niewiem czy mam silnik KNS czy AZV,wiem że ma 100kw,czyli136KM,ale przejechałem 20 000km i dolałem 1,5l oleju,czy to normalne?
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Witam
Od wczoraj jestem posiadaczem Skody Octavii z silnikiem 1,9 PD TDI o mocy 101 km 74 KW z salonu wyjechała 03/2006r. Przejechane 190 tys km, wszystkie wpisy w ksiazce serwisowej co 30 tys km, czyli tzw long life. Nadszedł czas wymiany oleju. Wszystko było by jasne gdyby nie pierwszy wpis w książce serwisowej po przebiegu 15 tys km i tam olej CASTROL o specyfikacji 505.01 :roll: Wszystkie nastepne CASTROL VW 507.00 SLX II 3.
Wiem że 505.01 to jest do PD (pompowtryski) ale bez DPF (filtra czasteczek stałych)
bo do tych z tym filtrem zalecają właśnie VW 507.00 Czy to możliwe, że w ASO sie rombneli i wlali na pierwszej wymianie olej jak do silnika bez DPF?
Czy w 2006r. był już montowany ten dodatkowy filtr DPF :roll:
Komentarz
-
-
oliwa jaką wlali pasuje do przebiegu pomiędzy wymianami. Na 15 000 km wlewamy 505.01 a na wymianę 30 000 km 507.00 (także z DPF)Takie specyfikacje zalecane są na wskazane przebiegi. A jaki kod literowy ma twój silnik :?: Może wlewali 507.00 bo np. jest droższy, a płaci klient.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
tak AXR
poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=431844
czy ten silnik ma DPF-a powinieneś sprawdzić w instrukcji lub książce przeglądów :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuAXR .........czy ten silnik ma DPF-a powinieneś sprawdzić w instrukcji lub książce przeglądów
[ Dodano: Sro 23 Gru, 09 14:31 ]
pedro przy przebiegu 190 kkm przejdź na wymianę oleju co 15kkm..będzie zdrowiej dla silnika zdecydowanie - i masz wredy problem z głowy lejesz olej z normą 505.01 :szeroki_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
...AXR nie moge w żadnej z książek znalesc i na forum tez nikt jednoznacznie nie pisze- czy ma DPF czy nie.
Jesli chodzi o wymiany oleju i filtrów to jak najbardziej przejde na QGO lub QG2 stały okres 15 tys km i zmieniam na nowy.
Pierwszą wymiane robie jutro i zaleje juz kupionym Castrolem ze specyfikacją 507.00 II3 5W 30 VW
Jak ustale na 100% że nie ma tego DPF-a to spokojnie na nastepną wymiane pójdzie 505.01 do pompowtrysków.
Komentarz
-
-
Aż 49 stron o olejach. Czytam i czytam.Wkółko tylko MOTUL,MOBIL,CASTROL... Ale nie moge sie nic doszukać na temat oleju VAPSOIL nor.507. Taką mam zawieszke przy silniku. Autko serwisowane w niemieckim aso. Silnik BLS z 2006r.
Od zakupu auta przejechałem już ok.4tyskm. Dokładnie kontroluje poziom oleju,ponieważ wg opini, tdi pd lubi olej. Z moich obserwacji nie stwierdziłem jakiegos znaczacego ubytku oleju,komp też nie krzyczy.
Zbliza sie pora wymiany oleju. Chciałbym zalewać octavie tym co wcześniej czyli Vapsoil nor.507. Czy ktoś z Was nim handluje?
Dlaczego tym co było do tej pory? Juz odpowiadam. Doswiadczenia z poprzedniego auta.
Autko BMW e-60,530i.Przejechałem od zakupu używanego auta 16tys km(olej BMW 0W/40 LL-O4) kiedy komp zawołał o wymiane.Dotam,ze autko nie spaliło ani grama oleju.Przebieg 150000km. Podjechałem do Q-serwis i dokonałem wymiany na castrola edg sport 0w/40 LL-04. Po miesiącu patrze na korek wlewowy oleju-szlam,masło, na bagnecie równiez,do tego niewielki ubytek oleju. Dodam,ze nie poszła uszczelka pod głowicą.
Przegoniłem autko przez 100km butujac je. W efekcie na korku zginęło masełko lecz pokrywa miała dziwny nalot wraz z korkiem,olej jakis taki wodnisty w dotyku na bagnecie.
Przejechałem na tym oleju ok 4tys. a tu komp woła o dolewkę :shock: ,dolałem 0,5. Potem znowu.
Po 8tys km zlałem te świnstwo i zalałem olejem BMW 0w/40LL-04(to tez niby castrol slx tylko we firmowych butelkach bmw) w efekcie zadne masło juz sie nie pojawiało a i pokrywa czystsza z korkiem sie zrobiła,niestety ubytki oleju niewielkie ale jednak zostaly.
Dlatego nie chce aby w octavii spotkał mnie taki problem. 4tys km to niewiele,ale mysle ze wystarczy na stwierdzenie czy pali olej. Wg mnie nie ubyło na miarce. Dlatego chce zaciągnąc opinii jaki olej wlać. Szczególnie będę wdzieczny o wszelkie info na temat VAPSOIL. :?:Już odebrane A3 TFSI limuzyna
Komentarz
-
-
chłopie, zalej motula 5w/40 i bedziesz mial spokój, sorry za ot ale własnie wróciłem z imrezki a komp był właczony u mnie nic nie bierze przynajmniej raz na 10kkmsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Lashlo trzeba troszkę uważać na oleje LL 507.00 i 504.00 a szcególnie ze SPECYFIKACJĄ tych olejów !!! to są normy i specyfikacje do najnowszych silników z DPF i ja zbytnio bym nie był za tym, żeby lać ten olej do starszych konstrukcji a szczególnie tych z większym przebiegiem....to jest olej, który może spowodować "wypłukanie" silnika, ponieważ posiada on mocne wartości czyszczące...
Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
...skoro jezdziłeś na oleju 507.00 i nic się nie działo i jesteś z niego zadowolony to oczywiście możesz spać spokojnie bo nie uważam akurat, żeby silnikowi coś sie mogło stać...ja też mam AXR (23 tyskm) :szeroki_usmiech ale wolę lać olej o normie 505.01 lub 506.01 i w dodatku 5W/40...jezdziłem na fabrycznie zalanym...potem na Motulu...teraz dobrałem sobie odpowiedni olej i jestem zadowolony z niego...myślę,że dla konstrukcji 1.9 w zupełności wystarczy trzymać się w/w norm a dla własnego lepszego samopoczucia zaleję na dniach 506.01 ale zmianę zrobie max po 15 kkm :twisted: :P ..polecam stronę 46 tego wątku :P
[ Dodano: Sob 16 Sty, 10 21:27 ]
Zamieszczone przez Dzidapewnie że można tylko po co?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No tak,ale w sumie auto ma 2,5 roku,92 tys km, od nowosci w moich rekach i sam serwis chwalil,ze olej LL wymieniam co 15 tys (od razu mowie,ze olej nie w serwisie kupowany,wiec teorie naciagania przez serwis nalezy odrzucic)
PAOLO ESCO, czy AXR trzeba uwazac za stara konstrukcje i lac inny olej? No i czemu 5/40? Czym sie rozni od 5/30?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lashloczy AXR trzeba uwazac za stara konstrukcje i lac inny olej? No i czemu 5/40? Czym sie rozni od 5/30?
[ Dodano: Sob 16 Sty, 10 21:48 ]
Zamieszczone przez Lashlosam serwis chwalil,ze olej LL wymieniam co 15 tysPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz