Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej1962
    L&K
    • 2010
    • 1306
    • Octavia III combi (5E5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    Mi Paolo podpowiedział LM lub Fuchs. Z uwagi na dostępność wybrałem TT 4100 i nie żałuję. Silnik na prawdę chodzi cicho. Zbliża się zima i zobaczę jak będzie podczas.

    Komentarz

    • Seed
      Elegance
      • 2010
      • 875
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Zamieszczone przez locaj85
      z innej beczki, czy można uogólnić że czołowe oleje z normą 507.00 będą lepsze dla BXE od czołowych z normą 505.01, przy przeglądach co 15 000 km ?
      a po co stosować olej do DPF w silniku, ktory DPF nie ma?? Zawsze lepiej 505.01 niz 507.00 jesli nie ma takiej potrzeby.

      skonfrontuj skład i oceń sam:
      X-clean 5W-40
      X-clean+ 5W-30
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz

      • locaj85
        Rider
        • 2009
        • 482

        Zamieszczone przez Seed
        Zamieszczone przez locaj85
        z innej beczki, czy można uogólnić że czołowe oleje z normą 507.00 będą lepsze dla BXE od czołowych z normą 505.01, przy przeglądach co 15 000 km ?
        a po co stosować olej do DPF w silniku, ktory DPF nie ma?? Zawsze lepiej 505.01 niz 507.00 jesli nie ma takiej potrzeby.

        skonfrontuj skład i oceń sam:
        X-clean 5W-40
        X-clean+ 5W-30
        sugeruję się tylko zapisem w instrukcji obsługi ( str. 244)

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          ja dzisiaj zrobilem traske z jazda po autostradzie. max temp oleju na motul xclean + to 112 gdzie przy edge dochodzilo do 120


          jednak ten kij ma dwa konce pierwszy raz zanotowalem tak wysokie spalanie na tej trasie. gdy na castrolu zawsze bylo 5,8 - 6,0 tak na motulu 6,3

          Komentarz

          • Cromka
            Drive
            • 2011
            • 94

            Zamieszczone przez xtremesystems
            ja dzisiaj zrobilem traske z jazda po autostradzie. max temp oleju na motul xclean + to 112 gdzie przy edge dochodzilo do 120


            jednak ten kij ma dwa konce pierwszy raz zanotowalem tak wysokie spalanie na tej trasie. gdy na castrolu zawsze bylo 5,8 - 6,0 tak na motulu 6,3
            Kolego, z kilku twoich postów wynika, że możesz mieć problem z termostatem. Nie ma takiej możliwości, żeby dwa konkurencyjne oleje o takiej samej lepkość, powodowały różnice w spalaniu, na poziomie 0,5 litra! Nie ma też możliwości, żeby przez zmianę oleju na podobny, silnik nie mógł osiągnąć temperatury roboczej. Reasumując - szukaj co się zmieniło/zepsuło w samochodzie i nie opowiadaj takich głupot o Motulu. Żeby sprawa była jasna - nie jestem fanem Motula.
            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              Cromka, gdzie jest napisane że auto nie mogło osiągnąć temp roboczej?
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                ad: ...
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  auto jak najbardziej osiagnelo temp robocza. na plus jest to ze bylo 8 stopni mniej na na motulu przy vmax.

                  Komentarz

                  • konkon
                    Rider
                    • 2008
                    • 667
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    xtremesystems, Trzeba wziąć na poprawkę niższą temp. (gęstość powietrza) a ta ma wpływ na zużycie paliwa.
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      Zamieszczone przez konkon
                      tremesystems, Trzeba wziąć na poprawkę niższą temp. (gęstość powietrza) a ta ma wpływ na zużycie paliwa.
                      wzialem poprawke . w zeszla zime mialem 6.0

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        Zamieszczone przez konkon
                        tremesystems, Trzeba wziąć na poprawkę niższą temp. (gęstość powietrza) a ta ma wpływ na zużycie paliwa.
                        wzialem poprawke . w zeszla zime mialem 6.0
                        zeszłej zimy miałes auto na dotarciu i łagodniej jeżdziłes. teraz bardziej cisniesz i spalanie skoczylo o 0.3L
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • haragon
                          Rider
                          • 2008
                          • 310

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          Zamieszczone przez konkon
                          tremesystems, Trzeba wziąć na poprawkę niższą temp. (gęstość powietrza) a ta ma wpływ na zużycie paliwa.
                          wzialem poprawke . w zeszla zime mialem 6.0
                          Zeszłej zimy termostat pracował poprawnie.
                          Tej zimy Ci się nie domyka co powoduje, że duży obieg Cieczy chłodzącej nie jest w pełni zamknięty przy nagrzewaniu się silnika.
                          Manifestuje się to dłuższym łapaniem temperatury roboczej silnika i zwiększonym zużyciem paliwa (a że jeździsz głównie na krótkich dystansach na efekt nie trzeba czekać do zimy).

                          Napiszę Ci co będzie dalej.
                          Obniży się temperatura do 0 i u ciebie problem będzie się powiększał aż do czasu gdy temp. spadnie do -10st.C. Wtedy silnik nie będzie łapał skazówki w pionie, a Ty w końcu uwierzysz, że to jest termostat ;-)

                          Chciałbym tylko napisać, że wtedy wypadało by stuknąć na tym forum kilka słów i sprostować zarzuty wobec Motula...

                          To piszę ja od 2 zmian zwolennik LM ;-)

                          PS:
                          Nie wykluczam również padniętego czujnika temp. ;-)
                          Ale to można zdiagnozować kablem....
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz

                          • xtremesystems
                            RS
                            • 2010
                            • 2254
                            • Hyundai

                            diagnoze ma praktycznie co miesiac dwa. wszystko czysto.. zastanawiam sie nad powrotem do castrola. powiem jedno. ze kilka osob bedzie mocno sie dziwic co do wynikow..
                            termostat musial sie zepsuc w dzien zmiany oleju bo w ten dzien nagle spadla temp oleju o te 10 st

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez haragon
                              Ale to można zdiagnozować kablem....
                              miałem się już w tej sprawie nie odzywać ale co mi tam... haragon zgadzam się z Tobą...dlatego napisałem już na samym początku, że przy takich watpliwościach najlepiej podjechać do ASO. Sprawdzili by czujnik czy też zdiagnozowali inną usterkę a jeśli wszystko by było wporządku to Kolega może przecież wrócić do Castrola który lepiej dogrzewał mu silnik - świat się nie zawali, silnik nie wybuchnie i wszyscy będa zadowoloeni, my też ponieważ ostatnie kilka stron to "wróżenie z fusów", gdybanie i snucie domysłów ...
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez haragon
                                Tej zimy Ci się nie domyka co powoduje, że duży obieg Cieczy chłodzącej nie jest w pełni zamknięty przy nagrzewaniu się silnika.
                                nie wiem czemu ty sie tej cieczy czepiasz. temp cieczy lapie tak samo od 2-5 km w zaleznosci od warunkow i zawsze jest pion. zmiany sa tylko w temp oleju.ciecz lapie temp tak samo teraz jak i przed wymiana

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  termostat musial sie zepsuc w dzien zmiany oleju bo w ten dzien nagle spadla temp oleju o te 10 st
                                  pora w końcu zdiagnozować czy to jego wina, czy też oleju...w ASO wszystko jest możliwe ale wg mojej nieoficjalnej wiedzy :wink: odnotowuje się tam więcej w niewyjaśniony sposób powstających usterek niż ich usunieć :lol:
                                  Czy sprawdziłeś w ASO czy nie ma usterki w tym zakresie? Jeśli wszystko będzie OK to jednak proponuję zmienić olej na taki jak był i z którego byłeś zadowolony ( jeśli chodzi o wyższą temperaturę) czyli Castrol Edge 5W/30 VW 507.00... a w lecie będziesz chciał wrócić zapewno do Motula :P
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    ale na czym ma polegac ta diagnoza. byl podpiety pod komp i jest 0 bledow

                                    Komentarz

                                    • Cromka
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 94

                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      ale na czym ma polegac ta diagnoza. byl podpiety pod komp i jest 0 bledow
                                      Skoro auto osiąga temperaturę cieczy po takim samym dystansie - ważny element układanki, to napisz proszę w jakim dokładnie miejscu jest zamontowany czujnik temperatury oleju i czy jesteś pewny, że jego wskazania są miarodajne?
                                      Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        nie wiem gdzie jest czujnik oleju. i nie wiem czy wskazuje dobrze temp wlasciwa. napewno jednak jesli nawet wartosci bezwzgledne sa z dupy to zmiany temp musza byc dobre

                                        Komentarz

                                        • Cromka
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 94

                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          nie wiem gdzie jest czujnik oleju. i nie wiem czy wskazuje dobrze temp wlasciwa. napewno jednak jesli nawet wartosci bezwzgledne sa z dupy to zmiany temp musza byc dobre
                                          Zakładając, że z autem jest wszystko w porządku, możemy postawić tezę, że Motul ma radykalnie większe możliwości przewodzenia i odprowadzania ciepła, w stosunku do Castrola. Nadal nie widzę możliwości zwiększenia spalania na autostradzie o ponad pół litra?
                                          Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            diagnoze ma praktycznie co miesiac dwa. wszystko czysto.. zastanawiam sie nad powrotem do castrola.
                                            Lepiej się zastanów co tam w ASO zalewają.....nie zawsze to co jest na beczce odpowiada rzeczywistości i to nie w kierunku że w beczkach jest gorszy olej ....lepszy

                                            Klient przyjeżdza zadowolony że zalał Castrola i silnik mu chodzi super i jest czysto, serwis zadowolony bo klient przyprowadzi kilku klientów.

                                            A reklama Castrola sama przyciąga wszystkich niczym ....

                                            xtremesystems 
                                            Aby odczytac róznice 0.3L/100km musisz spełnic kilka warunków ...

                                            Wypsażenie, waga i predkość podobna oraz trasa ?
                                            Odczyt robiłeś z kompa czy z rzeczywistosci za pomoca równania i tankowania ?

                                            Zamieszczone przez Cromka
                                            akładając, że z autem jest wszystko w porządku, możemy postawić tezę, że Motul ma radykalnie większe możliwości przewodzenia i odprowadzania ciepła,
                                            Więcej bazy syntetycznej lub lepiej poukładanych wiązan molekularnych :-)
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • elemenateur
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 803

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Orbit : co się stało, filtr pofałdowało, gorszy flow miałeś w silniku.
                                              Jakiej produkcji był filtr Germany ?
                                              Ja nigdy nie miałem problemów z MANN-em czesciej z olejek który albo niszczył filtr albo zostawaił na nim resztki ....sadzy .

                                              Rozkroiłem z 15 filtrów w mojej karierze MANN+a i nigdy nie miałem się doczego doczepić ....co innego UNION który w wysokoobrotowych silnikach gubi silikon

                                              Czy wsadziłeś (w co wątpię ) zawilgocony filtr przy wymianie oleju ?
                                              To też się zdarza w przypadkach okazyjnych zakupów, zwłaszcza powietrza...

                                              Jak miałes duży flow, filtr był mocno obciażony, jak olej zaczyna gęstnieć ! to tak niekiedy się dzieje.
                                              Dlatego oleje które gestnieją nie maja u mnie bytu, diesel to diesel, niekiedy olej tak gęstnieje że zawór filtrze nie wyrabia.

                                              Pompa w sposób liniowy to przepchnie a wkłąd filtra aż "furkoczy"

                                              Co do norm....mam kleinta który w Audi A4 z silnikiem ASZ jeździ na ...Delvac-u bo ma kilka ciężarówek więc oleju nie kupuje tylko wlewa to co ma a ma jeden .
                                              Auto jeździ i bynajmniej nie do serwisu na naprawy .

                                              Na jakim oleju ....ano na tym :



                                              Wymiana raz do roku.

                                              Ile ma km nie powiem bo nie pamiętam...pod 200 000km

                                              Auto często jeździ z przyczepką wozi jakieś graty młoty, wiertarki ogólnie budowlankę
                                              Ten sam olej idzie do Transportera VW.

                                              Od nowości na tym oleju, co warto zaznaczyć olej nie ma normy 505.01.

                                              Castrola nie leje bo zajechał jeden silnik w Audi 80 na tym oleju (lał jakiś do osobówek nie pamięta jaki może nawet magnateca) (wymieniał rzadko ok. 30 000km rocznie tyle samo co teraz na Delvacu)

                                              Jego znajomy z tego co mówił ma podobne Audi które jeździ na Castrolu .....Testionie 10w-40 i silnik się nie wywalił :-)
                                              Auto jeździ do tej pory....

                                              Tak to jest z tymi rekomendacjami , normami itp.
                                              Olej jak jest dobry to silnik bedzie jeździł i jeździł jak jest do bani to zadna norma mu nie pomoże :-)

                                              Praktyka praktyką a życie życiem.
                                              Zawsze jest przyczyna i skutek.

                                              Porównajcie sobie kiedyś filtrona do powietrza z MANN-em w rekach...wystarczy zawilgocony filtr aby z silnikiem zaczęły się jaja.

                                              Inna sprawa filtron vs MANN....wystarczy 3-5mm różnicy w długości aby syf z ulicy szedł w dolot, przyczyna może być skutek również ...

                                              Oto zamiennik filtra OEM majacy dobrą opinie w samochodzie z silnikiem H22 w Integrze kręconej do 9000 rpm. dosyć często ...
                                              W środku pływało coś takiego, wygrzebałem palcem - co to jest ?

                                              Kto zgadnie ?

                                              http://img546.imageshack.us/img546/8379/zdjcie0180.jpg



                                              Pidziek w A4 nie było ASZ jak coś AVF AWX.
                                              ASZ inaczej stoi.

                                              Komentarz

                                              • mally
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 43

                                                Zamieszczone przez Cromka
                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                nie wiem gdzie jest czujnik oleju. i nie wiem czy wskazuje dobrze temp wlasciwa. napewno jednak jesli nawet wartosci bezwzgledne sa z dupy to zmiany temp musza byc dobre
                                                Zakładając, że z autem jest wszystko w porządku, możemy postawić tezę, że Motul ma radykalnie większe możliwości przewodzenia i odprowadzania ciepła, w stosunku do Castrola. Nadal nie widzę możliwości zwiększenia spalania na autostradzie o ponad pół litra?
                                                Sprawdź ciśnienie w oponach :szeroki_usmiech , nie panikuj tak, to tylko 0.5 litra. Jak to stanowi jakiś problem zapisz się na kurs PSJ..tzw ecodraivingu.
                                                Fabia 190/405 ...

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Aby odczytac róznice 0.3L/100km musisz spełnic kilka warunków ...

                                                  Wypsażenie, waga i predkość podobna oraz trasa ?
                                                  Odczyt robiłeś z kompa czy z rzeczywistosci za pomoca równania i tankowania ?
                                                  trasa ta sama. styl jazdy tez. nawet teraz jechalem ciut wolniej bo mi sie nie spieszylo. tylko na autostradzie jade vmax, ale to tak zawsze

                                                  wagowo teraz bylo tak samo. raz na castrolu spalil mi 6,2 ale bylo to wlasnie w 4 roslych chlopow i ok 70 kg bagazu. jesli jade z zona tak jak teraz zawsze mieszcze sie w 5,8 6,0 , gora 6,1 ale to z kolei jak zapierdzielalem

                                                  trase jezdze w miare czesto i jest to ta sama droga 310km z lodzi do mszany dolnej

                                                  co do motula. na pewno jest cos na rzeczy bo nawet wytraca szybciej cieplo. wystarczy go pozostawic na 15-20 minut i z 90 robi sie 50 jak nie mniej. w castrolu odbywalo sie to wolniej.

                                                  tak samo po jezdzie autostradowej wytracil blyskawicznie temp ze 112 do 98 jak zjechalem z autostrady,


                                                  jak dla mnie motul jest ciut gestszy , albo przynajmniej ciut bardziej lepki. co daje przy jezdzie poza miastem lepsza ochrone . ale deczko wieksze opory stad ta roznica w spalaniu.
                                                  ogolnie silnik po rozgrzaniu na trasie jest zdecydowanie cichszy na motulu

                                                  Komentarz

                                                  • haragon
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 310

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez haragon
                                                    Ale to można zdiagnozować kablem....
                                                    miałem się już w tej sprawie nie odzywać ale co mi tam... haragon zgadzam się z Tobą...dlatego napisałem już na samym początku, że przy takich watpliwościach najlepiej podjechać do ASO.
                                                    Termostat ciężko jest zdiagnozować- najczęściej jak są problemy i ku temu przesłanki to wymienia się go na nowy (wszak cena to kilkadziesiąt złotych). Co do czujnika temp. ma on najczęściej dwa obiegi (w jednym czujniku- dwa czujniki). Jeden z nich podaje temperaturę na szafę, a drugi do CPU. Często jest tak, że zepsuje się jeden z obiegów- w tym przypadku ten od CPU i autko zaczyna palić więcej, a na szafie czujnik pokazuje wartości prawidłowe ;-)
                                                    Tak czy inaczej zgadzam się z tobą nie ma co tego tu wałkować. Jak są problemy związane z osprzętem to im niższa temperatura tym będą one bardziej manifestowane. W ostateczności sam kierownik będzie zmuszony do porządnej diagnozy bo tak nie będzie dało się jeździć.
                                                    Moim zdaniem nie winił bym tu Motula. A jeżeli temperatura oleju jest niższa o Castrola- to tylko się cieszyć.
                                                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                    >>Software - rogalotti<<

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...