Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • haragon
    Rider
    • 2008
    • 310

    Zamieszczone przez konkon
    haragon, MAsz sporo racji ale trzeba sprecyzować tą normę. Syntetyk zapewnia smarowanie już po 2-5 s. po odpaleniu nawet w srogą zimę. Tylko trzeba pamiętać że najlepszą ochronę daje w temp. min. 70-80 st. (kilka km po 90 czyli defacto 75 st. na blacie) i dopiero wtedy można korzystać z maks. osiągów. Wiadomo czym więcej km tym można się śmielej odpychać. Ułożyskowanie turbo szczególnie przy wysokich prędkościach potrzebuje dobrej wymiany ciepła i odporny film.
    konkon
    Sam zauważ, że parametry olejów między 40st, a 80st.w kartach znacząco się nie różnią!
    Olej ma chronić silnik w maksymalnym jego przedziale i będzie to robił dobrze tak przy 30st jak i przy 100.
    Problem z motorownią i turbo nie jest spowodowany winą oleju (jak się dobrze nie rozgrzeje to nie dodawaj gazu bo się coś wysra!!).
    Turbo i silnik jest chronione praktycznie tak samo przez olej od niemalże rozruchu aż do wyłączenia silnika po jeździe.
    Problemem tu jest tylko, powtarzam tylko rozgrzanie silnika.
    Do tego momentu wszystkie części metalowe się rozszerzają zgodnie z prawem fizyki (silnik stopniowo "puchnie", dopasowuje się, uszczelnia).
    Jeżeli będziesz garował na zimnym silniku zwiększysz w ten sposób jego zużycie bo luzy między powierzchniami styku (w turbo również) są większe i powierzchnie ocierają się o siebie pod innymi kątami "intensywniej się skrobią"

    Druga sprawa to taka, że ja nie wyobrażam sobie sytuacji w której silnik jest nagrzany do temperatury 90st. a olej ma temperaturę 60, czy 70.
    To jest nie możliwe!!!
    Temperatura na metalowych elementach rozchodzi się równomiernie. W powierzchniach gdzie dochodzi do tarcia (a w tych właśnie miejscach olej przepływa w silniku) może mieć nieznacznie wyższą.
    Dlatego normalne wskazania to 90st.ciecz chłodząca i troszeczkę wyżej temperatura oleju!

    Wskaźnik temperatury oleju jest potrzebny tylko do sportu, albo po większych modach! Informuję kierowcę o temperaturze (parametrem powyżej 100stC.) jak silnik dostaje w dupę i na ile jeszcze może sobie pozwolić kierownik!!!
    I tylko tyle.
    Z całym szacunkiem, ale jak słyszę, że ktoś mi wymienia temperatury 80-90 i pisze że coś jest nie halo z olejem to aż!!!!....
    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
    >>Software - rogalotti<<

    Komentarz

    • xtremesystems
      RS
      • 2010
      • 2254
      • Hyundai

      ze wskazaniem na klimatroniku lub VAG`u
      nie ma problemu . mam podpiac pod vcds i sprawdzic czy temp z vcds pokrywa sie z tem na wksazowkach?

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez Seed
        Jakie niedogrzanie? zauwazyles co haragon napisal? Jak masz wskazówkę od temp silnika na 90C - to masz silnik przygotowany do każdego rodzaju jazdy.
        podłącz sobie VAG-a i sprawdź jakie są faktyczne temp płynu i oleju gdy wskazówka temp cieczy na blacie stanie w pionie, wtedy wrócimy do tematu o przygotowaniu silnika do każdego rodzaju jazdy.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • konkon
          Rider
          • 2008
          • 667
          • Octavia I (1U2)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          Zamieszczone przez Seed
          To się nazywa - Sugestia Tłumu
          Dokładnie, zasugerowali się
          Seed, Pisałeś że na X-Clean+ silnik pracuje ciszej niż na TT 4100. Jestem ciekaw na ile to było objektywne a ile poprostu świeży olej. Napisz jak zachowywał się do wymiany i przez ile km.

          xtremesystems, A może poprostu wystarczy zdjąć kapelusz i rozprostować nogę ? :twisted:
          Wtedy temp. złapie. Bo jak działa ogrzewanie, ledwie lizniesz pedał lub co gorsza często turlasz się na jałowym (o zgrozo) to nie ma siły.
          Zamieszczone przez xtremesystems
          jazda na niedogrzanym oleju jest zabujcza dla silnika. co wiecej zebym nie patrzyl na strzalke temp cieczy, bo jest nic nie warta i zebym patrzyl tylko na temp oleju jak w obrazek
          Popadłeś w paranoję, auto jest dla Ciebie a nie na odwrót, chyba za bardzo się przejmujesz.
          Konrad
          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

          90 konny AGRessor
          PerfectServiceBy DGW
          WhitePride :smokedevil

          Komentarz

          • Seed
            Elegance
            • 2010
            • 875
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez loru
            Zamieszczone przez Seed
            Jakie niedogrzanie? zauwazyles co haragon napisal? Jak masz wskazówkę od temp silnika na 90C - to masz silnik przygotowany do każdego rodzaju jazdy.
            podłącz sobie VAG-a i sprawdź jakie są faktyczne temp płynu i oleju gdy wskazówka temp cieczy na blacie stanie w pionie, wtedy wrócimy do tematu o przygotowaniu silnika do każdego rodzaju jazdy.
            nie zgodzę sie - jesli mialo by byc inaczej - wskazówka na blacie idealnie odzwierciedlalaby rzeczywista temp cieczy (ktora zawsze oscyluje wokół tej na blacie). A tak 90 na blacie oznacza - gotowosc auta do jazdy w kazdych warunkach.
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              Zamieszczone przez haragon
              Druga sprawa to taka, że ja nie wyobrażam sobie sytuacji w której silnik jest nagrzany do temperatury 90st. a olej ma temperaturę 60, czy 70.
              To jest nie możliwe!!!
              zawsze tak mialem.
              tj najpierw ciecz osiagnela 90 a potem dolej powoli dobijal do 100
              tak samo ma kumpel w YETI 1.2tsi

              [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 14:39 ]
              Zamieszczone przez konkon
              Popadłeś w paranoję, auto jest dla Ciebie a nie na odwrót, chyba za bardzo się przejmujesz.
              no wlasnie nie bralem nigdy tem oleju pod uwage. wiadomo po rozruchu troche delikatniej ale potem normalnie. gdy zaczalem tutaj czytac techniczny to tak mnie zlapalo

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                Zamieszczone przez xtremesystems
                ale zaczyna sie robic nieprzyjemnie bo juz przestaje byc ten temat obiektywny. jeszcze paolo probuje cos ludziom pomagac ,a reszta zaczyna chwalic swoje.
                jedni jada po castrolu ktory nie jest taki zly ( bo kolega AdamB sobie go chwali )
                ja tez pojadę po Castrolu bo uważam że PD mniej brał oleju na Mobilu ESP niz na Castrolu na którym auto ori z Niemiec przyjechało.
                Co do Amsa jak na razie nic nie dolałem ale osobiście na razie się nie wypowiadam bo za mało przejechałem ale jestem mile zaskoczony.
                Co do obiektywizmu często jest tak że w mniejszym lub większym stopniu ktoś swoje prywatne interesy chce załatwić. Myślę że kolega nie wiadomo jakich kokosów na forum OCP nie kreci , żeby w banbuko nas robić.
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • Seed
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez konkon
                  Zamieszczone przez Seed
                  To się nazywa - Sugestia Tłumu
                  Dokładnie, zasugerowali się
                  Seed, Pisałeś że na X-Clean+ silnik pracuje ciszej niż na TT 4100. Jestem ciekaw na ile to było objektywne a ile poprostu świeży olej. Napisz jak zachowywał się do wymiany i przez ile km.
                  Byc moze to tez byla sugestia. Mowie - uzytkuje auta prywatne i firmowe na Motulu - wymiana wszedzie co 15 tys - te na PD chodza glosno - jak kazde PD. Benzyny chodza aksamitnie na X-cessie. Najwazniejszy wyznacznik dla mnie to 350 tys - 400 tys przebiegu i bez regeneracji turbin - od początku Motul X-clean 5W-40 505.01 w jednym tylko 5W-30 X-clean+ - po gwarancji przesiadka na 5W-40.
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez haragon
                    Proszę napisz mi, gdzie można uzyskać informacje co do właściwej temperatury oleju (temperatury roboczej)???
                    Ok. 100 st. C - nie przez przypadek w specyfikacjach podaje się lepkość w tej temperaturze. W praktyce w przedziale mniej więcej 80-110 st. C jest optymalne smarowanie.
                    Tak na szybko - spójrz na wykresy np. tutaj: http://www.zssplus.pl/www_prace_dypl...ca_6_oleje.htm
                    Wiem, że to praca dyplomowa, ale z tego co pamiętam jest to plagiat z pożądnej publikacji
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      Zamieszczone przez konkon
                      A może poprostu wystarczy zdjąć kapelusz i rozprostować nogę ? :twisted:
                      ja po miescie wlasnie nie lubie rozprostowywac nogi. i wlasciwie nie musialem zeby dogrzać silnik


                      moge powiedziec tak. robilem taki test
                      12 km odcinek w miescie. start po nocy.
                      przed wymiana olej mial temp ok 80 st po 10 km.teraz w tym samym miejscu mial 55-60

                      dodatkowo spalanie bylo od 4,6do 5,8 ( w zaleznosci od korka)
                      teraz bez korka wyszlo mi 6,2.

                      po miescie pali mi 6.2 z ostatnich 3000 km . teraz zaczal ok 7 nawet czasem wiecej.

                      wiec to sie nie tylko przklada na moje samopoczucie ale rowniez na kase.
                      a dlatego tak dbam o to auto bo ma pozostac w rodzinie nawet 10-15 lat ( o ile wytrzyma)

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        a dlatego tak dbam o to auto bo ma pozostac w rodzinie nawet 10-15 lat ( o ile wytrzyma)
                        :shock: :shock: :shock:
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • haragon
                          Rider
                          • 2008
                          • 310

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          Zamieszczone przez haragon
                          Druga sprawa to taka, że ja nie wyobrażam sobie sytuacji w której silnik jest nagrzany do temperatury 90st. a olej ma temperaturę 60, czy 70.
                          To jest nie możliwe!!!
                          zawsze tak mialem.
                          tj najpierw ciecz osiagnela 90 a potem dolej powoli dobijal do 100
                          tak samo ma kumpel w YETI 1.2tsi

                          [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 14:39 ]
                          Zamieszczone przez konkon
                          Popadłeś w paranoję, auto jest dla Ciebie a nie na odwrót, chyba za bardzo się przejmujesz.
                          no wlasnie nie bralem nigdy tem oleju pod uwage. wiadomo po rozruchu troche delikatniej ale potem normalnie. gdy zaczalem tutaj czytac techniczny to tak mnie zlapalo
                          Jak temperatura silnika rośnie tak samo to znaczy, że jest wszystko OK!
                          Temperaturą oleju się nie przejmuj!!!

                          PRZECZYTAJ PROSZĘ TO CO NAPISAŁEM NA POPRZEDNIEJ STRONIE NA SAMYM DOLE!!!

                          Jeżeli zaś nie odpowiadają Ci dźwięki silnika po zmianie oleju to już jest inna sprawa i należy zastanowić się nad zmianą tego oleju na inny dla swojego wewnętrznego i świętego spokoju
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz

                          • xtremesystems
                            RS
                            • 2010
                            • 2254
                            • Hyundai

                            Zamieszczone przez Seed
                            :shock: :shock: :shock:
                            zona nim bedzie jezdzic :P

                            [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 15:11 ]
                            jeszcze pytanko. jak sadzicie ktory bedzie lepszy i bedzie szybciej sie dogrzewal

                            Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 czy LM TT 4200

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              Zamieszczone przez haragon
                              parametry olejów między 40st, a 80st.w kartach znacząco się nie różnią!
                              40 i 100 st., różnica znaczna, choć zależy jak na to spojrzeć.
                              Zamieszczone przez haragon
                              Olej ma chronić silnik w maksymalnym jego przedziale i będzie to robił dobrze tak przy 30st jak i przy 100.
                              Chyba coś sobie dopowiadasz bo nikt nie pisał że nie chroni, podkreślamy tylko że optymalne smarowanie jest przy min. 80 st. i wtedy można bez obaw korzystać z pełnych osiągów.
                              W dużym przybliżeniu w seryjnym aucie można w przybliżeniu założyć (tak jest w instrukcji obsługi) że jak płyn ma te 75 st. to auto jest gotowe na wszystko.
                              Problem z motorownią i turbo nie jest spowodowany winą oleju
                              Nierzadko jest. Ale przy odp. oleju zarówno w silniku i w głowie kierowcy nie jest.
                              Zamieszczone przez haragon
                              Turbo i silnik jest chronione praktycznie tak samo przez olej od niemalże rozruchu aż do wyłączenia silnika po jeździe.
                              :haha: Czyli można katować auto od niemalże odpalenia ? Tylko nie pisz że chodzi o płyn chłodniczy bo rozmawiamy o realiach. Przeczytaj trochę o ciśnieniu, pompowalności a co za tym idzie o wymianie ciepła w silniku i utrzymaniu stabilnego filmu.
                              Jak już mamy być konsekwentni to silnik ma prawidłowe wymiary przy 90 st. a jak wsk. jest w pionie ma 75 st.

                              Gdy silnik nie osiągnie właściwej temp. elem. nie są odp. spasowane, smarowane, jest inna mieszanka.

                              Olej ma chłodnicę oleju, płyn dopóki się nie otworzy termostat czyli chwila po osiągnięciu 90 na blacie (faktycznie 75 st., aby wskaźnik nie latał przy zmianach temp. 75-105) pozostaje w głowicy.
                              Zarówno wskaźniki seryjne aut jak i customowe pokazują jak jest w praktyce czyli tak jak napisałem- płyn- 75, olej- 50-60 (zależy gdzie jest czujnik). Nie są zmieszane, mają różne wsp. przewodnictwa i nie rozumiem dlaczego nie mogą mieć różnych temp. To jest praktyka a nie Twoja wyobraźnia. Poza tym na denkach tłoków olej może mieć np. 250 st., w misce pod wałem 100.
                              DGW potwierdzi że ciśniemy kilka km po tym jak wskaźnik soi w pionie.

                              [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 15:34 ]
                              Zamieszczone przez xtremesystems
                              Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 czy LM TT 4200
                              Ja bym spróbował Fuchsa w tym silniku.

                              [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 15:35 ]
                              Zamieszczone przez xtremesystems
                              ja po miescie wlasnie nie lubie rozprostowywac nogi. i wlasciwie nie musialem zeby dogrzać silnik
                              Dziwię się po co Diesel w takim wypadku. PSJ nie wróży nic dobrego, trzeba go przeganiać. Turbo ze zm. geometrią musi pracować w całym zakresie, układ katalityczny musi osiągnąć temp. samooczyszczania. Z pod świateł szybki wyjazd daje wiele korzyści dla ruchu.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez konkon
                                DGW potwierdzi że ciśniemy kilka km po tym jak wskaźnik soi w pionie.
                                a wlasnie wlasnie w te kilka km po tym jak strzalka wody jest w pionie temp oleju dochodzi do ok 80st ( u mnie bylo ze po 4-5 woda w pionie , 8-10 olej ma 80-90)

                                Komentarz

                                • Seed
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  Zamieszczone przez konkon
                                  DGW potwierdzi że ciśniemy kilka km po tym jak wskaźnik soi w pionie.
                                  a wlasnie wlasnie w te kilka km po tym jak strzalka wody jest w pionie temp oleju dochodzi do ok 80st ( u mnie bylo ze po 4-5 woda w pionie , 8-10 olej ma 80-90)
                                  więc wszystko jest ok. i koniec tematu
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz

                                  • haragon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 310

                                    Zamieszczone przez zak14
                                    Zamieszczone przez haragon
                                    Proszę napisz mi, gdzie można uzyskać informacje co do właściwej temperatury oleju (temperatury roboczej)???
                                    Ok. 100 st. C - nie przez przypadek w specyfikacjach podaje się lepkość w tej temperaturze. W praktyce w przedziale mniej więcej 80-110 st. C jest optymalne smarowanie.
                                    Tak na szybko - spójrz na wykresy np. tutaj: http://www.zssplus.pl/www_prace_dypl...ca_6_oleje.htm
                                    Wiem, że to praca dyplomowa, ale z tego co pamiętam jest to plagiat z pożądnej publikacji
                                    Materiały, które wskazałeś w linku jedynie potwierdzają to na co usilnie próbuję od jakiegoś czasu zwrócić wam uwagę!
                                    To, że parametry pracy oleju podawane są w 100stC wcale nie znaczy, że olej ten będzie pracował niepoprawnie przy 40stC.
                                    Wręcz przeciwnie.
                                    Temperatura oleju= 100stC, temperatura oleju na panewkach korbowodowych ok. 220stC.
                                    I analogicznie temp oleju= 70stC, temperatura na panewkach korb. ok. 190stC.
                                    Niższa temperatura= lepsze smarowanie, bo tarcie występuje mniejsze, mniej utlenia się olej w czasie, ma wyższą trwałość itp., itd...
                                    Będzie działał równie dobrze.
                                    Zużycie silnika na wykresach zaś bierze się stąd, że sam silnik w okresie rozgrzewania nie jest dostatecznie spasowany!!!
                                    Ale sam parametr i to, że wolniej nabiera temperatury może świadczyć jedynie o lepszych właściwościach oliwy!
                                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                    >>Software - rogalotti<<

                                    Komentarz

                                    • xtremesystems
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2254
                                      • Hyundai

                                      Zamieszczone przez konkon
                                      Dziwię się po co Diesel w takim wypadku. PSJ nie wróży nic dobrego, trzeba go przeganiać. Turbo ze zm. geometrią musi pracować w całym zakresie, układ katalityczny musi osiągnąć temp. samooczyszczania. Z pod świateł szybki wyjazd daje wiele korzyści dla ruchu.
                                      bo w miescie pali 6.2
                                      a przeganiam go na trasie raz na 2 miesiace gdzie tez pali w okolicy 6(wlasnie zeby sie turbo nie zapieklo)

                                      [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 15:42 ]
                                      Zamieszczone przez konkon
                                      Ja bym spróbował Fuchsa w tym silniku
                                      a mozesz podac jakis argument??

                                      [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 15:43 ]
                                      Zamieszczone przez Seed
                                      więc wszystko jest ok. i koniec tematu
                                      no wlasnie tak bylo na fabrycznym oleju. teraz jest z gola inaczej

                                      Komentarz

                                      • haragon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 310

                                        Zamieszczone przez konkon
                                        Zamieszczone przez haragon
                                        parametry olejów między 40st, a 80st.w kartach znacząco się nie różnią!
                                        40 i 100 st., różnica znaczna, choć zależy jak na to spojrzeć.
                                        Zamieszczone przez haragon
                                        Olej ma chronić silnik w maksymalnym jego przedziale i będzie to robił dobrze tak przy 30st jak i przy 100.
                                        Chyba coś sobie dopowiadasz bo nikt nie pisał że nie chroni, podkreślamy tylko że optymalne smarowanie jest przy min. 80 st. i wtedy można bez obaw korzystać z pełnych osiągów.
                                        W dużym przybliżeniu w seryjnym aucie można w przybliżeniu założyć (tak jest w instrukcji obsługi) że jak płyn ma te 75 st. to auto jest gotowe na wszystko.
                                        Problem z motorownią i turbo nie jest spowodowany winą oleju
                                        Nierzadko jest. Ale przy odp. oleju zarówno w silniku i w głowie kierowcy nie jest.
                                        Zamieszczone przez haragon
                                        Turbo i silnik jest chronione praktycznie tak samo przez olej od niemalże rozruchu aż do wyłączenia silnika po jeździe.
                                        :haha: Czyli można katować auto od niemalże odpalenia ? Tylko nie pisz że chodzi o płyn chłodniczy bo rozmawiamy o realiach. Przeczytaj trochę o ciśnieniu, pompowalności a co za tym idzie o wymianie ciepła w silniku i utrzymaniu stabilnego filmu.
                                        Jak już mamy być konsekwentni to silnik ma prawidłowe wymiary przy 90 st. a jak wsk. jest w pionie ma 75 st.

                                        Gdy silnik nie osiągnie właściwej temp. elem. nie są odp. spasowane, smarowane, jest inna mieszanka.

                                        Olej ma chłodnicę oleju, płyn dopóki się nie otworzy termostat czyli chwila po osiągnięciu 90 na blacie (faktycznie 75 st., aby wskaźnik nie latał przy zmianach temp. 75-105) pozostaje w głowicy.
                                        Zarówno wskaźniki seryjne aut jak i customowe pokazują jak jest w praktyce czyli tak jak napisałem- płyn- 75, olej- 50-60 (zależy gdzie jest czujnik). Nie są zmieszane, mają różne wsp. przewodnictwa i nie rozumiem dlaczego nie mogą mieć różnych temp. To jest praktyka a nie Twoja wyobraźnia. Poza tym na denkach tłoków olej może mieć np. 250 st., w misce pod wałem 100.
                                        DGW potwierdzi że ciśniemy kilka km po tym jak wskaźnik soi w pionie.

                                        [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 15:34 ]
                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 czy LM TT 4200
                                        Ja bym spróbował Fuchsa w tym silniku.

                                        [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 15:35 ]
                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        ja po miescie wlasnie nie lubie rozprostowywac nogi. i wlasciwie nie musialem zeby dogrzać silnik
                                        Dziwię się po co Diesel w takim wypadku. PSJ nie wróży nic dobrego, trzeba go przeganiać. Turbo ze zm. geometrią musi pracować w całym zakresie, układ katalityczny musi osiągnąć temp. samooczyszczania. Z pod świateł szybki wyjazd daje wiele korzyści dla ruchu.
                                        Kuchnia.
                                        Znowu się nie rozumiemy!
                                        Silnik zaraz po rozruchu jest optymalnie smarowany!
                                        Ale nie można mu dawać w dupę dlatego, że wszystkie elementy, które się w nim kręcą nie osiągnęły swojej temperatury przez co mają duże luzy i tarcia między nimi przy butowaniu z tego powodu są większe!!! Rozumiesz!!!
                                        To tak jakbyś w rowerze wysmarował sobie tym samym smarem ośki w przednim i w tylnym kole. Z tym, że w tym tylnym będziesz maił luzy w spasowaniu. Z powodów właśnie tych że luzów na osi tylnej będziesz miał większą temperaturę roboczą i większe tarcie- rozumiesz???
                                        W silniku będzie tak się działo do czasu, w którym jednostka ta nie osiągnie swojej temperatury pracy czyli te 90stC (cieczy), a proces likwidacji luzów ustanie. Jak to nastąpi możesz butować!!!
                                        Jak olej wtedy będzie miał niższą temperaturę to tylko się cieszyć- lepiej smaruje elementy powierzchniowe i tarcie jest mniejsze!
                                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                        >>Software - rogalotti<<

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          haragon,
                                          zdecydowanie Twoja interpretacja ma większe związki z logiką niż konkon`a
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            haragon, Ale olej nie tylko zmniejsza tarcie w silniku rzumiesz !!!!!
                                            A porównanie ośki w rowerze i silnika to już wogóle mnie rozbroiłeś
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • haragon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 310

                                              Seed- dzięki

                                              Nie chce mi się już tego wałkować po raz kolejny!!!
                                              Kto zrozumiał tyle jego, kto nie no cóż trudno...
                                              Może komuś starczy cierpliwości by ciągnąć temat rozgrzanego silnika do normy i niższej temperatury oleju dalej...
                                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                              >>Software - rogalotti<<

                                              Komentarz

                                              • zak14
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 605
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez haragon
                                                temperatura oleju na panewkach korbowodowych ok. 220stC
                                                Opuść trochę :lol: Jeżeli na panewkach 220stC, to co dopiera w okolicach denek tłoków ? Temeratura zapłonu odpornego na upalanie świeżego AMSOIL 5W-30 European Car Formuła to 238 stC - jeżeli te 220 na panewkach ma być wartością poprawną, to groza.
                                                Na panewkach to 220st ale Fahrenheita.
                                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  konkon, podaj prosze jakies argumenty za fuchs'em

                                                  Komentarz

                                                  • Orbit
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 486

                                                    zaraz dojdzie do rękoczynów ....

                                                    no to tak na rozluźnienie ...







                                                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...