 8.7
HTHS - High Temperature/High Shear Viscosity cP, X°C, X s-1 (ASTM D4683) 3.7
Liczba zasadowa (TBN) 8.0
Ja polecam TITAN GT1 PRO FLEX 5-30 narazie zrobilem 15 000 km i zalewam znow to samo silnik ASV z filtrem cząstek stałych przebieg 192 000 km polecam ten olej.
Ja polecam TITAN GT1 PRO FLEX 5-30 narazie zrobilem 15 000 km
Ja zalany mam TITAN GT1 5w40 - też na plus, może minimalnie głośniejszy niż na Motul 8100 Xcess, jednak jeszcze nie domaga się dolewki, co przy motulu po 5k było już widoczne.
Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
przebieg 192 000 km polecam ten olej.
Przebieg 227k i też polecam :diabelski_usmiech
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Na LM 4600 , temperatura dochodziła do 98C i włączał sie wiatrak na chłodnicy , ale to nie chodzi do jakiej temperatury dochodził tylko jak szybko ,i właśnie stosunkowo szybko ...
Na trasie nawet przy 160-170 km/h w lato nie było żadnych problemów temp 91-93 C, oczywiście temp. płynu chłodzącego ,
czy na zimę Amsoil będzie lepszy niż L.Moly ... to pytanie do Ciebie Paolo
tak mam DPF .
[ Dodano: Pią 21 Paź, 11 17:31 ]
Zamieszczone przez Seed
ja brałbym X-clean 5W-40 - nawet nie zastanawiałbym sie przez moment :P
ja tez jeździłem na Motulu, silnik trochę klepał dlatego odstawiłem ten olej, jeśli chodzi o kulturę pracy to moim zdaniem LM -4600 przynajmniej w moim przypadku , sprawdza sie lepiej , w tym aucie miałem .
Castrol , Moltul , GM-dexos2 ( kupa jakich mało ) i 2 X LM- 4600 , olej zmieniam miedzy 7000 a 10.000 km w przypadku GM-dexos2 było to 5000
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz