natash napisał/a:
Chcę dobrać taki, żeby silnik jak najmniej dostawał po dup... i jak najszybciej się grzał, bo te 15km to nie są jakieś długie odcinki...
czyli Liqui Moly TopTec 4600 ...ale pomyślę i odpiszę po południu - bo jeszcze kilka ciekawych produktów innych firm w przedziale lepkości oleju SAE 5W/30 też jest ew coś z 5W/40 popatrzę jeśli bedzie godne uwagi.
Jak byś mógł napisać do takiej jazdy (tak samo robię 2x15 km, czasem długa trasa) olej 5w40, jakoś bym nie zalał 5w30 bo to jak dla mnie woda teraz mam LM4100 ale chce zmienić na inny, myślałem o motulu x-clean ????
natash napisał/a:
Chcę dobrać taki, żeby silnik jak najmniej dostawał po dup... i jak najszybciej się grzał, bo te 15km to nie są jakieś długie odcinki...
czyli Liqui Moly TopTec 4600 ...ale pomyślę i odpiszę po południu - bo jeszcze kilka ciekawych produktów innych firm w przedziale lepkości oleju SAE 5W/30 też jest ew coś z 5W/40 popatrzę jeśli bedzie godne uwagi.
Jak byś mógł napisać do takiej jazdy (tak samo robię 2x15 km, czasem długa trasa) olej 5w40, jakoś bym nie zalał 5w30 bo to jak dla mnie woda teraz mam LM4100 ale chce zmienić na inny, myślałem o motulu x-clean ????
X-clean 5W-40 505.01 - porzadny olej - silniki po 400 tys na nim sa w nienagannym stanie.
Seed, no własnie ogólnie się bardzo dobrze mówi o motulu, i wcześniej czytałem twoje wypowiedzi o tym, że takie przebiegi robią także zły na pewno nie jest
Paolo: zobacz na HTHS :-)
popioły na poziomie 1.0 % wiec do DPF- odpada ale myslę że silnikowui by taka mieszanina odpowiadała :-)
A quazary sa złe, czemu nikt nie pisze jak sie spisują, w Subaru ile opinii tyle ludzi .. ?
Jak wypadaja w Waszych zestawieniach, gadałem z kolega który lał uwaga totala LL póxniej Statoil tez z 507 i teraz Quazara gdzies kupił ....ubywa mu tego oleju mniej niz Statoila i Totala.
Seed, no własnie ogólnie się bardzo dobrze mówi o motulu, i wcześniej czytałem twoje wypowiedzi o tym, że takie przebiegi robią także zły na pewno nie jest
nie mow tego glosno bo zaraz zostaniesz uznany za niewiarygodnego :wink:
Generalnie potrzebuje olej który będzie chronił bardzo dobrze tylko silnik i turbo! dpf nie mam a ochrona egr czy katalizatora czy innych eko sreko wynalazków mnie wali...
Seed, jak turbo w tych autach co latają na motulu ?
Generalnie potrzebuje olej który będzie chronił bardzo dobrze tylko silnik i turbo! dpf nie mam a ochrona egr czy katalizatora czy innych eko sreko wynalazków mnie wali...
Seed, jak turbo w tych autach co latają na motulu ?
w żadnym z 5 aut (AXR Tour) nie było regenerowane - od nowosci Motul X-clean 5W-40 505.01
no i taki fakt świadczy o tym że motul jest bardzo dobrym olejem, tym bardziej ze jak sie domyślam to auta firmowe i raczej nie słyszaly o studzeniu turbiny
Jak na olej do ciężkiego pałowania własności niskotemperatorowe - temparatura krzepnięcia, CCS - rewelacyjne (przynajmniej na papierze, ale chyba nie tylko, bo marka popularna wśród maniaków w stanach).
...czyli będzie promocja w cenie 20-30 zł za litr... ? Zastanowię się. Wiesz, w końcu kryzys w Europie jest ... "oczyma wyobraźni" widzę już tą kolejkę skodziarzy po Redline ... :wink:
A tak na poważnie to fajny jest ten VW 505.00 i 505.01 - z danych wynika że może być lepszy niż Amsoil AFL http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21 (świetny NOACK co przy 1,9 TDI z turbiną jest nawet ważniejsze niż bardzo wysoki HTHS) i ten VW 503.01 http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=125&pcid=21 ale jakoś nie widzę oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 ....bez tych specyfikacji to szału na forum ta marka nie zrobi.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Podałem to jako czystą ciekawostkę.
Ano nie ma 504.00 ...
Drugim rodzynkiem jest ....Penrite widziałeś ich lepkosci ?
Chyba jedyna firma z Australii ktora w wyszukiwarce ma naszą ....Warszawę :-)))
Takie wzmianki są budujace :
Penrite Enviro Plus 5W-30 is approved for Volkswagen group (VAG) direct injection (FSI) petrol engines and
also diesel engines calling for Longlife III Type engine oils. Applications include in Volkswagen, Audi and
Skoda TFSI/FSI petrol engines, Lamborghini Gallardo LP 560-4 (5.2L V10) and in Volkswagen, Audi and
Skoda diesel engines.
Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.
Fajna firma :-)
Przepraszam za OT chciałem nieco odejść na chwilke od popularnych olejów :-)
Zmieniłem niedawno Motul Specific 505.01 na LM TT 4600 i zauważyłem przede wszystkim , że silnik dłużej się rozgrzewa , temp. otoczenia i styl jazdy identyczne
Co może być powodem , lepsze smarowanie LM a więc i wolniejsze rozgrzewanie ? :?:
Poza tym silnik o wieeeele ciszej pracuje podczas gwałtownych przyśpieszeń , jazdy na wysokich obrotach ( rzędu ~ 3500/4000 RPM )
Pidziek, Jest jakaś sensowna alternatywa dla amsa 5W40 powiedzmy 5W30 lub cos w tym stylu? Chodzi o mój przypadek
piramida,
ja jak pamiętasz narzekałem na zużycie paliwa od kilku miesięcy, jak tylko zrzuciłem z silnika olej 5w-40LM i zarzuciłem taki o lepkości 30 to jakbym mapę w ECU zmienił na "żwawszą". Masz odwagę i ochotę to spróbuj 30 i daj znać o swoich odczuciach.
natash,
tak jak wcześniej sugerowałem piramdzie, zarzuć coś o lepkości 30 gdyż to własnie te oleje są dedykowane współczesnym silnikom
Zamieszczone przez Pidziek
Jak widać tzw. "woda" 0W20 nie zrobiła kuku a auto spala dużooo mniej niz to co moze być na 5W40.
no i powiedz mi Pidziek proszę, jak to jest że nie dośc, iż jest to logiczne i potwierdzone w praktyce to ludzie cały czas chcą mielić w nowoczesnym silniku błoto o dużej lepkości ? Zresztą sam zasugerowałeś piramidzie lepkość 40 kiedy piramida szuka koni a jak sam deklarował więcej niż z pewną prędkością określoną swego czasu na forum nie lata.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
może nieswojo to zabrzmi ale na taki wymóg natrafiłem właśnie tutaj
Taki opis jest w specyfikacji technicznej oleju.
Wszystkie oleje jakie zamieszczam opisuję z oryginalnych karty PI.
Oleje C2 maja 0.8% sapsów wieć nie sa rekomendowane na interwiały wieksze niz 10-15 000km rocznie ze wzgledu na ilosc substancji zasadowych (tutaj ok. 8 TBN).
A wiesz ile siary mamy w LPG ???
7-8 razy wiecej niz w benzynie o to chodzi :-)
Przy paliwach benzynowych nie ma tematu .
natash: piramida ma przeszło chyba 200 czy 230 KM z silnika który standardowo ma niespełna połowę z tego..
Spalanie przy pełnym obciążeniu w takim silniku jest nieco inne niz w standardowym klokocie .
Oczywiście mozna spóbować 5W30 ale nie ma takiego który byłby z jednej strony olejem 505.01 a z drugiej na tyle mocnym aby to udzwignąć na 10 000km :-)
Mnie korci CFS 5W30 z Millersa ale musze sie w koncu dopytac jak jest z pompkami i tymi dodatkami bo jedno źródło mi powiedziało że musi byc 505.01 ze wzgledu na pewne modyfikatory tarcia (poprawiono olej na poczet spapranego silnika VW) a druga osobistosc mi powiedziala że to wymysł "księgowych" aby nabijac kasę na kolejnej normie :-)
Zamieszczone przez innova
no i powiedz mi Pidziek proszę, jak to jest że nie dośc, iż jest to logiczne i potwierdzone w praktyce to ludzie cały czas chcą mielić w nowoczesnym silniku błoto o dużej lepkości ?
Bo jest :
- tanie
- ogólno dostepne
- prawie wszystkie sa "syntetykami"
- jest bezpieczniej bo silnik sie nie rozklei i rozszczelni.
- nie bedzie "brał"
itd, itp.
Ale to sie zmienia uwierz mi, ludzie zaczynają dostrzegac to że silniki na syntetykach SAE 20, 30 jeżdza i jeżdzą .
Do ludzi nadal nie dociera aspekt że moga oszczedzić np. 1500zł rocznie na samym oleju.
innova, nie boję sie zalać 5W30 tylko wskaż dobry olej który dobrze ochroni mój silnik, obecnie zbliża sie zima więc 5W30 powinno zrobić robotę, na lato prędzej bym sie zastanawaił aczkolwiek w Iveco zalany jest własnie 5W30 dedykowany i w lecie jakoś daje radę, auto firmowe więc kierowca starszej daty raczej nie chłodzi turbiny po jezdzie a auto robi łównie krótkie odcinki po miescie.
Więc jak to jest z tym 5W30 do naszych pompowtrysków? Producent zaleca 5W40.
[ Dodano: Sob 17 Gru, 11 00:52 ]
Zamieszczone przez Pidziek
natash: piramida ma przeszło chyba 200 czy 230 KM z silnika który standardowo ma niespełna połowę z tego..
Spalanie przy pełnym obciążeniu w takim silniku jest nieco inne niz w standardowym klokocie .
Oczywiście mozna spóbować 5W30 ale nie ma takiego który byłby z jednej strony olejem 505.01 a z drugiej na tyle mocnym aby to udzwignąć na 10 000km :-)
Piotrek, piszesz że 5W30 może mieć problem z przebiegiem 10tys? Skoro tak to można by zastosować krótsze interwały powiedzmy 8kkm?
A ja powiem tak , sporo TDIków na PD z DE z początku swoich lat jeździło na LL , a kiedy jeszcze nie było DPFów , jeździły na normie 506.01 ( czyli głównie oleje 0W30 ) , większość tych aut jeździło po Niemieckich "autobanach" ( a jak się tam jeździ chyba wszyscy wiemy ) ... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...
Ale to sie zmienia uwierz mi, ludzie zaczynają dostrzegac to że silniki na syntetykach SAE 20, 30 jeżdza i jeżdzą .
->->->
Zamieszczone przez barteq
Generalnie potrzebuje olej który będzie chronił bardzo dobrze tylko silnik i turbo! dpf nie mam a ochrona egr czy katalizatora czy innych eko sreko wynalazków mnie wali...
Seed, jak turbo w tych autach co latają na motulu ?
->->->
Zamieszczone przez Seed
w żadnym z 5 aut (AXR Tour) nie było regenerowane (400 tys km)- od nowosci Motul X-clean 5W-40 505.01
Zamieszczone przez robert.
A ja powiem tak , sporo TDIków na PD z DE z początku swoich lat jeździło na LL , a kiedy jeszcze nie było DPFów , jeździły na normie 506.01 ( czyli głównie oleje 0W30 ) , większość tych aut jeździło po Niemieckich "autobanach" ( a jak się tam jeździ chyba wszyscy wiemy ) ... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...
dlatego po TT 4600 zalewam teraz Motul Specific 506.01 0W-30 - drogi ale zobaczymy co jest wart.
robert. napisał/a:
... nic z silnikiem , olejem złego się nie działo ...
dopóki nie przyjechały do nas do kraju
Dokładnie :-)
piramida: możesz sobie wrzucić to co Tobie wyszło w 2.0 TDI na Amsoil AFL z cieknaca głowicą i płynem chłodniczym w oleju i to co wyszło w tym samym BKD na Liqui-Moly Top Tec 4200.
innova, nie boję sie zalać 5W30 tylko wskaż dobry olej który dobrze ochroni mój silnik, obecnie zbliża sie zima więc 5W30 powinno zrobić robotę, na lato prędzej bym sie zastanawaił aczkolwiek w Iveco zalany jest własnie 5W30 dedykowany i w lecie jakoś daje radę
piramida,
ja nie wiem jakim cudem utarła się i co gorsza utrwaliła opinia o tym, iż 40 jest lepsze na lato, ja mam odczucie iż to właśnie 30 cechuje się lepszą cyrkulacją jak również wymianą/odprowadzaniem ciepła. Zatem czy lato czy zima to moim zdaniem 30 jest jak najbardziej optymalne. Wciąż pamiętam zapis jednego z handlowców LM o tym że TT 4100 jest dobry na polskie warunki ze względu na lato. Po osobistym teście uważam iż ten konkretnie model powinien zostać wymazany z mapy olejów a przynajmniej z półek (nomen omen był polecany/chwalony wiosną na forum), bo nie dość że zamulił mi silnik to jeszcze pod koniec interwału zaczyna piorunem znikać z miski olejowej (to potwierdził też inny użytkownik).
Moje poglądy na temat różnych nacji i ich mentalności znasz więc tutaj skupię się na konkretnych olejach, które ja bym polecił i żeby nie było, nie mam nic wspólnego z ich sprzedażą.
Otóż ponownie mój zapis zabrzmi dziwnie ale w dobie słabnącego złotego biorę również uwarunkowania ekonomiczne i uważam, że nawet "zwykły" Castrol 5w30 spełnia swoją rolę. Ja obecnie w myśl jednego ze swoich trendów i przeświadczeń posiadam Fuchs Titan Supersyn 0w30 Long Life Plus w obydwu jednostkach i w przypadku O2 moje odczucia i porównania (z LM4100) są następujące: przy odpaleniu zimnego silnika słychać delikatny pomruk jak w samochodzie ze sportowym tłumikiem. Na rozgrzanym jest równie cicho jak w LM4100 a o innych wnioskach (większa dynamika, mniejsze spalanie) już wiesz. Odnośnie wrażeń z Tour A6 to tutaj nic w zasadzie nie mogę powiedzieć bo o dynamice decyduje automat a nie jeździłem na ręcznym sterowaniu biegami. Ponadto ten model w przeciwieństwie do O2 został wyciszony i o dźwięku silnika (różnicach) tu już w ogóle nie da się nic powiedzieć. Natomiast tutaj w michę wchodzi nawet ponad 8L i nie mam zamiaru wymieniać go wcześniej niż po 20000km podczas go producent oleju coś wspomina nawet o 50000km.
Gdybym grzebał w olejach innych i je rozpatrywał to jeszcze moją uwagę przyciąga LM SYNTHOIL LONGTIME PLUS 0W-30 tyle że jest droższy i nic nie mogę o nim więcej powiedzieć bo nie używałem. W pierwszej kolejności chcę na skodzie sprawdzić 0w20 zatem nieprędko wrócę do opcji jego sprawdzenia
Jako iż zmierzasz na wymianę do Pidziek to ja bym zabierał się za tego Fuchs'a, jak Cię przeraża 0 (a nie powinno) z przodu to jest jeszcze ten GT1 5w30 XTL na zakładzie więc nawet w ostatniej chwili będziesz mógł zmienić decyzję (chyba, nie byłem to nie wiem ale Pidziek deklaruje że ma na stanie wszystko co potrzeba jak dobrze wyczytałem)
[ Dodano: Sob 17 Gru, 11 10:55 ]
Zamieszczone przez Pidziek
Bo jest :
- tanie
- ogólno dostepne
- prawie wszystkie sa "syntetykami"
- jest bezpieczniej bo silnik sie nie rozklei i rozszczelni.
- nie bedzie "brał"
itd, itp.
Ale to sie zmienia uwierz mi, ludzie zaczynają dostrzegac to że silniki na syntetykach SAE 20, 30 jeżdza i jeżdzą .
oooo i tymi słowami bardzo dobrze podsumowałeś to, co ja również starałem się podkreślić, czyli fakt iż obecnie pojawiające się w mowie potocznej czy pisanej w Polsce "prawdy" są delikatnie mówiąc o kant .... potłuc i przedstawiają stan faktyczny zupełnie odwrotnie aniżeli ma to miejsce w rzeczywistości (poza wyższą ceną). Patrząc na stronę niemiecką widzę, iż największą popularnością cieszą się oleje SAE 30 pomimo iż są ciut droższe. Fakt że tam mają nowsze samochody z nowszymi silnikami (które mają niższe przebiegi ale mimo wszystko powyżej tych magicznych 180tyś najczęściej) ale słusznie zauważyłeś, iż tam na autostradzie nikt się nie opitala zbytnio poza dziadkami słabo widzącymi. Tak jak wspomniałem uprzednio w moim odczuciu idzie nowe a trend zmierza w kierunku zmniejszenia lepkości i masz rację że coraz większa rzesza użytkowników będzie korzystać z wynalazków ewolucji. Ciekaw jestem jak bardzo "hamulcowi" są w stanie spowolnić ten proces w Polsce
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
właśnie 30 cechuje się lepszą cyrkulacją jak również wymianą/odprowadzaniem ciepła. Zatem czy lato czy zima to moim zdaniem 30 jest jak najbardziej optymalne
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ja nie jestem przekonany do stosowania w silnikach TDI olejów wyjątkowo "cienkich", typu 5w20/0w20.
To że takie oleje zaleca Toyota/Honda oznacza tylko tyle, że ichnie silniki zostały zaprojektowane pod niskie lepkości. BMW/Merc/VAG wymagają raczej HTHS >3,5.
Ja bym raczej zadał pytanie: Jaka jest minimalna lepkość możliwa do stosowania w TDI?
Czy w30 jest ok, czy to wymóg eko-przepisów, a może w10 będzie dobrze działać?
BTW: zobaczcie co aso zalewa do Avensis (wpisy w książce)
Czyli producent swoje, servis swoje...
Komentarz