Viscosity at 40 °C : 52 mm 2/s
Viscosity at 100 °C : 10,1 mm2/s
Pidziek,
aby było porównywalnie (Long Time Plus) to powinniśmy wziąć ten
Synthoil Longtime Plus SAE 0W-30
wtedy
Viscosity at 40 °C : 52,6 mm 2/s
Viscosity at 100 °C : 9,6 mm2/s
zatem zrobią się z tego oleje dokładnie o tym samym V, jakby z jednej fabryki wyjechały
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
czyli jednak można w temacie ciekawie pisać a nie "bić pianę"
biznes Paolo, biznes :wink:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
ano ze wskazanego opracowania naukowego
szybko czytałem ale to mi właśnie w oczy wpadło
widman.biz również w swoich przykładach olejów W30 podaje wartość 10 (dokładnie 10,4)
Zamieszczone przez xtremesystems
castrol egde 0w30 ma wyzsze v40 niz edge 5w30
to może być też konsekwencja samych kart katalogowych. Pidziek podał przykładowo dla F 0w30 V100=9,6 a ja mam w karcie przed oczami V100=9,7 dla tego samego oleju. Zapewne z czasem pojawiają się korekty i poprawki.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
kurcze a ja nie rozumiem jednego.
na xclean+ niby wyzsza lepkosc.wolniej sie nagrzewa , wieksze zuzycie paliwa. a po odpaleniu mniej klepal niz castrol
pocieszę Ciebie - nie tylko Twój...ostatnio już kilka osób jak z nimi pisałem narzekało na Mobila, zwłaszcza na prace silnika na tym oleju :? Kiedyś napisałem, że Mobil w Polsce osiadł na "laurach"...i że Castrol Edge wydaje się od niego lepszy i ma lepszą ofertę i chyba coś w tym jest...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dzida ma zalany Mobil 3000 - "technologia syntetyczna"
Jeśli wiemy że Mobil 1 - plasowany wyżej niż ten 3k - jest oparty na Visom/HC to na czym bazuje tamten? To może być taki odpowiednik klasowy Magnateca.
kurcze a ja nie rozumiem jednego.
na xclean+ niby wyzsza lepkosc.wolniej sie nagrzewa , wieksze zuzycie paliwa. a po odpaleniu mniej klepal niz castrol
może jak się już przylepił to nie zechciał się odkleić do następnego odpalenia
pytanie jeszcze pozostaje w zagadnieniu od jakiej temperatury startował :?: Ja przez całe lato z LM4100 też tak miałem, iż cicho się odpalał a paliwo szło na przełamanie oporów
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Padło zatem na FUCHS 5W30XTL ale w pewnym momencie wydobyłem też FUCHS Titan Supersyn Long Life Plus 0W30 gdzie producent deklarował bliskość produktu oraz silnikó VW. Zapodałem i silnik jak z innej bajki zupełnie. Jest większa dynamika, niższe spalanie no i system antypoślizgowy częściej się załącza. Zatem wynik eksperymentu z LM 4100TT uznaję za negatywny
Jaki przebieg silnika ? Mam obecnie zalanego TT4100 5W40 zero bez dolewek od wymiany do wymiany max co 10 tys. I też myślę nad przejściem na 5W30 Fuchsa :roll: Trochę straszą że przy tym przebiegu gdzie taki olej rzadki , do tego eksploatacja wypadnie na sezon wiosenno -letni :roll:
Dzida ma zalany Mobil 3000 - "technologia syntetyczna"
Jeśli wiemy że Mobil 1 - plasowany wyżej niż ten 3k - jest oparty na Visom/HC to na czym bazuje tamten?
Musisz zadzwonic do Trzebini :lol: :lol:
Innowa: to orientacyjny wykres, realia czesto inaczej pokazują .
Weź np. taki test Mobil 1 0W40 (nie ten "nasz" ale amerykański):
Więc teoretycznie Amsoil 0W20 ma taką samą lepkośc w 15st. jak Valvoline 10W60 ale w .. w 40st.C !
Inaczej zachowuje sie olej A5/B5 inaczej A3/B3 itp. ...
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
O ile taki 0W20 może dawać rady tak na szybko i teoretycznie do np. kilkunastu st. powyżej zera w oleju to powyżej jak silnik osiągnie temp. roboczą nie koniecznie zważając na luzy i dokładność pasowania silnika. działaniu sił mechanicznych, sposobie smarowania itp...
Wiem że z tego co kolega mi dziś powiedział wlasnie z Fuchs-a akurat jego znajomy zalał do benzyny tego super longlife plus 0W30 i nie to auto :-)
ze sie zdecydowałeś na Mobil to sie trochę dziwie ..
Nie decydowałem się Orbit, dostałem go z dobrodziejstwem inwentarza, kupując samochód. Muszę się z nim pomęczyć jeszcze 4 kkm , a później będę się decydował na coś. . . może na TT 4600, dobrze piszesz o tym oleju.
ano ze wskazanego opracowania naukowego
szybko czytałem ale to mi właśnie w oczy wpadło
Ale autor (co sam w tekście podkreśla) nie próbuje być ścisły w podawaniu wartości - to 10 to tak dla ustalenia uwagi/uproszczenia rachunków/określenia rzędu wielkości.
Jest to opracowanie zdecydowanie popularnonaukowe. Naukowe, a przynajmniej ścisłe, masz np. tutaj: http://www.tribologia.eu/ptt/try/tr06.htm
mam juz zrobione 3000km na LM 4600 z tego 2000 km z MoS2 ... absolutnie żadnych problemów , naprawdę polecam .... jedyna wada to to ze troszkę dłużnej się nagrzewa co moim zdaniem wynika z mniejszego tarcia lub mniejszych oporów w silniku ... DPF wypala się tak samo , ZA to ... kompletnie zero klepania ... , po przekręceniu kluczyka silnik odpala tak jak w lato , tak miękko , ....rok temu w zimę miałem GM-Dexos2 ... to na tym oleju w po uruchomieniu silnika miałem wrażenie jak bym odpalił JELCZA i tak przez 10 minut ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Dwusiarczek molibdenu - jeden z lepszych dodatków przeciwzużyciowych (AW). Występuje w pakietach dodatków niektórych olejów, a także jest dostępny na rynku jako osobny dolewany do oleju dodatek (w tym przypadku istnieje zawsze wątpliwość, na ile jednorodną mieszaninę otrzymujesz po wlaniu go do silnika i na ile i czy pozytywnie zmieniasz właściwości oleju, do którego został dodany).
Przykładowe badanie skuteczności: http://media.molyslip.pl/files/zuzycie_radom.pdf
A ja polecam szczerze LM Diesel Synthoil 5W-40 ( :!: ). Poprzedniej zimy klawiatura w takie poranki jak wczoraj (-10) mocno grała - auto odpoczywa pod chmurką. Przy Synthoilu odpala lekko ( :!: ), bez jakichś oporów ( :!: ), nie klepie w ogóle - mogłoby to sugerować, że jednak ten 5W-40 daje radę i smaruje dobrze podczas startu ( :!: ).
Robiłem dłuższą zimową trasę i osiągnąłem średnie spalanie 4,6 l/100 km a średnia prędkość to ponad 120 km/h [trasa Katowice-Essen]. Miasto średnio 5,6 l/100 km. Może dla kogoś to dużo... No, ale jednak nie musi auto dużo (wg mnie) palić na takim oleju ( :!: ).
Widać, że mój silnik jednak 5W-40 ( :!: ) lubi, a szczególnie dobrego syntetyka - Synthoila. I jestem 100% pewien, że ten olej pójdzie na kolejne wymiany.
mam juz zrobione 3000km na LM 4600 z tego 2000 km z MoS2 ... absolutnie żadnych problemów , naprawdę polecam .... jedyna wada to to ze troszkę dłużnej się nagrzewa co moim zdaniem wynika z mniejszego tarcia lub mniejszych oporów w silniku ... DPF wypala się tak samo , ZA to ... kompletnie zero klepania ... , po przekręceniu kluczyka silnik odpala tak jak w lato , tak miękko , ....rok temu w zimę miałem GM-Dexos2 ... to na tym oleju w po uruchomieniu silnika miałem wrażenie jak bym odpalił JELCZA i tak przez 10 minut ...
Ja po 5000 tys na TT 4600 - potwierdzam - silnik bdb sie zachowuje.
mam juz zrobione 3000km na LM 4600 z tego 2000 km z MoS2 ... absolutnie żadnych problemów , naprawdę polecam .... jedyna wada to to ze troszkę dłużnej się nagrzewa co moim zdaniem wynika z mniejszego tarcia lub mniejszych oporów w silniku ... DPF wypala się tak samo , ZA to ... kompletnie zero klepania ... , po przekręceniu kluczyka silnik odpala tak jak w lato , tak miękko , ....rok temu w zimę miałem GM-Dexos2 ... to na tym oleju w po uruchomieniu silnika miałem wrażenie jak bym odpalił JELCZA i tak przez 10 minut ...
tt4600 spelnia norme twojego silnika ? czy wlales nienormatywny?
Komentarz