Niestety, jeżeli chodzi o wrażenia to nie mam tak wysublimowanych zmysłów jak niektórzy tutejsi forumowicze ,aby móc coś konkretnego na temat tego oleju powiedzieć.Powodem dla którego chciałbym zmienić jest właśnie okres zimowy, a chciałbym chociaż trochę silnikowi ułatwić pracę, zwłaszcza, że jeżdżę praktycznie po mieście i ten silnik często jest (będzie) niedogrzewany na tych krótkich odcinach, które codziennie pokonuję.
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez deratusCzy zmieniać olej przed zimą na inny? Aktualnie zalany Liqui Moly Top Tec 4100 , silnik 1.9 TDI,AVB (PD), przebieg 240 tys
Poczytaj o parametrach:
DANE X-clean 5W-40
PARAMETRY X-clean 5W-40
Komentarz
-
-
Problem z P. Piźdzkiem jest taki, że tarez zaczal handlowac Millersem i tylko to bedzie przez niego lansowane - po trupach do celu - każdy chce leżeć na Wawelu.Zamieszczone przez Seedzmień na MOTUL X-clean 5W-40 - chroń silnik, a nie DPF, ktorego nie masz.
Poczytaj o parametrach:
DANE X-clean 5W-40
PARAMETRY X-clean 5W-40
jedni jada po castrolu ktory nie jest taki zly ( bo kolega AdamB sobie go chwali )
nie wiem jak xclean sprawdzi sie w 1,9 ale u mnie chodzi jak traktor
a z tegi ci wiem ( tesciu na 1.9) to ten silnik tez nie nalezy do mistrzow szybkiego nagrzewania. wiec moze byc tak jak u mnie . olej niedogrzany .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez deratusCzy zmieniać olej przed zimą na inny?
Spalanie oleju nie występuje nawet w minimalnym stopniu.
Kiedyś kolega Orbit wstawiał fotki oleju jak po przejechaniu iluś set km (nie pamiętam ile dokładnie) olej zostawał klarowny-nie czarny, z tym że on stosował jakieś płukanki. Ja nie stosowałem żadnych płukanek i olej u mnie zostawał klarowny przez ok 1000 km. A jak wiemy przy dieslu nowy staje się czarny przy pierwszym odpaleniu.
Osobiście bardzo polecam ten olej, choć następny zaleje Fuchs TITAN GT1 5W-40.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barteqGeneralnie pracuje silnik na nim ładnie-miękkoZamieszczone przez xtremesystemsnie wiem jak xclean sprawdzi sie w 1,9 ale u mnie chodzi jak traktor
xtremesystems - u mnie we wszystkich autach (dieslach) Motul jest czarny po ok 1000 km wlasnie - swiadczy to tylko o tym, ze dobrze wylapuje sadze olej - to jedno z jego zadan.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsProblem z P. Piźdzkiem jest taki, że tarez zaczal handlowac Millersem i tylko to bedzie przez niego lansowane - po trupach do celu - każdy chce leżeć na Wawelu.Zamieszczone przez Seedzmień na MOTUL X-clean 5W-40 - chroń silnik, a nie DPF, ktorego nie masz.
Poczytaj o parametrach:
DANE X-clean 5W-40
PARAMETRY X-clean 5W-40
jedni jada po castrolu ktory nie jest taki zly ( bo kolega AdamB sobie go chwali )
nie wiem jak xclean sprawdzi sie w 1,9 ale u mnie chodzi jak traktor
a z tegi ci wiem ( tesciu na 1.9) to ten silnik tez nie nalezy do mistrzow szybkiego nagrzewania. wiec moze byc tak jak u mnie . olej niedogrzany .
Wybacz, że się wtrącę.
Ale odnoszę wrażenie, że problem nie leży w oleju, tylko w silniku, ewentualnie w głowie, która bodźcowana jest wskażnikiem temperatury oleju.
Jeżeli się myle to mnie wyprostuj!
Proszę napisz mi, gdzie można uzyskać informacje co do właściwej temperatury oleju (temperatury roboczej)???
Takiego parametru nie ma!
Jest albo skrajnie niska mająca wpływ na pracę silnika przez kilka sekund, może minut w zależności od oleju i wielkości ujemnej temp powietrza lub skrajnie za wysoka, przy upalaniu. Pozostałe wartości temperatur to NORMA! Olej działa właściwie już przy temperaturze pokojowej!
Silnik klekotać może tylko dlatego, że nie uzyskał swojej nominalnej temperatury pracy, czyli ok 90stC. Ale za to nie należy winić oleju, a szukać przyczyny powinieneś w układzie chłodzenia.
Swojego czasu miałem problem z termostatem i czujnikiem temperatury, którego obiawem było niedogrzanie silnika. Latem było OK. przy temp +8stC. silnik nagrzewał się dwa razy dłużej, a przy ujemnych temperaturach nie uzyskiwał normalnej temperatury roboczej niezależnie od przejechanego dystansu.
Mam silnik ASV, który notorycznie zimą nie uzyskuje właściwej temperatury bo nie występują w nim grzałki elektryczne (jak w innych ASV), a sam najczęściej poruszam się na krótkich odcinkach po mieście.
Jeździłem na Motulu 2 sezony i złego słowa o tym oleju powiedzieć nie mogę."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
haragon, dwaoka, wszystko sie zgadza.
tylko jedno przeoczyliscie
wszystkie objawy (tzn, glosniejsza praca, i nizsza temp - jeszcze wtedy bylo cieplo wiec roznice byly mniejsze) zaczely sie w dniu wymiany oleju.
olej pochodzi od kolegi z forum wiec jest pewny. przy wymianie stalem obok mechanika i sobie gadalismy o silniku , wiec nie zalal mi byle czym
Komentarz
-
-
bobwoj, Pisałem Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40
Zamieszczone przez Seedzmień na MOTUL X-clean 5W-40 - chroń silnik, a nie DPF, ktorego nie masz.
Także myśląc w ten sposób oba się nie nadają. To dobry olej, szczególnie na zimę, w lato jak auto jest po modyfikacjach i jest ciężka noga Motul sprawdzi się lepiej, jest stabilniejszy temp. Ale to ta sama półka jakościowa i te same normy, parametry niemal także.
xtremesystems, Niektórzy wolą polecać produkty dobre i sprawdzone. Można polecać także Lotosa, Quazar to świetna propozycja ale cena :roll:
Większość producentów bierze od nich bazy olejowe, Lotos ma jedną z najnowocześniejszych maszyn do procesu HC oleju.
Total, bazy od ELFa, silniki pracują głośno, zwiększony pobór oleju, Jeśli już to tylko SAE 30- jest szansa na PAO/Estry.
Shell typowy średniak, HC, przyzwoita kultura, wysoki TBN.
Orlen niby też nowoczesna linia, ostatnio szczególnie do wydłużonych przebiegów. Parametry wporządku. Elfa nie biorę pod uwagę bo blendują go pod Łomiankami. Sporo olejów od dystrybutorów także jest gorszej jakości- Polska to już rynek wschodni w porównaniu z produktami na zachód. Paolo kiedyś opisywał różnice na Castrolu z dwóch rynków. Mam nadzieje że poziom sie wyrównał. Tylko jak tak dalej pójdziemy to nie będzie sensu pisać bo wystarczy znaleźć normę w instrukcji i na oleju. Tu idziemy trochę dalej, ale fakt można czasem przesadzić.
Zamieszczone przez barteqnastępny zaleje Fuchs TITAN GT1 5W-40
LM, Fuchsa i Amsoila chwali się za kulturę pracy, defakto X-Cleana+ także chwalono ale jak jeden napisał że jednak nie to inni też dostrzegli gorszą kulturę ale jakby bardziej poukładaną :diabelski_usmiech - cokolwiek miałoby to znaczyć. Może to być wskazówka odnośnie bazy Estrowej, która ma świetną stabilność, zabrakło PAO na niskie temp. LM na odwrót- większy nacisk na niskie temp. Poza tym każdy musi zalać różne oleje i samemu ocenić, niektórzy lubią głośniejszą pracę czy trafniej inną.
Diesle mają wyższą sprawność więc siłą rzeczy będą się dłużej dogrzewały, czasem stosowane są grzałki płynu. Na LM zauważalnie szybciej łapie temp- potwierdziło to już kilka osób.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsharagon, dwaoka, wszystko sie zgadza.
tylko jedno przeoczyliscie
wszystkie objawy (tzn, glosniejsza praca, i nizsza temp - jeszcze wtedy bylo cieplo wiec roznice byly mniejsze) zaczely sie w dniu wymiany oleju.
olej pochodzi od kolegi z forum wiec jest pewny. przy wymianie stalem obok mechanika i sobie gadalismy o silniku , wiec nie zalal mi byle czym
Komentarz
-
-
haragon, MAsz sporo racji ale trzeba sprecyzować tą normę. Syntetyk zapewnia smarowanie już po 2-5 s. po odpaleniu nawet w srogą zimę. Tylko trzeba pamiętać że najlepszą ochronę daje w temp. min. 70-80 st. (kilka km po 90 czyli defacto 75 st. na blacie) i dopiero wtedy można korzystać z maks. osiągów. Wiadomo czym więcej km tym można się śmielej odpychać. Ułożyskowanie turbo szczególnie przy wysokich prędkościach potrzebuje dobrej wymiany ciepła i odporny film.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsharagon, dwaoka, wszystko sie zgadza.
tylko jedno przeoczyliscie
wszystkie objawy (tzn, glosniejsza praca, i nizsza temp - jeszcze wtedy bylo cieplo wiec roznice byly mniejsze) zaczely sie w dniu wymiany oleju.
olej pochodzi od kolegi z forum wiec jest pewny. przy wymianie stalem obok mechanika i sobie gadalismy o silniku , wiec nie zalal mi byle czym
Jak już pisałem wcześniej klekot może być spowodowany tym, że silnik nie uzyskał swojej temperatury roboczej (wskazówka cieczy chłodzącej na szafie musi być w pionie!!).
Jeżeli temperatura cieczy łapana jest prawidłowo to wszystko jest OK.
Jeżeli olej ma w tym czasie 30-60, czy 70 stopni to też jest wszystko OK!- Tak ma być i należy się z tego tylko cieszyć!!!
Jeżeli cię to drażni to zaklej wskazania temp. oleju plasterkiem i nie patrz na to!!!
Wskaźnik temperatury oleju jest przydatny latem tylko przy hardcorowej jeździe i sporcie, lub po znacznych modach!!!
Jak tak nie jeździsz to jest Ci on zupełnie nie potrzebny- a problem dotyczy tylko twojej głowy!!!
PS:
Zapewne nie jeden producent oleju pisze na swoich kartach, że ich produkt chroni silnik już od momentu rozruch!!! I tak rzeczywiście jest!!!
Im niższe temperatury oleju (pomijam tu wartości skrajnie ujemne) tym trwałość tego oleju jest dłuższa."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seedze nie zauwazyles zmian po wymianie bo to bylo w lecie - dopiero kiedy przyszla jesien -
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonLM, Fuchsa i Amsoila chwali się za kulturę pracy, defakto X-Cleana+ także chwalono ale jak jeden napisał że jednak nie to inni też dostrzegli gorszą kulturę ale jakby bardziej poukładaną :diabelski_usmiech - cokolwiek miałoby to znaczyć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonJeżeli temperatura cieczy łapana jest prawidłowo to wszystko jest OK
ogolnie sie tym wczesniej nie przejmowalem dopuki nie poczytalem tu na forum ze jazda na niedogrzanym oleju jest zabujcza dla silnika. co wiecej zebym nie patrzyl na strzalke temp cieczy, bo jest nic nie warta i zebym patrzyl tylko na temp oleju jak w obrazek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsmasz na mysli LM TT 4200??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez Seedze nie zauwazyles zmian po wymianie bo to bylo w lecie - dopiero kiedy przyszla jesien -
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedLM, Fuchsa i Amsoila chwali się za kulturę pracy, defakto X-Cleana+ także chwalono ale jak jeden napisał że jednak nie to inni też dostrzegli gorszą kulturę ale jakby bardziej poukładaną :diabelski_usmiech - cokolwiek miałoby to znaczyć.
jako ze wczesniej w ogole nie interesowalem sie olejem i dowiedzialem sie ze xclean+ jest super hiper to sila sugestii niedostrzegalem jego klekotania.
i przyznaje ze na dogrzanym silniku na motulu chodzi ciszej niz na fabrycznym. problem jest tylko wtedy jesli olej ma mniej niz 50-55 stopni
[ Dodano: Sro 26 Paź, 11 14:22 ]
Zamieszczone przez Seed
Jakie niedogrzanie? zauwazyles co haragon napisal? Jak masz wskazówkę od temp silnika na 90C - to masz silnik przygotowany do każdego rodzaju jazdy.
[ Dodano: Sro 26 Paź, 11 14:25 ]
Zamieszczone przez konkonZamieszczone przez xtremesystemsmasz na mysli LM TT 4200??
1)LM
2)fuchs
3)castrol
(w takiej kolejnosci???)
w lecie przy duzej temp jak jechalem przez 70km autostrady z v bliska vmax olej fabryczny trzymal temo 121stopni (wiec chyba norma?) czy powinienem oczekiwac czegos wiecej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez SeedLM, Fuchsa i Amsoila chwali się za kulturę pracy, defakto X-Cleana+ także chwalono ale jak jeden napisał że jednak nie to inni też dostrzegli gorszą kulturę ale jakby bardziej poukładaną :diabelski_usmiech - cokolwiek miałoby to znaczyć.
to zawsze wszyscy specjalisci stad klepali jak mantre ze wskazowke od silnika (cieczy) moge schowac sobie w buty bo jej wskazanie jest nic nie warte w porownaniu ze wskazaniem temp olejuOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez SeedLM, Fuchsa i Amsoila chwali się za kulturę pracy, defakto X-Cleana+ także chwalono ale jak jeden napisał że jednak nie to inni też dostrzegli gorszą kulturę ale jakby bardziej poukładaną :diabelski_usmiech - cokolwiek miałoby to znaczyć.
jako ze wczesniej w ogole nie interesowalem sie olejem i dowiedzialem sie ze xclean+ jest super hiper to sila sugestii niedostrzegalem jego klekotania.
i przyznaje ze na dogrzanym silniku na motulu chodzi ciszej niz na fabrycznym. problem jest tylko wtedy jesli olej ma mniej niz 50-55 stopniZamieszczone przez dwaokaWtrące tylko swoje 2 grosze, kiedyś kolega DGW pisał właśnie o klekotaniu tak: "odgłos "potrząsanego worka z orzechami laskowymi" na zimnym silniku TDI, przy przyspieszaniu nie jest spowodowany dupnym olejem tylko luźnym pasowaniem tego typu motorów".Zamieszczone przez xtremesystems[ Dodano: Sro 26 Paź, 11 14:22 ]
Zamieszczone przez Seed
Jakie niedogrzanie? zauwazyles co haragon napisal? Jak masz wskazówkę od temp silnika na 90C - to masz silnik przygotowany do każdego rodzaju jazdy.
Komentarz
-
Komentarz