Mi Paolo podpowiedział LM lub Fuchs. Z uwagi na dostępność wybrałem TT 4100 i nie żałuję. Silnik na prawdę chodzi cicho. Zbliża się zima i zobaczę jak będzie podczas.
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
a po co stosować olej do DPF w silniku, ktory DPF nie ma?? Zawsze lepiej 505.01 niz 507.00 jesli nie ma takiej potrzeby.Zamieszczone przez locaj85z innej beczki, czy można uogólnić że czołowe oleje z normą 507.00 będą lepsze dla BXE od czołowych z normą 505.01, przy przeglądach co 15 000 km ?
skonfrontuj skład i oceń sam:
X-clean 5W-40
X-clean+ 5W-30
Komentarz
-
-
sugeruję się tylko zapisem w instrukcji obsługi ( str. 244)Zamieszczone przez Seeda po co stosować olej do DPF w silniku, ktory DPF nie ma?? Zawsze lepiej 505.01 niz 507.00 jesli nie ma takiej potrzeby.Zamieszczone przez locaj85z innej beczki, czy można uogólnić że czołowe oleje z normą 507.00 będą lepsze dla BXE od czołowych z normą 505.01, przy przeglądach co 15 000 km ?
skonfrontuj skład i oceń sam:
X-clean 5W-40
X-clean+ 5W-30
Komentarz
-
-
Kolego, z kilku twoich postów wynika, że możesz mieć problem z termostatem. Nie ma takiej możliwości, żeby dwa konkurencyjne oleje o takiej samej lepkość, powodowały różnice w spalaniu, na poziomie 0,5 litra! Nie ma też możliwości, żeby przez zmianę oleju na podobny, silnik nie mógł osiągnąć temperatury roboczej. Reasumując - szukaj co się zmieniło/zepsuło w samochodzie i nie opowiadaj takich głupot o Motulu. Żeby sprawa była jasna - nie jestem fanem Motula.Zamieszczone przez xtremesystemsja dzisiaj zrobilem traske z jazda po autostradzie. max temp oleju na motul xclean + to 112 gdzie przy edge dochodzilo do 120
jednak ten kij ma dwa konce pierwszy raz zanotowalem tak wysokie spalanie na tej trasie. gdy na castrolu zawsze bylo 5,8 - 6,0 tak na motulu 6,3Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Cromka, gdzie jest napisane że auto nie mogło osiągnąć temp roboczej?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
zeszłej zimy miałes auto na dotarciu i łagodniej jeżdziłes. teraz bardziej cisniesz i spalanie skoczylo o 0.3LZamieszczone przez xtremesystemswzialem poprawke . w zeszla zime mialem 6.0Zamieszczone przez konkontremesystems, Trzeba wziąć na poprawkę niższą temp. (gęstość powietrza) a ta ma wpływ na zużycie paliwa.
Komentarz
-
-
Zeszłej zimy termostat pracował poprawnie.Zamieszczone przez xtremesystemswzialem poprawke . w zeszla zime mialem 6.0Zamieszczone przez konkontremesystems, Trzeba wziąć na poprawkę niższą temp. (gęstość powietrza) a ta ma wpływ na zużycie paliwa.
Tej zimy Ci się nie domyka co powoduje, że duży obieg Cieczy chłodzącej nie jest w pełni zamknięty przy nagrzewaniu się silnika.
Manifestuje się to dłuższym łapaniem temperatury roboczej silnika i zwiększonym zużyciem paliwa (a że jeździsz głównie na krótkich dystansach na efekt nie trzeba czekać do zimy).
Napiszę Ci co będzie dalej.
Obniży się temperatura do 0 i u ciebie problem będzie się powiększał aż do czasu gdy temp. spadnie do -10st.C. Wtedy silnik nie będzie łapał skazówki w pionie, a Ty w końcu uwierzysz, że to jest termostat ;-)
Chciałbym tylko napisać, że wtedy wypadało by stuknąć na tym forum kilka słów i sprostować zarzuty wobec Motula...
To piszę ja od 2 zmian zwolennik LM ;-)
PS:
Nie wykluczam również padniętego czujnika temp. ;-)
Ale to można zdiagnozować kablem...."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
miałem się już w tej sprawie nie odzywać ale co mi tam... haragon zgadzam się z Tobą...dlatego napisałem już na samym początku, że przy takich watpliwościach najlepiej podjechać do ASO. Sprawdzili by czujnik czy też zdiagnozowali inną usterkę a jeśli wszystko by było wporządku to Kolega może przecież wrócić do Castrola który lepiej dogrzewał mu silnik - świat się nie zawali, silnik nie wybuchnie i wszyscy będa zadowoloeni, my też ponieważ ostatnie kilka stron to "wróżenie z fusów", gdybanie i snucie domysłów ...Zamieszczone przez haragonAle to można zdiagnozować kablem....PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
nie wiem czemu ty sie tej cieczy czepiasz. temp cieczy lapie tak samo od 2-5 km w zaleznosci od warunkow i zawsze jest pion. zmiany sa tylko w temp oleju.ciecz lapie temp tak samo teraz jak i przed wymianaZamieszczone przez haragonTej zimy Ci się nie domyka co powoduje, że duży obieg Cieczy chłodzącej nie jest w pełni zamknięty przy nagrzewaniu się silnika.
Komentarz
-
-
pora w końcu zdiagnozować czy to jego wina, czy też oleju...w ASO wszystko jest możliwe ale wg mojej nieoficjalnej wiedzy :wink: odnotowuje się tam więcej w niewyjaśniony sposób powstających usterek niż ich usunieć :lol:Zamieszczone przez xtremesystemstermostat musial sie zepsuc w dzien zmiany oleju bo w ten dzien nagle spadla temp oleju o te 10 st
Czy sprawdziłeś w ASO czy nie ma usterki w tym zakresie? Jeśli wszystko będzie OK to jednak proponuję zmienić olej na taki jak był i z którego byłeś zadowolony ( jeśli chodzi o wyższą temperaturę) czyli Castrol Edge 5W/30 VW 507.00... a w lecie będziesz chciał wrócić zapewno do Motula :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Skoro auto osiąga temperaturę cieczy po takim samym dystansie - ważny element układanki, to napisz proszę w jakim dokładnie miejscu jest zamontowany czujnik temperatury oleju i czy jesteś pewny, że jego wskazania są miarodajne?Zamieszczone przez xtremesystemsale na czym ma polegac ta diagnoza. byl podpiety pod komp i jest 0 bledowFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zakładając, że z autem jest wszystko w porządku, możemy postawić tezę, że Motul ma radykalnie większe możliwości przewodzenia i odprowadzania ciepła, w stosunku do Castrola. Nadal nie widzę możliwości zwiększenia spalania na autostradzie o ponad pół litra?Zamieszczone przez xtremesystemsnie wiem gdzie jest czujnik oleju. i nie wiem czy wskazuje dobrze temp wlasciwa. napewno jednak jesli nawet wartosci bezwzgledne sa z dupy to zmiany temp musza byc dobreFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Lepiej się zastanów co tam w ASO zalewają.....nie zawsze to co jest na beczce odpowiada rzeczywistości i to nie w kierunku że w beczkach jest gorszy olej ....lepszyZamieszczone przez xtremesystemsdiagnoze ma praktycznie co miesiac dwa. wszystko czysto.. zastanawiam sie nad powrotem do castrola.
Klient przyjeżdza zadowolony że zalał Castrola i silnik mu chodzi super i jest czysto, serwis zadowolony bo klient przyprowadzi kilku klientów.
A reklama Castrola sama przyciąga wszystkich niczym ....
Aby odczytac róznice 0.3L/100km musisz spełnic kilka warunków ...xtremesystems
Wypsażenie, waga i predkość podobna oraz trasa ?
Odczyt robiłeś z kompa czy z rzeczywistosci za pomoca równania i tankowania ?
Więcej bazy syntetycznej lub lepiej poukładanych wiązan molekularnych :-)Zamieszczone przez Cromkaakładając, że z autem jest wszystko w porządku, możemy postawić tezę, że Motul ma radykalnie większe możliwości przewodzenia i odprowadzania ciepła,Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekOrbit : co się stało, filtr pofałdowało, gorszy flow miałeś w silniku.
Jakiej produkcji był filtr Germany ?
Ja nigdy nie miałem problemów z MANN-em czesciej z olejek który albo niszczył filtr albo zostawaił na nim resztki ....sadzy .
Rozkroiłem z 15 filtrów w mojej karierze MANN+a i nigdy nie miałem się doczego doczepić ....co innego UNION który w wysokoobrotowych silnikach gubi silikon
Czy wsadziłeś (w co wątpię ) zawilgocony filtr przy wymianie oleju ?
To też się zdarza w przypadkach okazyjnych zakupów, zwłaszcza powietrza...
Jak miałes duży flow, filtr był mocno obciażony, jak olej zaczyna gęstnieć ! to tak niekiedy się dzieje.
Dlatego oleje które gestnieją nie maja u mnie bytu, diesel to diesel, niekiedy olej tak gęstnieje że zawór filtrze nie wyrabia.
Pompa w sposób liniowy to przepchnie a wkłąd filtra aż "furkoczy"
Co do norm....mam kleinta który w Audi A4 z silnikiem ASZ jeździ na ...Delvac-u bo ma kilka ciężarówek więc oleju nie kupuje tylko wlewa to co ma a ma jeden .
Auto jeździ i bynajmniej nie do serwisu na naprawy .
Na jakim oleju ....ano na tym :
Wymiana raz do roku.
Ile ma km nie powiem bo nie pamiętam...pod 200 000km
Auto często jeździ z przyczepką wozi jakieś graty młoty, wiertarki ogólnie budowlankę
Ten sam olej idzie do Transportera VW.
Od nowości na tym oleju, co warto zaznaczyć olej nie ma normy 505.01.
Castrola nie leje bo zajechał jeden silnik w Audi 80 na tym oleju (lał jakiś do osobówek nie pamięta jaki może nawet magnateca) (wymieniał rzadko ok. 30 000km rocznie tyle samo co teraz na Delvacu)
Jego znajomy z tego co mówił ma podobne Audi które jeździ na Castrolu .....Testionie 10w-40 i silnik się nie wywalił :-)
Auto jeździ do tej pory....
Tak to jest z tymi rekomendacjami , normami itp.
Olej jak jest dobry to silnik bedzie jeździł i jeździł jak jest do bani to zadna norma mu nie pomoże :-)
Praktyka praktyką a życie życiem.
Zawsze jest przyczyna i skutek.
Porównajcie sobie kiedyś filtrona do powietrza z MANN-em w rekach...wystarczy zawilgocony filtr aby z silnikiem zaczęły się jaja.
Inna sprawa filtron vs MANN....wystarczy 3-5mm różnicy w długości aby syf z ulicy szedł w dolot, przyczyna może być skutek również ...
Oto zamiennik filtra OEM majacy dobrą opinie w samochodzie z silnikiem H22 w Integrze kręconej do 9000 rpm. dosyć często ...
W środku pływało coś takiego, wygrzebałem palcem - co to jest ?
Kto zgadnie ?
http://img546.imageshack.us/img546/8379/zdjcie0180.jpg
Pidziek w A4 nie było ASZ jak coś AVF AWX.
ASZ inaczej stoi.
Komentarz
-
-
Sprawdź ciśnienie w oponach :szeroki_usmiech , nie panikuj tak, to tylko 0.5 litra. Jak to stanowi jakiś problem zapisz się na kurs PSJ..tzw ecodraivingu.Zamieszczone przez CromkaZakładając, że z autem jest wszystko w porządku, możemy postawić tezę, że Motul ma radykalnie większe możliwości przewodzenia i odprowadzania ciepła, w stosunku do Castrola. Nadal nie widzę możliwości zwiększenia spalania na autostradzie o ponad pół litra?Zamieszczone przez xtremesystemsnie wiem gdzie jest czujnik oleju. i nie wiem czy wskazuje dobrze temp wlasciwa. napewno jednak jesli nawet wartosci bezwzgledne sa z dupy to zmiany temp musza byc dobreFabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
trasa ta sama. styl jazdy tez. nawet teraz jechalem ciut wolniej bo mi sie nie spieszylo. tylko na autostradzie jade vmax, ale to tak zawszeZamieszczone przez PidziekAby odczytac róznice 0.3L/100km musisz spełnic kilka warunków ...
Wypsażenie, waga i predkość podobna oraz trasa ?
Odczyt robiłeś z kompa czy z rzeczywistosci za pomoca równania i tankowania ?
wagowo teraz bylo tak samo. raz na castrolu spalil mi 6,2 ale bylo to wlasnie w 4 roslych chlopow i ok 70 kg bagazu. jesli jade z zona tak jak teraz zawsze mieszcze sie w 5,8 6,0 , gora 6,1 ale to z kolei jak zapierdzielalem
trase jezdze w miare czesto i jest to ta sama droga 310km z lodzi do mszany dolnej
co do motula. na pewno jest cos na rzeczy bo nawet wytraca szybciej cieplo. wystarczy go pozostawic na 15-20 minut i z 90 robi sie 50 jak nie mniej. w castrolu odbywalo sie to wolniej.
tak samo po jezdzie autostradowej wytracil blyskawicznie temp ze 112 do 98 jak zjechalem z autostrady,
jak dla mnie motul jest ciut gestszy , albo przynajmniej ciut bardziej lepki. co daje przy jezdzie poza miastem lepsza ochrone . ale deczko wieksze opory stad ta roznica w spalaniu.
ogolnie silnik po rozgrzaniu na trasie jest zdecydowanie cichszy na motulu
Komentarz
-
-
Termostat ciężko jest zdiagnozować- najczęściej jak są problemy i ku temu przesłanki to wymienia się go na nowy (wszak cena to kilkadziesiąt złotych). Co do czujnika temp. ma on najczęściej dwa obiegi (w jednym czujniku- dwa czujniki). Jeden z nich podaje temperaturę na szafę, a drugi do CPU. Często jest tak, że zepsuje się jeden z obiegów- w tym przypadku ten od CPU i autko zaczyna palić więcej, a na szafie czujnik pokazuje wartości prawidłowe ;-)Zamieszczone przez PAOLO ESCOmiałem się już w tej sprawie nie odzywać ale co mi tam... haragon zgadzam się z Tobą...dlatego napisałem już na samym początku, że przy takich watpliwościach najlepiej podjechać do ASO.Zamieszczone przez haragonAle to można zdiagnozować kablem....
Tak czy inaczej zgadzam się z tobą nie ma co tego tu wałkować. Jak są problemy związane z osprzętem to im niższa temperatura tym będą one bardziej manifestowane. W ostateczności sam kierownik będzie zmuszony do porządnej diagnozy bo tak nie będzie dało się jeździć.
Moim zdaniem nie winił bym tu Motula. A jeżeli temperatura oleju jest niższa o Castrola- to tylko się cieszyć."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-

ad: ...
Komentarz