Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • barteq
    Rider
    • 2011
    • 309
    • Opel

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    natash napisał/a:
    Chcę dobrać taki, żeby silnik jak najmniej dostawał po dup... i jak najszybciej się grzał, bo te 15km to nie są jakieś długie odcinki...
    czyli Liqui Moly TopTec 4600 ...ale pomyślę i odpiszę po południu - bo jeszcze kilka ciekawych produktów innych firm w przedziale lepkości oleju SAE 5W/30 też jest ew coś z 5W/40 popatrzę jeśli bedzie godne uwagi.
    Jak byś mógł napisać do takiej jazdy (tak samo robię 2x15 km, czasem długa trasa) olej 5w40, jakoś bym nie zalał 5w30 bo to jak dla mnie woda teraz mam LM4100 ale chce zmienić na inny, myślałem o motulu x-clean ????


    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

    Komentarz

    • Seed
      Elegance
      • 2010
      • 875
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Zamieszczone przez barteq
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      natash napisał/a:
      Chcę dobrać taki, żeby silnik jak najmniej dostawał po dup... i jak najszybciej się grzał, bo te 15km to nie są jakieś długie odcinki...
      czyli Liqui Moly TopTec 4600 ...ale pomyślę i odpiszę po południu - bo jeszcze kilka ciekawych produktów innych firm w przedziale lepkości oleju SAE 5W/30 też jest ew coś z 5W/40 popatrzę jeśli bedzie godne uwagi.
      Jak byś mógł napisać do takiej jazdy (tak samo robię 2x15 km, czasem długa trasa) olej 5w40, jakoś bym nie zalał 5w30 bo to jak dla mnie woda teraz mam LM4100 ale chce zmienić na inny, myślałem o motulu x-clean ????
      X-clean 5W-40 505.01 - porzadny olej - silniki po 400 tys na nim sa w nienagannym stanie.
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz

      • barteq
        Rider
        • 2011
        • 309
        • Opel

        Seed, no własnie ogólnie się bardzo dobrze mówi o motulu, i wcześniej czytałem twoje wypowiedzi o tym, że takie przebiegi robią także zły na pewno nie jest


        OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Za jakis czas spróbujemy Redline 5W40



          Paolo: zobacz na HTHS :-)
          popioły na poziomie 1.0 % wiec do DPF- odpada ale myslę że silnikowui by taka mieszanina odpowiadała :-)

          A quazary sa złe, czemu nikt nie pisze jak sie spisują, w Subaru ile opinii tyle ludzi .. ?
          Jak wypadaja w Waszych zestawieniach, gadałem z kolega który lał uwaga totala LL póxniej Statoil tez z 507 i teraz Quazara gdzies kupił ....ubywa mu tego oleju mniej niz Statoila i Totala.
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • Seed
            Elegance
            • 2010
            • 875
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez barteq
            Seed, no własnie ogólnie się bardzo dobrze mówi o motulu, i wcześniej czytałem twoje wypowiedzi o tym, że takie przebiegi robią także zły na pewno nie jest
            nie mow tego glosno bo zaraz zostaniesz uznany za niewiarygodnego :wink:
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz

            • barteq
              Rider
              • 2011
              • 309
              • Opel

              Generalnie potrzebuje olej który będzie chronił bardzo dobrze tylko silnik i turbo! dpf nie mam a ochrona egr czy katalizatora czy innych eko sreko wynalazków mnie wali...

              Seed, jak turbo w tych autach co latają na motulu ?


              OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez Pidziek
                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                bez normy VW do PD-ków
                to silnik bkd fakt....więc Amsoil 5W40 jest idealny.
                Ja bym jeszcze wlał z alternatywy Millersa XFE-PD



                5W30 bym sobie odpuścił...:-)
                Piotrek, to chyba bede dalej sie męczył z tym amsem skoro nie ma za bardzo alternatywy a na amsie dobrze jezdzi :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Seed
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez barteq
                  Generalnie potrzebuje olej który będzie chronił bardzo dobrze tylko silnik i turbo! dpf nie mam a ochrona egr czy katalizatora czy innych eko sreko wynalazków mnie wali...

                  Seed, jak turbo w tych autach co latają na motulu ?
                  w żadnym z 5 aut (AXR Tour) nie było regenerowane - od nowosci Motul X-clean 5W-40 505.01
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz

                  • barteq
                    Rider
                    • 2011
                    • 309
                    • Opel

                    no i taki fakt świadczy o tym że motul jest bardzo dobrym olejem, tym bardziej ze jak sie domyślam to auta firmowe i raczej nie słyszaly o studzeniu turbiny


                    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                    Komentarz

                    • zak14
                      Rider
                      • 2011
                      • 605
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      http://www.redlineoil.com...x?pid=3&pcid=21
                      Jak na olej do ciężkiego pałowania własności niskotemperatorowe - temparatura krzepnięcia, CCS - rewelacyjne (przynajmniej na papierze, ale chyba nie tylko, bo marka popularna wśród maniaków w stanach).

                      Planujesz wprowadzić do oferty ?
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Za jakiś czas spróbujemy Redline
                        ...czyli będzie promocja w cenie 20-30 zł za litr... ? Zastanowię się. Wiesz, w końcu kryzys w Europie jest ... "oczyma wyobraźni" widzę już tą kolejkę skodziarzy po Redline ... :wink:
                        A tak na poważnie to fajny jest ten VW 505.00 i 505.01 - z danych wynika że może być lepszy niż Amsoil AFL http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21 (świetny NOACK co przy 1,9 TDI z turbiną jest nawet ważniejsze niż bardzo wysoki HTHS) i ten VW 503.01 http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=125&pcid=21 ale jakoś nie widzę oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 ....bez tych specyfikacji to szału na forum ta marka nie zrobi.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Podałem to jako czystą ciekawostkę.
                          Ano nie ma 504.00 ...

                          Drugim rodzynkiem jest ....Penrite widziałeś ich lepkosci ?

                          Chyba jedyna firma z Australii ktora w wyszukiwarce ma naszą ....Warszawę :-)))

                          Takie wzmianki są budujace :

                          Penrite Enviro Plus 5W-30 is approved for Volkswagen group (VAG) direct injection (FSI) petrol engines and
                          also diesel engines calling for Longlife III Type engine oils. Applications include in Volkswagen, Audi and
                          Skoda TFSI/FSI petrol engines, Lamborghini Gallardo LP 560-4 (5.2L V10) and in Volkswagen, Audi and
                          Skoda diesel engines.
                          Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.


                          Fajna firma :-)
                          Przepraszam za OT chciałem nieco odejść na chwilke od popularnych olejów :-)
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • robert.
                            Classic
                            • 2011
                            • 12

                            Witam

                            Zmieniłem niedawno Motul Specific 505.01 na LM TT 4600 i zauważyłem przede wszystkim , że silnik dłużej się rozgrzewa , temp. otoczenia i styl jazdy identyczne
                            Co może być powodem , lepsze smarowanie LM a więc i wolniejsze rozgrzewanie ? :?:

                            Poza tym silnik o wieeeele ciszej pracuje podczas gwałtownych przyśpieszeń , jazdy na wysokich obrotach ( rzędu ~ 3500/4000 RPM )

                            Komentarz

                            • innova
                              Rider
                              • 2011
                              • 554

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              innova napisał/a:
                              Przy lekturze 0w20 natrafiłem na wymóg stosowania ON z niską zawartością siarki..


                              Gdzie tak pisze ?
                              Pidziek,
                              może nieswojo to zabrzmi ale na taki wymóg natrafiłem właśnie tutaj :wink:


                              Zamieszczone przez piramida
                              Pidziek, Jest jakaś sensowna alternatywa dla amsa 5W40 powiedzmy 5W30 lub cos w tym stylu? Chodzi o mój przypadek
                              piramida,
                              ja jak pamiętasz narzekałem na zużycie paliwa od kilku miesięcy, jak tylko zrzuciłem z silnika olej 5w-40LM i zarzuciłem taki o lepkości 30 to jakbym mapę w ECU zmienił na "żwawszą". Masz odwagę i ochotę to spróbuj 30 i daj znać o swoich odczuciach.

                              natash,
                              tak jak wcześniej sugerowałem piramdzie, zarzuć coś o lepkości 30 gdyż to własnie te oleje są dedykowane współczesnym silnikom

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Jak widać tzw. "woda" 0W20 nie zrobiła kuku a auto spala dużooo mniej niz to co moze być na 5W40.
                              no i powiedz mi Pidziek proszę, jak to jest że nie dośc, iż jest to logiczne i potwierdzone w praktyce to ludzie cały czas chcą mielić w nowoczesnym silniku błoto o dużej lepkości ? Zresztą sam zasugerowałeś piramidzie lepkość 40 kiedy piramida szuka koni a jak sam deklarował więcej niż z pewną prędkością określoną swego czasu na forum nie lata.
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                              _______________________________________

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez innova
                                może nieswojo to zabrzmi ale na taki wymóg natrafiłem właśnie tutaj
                                Taki opis jest w specyfikacji technicznej oleju.
                                Wszystkie oleje jakie zamieszczam opisuję z oryginalnych karty PI.

                                Oleje C2 maja 0.8% sapsów wieć nie sa rekomendowane na interwiały wieksze niz 10-15 000km rocznie ze wzgledu na ilosc substancji zasadowych (tutaj ok. 8 TBN).

                                A wiesz ile siary mamy w LPG ???
                                7-8 razy wiecej niz w benzynie o to chodzi :-)

                                Przy paliwach benzynowych nie ma tematu .


                                natash: piramida ma przeszło chyba 200 czy 230 KM z silnika który standardowo ma niespełna połowę z tego..

                                Spalanie przy pełnym obciążeniu w takim silniku jest nieco inne niz w standardowym klokocie .
                                Oczywiście mozna spóbować 5W30 ale nie ma takiego który byłby z jednej strony olejem 505.01 a z drugiej na tyle mocnym aby to udzwignąć na 10 000km :-)

                                Mnie korci CFS 5W30 z Millersa ale musze sie w koncu dopytac jak jest z pompkami i tymi dodatkami bo jedno źródło mi powiedziało że musi byc 505.01 ze wzgledu na pewne modyfikatory tarcia (poprawiono olej na poczet spapranego silnika VW) a druga osobistosc mi powiedziala że to wymysł "księgowych" aby nabijac kasę na kolejnej normie :-)

                                Zamieszczone przez innova
                                no i powiedz mi Pidziek proszę, jak to jest że nie dośc, iż jest to logiczne i potwierdzone w praktyce to ludzie cały czas chcą mielić w nowoczesnym silniku błoto o dużej lepkości ?
                                Bo jest :

                                - tanie
                                - ogólno dostepne
                                - prawie wszystkie sa "syntetykami"
                                - jest bezpieczniej bo silnik sie nie rozklei i rozszczelni.
                                - nie bedzie "brał"

                                itd, itp.

                                Ale to sie zmienia uwierz mi, ludzie zaczynają dostrzegac to że silniki na syntetykach SAE 20, 30 jeżdza i jeżdzą .

                                Do ludzi nadal nie dociera aspekt że moga oszczedzić np. 1500zł rocznie na samym oleju.
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  innova, nie boję sie zalać 5W30 tylko wskaż dobry olej który dobrze ochroni mój silnik, obecnie zbliża sie zima więc 5W30 powinno zrobić robotę, na lato prędzej bym sie zastanawaił aczkolwiek w Iveco zalany jest własnie 5W30 dedykowany i w lecie jakoś daje radę, auto firmowe więc kierowca starszej daty raczej nie chłodzi turbiny po jezdzie a auto robi łównie krótkie odcinki po miescie.

                                  Więc jak to jest z tym 5W30 do naszych pompowtrysków? Producent zaleca 5W40.

                                  [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 00:52 ]
                                  Zamieszczone przez Pidziek

                                  natash: piramida ma przeszło chyba 200 czy 230 KM z silnika który standardowo ma niespełna połowę z tego..

                                  Spalanie przy pełnym obciążeniu w takim silniku jest nieco inne niz w standardowym klokocie .
                                  Oczywiście mozna spóbować 5W30 ale nie ma takiego który byłby z jednej strony olejem 505.01 a z drugiej na tyle mocnym aby to udzwignąć na 10 000km :-)
                                  Piotrek, piszesz że 5W30 może mieć problem z przebiegiem 10tys? Skoro tak to można by zastosować krótsze interwały powiedzmy 8kkm?
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • robert.
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 12

                                    A ja powiem tak , sporo TDIków na PD z DE z początku swoich lat jeździło na LL , a kiedy jeszcze nie było DPFów , jeździły na normie 506.01 ( czyli głównie oleje 0W30 ) , większość tych aut jeździło po Niemieckich "autobanach" ( a jak się tam jeździ chyba wszyscy wiemy ) ... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      Zamieszczone przez robert.
                                      ... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...
                                      dopóki nie przyjechały do nas do kraju
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • robert.
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 12

                                        Zamieszczone przez piramida
                                        Zamieszczone przez robert.
                                        ... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...
                                        dopóki nie przyjechały do nas do kraju
                                        Z "tradycyjnym" już dla PL przebiegiem "licznikowym" 180 kkm :chacha2 ... a ile na serio to tego nawet najstarsi górale nie wiedzą :zlosnik:

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Mnie korci CFS 5W30 z Millersa
                                          "Uwaga: post zawiera lokowanie produktu"


                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Ale to sie zmienia uwierz mi, ludzie zaczynają dostrzegac to że silniki na syntetykach SAE 20, 30 jeżdza i jeżdzą .
                                          ->->->
                                          Zamieszczone przez barteq
                                          Generalnie potrzebuje olej który będzie chronił bardzo dobrze tylko silnik i turbo! dpf nie mam a ochrona egr czy katalizatora czy innych eko sreko wynalazków mnie wali...
                                          Seed, jak turbo w tych autach co latają na motulu ?
                                          ->->->
                                          Zamieszczone przez Seed
                                          w żadnym z 5 aut (AXR Tour) nie było regenerowane (400 tys km)- od nowosci Motul X-clean 5W-40 505.01

                                          Zamieszczone przez robert.
                                          A ja powiem tak , sporo TDIków na PD z DE z początku swoich lat jeździło na LL , a kiedy jeszcze nie było DPFów , jeździły na normie 506.01 ( czyli głównie oleje 0W30 ) , większość tych aut jeździło po Niemieckich "autobanach" ( a jak się tam jeździ chyba wszyscy wiemy ) ... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...
                                          dlatego po TT 4600 zalewam teraz Motul Specific 506.01 0W-30 - drogi ale zobaczymy co jest wart.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Seed: dlaczego nie chcesz spróbować Millersa ?

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            robert. napisał/a:
                                            ... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...


                                            dopóki nie przyjechały do nas do kraju
                                            Dokładnie :-)

                                            piramida: możesz sobie wrzucić to co Tobie wyszło w 2.0 TDI na Amsoil AFL z cieknaca głowicą i płynem chłodniczym w oleju i to co wyszło w tym samym BKD na Liqui-Moly Top Tec 4200.

                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • innova
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 554

                                              Zamieszczone przez piramida
                                              innova, nie boję sie zalać 5W30 tylko wskaż dobry olej który dobrze ochroni mój silnik, obecnie zbliża sie zima więc 5W30 powinno zrobić robotę, na lato prędzej bym sie zastanawaił aczkolwiek w Iveco zalany jest własnie 5W30 dedykowany i w lecie jakoś daje radę
                                              piramida,
                                              ja nie wiem jakim cudem utarła się i co gorsza utrwaliła opinia o tym, iż 40 jest lepsze na lato, ja mam odczucie iż to właśnie 30 cechuje się lepszą cyrkulacją jak również wymianą/odprowadzaniem ciepła. Zatem czy lato czy zima to moim zdaniem 30 jest jak najbardziej optymalne. Wciąż pamiętam zapis jednego z handlowców LM o tym że TT 4100 jest dobry na polskie warunki ze względu na lato. Po osobistym teście uważam iż ten konkretnie model powinien zostać wymazany z mapy olejów a przynajmniej z półek (nomen omen był polecany/chwalony wiosną na forum), bo nie dość że zamulił mi silnik to jeszcze pod koniec interwału zaczyna piorunem znikać z miski olejowej (to potwierdził też inny użytkownik).

                                              Moje poglądy na temat różnych nacji i ich mentalności znasz więc tutaj skupię się na konkretnych olejach, które ja bym polecił i żeby nie było, nie mam nic wspólnego z ich sprzedażą.

                                              Otóż ponownie mój zapis zabrzmi dziwnie ale w dobie słabnącego złotego biorę również uwarunkowania ekonomiczne i uważam, że nawet "zwykły" Castrol 5w30 spełnia swoją rolę. Ja obecnie w myśl jednego ze swoich trendów i przeświadczeń posiadam Fuchs Titan Supersyn 0w30 Long Life Plus w obydwu jednostkach i w przypadku O2 moje odczucia i porównania (z LM4100) są następujące: przy odpaleniu zimnego silnika słychać delikatny pomruk jak w samochodzie ze sportowym tłumikiem. Na rozgrzanym jest równie cicho jak w LM4100 a o innych wnioskach (większa dynamika, mniejsze spalanie) już wiesz. Odnośnie wrażeń z Tour A6 to tutaj nic w zasadzie nie mogę powiedzieć bo o dynamice decyduje automat a nie jeździłem na ręcznym sterowaniu biegami. Ponadto ten model w przeciwieństwie do O2 został wyciszony i o dźwięku silnika (różnicach) tu już w ogóle nie da się nic powiedzieć. Natomiast tutaj w michę wchodzi nawet ponad 8L i nie mam zamiaru wymieniać go wcześniej niż po 20000km podczas go producent oleju coś wspomina nawet o 50000km.

                                              Gdybym grzebał w olejach innych i je rozpatrywał to jeszcze moją uwagę przyciąga LM SYNTHOIL LONGTIME PLUS 0W-30 tyle że jest droższy i nic nie mogę o nim więcej powiedzieć bo nie używałem. W pierwszej kolejności chcę na skodzie sprawdzić 0w20 zatem nieprędko wrócę do opcji jego sprawdzenia

                                              Jako iż zmierzasz na wymianę do Pidziek to ja bym zabierał się za tego Fuchs'a, jak Cię przeraża 0 (a nie powinno) z przodu to jest jeszcze ten GT1 5w30 XTL na zakładzie więc nawet w ostatniej chwili będziesz mógł zmienić decyzję (chyba, nie byłem to nie wiem ale Pidziek deklaruje że ma na stanie wszystko co potrzeba jak dobrze wyczytałem)

                                              [ Dodano: Sob 17 Gru, 11 10:55 ]
                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Bo jest :

                                              - tanie
                                              - ogólno dostepne
                                              - prawie wszystkie sa "syntetykami"
                                              - jest bezpieczniej bo silnik sie nie rozklei i rozszczelni.
                                              - nie bedzie "brał"

                                              itd, itp.

                                              Ale to sie zmienia uwierz mi, ludzie zaczynają dostrzegac to że silniki na syntetykach SAE 20, 30 jeżdza i jeżdzą .
                                              oooo i tymi słowami bardzo dobrze podsumowałeś to, co ja również starałem się podkreślić, czyli fakt iż obecnie pojawiające się w mowie potocznej czy pisanej w Polsce "prawdy" są delikatnie mówiąc o kant .... potłuc i przedstawiają stan faktyczny zupełnie odwrotnie aniżeli ma to miejsce w rzeczywistości (poza wyższą ceną). Patrząc na stronę niemiecką widzę, iż największą popularnością cieszą się oleje SAE 30 pomimo iż są ciut droższe. Fakt że tam mają nowsze samochody z nowszymi silnikami (które mają niższe przebiegi ale mimo wszystko powyżej tych magicznych 180tyś najczęściej) ale słusznie zauważyłeś, iż tam na autostradzie nikt się nie opitala zbytnio poza dziadkami słabo widzącymi. Tak jak wspomniałem uprzednio w moim odczuciu idzie nowe a trend zmierza w kierunku zmniejszenia lepkości i masz rację że coraz większa rzesza użytkowników będzie korzystać z wynalazków ewolucji. Ciekaw jestem jak bardzo "hamulcowi" są w stanie spowolnić ten proces w Polsce
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez innova
                                                właśnie 30 cechuje się lepszą cyrkulacją jak również wymianą/odprowadzaniem ciepła. Zatem czy lato czy zima to moim zdaniem 30 jest jak najbardziej optymalne
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • robert.
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 12

                                                  A co sądzicie o tym , że olej LM TT 4600 ( 5W30 ) rozgrzewa się zauważalnie dłużej od Motula Spec. 505.01 ( 5W40 ) ?

                                                  Komentarz

                                                  • Xarox
                                                    Classic
                                                    • 2009
                                                    • 28

                                                    Ja nie jestem przekonany do stosowania w silnikach TDI olejów wyjątkowo "cienkich", typu 5w20/0w20.
                                                    To że takie oleje zaleca Toyota/Honda oznacza tylko tyle, że ichnie silniki zostały zaprojektowane pod niskie lepkości. BMW/Merc/VAG wymagają raczej HTHS >3,5.

                                                    Ja bym raczej zadał pytanie:
                                                    Jaka jest minimalna lepkość możliwa do stosowania w TDI?
                                                    Czy w30 jest ok, czy to wymóg eko-przepisów, a może w10 będzie dobrze działać?

                                                    BTW: zobaczcie co aso zalewa do Avensis (wpisy w książce)
                                                    Czyli producent swoje, servis swoje...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...