Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jan Winiarczyk
    Classic
    • 2008
    • 8

    niewiem czy mam silnik KNS czy AZV,wiem że ma 100kw,czyli136KM,ale przejechałem 20 000km i dolałem 1,5l oleju,czy to normalne?
    win 1

    Komentarz

    • pedro
      Ambiente
      • 2009
      • 178

      Witam
      Od wczoraj jestem posiadaczem Skody Octavii z silnikiem 1,9 PD TDI o mocy 101 km 74 KW z salonu wyjechała 03/2006r. Przejechane 190 tys km, wszystkie wpisy w ksiazce serwisowej co 30 tys km, czyli tzw long life. Nadszedł czas wymiany oleju. Wszystko było by jasne gdyby nie pierwszy wpis w książce serwisowej po przebiegu 15 tys km i tam olej CASTROL o specyfikacji 505.01 :roll: Wszystkie nastepne CASTROL VW 507.00 SLX II 3.
      Wiem że 505.01 to jest do PD (pompowtryski) ale bez DPF (filtra czasteczek stałych)
      bo do tych z tym filtrem zalecają właśnie VW 507.00 Czy to możliwe, że w ASO sie rombneli i wlali na pierwszej wymianie olej jak do silnika bez DPF?
      Czy w 2006r. był już montowany ten dodatkowy filtr DPF :roll:
      Pozdrawiam
      pedro

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3775
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        oliwa jaką wlali pasuje do przebiegu pomiędzy wymianami. Na 15 000 km wlewamy 505.01 a na wymianę 30 000 km 507.00 (także z DPF)Takie specyfikacje zalecane są na wskazane przebiegi. A jaki kod literowy ma twój silnik :?: Może wlewali 507.00 bo np. jest droższy, a płaci klient.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • pedro
          Ambiente
          • 2009
          • 178

          kod literowy AXR (chyba o ten kod chodzi)
          Pozdrawiam
          pedro

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3775
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            tak AXR
            poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=431844
            czy ten silnik ma DPF-a powinieneś sprawdzić w instrukcji lub książce przeglądów :?:
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez endryu
              AXR .........czy ten silnik ma DPF-a powinieneś sprawdzić w instrukcji lub książce przeglądów
              na 99,9% nie ma DPF-a :P ..na szczęście :szeroki_usmiech

              [ Dodano: Sro 23 Gru, 09 14:31 ]
              pedro przy przebiegu 190 kkm przejdź na wymianę oleju co 15kkm..będzie zdrowiej dla silnika zdecydowanie - i masz wredy problem z głowy lejesz olej z normą 505.01 :szeroki_usmiech
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • pedro
                Ambiente
                • 2009
                • 178

                ...AXR nie moge w żadnej z książek znalesc i na forum tez nikt jednoznacznie nie pisze- czy ma DPF czy nie.
                Jesli chodzi o wymiany oleju i filtrów to jak najbardziej przejde na QGO lub QG2 stały okres 15 tys km i zmieniam na nowy.
                Pierwszą wymiane robie jutro i zaleje juz kupionym Castrolem ze specyfikacją 507.00 II3 5W 30 VW
                Jak ustale na 100% że nie ma tego DPF-a to spokojnie na nastepną wymiane pójdzie 505.01 do pompowtrysków.
                Pozdrawiam
                pedro

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  AXR był w OI a te nie miały DPF -ów
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • pedro
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 178

                    ok dzieki czyli na nastepną wymiane simiało moge brac ze specyfikacją 505.01
                    Pozdrawiam
                    pedro

                    Komentarz

                    • progressowy
                      Rider
                      • 2008
                      • 453

                      Aż 49 stron o olejach. Czytam i czytam.Wkółko tylko MOTUL,MOBIL,CASTROL... Ale nie moge sie nic doszukać na temat oleju VAPSOIL nor.507. Taką mam zawieszke przy silniku. Autko serwisowane w niemieckim aso. Silnik BLS z 2006r.
                      Od zakupu auta przejechałem już ok.4tyskm. Dokładnie kontroluje poziom oleju,ponieważ wg opini, tdi pd lubi olej. Z moich obserwacji nie stwierdziłem jakiegos znaczacego ubytku oleju,komp też nie krzyczy.
                      Zbliza sie pora wymiany oleju. Chciałbym zalewać octavie tym co wcześniej czyli Vapsoil nor.507. Czy ktoś z Was nim handluje?
                      Dlaczego tym co było do tej pory? Juz odpowiadam. Doswiadczenia z poprzedniego auta.
                      Autko BMW e-60,530i.Przejechałem od zakupu używanego auta 16tys km(olej BMW 0W/40 LL-O4) kiedy komp zawołał o wymiane.Dotam,ze autko nie spaliło ani grama oleju.Przebieg 150000km. Podjechałem do Q-serwis i dokonałem wymiany na castrola edg sport 0w/40 LL-04. Po miesiącu patrze na korek wlewowy oleju-szlam,masło, na bagnecie równiez,do tego niewielki ubytek oleju. Dodam,ze nie poszła uszczelka pod głowicą.
                      Przegoniłem autko przez 100km butujac je. W efekcie na korku zginęło masełko lecz pokrywa miała dziwny nalot wraz z korkiem,olej jakis taki wodnisty w dotyku na bagnecie.
                      Przejechałem na tym oleju ok 4tys. a tu komp woła o dolewkę :shock: ,dolałem 0,5. Potem znowu.
                      Po 8tys km zlałem te świnstwo i zalałem olejem BMW 0w/40LL-04(to tez niby castrol slx tylko we firmowych butelkach bmw) w efekcie zadne masło juz sie nie pojawiało a i pokrywa czystsza z korkiem sie zrobiła,niestety ubytki oleju niewielkie ale jednak zostaly.

                      Dlatego nie chce aby w octavii spotkał mnie taki problem. 4tys km to niewiele,ale mysle ze wystarczy na stwierdzenie czy pali olej. Wg mnie nie ubyło na miarce. Dlatego chce zaciągnąc opinii jaki olej wlać. Szczególnie będę wdzieczny o wszelkie info na temat VAPSOIL. :?:
                      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        chłopie, zalej motula 5w/40 i bedziesz mial spokój, sorry za ot ale własnie wróciłem z imrezki a komp był właczony u mnie nic nie bierze przynajmniej raz na 10kkm
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • pedro
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 178

                          Dostałes Castrola slx w wiekszych niż 1l butelki?
                          Pozdrawiam
                          pedro

                          Komentarz

                          • progressowy
                            Rider
                            • 2008
                            • 453

                            Niestety tylko w litrowych,poniewaz jest produkowany z myslą o serwisach(czyli beczki)oraz butle 1litrowe na ewentualne dolewki.
                            Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez AdamB
                              AXR był w OI a te nie miały DPF -ów
                              ... tak wogóle z tego co wyczytałem na necie w O1 był DPF :!: TYLKO...w niektórych modelach po roku 2006 ...ale to rzadkość...
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • pedro
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 178

                                odnosnie DPF dzwoniłem do kilku serwisów skody z zapytaniem czy w mojej z 2006 r. marca był juz montowany to mówili, że nie... i całe szczęście
                                Pozdrawiam
                                pedro

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  na 99,9% nie ma DPF-a ..na szczęście
                                  no przecież pisałem ....a też mam AXR
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • progressowy
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 453

                                    Czemu sie tak boicie tych DPF? Pokażcie przykłady octvek,które maja problemy z DPF(jakie?).
                                    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                    Komentarz

                                    • Lashlo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1455

                                      Panowie.Tez mam AXR-a i leje shella 5w/30 LL 504/507,wymieniam co 15 tys,ale nie mam tego DPF-a. Mozna lac ten lepszy olej do auta bez DPF-a?

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        Zamieszczone przez Lashlo
                                        Panowie.Tez mam AXR-a i leje shella 5w/30 LL 504/507,wymieniam co 15 tys,ale nie mam tego DPF-a. Mozna lac ten lepszy olej do auta bez DPF-a?
                                        pewnie że można tylko po co?

                                        Komentarz

                                        • Lashlo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1455

                                          Dzida, Dla lepszego samopoczucia ;-)
                                          Olej mam od kumpla w dobrej cenie,to czemu mam nie lac najlepszego?

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Lashlo trzeba troszkę uważać na oleje LL 507.00 i 504.00 a szcególnie ze SPECYFIKACJĄ tych olejów !!! to są normy i specyfikacje do najnowszych silników z DPF i ja zbytnio bym nie był za tym, żeby lać ten olej do starszych konstrukcji a szczególnie tych z większym przebiegiem....to jest olej, który może spowodować "wypłukanie" silnika, ponieważ posiada on mocne wartości czyszczące...
                                            Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
                                            i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!

                                            ...skoro jezdziłeś na oleju 507.00 i nic się nie działo i jesteś z niego zadowolony to oczywiście możesz spać spokojnie bo nie uważam akurat, żeby silnikowi coś sie mogło stać...ja też mam AXR (23 tyskm) :szeroki_usmiech ale wolę lać olej o normie 505.01 lub 506.01 i w dodatku 5W/40...jezdziłem na fabrycznie zalanym...potem na Motulu...teraz dobrałem sobie odpowiedni olej i jestem zadowolony z niego...myślę,że dla konstrukcji 1.9 w zupełności wystarczy trzymać się w/w norm a dla własnego lepszego samopoczucia zaleję na dniach 506.01 ale zmianę zrobie max po 15 kkm :twisted: :P ..polecam stronę 46 tego wątku :P

                                            [ Dodano: Sob 16 Sty, 10 21:27 ]
                                            Zamieszczone przez Dzida
                                            pewnie że można tylko po co?
                                            no właśnie
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Lashlo
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1455

                                              No tak,ale w sumie auto ma 2,5 roku,92 tys km, od nowosci w moich rekach i sam serwis chwalil,ze olej LL wymieniam co 15 tys (od razu mowie,ze olej nie w serwisie kupowany,wiec teorie naciagania przez serwis nalezy odrzucic)
                                              PAOLO ESCO, czy AXR trzeba uwazac za stara konstrukcje i lac inny olej? No i czemu 5/40? Czym sie rozni od 5/30?

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Lashlo
                                                czy AXR trzeba uwazac za stara konstrukcje i lac inny olej? No i czemu 5/40? Czym sie rozni od 5/30?
                                                no cóż jako taka główna konstrukcja 1,9 tdi ma juz kilkaaaaa latek i w zasadzie jako taka nie podlegała zmianie a jeśli już to głównie w zakresie systemu zasilania paliwem - z pompy na pompowtryskiwacze (oczywiście konstrukcja bardzo dobra i sprawdzona we wszystkich możliwych wariantach modyfikacji...przez tunerów :P ) a czy lać 5w30 czy 5w/40 już o tym było i to w tym wątku (strona 37) - lepiej dla turbiny lać 5w/40 (szczególnie w okresie letnim) osobiście jednak uważam, że należy kierować się rozsądkiem ..chłodzić turbinkę, nie cisnąć na zimnym i zmieniać max co 15kkm ...wtedy można spać spokojnie :lol:

                                                [ Dodano: Sob 16 Sty, 10 21:48 ]
                                                Zamieszczone przez Lashlo
                                                sam serwis chwalil,ze olej LL wymieniam co 15 tys
                                                no i super to podstawa dla tego silnika a tak wogóle nie powinieneś sie przejmować, że lejesz 507,00 ponieważ spełnia on normy 505.01 i 506.01 a to najważniejsze.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Lashlo
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1455

                                                  PAOLO ESCO, OK,wiec moge spac spokojnie...
                                                  Dzieki

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    :szeroki_usmiech jeśli żona pozwoli to możesz zdecydowanie spac spokojnie :wink: bo o sowje autko nie masz co sie martwić :szeroki_usmiech
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...