Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Orbit
    tak mam DPF
    to to ja wiem... :lol:
    Dostaniesz PW.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      Zamieszczone przez soszek81
      Klęknąłem za spadającą szczęką
      A jak przyprowadził ASV-a od Helmuta który dołożył filtr to co ma chłopak zrobić? Prawdę pisze.

      Komentarz

      • Vojtek1,9tdi
        Rider
        • 2010
        • 264

        Zamieszczone przez Dzida
        Zamieszczone przez soszek81
        Klęknąłem za spadającą szczęką
        A jak przyprowadził ASV-a od Helmuta który dołożył filtr to co ma chłopak zrobić? Prawdę pisze.
        Mieszkam w niemczech mam norme 4 wjezdzam do kazdego miasta.
        Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
          Mieszkam w niemczech mam norme 4 wjezdzam do kazdego miasta.
          Dlatego teraz kolega soszek81, zastanowi się 2 razy zanim coś napisze na forum.

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Orbit
            Na LM 4600 , temperatura dochodziła do 98C ...nie chodzi do jakiej temperatury dochodził tylko jak szybko ----> i właśnie stosunkowo szybko ...
            Orbit i będziesz bardzo chciał w zimie by ten olej jak najszybciej nagrzał się w Twoim silniku - o to min. chodzi w olejach o obniżonej lepkości. Zaznaczam między innymi.

            Zamieszczone przez Orbit
            Na trasie nawet przy 160-170 km/h w lato nie było żadnych problemów temp 91-93 C, oczywiście temp. płynu chłodzącego ,
            ale jaka była temp oleju w takim przypadku?
            Olej przecież jest min. (prócz tego że smaruje) przekaźnikiem ciepła. Ważne by to ciepło/jego nadmiar odebrał kiedy to jest potrzebne i przekazał do chłodnicy oleju/miski olejowej gdzie szybko "ochłonie". To sa zalety dobrego oleju. Co innego jeśli olej osiaga zbyt wysoką temeraturę w silniku i traci swoje właściwości.

            Zarówno TT4600 jak i Amsoil spełnią w zimie napewno dobrze swoje zadanie ....bierzemu pod uwagę że ZIMA idzie :ble
            Orbit LM miałeś jak się zdecydujesz na AMSA to poprosimy o relację z eksploatacji
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Orbit
              Rider
              • 2010
              • 486

              Paolo .. jak była temperatura Oleju ... niestety nie wiem niema czujnika , mam tylko czujnik temperatury Płynu chłodzącego . jest bardzo dokładny ( elektroniczny wyświetlacz ) nie wskazówka. Jeśli zdecyduje się na Amsa , oczywiście dam znać diekuje raz jeszcze za PM.
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez Orbit
                Paolo .. jak była temperatura Oleju ... niestety nie wiem niema czujnika , mam tylko czujnik temperatury Płynu chłodzącego . jest bardzo dokładny ( elektroniczny wyświetlacz ) nie wskazówka. Jeśli zdecyduje się na Amsa , oczywiście dam znać diekuje raz jeszcze za PM.
                temp cieczy nie masz sie co kierować, ważne są temp oleju które znacznie mogą odbiegać od siebie na róznych olejach
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez piramida
                  ważne są temp oleju które znacznie mogą odbiegać od siebie na róznych olejach
                  otóż to a do tego kilka innych parametrów które przydadzą się w zbliżającej się zimie - kolega Orbit dostał PW na ten temat i podejmie zapewne rozsądny wybór.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez Orbit
                    [ Dodano: Pią 21 Paź, 11 17:31 ]
                    Zamieszczone przez Seed
                    ja brałbym X-clean 5W-40 - nawet nie zastanawiałbym sie przez moment :P
                    ja tez jeździłem na Motulu, silnik trochę klepał dlatego odstawiłem ten olej, jeśli chodzi o kulturę pracy to moim zdaniem LM -4600 przynajmniej w moim przypadku , sprawdza sie lepiej , w tym aucie miałem .
                    Castrol , Moltul , GM-dexos2 ( kupa jakich mało ) i 2 X LM- 4600 , olej zmieniam miedzy 7000 a 10.000 km w przypadku GM-dexos2 było to 5000
                    na LM 4600 musi cicho chodzić - to olej HC - czyli wygluszenie przede wszystkim
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Seed
                      to olej HC
                      a Motul? ... Ja bym rozróżnił jeszcze te oleje na te starego typu HC i na te najnowsze, wykonane w nowoczesnej technologi syntetycznej, które naprawdę mało co ustępują syntetykom.
                      Tak naprawdę olej, który ma w sobie choć trochę bazy innej niż syntetyczna (czy to wypełniacze czy inne dodatki, nośniki itp.) nie ma prawa być nazywany full syntetykiem.... a jak jest to przecież dobrze wiem :lol:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • RobertM
                        Drive
                        • 2011
                        • 74

                        Orbit ja do Twojej listy wyboru dorzuciłbym jeszcze Millersa XF C3. W mojej AH Z17DTL ta oliwa przeszła sporo. Lato, zima (parkowanie pod chmurką), śląskie korki, wypady po A4... Odcinki zarówno krótkie jak i długie. Nie zawiodła mnie. Moim zdaniem to dobra propozycja.
                        www.sklep-oleje.pl

                        Komentarz

                        • Orbit
                          Rider
                          • 2010
                          • 486

                          Zamieszczone przez RobertM
                          Orbit ja do Twojej listy wyboru dorzuciłbym jeszcze Millersa XF C3. W mojej AH Z17DTL ta oliwa przeszła sporo. Lato, zima (parkowanie pod chmurką), śląskie korki, wypady po A4... Odcinki zarówno krótkie jak i długie. Nie zawiodła mnie. Moim zdaniem to dobra propozycja.
                          na pewno Millers to dobry Olej jednak zbliża sie zima ... a jak zauważył Paolo LM TT 4600 ma niską Lepkość kinematyczną - 40°C 64 mm²/s a to podobo wazny czynnik wiec moze na zime zostane z LM TT 4600 .. no ale jeszcze nie przesadziłem .

                          a dzisiaj wpadłem na taki olej ...
                          jako ciekawostka ... ORLEN PLATINUM MaxExpert XD 5W30

                          bardzo niski popiół siarczany ... az tak niskiego to chyba nie widziałem jeszcze .... cos chyba naciągnięte te dane
                          TUTAJ LINK


                          NO TAK, NASTRONIE ORLENU , juz tak łądnie to nie wygląda ...
                          LINK DO STRONY ORLENU
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Orbit, Motul X-Clean+ też ma b. niski- 0.61% i TBN 6.
                            A najlepszy rodzynek Motul Eco-Clean+ 0.43%, TBN 4.8.
                            Z drugiej strony taki X-Lite 1.5%, TBN 11.2
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • Orbit
                              Rider
                              • 2010
                              • 486

                              Ktos sobie zadał troche pracy




                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Orbit
                                Ktos sobie zadał troche pracy
                                było na jednym z samochodowych for internetowych :wink:
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Orbit
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 486

                                  mam jeszcze jedno pytanie ,,,, jaki olej wlać do 2010 Toyota Yaris 1,3 ... oraz 2005 Honda Civic 140 KM. z góry dziekuje
                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez Orbit
                                    mam jeszcze jedno pytanie ,,,, jaki olej wlać do 2010 Toyota Yaris 1,3 ... oraz 2005 Honda Civic 140 KM. z góry dziekuje
                                    0W20 CFS Millers lub 5W30 Amsoil ASL reszta znajduje się daleko w tyle ...
                                    Cokolwiek zalejesz bedzie gorzej.

                                    To są najlepsze oleje jakie możesz zalac do tych jednostek potwierdzone przeze mnie i moich kleintów.

                                    Wczoraj wiesz co zalałem do 12 letnej yariski z silnikiem 1.0 1SZFE ?
                                    Nie będe Ci pisał jak silnik chodzi i jak fenomenalnie jest smarowany łancuch rozrządu od przekręcenia kluczyka :-)
                                    nie daj się nabrać w każdym razie na żadnego 5W40 czy 5W30 A3/B4 :-)

                                    podpowiem od 2 dni auto testuje z pełnym "butem" i nie zniknęło z bagnetu ani pół milimetra :-)
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Wczoraj wiesz co zalałem do 12 letnej yariski z silnikiem 1.0 1SZFE ?
                                      ---> 0W20 CFS Millers.

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      nie daj się nabrać w każdym razie na żadnego 5W40 czy 5W30 A3/B4
                                      przecież nikt koledze Orbit nie proponował do tych samochodów takich lepkości z tymi ACEA :roll:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        PAOLO ESCO, pytanko mam

                                        do 11 letniego vw transporter 2,5 TDI jaki dac olej
                                        od 3 lat jest lane Mobil Super 2000 X1 10W-40 połsyntetyk norma 505

                                        co nalac teraz ?? nadal lac polsyntetyk czy mozna syntetyk. i jakie konkretnie oleje

                                        pozdr

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          xtremesystems - nie wiem ile najechane ma ten Transporter i w jakim stanie jest silnik ale przyjmując, że wszystko jest wporządku to ze wzgledu na zbliżającą sie zimę (i nie tylko) zalał bym jednak olej o lepkości 5W/40. Co do marki to przy normie VW 505.00 jest tyle olejów, że aż głowa boli :spin: - tańsze, droższe... Poczukaj czegoś z wysokim TBN i dobrymi parametrami takimi jak:
                                          - Wskaznik lepkości: xxx
                                          - Punkt płyniecia: - xxx stopni C
                                          - Temperatura zapłonu: xxx stopni C ) - im wyżej tym lepiej. Jak by co to ew na PW mogę coś podesłać ale dosłownie z kilka propozycji bo naprawdę jest tego strasznie dużo ...
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Orbit
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 486

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Zamieszczone przez Orbit
                                            mam jeszcze jedno pytanie ,,,, jaki olej wlać do 2010 Toyota Yaris 1,3 ... oraz 2005 Honda Civic 140 KM. z góry dziekuje
                                            0W20 CFS Millers lub 5W30 Amsoil ASL reszta znajduje się daleko w tyle ...
                                            Cokolwiek zalejesz bedzie gorzej.



                                            podpowiem od 2 dni auto testuje z pełnym "butem" i nie zniknęło z bagnetu ani pół milimetra :-)
                                            właśnie doczytałem w instrukcji Toyoty

                                            silnik o zapłonie iskrowym : zalecany olej
                                            5w-30 ,5w-20 lub 0w-20 , ACEA A1/B1 lub A1 bądź API ze specyfikacją SM lub SL lub certyfikatem ILSAC
                                            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez Orbit
                                              właśnie doczytałem w instrukcji Toyoty
                                              Na toyocie zjadłem zęby ...

                                              Tu masz wyciąg z serwisówki japońskiej .

                                              Vitz = yaris
                                              civic = 0W20/ 0W30 (nie A3/B4) / 5W30.

                                              Aha w yarisku skrzynia co 60 000km gl4/gl5 !

                                              Do transportera zalej olej z norma 228.3 Fuchs ma takie jeden z lepszych olejów UNIC PLUS 10W40.
                                              Spokojnie pociągniesz 20 000km a nawet 30 000km

                                              [ Dodano: Nie 23 Paź, 11 19:44 ]
                                              Kilka osób mnie prosiło o jakieś informacje na temat , jak wykonac płukankę i jak samemu wymienic olej.

                                              Na przykładzie 12 letniej toyoty zamieściłem małe info i napisałem swoim skromnym zdaniem jak to wykonac i jak wykonac płukanie silnika z obszerną dokumentacją fotograficzną.



                                              Notabene jeszcze w Polsce nikt nie wymieniał oleju w 12 letnim silniku na olej 0W20 , wrażenia po wymianie wprawiły mnie w osłupienie :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                panowie mam kilka pytan

                                                czy dobrze rozumuje
                                                jesli lepkosc kinematyczna jest wieksza ( przy 40 i przy 100 C) tzn ze olej jest lepszy jesli chodzi o smarowanie ?

                                                teraz drugie pytanie
                                                czy olej o wiekszej lepkosci bedzie dluzej sie nagrzewal?(w tych samych warunkach)


                                                3 pytanie
                                                od nowosci mialem olej (507,00 5w30) najprawdopodobniej (chyba castrol edge leje skoda w fabryca , aso)

                                                Viscosity at 40°C (104°F) 54.17 cst
                                                Viscosity at 100°C (212°F) 9.80 cst


                                                przy 15k zmienilem na (507,00 5w30) ale o takich parametrach (motul xclean +)

                                                Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 71.7 mm²/s
                                                Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.7 mm²/s


                                                zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
                                                temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
                                                po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
                                                boje sie o to co bedzie w zime


                                                na trasie oczywiscie ten nowy olej spisuje sie lepiej. ale ja jezdze glownie po mmiescie i roznica w tem przy takiej samej trasie jest 15-20 st. czy bezpieczne jest jezdzenie na tak niedogrzanym oleju?


                                                btw jaki olej (jakiej marki ,) leje skoda w fabryce?
                                                nie leja przypadkiem castrola?

                                                Komentarz

                                                • Orbit
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 486

                                                  A kuku to jeszcze raz ja
                                                  panowie , Mam jeszcze jedno pytanie ...Ponieważ w zimę w moim Aucie DPF wypala sie częściej niz w lato ( nie uwierzycie po mieście co 200 km na trasie co 400 , i to jest normalne w tym silniku niestety jest bardzo mały DPF w Fiatoskich silnikach jest dokładnie 2X rzadziej DPF jest 2X większy ) to czy nie lepiej jest zalać 5w-40 Amsoil . ponieważ gdyż , tam i tak się dostaje trochę paliwa do oleju które zostaje co by nie mówić ciut rozrzedzony.. chociaż akurat nie zauważyłem aby przybywało mi oleju ...

                                                  Pidziek robiliście z Piramida Badanie Oleju w USA ... jak to wygląda od strony technicznej, zastanawiam się czy by nie wysłać L.Moly po tej zmianie na mały przegląd u Ortopedy Olejowego
                                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                  Komentarz

                                                  • morling1254
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 21

                                                    DEX
                                                    Przeczytałem gdzieś że:

                                                    Napisano 09 październik 2010 - 01:10

                                                    Cytat
                                                    Oleje dla Opla produkuje http://www.rheinol.de

                                                    dokładnie ,to jest DEXOS2 w wersji oryginalnej



                                                    Według jeszcze innych źródeł:

                                                    Według info z netu (ale nie potwierdzone) olej GM dexos2 5W30 produkowany jest dla GM od maja 2010 przez niemiecką rafinerię SWD Rheinol

                                                    Według niepotwierdzonych danych ma bardzo dobre parametry:
                                                    Specifications/Performances:
                                                    GM dexos2
                                                    GM GM-LL-A-025, GM-LL-B-025
                                                    BMW Longlife-04
                                                    MB 229 -51
                                                    VW 502.00/505.00/505.01
                                                    ACEA A3/B3, A3/B4, C3
                                                    API SM/SL/CF
                                                    Characteristics:
                                                    Viscosity SAE 5W-30
                                                    Density at 15 C° 0.853 g/cm3
                                                    Kinematic viscosity at C° 69.0mm2/s (cSt)
                                                    Kinematic viscosity at C° 12.00mm2/s (cSt)
                                                    Viscosity index 171
                                                    Pour point -36 C°
                                                    Flash point 225 C°
                                                    T.B.N 7.0 mg KOH/g
                                                    Norma MB 229-51 daje mu bardzo dobre właściwości ochronne dla silnika, brak mu tylko wyjątkowo niskich oporów i extra oszczędności paliwa B5-2008. Po prostu jest B3/B4 żeby spełniał wymogi GM, BMW, VW.

                                                    Ale tak gdzieś kiedyś przeczytałem i w cale nie jestem pewien że tak jest ale byłby temat do sprawdzenia dla kogoś kto ma być może takie możliwości. 8)
                                                    MORLING

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...