Na LM 4600 , temperatura dochodziła do 98C ...nie chodzi do jakiej temperatury dochodził tylko jak szybko ----> i właśnie stosunkowo szybko ...
Orbit i będziesz bardzo chciał w zimie by ten olej jak najszybciej nagrzał się w Twoim silniku - o to min. chodzi w olejach o obniżonej lepkości. Zaznaczam między innymi.
Zamieszczone przez Orbit
Na trasie nawet przy 160-170 km/h w lato nie było żadnych problemów temp 91-93 C, oczywiście temp. płynu chłodzącego ,
ale jaka była temp oleju w takim przypadku?
Olej przecież jest min. (prócz tego że smaruje) przekaźnikiem ciepła. Ważne by to ciepło/jego nadmiar odebrał kiedy to jest potrzebne i przekazał do chłodnicy oleju/miski olejowej gdzie szybko "ochłonie". To sa zalety dobrego oleju. Co innego jeśli olej osiaga zbyt wysoką temeraturę w silniku i traci swoje właściwości.
Zarówno TT4600 jak i Amsoil spełnią w zimie napewno dobrze swoje zadanie ....bierzemu pod uwagę że ZIMA idzie :ble
Orbit LM miałeś jak się zdecydujesz na AMSA to poprosimy o relację z eksploatacji
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Paolo .. jak była temperatura Oleju ... niestety nie wiem niema czujnika , mam tylko czujnik temperatury Płynu chłodzącego . jest bardzo dokładny ( elektroniczny wyświetlacz ) nie wskazówka. Jeśli zdecyduje się na Amsa , oczywiście dam znać diekuje raz jeszcze za PM.
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Paolo .. jak była temperatura Oleju ... niestety nie wiem niema czujnika , mam tylko czujnik temperatury Płynu chłodzącego . jest bardzo dokładny ( elektroniczny wyświetlacz ) nie wskazówka. Jeśli zdecyduje się na Amsa , oczywiście dam znać diekuje raz jeszcze za PM.
temp cieczy nie masz sie co kierować, ważne są temp oleju które znacznie mogą odbiegać od siebie na róznych olejach
ważne są temp oleju które znacznie mogą odbiegać od siebie na róznych olejach
otóż to a do tego kilka innych parametrów które przydadzą się w zbliżającej się zimie - kolega Orbit dostał PW na ten temat i podejmie zapewne rozsądny wybór.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ja brałbym X-clean 5W-40 - nawet nie zastanawiałbym sie przez moment :P
ja tez jeździłem na Motulu, silnik trochę klepał dlatego odstawiłem ten olej, jeśli chodzi o kulturę pracy to moim zdaniem LM -4600 przynajmniej w moim przypadku , sprawdza sie lepiej , w tym aucie miałem .
Castrol , Moltul , GM-dexos2 ( kupa jakich mało ) i 2 X LM- 4600 , olej zmieniam miedzy 7000 a 10.000 km w przypadku GM-dexos2 było to 5000
na LM 4600 musi cicho chodzić - to olej HC - czyli wygluszenie przede wszystkim
a Motul? ... Ja bym rozróżnił jeszcze te oleje na te starego typu HC i na te najnowsze, wykonane w nowoczesnej technologi syntetycznej, które naprawdę mało co ustępują syntetykom.
Tak naprawdę olej, który ma w sobie choć trochę bazy innej niż syntetyczna (czy to wypełniacze czy inne dodatki, nośniki itp.) nie ma prawa być nazywany full syntetykiem.... a jak jest to przecież dobrze wiem :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Orbit ja do Twojej listy wyboru dorzuciłbym jeszcze Millersa XF C3. W mojej AH Z17DTL ta oliwa przeszła sporo. Lato, zima (parkowanie pod chmurką), śląskie korki, wypady po A4... Odcinki zarówno krótkie jak i długie. Nie zawiodła mnie. Moim zdaniem to dobra propozycja.
Orbit ja do Twojej listy wyboru dorzuciłbym jeszcze Millersa XF C3. W mojej AH Z17DTL ta oliwa przeszła sporo. Lato, zima (parkowanie pod chmurką), śląskie korki, wypady po A4... Odcinki zarówno krótkie jak i długie. Nie zawiodła mnie. Moim zdaniem to dobra propozycja.
na pewno Millers to dobry Olej jednak zbliża sie zima ... a jak zauważył Paolo LM TT 4600 ma niską Lepkość kinematyczną - 40°C 64 mm²/s a to podobo wazny czynnik wiec moze na zime zostane z LM TT 4600 .. no ale jeszcze nie przesadziłem .
a dzisiaj wpadłem na taki olej ...
jako ciekawostka ... ORLEN PLATINUM MaxExpert XD 5W30
bardzo niski popiół siarczany ... az tak niskiego to chyba nie widziałem jeszcze .... cos chyba naciągnięte te dane TUTAJ LINK
Orbit, Motul X-Clean+ też ma b. niski- 0.61% i TBN 6.
A najlepszy rodzynek Motul Eco-Clean+ 0.43%, TBN 4.8.
Z drugiej strony taki X-Lite 1.5%, TBN 11.2
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
mam jeszcze jedno pytanie ,,,, jaki olej wlać do 2010 Toyota Yaris 1,3 ... oraz 2005 Honda Civic 140 KM. z góry dziekuje
0W20 CFS Millers lub 5W30 Amsoil ASL reszta znajduje się daleko w tyle ...
Cokolwiek zalejesz bedzie gorzej.
To są najlepsze oleje jakie możesz zalac do tych jednostek potwierdzone przeze mnie i moich kleintów.
Wczoraj wiesz co zalałem do 12 letnej yariski z silnikiem 1.0 1SZFE ?
Nie będe Ci pisał jak silnik chodzi i jak fenomenalnie jest smarowany łancuch rozrządu od przekręcenia kluczyka :-)
nie daj się nabrać w każdym razie na żadnego 5W40 czy 5W30 A3/B4 :-)
podpowiem od 2 dni auto testuje z pełnym "butem" i nie zniknęło z bagnetu ani pół milimetra :-)
xtremesystems - nie wiem ile najechane ma ten Transporter i w jakim stanie jest silnik ale przyjmując, że wszystko jest wporządku to ze wzgledu na zbliżającą sie zimę (i nie tylko) zalał bym jednak olej o lepkości 5W/40. Co do marki to przy normie VW 505.00 jest tyle olejów, że aż głowa boli :spin: - tańsze, droższe... Poczukaj czegoś z wysokim TBN i dobrymi parametrami takimi jak:
- Wskaznik lepkości: xxx
- Punkt płyniecia: - xxx stopni C
- Temperatura zapłonu: xxx stopni C ) - im wyżej tym lepiej. Jak by co to ew na PW mogę coś podesłać ale dosłownie z kilka propozycji bo naprawdę jest tego strasznie dużo ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Do transportera zalej olej z norma 228.3 Fuchs ma takie jeden z lepszych olejów UNIC PLUS 10W40.
Spokojnie pociągniesz 20 000km a nawet 30 000km
[ Dodano: Nie 23 Paź, 11 19:44 ]
Kilka osób mnie prosiło o jakieś informacje na temat , jak wykonac płukankę i jak samemu wymienic olej.
Na przykładzie 12 letniej toyoty zamieściłem małe info i napisałem swoim skromnym zdaniem jak to wykonac i jak wykonac płukanie silnika z obszerną dokumentacją fotograficzną.
czy dobrze rozumuje
jesli lepkosc kinematyczna jest wieksza ( przy 40 i przy 100 C) tzn ze olej jest lepszy jesli chodzi o smarowanie ?
teraz drugie pytanie
czy olej o wiekszej lepkosci bedzie dluzej sie nagrzewal?(w tych samych warunkach)
3 pytanie
od nowosci mialem olej (507,00 5w30) najprawdopodobniej (chyba castrol edge leje skoda w fabryca , aso)
Viscosity at 40°C (104°F) 54.17 cst
Viscosity at 100°C (212°F) 9.80 cst
przy 15k zmienilem na (507,00 5w30) ale o takich parametrach (motul xclean +)
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 71.7 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.7 mm²/s
zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
boje sie o to co bedzie w zime
na trasie oczywiscie ten nowy olej spisuje sie lepiej. ale ja jezdze glownie po mmiescie i roznica w tem przy takiej samej trasie jest 15-20 st. czy bezpieczne jest jezdzenie na tak niedogrzanym oleju?
btw jaki olej (jakiej marki ,) leje skoda w fabryce?
nie leja przypadkiem castrola?
A kuku to jeszcze raz ja
panowie , Mam jeszcze jedno pytanie ...Ponieważ w zimę w moim Aucie DPF wypala sie częściej niz w lato ( nie uwierzycie po mieście co 200 km na trasie co 400 , i to jest normalne w tym silniku niestety jest bardzo mały DPF w Fiatoskich silnikach jest dokładnie 2X rzadziej DPF jest 2X większy ) to czy nie lepiej jest zalać 5w-40 Amsoil . ponieważ gdyż , tam i tak się dostaje trochę paliwa do oleju które zostaje co by nie mówić ciut rozrzedzony.. chociaż akurat nie zauważyłem aby przybywało mi oleju ...
Pidziek robiliście z Piramida Badanie Oleju w USA ... jak to wygląda od strony technicznej, zastanawiam się czy by nie wysłać L.Moly po tej zmianie na mały przegląd u Ortopedy Olejowego
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Według info z netu (ale nie potwierdzone) olej GM dexos2 5W30 produkowany jest dla GM od maja 2010 przez niemiecką rafinerię SWD Rheinol
Według niepotwierdzonych danych ma bardzo dobre parametry:
Specifications/Performances:
GM dexos2
GM GM-LL-A-025, GM-LL-B-025
BMW Longlife-04
MB 229 -51
VW 502.00/505.00/505.01
ACEA A3/B3, A3/B4, C3
API SM/SL/CF
Characteristics:
Viscosity SAE 5W-30
Density at 15 C° 0.853 g/cm3
Kinematic viscosity at C° 69.0mm2/s (cSt)
Kinematic viscosity at C° 12.00mm2/s (cSt)
Viscosity index 171
Pour point -36 C°
Flash point 225 C°
T.B.N 7.0 mg KOH/g
Norma MB 229-51 daje mu bardzo dobre właściwości ochronne dla silnika, brak mu tylko wyjątkowo niskich oporów i extra oszczędności paliwa B5-2008. Po prostu jest B3/B4 żeby spełniał wymogi GM, BMW, VW.
Ale tak gdzieś kiedyś przeczytałem i w cale nie jestem pewien że tak jest ale byłby temat do sprawdzenia dla kogoś kto ma być może takie możliwości. 8)
Komentarz