Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lashlo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1455

    PAOLO ESCO, :diabelski_usmiech
    A to jednak nie moge ;-)

    Komentarz

    • _I_C_E_
      Classic
      • 2008
      • 28

      a powiedzcie mi czym się róźni edge 5w30 504 507 od SlX 5w30 professional powerflow LongLife III 504 507 czy oba są takie same czy jednak może któryś z nich jest do autek z DBF?
      Filtry, oleje, aku, żarówki, FB http://www.facebook.com/pages/Filtry...23022111087185 lub http://www.filters.com.pl

      Komentarz

      • Lashlo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1455

        _I_C_E_, Dobre pytanie...
        Normy te same

        Komentarz

        • _I_C_E_
          Classic
          • 2008
          • 28

          drąże temat dalej: Cyt ze strony Castrola
          "4. Mam opakowanie oleju Castrol w bagażniku mojego samochodu, dostarczone przez mojego autoryzowanego dilera; nie jest to EDGE – dlaczego?
          EDGE został zaprojektowany z myślą o klientach detalicznych i oferuje szerszą gamę produktów. Stworzony wg zasady, że klienci detaliczni potrzebują specyficznych produktów, spełniających specyficzne potrzeby. EDGE jest najlepszą i kompletną odpowiedzią Castrola na te potrzeby. Dilerzy będą nadal dostarczać oleje odpowiednie do zaleceń producentów."
          dodatkowo cyt z forum passata:
          "Witam,

          jeśli kogoś zainteresuje to poniżej wkleiłem odpowiedź pracownika z firmy Castrol (Junior Technical&Training Specialist) na pytanie czy do Castrola 5w30 B4 (którego nie mogłem trafić) można dolać inny olej

          Z Pańskiego opisu wnioskuję iż zastosowano Panu olej Castrol SLX Professional B4 5W-30. Olej ten jest produktem dedykowanym wyłącznie do autoryzowanych stacji obsługi i dlatego może mieć Pan problem z dostaniem tego oleju. Aby nie popełnić błędu powinien Pan stosować na dolewki olej zgodny z normą VW 507.00 lub 505.01. Poprawnym olejem może być olej w/w który posiada normę VW505.01 lub produkty wyższe z normami VW507.00 Castrol SLX Professional PowerFlow VW Longlife III 5W-30 który też jest sprzedawany w autoryzowanych serwisach. Ten olej będzie najlepszym produktem dla Pańskiego silnika. Ewentualnie można też zastosować Castrol EDGE 5W-30 który też posiada normę VW 507.00 oraz inne, jest produktem dedykowanym do sprzedaży detalicznej i jest produktem bardziej uniwersalnym.
          Stąd nasuwa mi się wniosek, że SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO. Czyli ten sam olej, chyba że macie inne zdanie?
          Filtry, oleje, aku, żarówki, FB http://www.facebook.com/pages/Filtry...23022111087185 lub http://www.filters.com.pl

          Komentarz

          • pedro
            Ambiente
            • 2009
            • 178

            Stąd nasuwa mi się wniosek, że SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO. Czyli ten sam olej, chyba że macie inne zdanie?[/quote]

            Dokładnie tak, też miałem problem z zakupem tego oleju,(SLX LL 5w30) a dokładniej z zakupem w 4-5 l bańkach bo był tylko w 1l i kupując w 1l wiadoma sprawa dużo drożej wychodzi. Wiec kupiłem Castrola Edge spełniającego norme wv 507.00 ale bez oznaczenia SLX
            Pozdrawiam
            pedro

            Komentarz

            • graca38
              Classic
              • 2008
              • 12

              Też mnie to zastanawiało wiec zapytałem sprzedawcy "Fota" o różnice pomiedzy Castrolem SlX a Edge i otrzymałem odp. : "okresami miedzyprzegladami" (dla SSlx 30000tys/km zas Edge 15000tys/km). Jak dla mnie to bajer markietingowy. Swoją droga to zastanawia mnie dlaczego serwisy do O2 (2,0TDI bez DPF) wlewają olej SLX skoro do aut z pompowtryskiwaczami Castrol dedykuje olej TXT?!?!?!?!

              Castrol Professional 5W40 (505.01) opak. 1l
              Dawniej Castrol TXT 505.01
              Odpowiednik Castrol EDGE 5/40 Turbo Diesel

              Castrol przy współpracy z firmą Volkswagen opracował olej do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem, które nie są wyposażone w system wydłużonej obsługi serwisowej (WIV).

              W układzie zasilania tych silników zastosowano pompowtryskiwacze odpowiedzialne za wytwarzanie wysokiego ciśnienia oraz funkcję wtrysku.

              CHARAKTERYSTYKA:
              - doskonała płynność zapewnia skuteczne smarowanie w warunkach niskotemperaturowych i znakomitą ochronę silnika;
              - spełnia wymagania ekstremalnych obciążeń termicznych i wysokich ciśnień wtrysku panujących w silniku z pompowtryskiwaczami;
              - zapewnia większą oszczędność zużycia paliwa w sostounku do olejów konwencjonalnych;
              -zaawansowana technologia wpływa na redukcję zużycia oleju.

              ZASTOSOWANIE:
              Przeznaczony w szczególności do silników wysokoprężnych TDI samochodów osobowych koncerny VAG, w silnikach, w których zastosowano pompowtryskiwacze odpowiedzialne za wytwarzanie wysokiego ciśnienia oraz funkcję wtrysku.

              Castrol 505.01 jest mieszalny z innymi markowymi produktami odpowiadającymi wymogom specyfikacji VW 505.01, jednakże w celu uzyskania wysokiej jakości wyrobu należy unikać mieszania z innimi olejemi.

              Standardowy okres wymiany to 15 000 km lub 1 rok.



              Spełnia następujące normy i specyfikacje:
              ACEA: A3/B3, A3/B4, C3
              API: SM/CF
              VW 502.00/505.00/505.01,
              MB: 229.31


              Pozdrawiam

              Komentarz

              • _I_C_E_
                Classic
                • 2008
                • 28

                Zamieszczone przez graca38
                Różnica pomiedzy tymi smarowidłami jest taka że SLX wymienia sie co 30000tys/km zas Edge co 15000tys/km. Pozdr
                a czym się sugerujesz to pisząc, podaj jakąś stronę www która to potwierdza, napis na butelce longlife to chyba nie jest wyznacznik ale najważniejsza jest raczej norma oleju 507, szczegolnie że specjalista z castrola tak napisał.

                Edge co 15 tys? - może Tobie chodzi o edge 5w40 505.01 to wtedy się zgadzam ale to nie jest temat tej dyskusji bo przy kompie ustawionym na q2 to raczej sprawa prosta

                Moja occia jest w tej chwili ustawiona na Q1, na biurku mam przed sobą dwie butelki wcześniej wspomniane slx i edge i cały czas się zastanawiam czy one sięczymś róźnią czy moze to taka fikcja marketingowa jak olej do gazu
                Filtry, oleje, aku, żarówki, FB http://www.facebook.com/pages/Filtry...23022111087185 lub http://www.filters.com.pl

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez graca38
                  Różnica pomiedzy tymi smarowidłami jest taka że SLX wymienia sie co 30000tys/km zas Edge co 15000tys/km
                  bzdura....jeden i drugi olej posiada wydłużony okres między przeglądami ...nie widzę praktycznie żadnych różnic w opisie w/w olejów na strone Castrola (chyba że istnieją takie różnice w jakich kolwiek mierzonych parametrach oleju...ale Castrol tego nie wykazuje) oba mają takie same specyfikacje i normy jedynie przy SLX jest wzmianka, że opracowany jest przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS (ale przy Edge jest opis.."Olej ten wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin." czyli jak by nie było dokładnie to samo....
                  ...ja tam Panowie proponuję WAM iść z rodzinami na spacer i wypocząć w niedzielę ....bo tak jak pisze
                  Zamieszczone przez _I_C_E_
                  ...nasuwa mi się wniosek, że SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO
                  i ja myślę podobnie nie ma to jak dobry chwyt marketingowy :P

                  [ Dodano: Nie 17 Sty, 10 15:33 ]
                  ps/ jak kupię sobie Ferari lub najnowsze Porsche ...to wtedy będę sie zastanawiał wnikliwie jakim olejem zalać silnik.... czego i WAM KOLEDZY życzę w przyszłości
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • graca38
                    Classic
                    • 2008
                    • 12

                    Ogólnie to jak pisaliscie i z czym sie zgadzam chwyt markietingowy, tym bardziej że cena sugerowana SLX to ok 80zł.Pozdr

                    Komentarz

                    • pedro
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 178

                      ile wam wchodzi oleju do silnika AXR PD z 2006r?
                      w bańce 5l został mi 1l
                      nie spytałem przy ostniej wymianie w ASO jak pozbywają się starego oleju
                      wysysają czy odkręcają korek z miski?
                      Pozdrawiam
                      pedro

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        są ASO gdzie wysysają, ale chyba w większości spuszczają przez miske olejową...
                        ...wchodzi jakieś 4,3 .... litra (razem z filtrem)... więc około 0,5 litra powinno ci zostać...
                        ...ja zawsze patrzę czy dobrze spuścili olej....wystarczy, że zbyt szybko dokrecą korek w misce olejowej....i " już są chłopcy trochę do przodu" dlatego kiedy byłem jeden jedyny raz w ASO patrzyłem im dokładnie na ręce :szeroki_usmiech
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • romi-70
                          Elegance
                          • 2008
                          • 920
                          • Volkswagen
                          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                          ok. 4,2l , ostatnio po przegladzie w ASO musialem odessac ok. 0,3l bo gamonie wlali 4,5l :evil:
                          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            no właśnie .... :evil: lepiej, żeby dolali na początek mniej, niż więcej ..też to zawsze mówię mechanikowi przy zmianie oleju... :twisted:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • adamusiek
                              L&K
                              • 2009
                              • 1123

                              po przeczytaniu tego wątku już mam mętlik w głowie

                              u mnie poprzedni właściciel lał cały czasz 5W40 a przy ostatniej wymianie zalał 0W40

                              teraz chciałem zrobić przegląd i zastanawiam się co zalać, tym bardziej, że mam na stanie castrola 5w30

                              może być, czy lepiej ten zostawić, a kupić 5W40 :?: :wink:

                              przebieg 177tyś.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                Zamieszczone przez adamusiek
                                po przeczytaniu tego wątku już mam mętlik w głowie
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  adamusiek masz 1,9 AHF... tu masz link do tabeli.... http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&postorder=asc
                                  Zamieszczone przez adamusiek
                                  mnie poprzedni właściciel lał cały czasz 5W40
                                  i bardzo dobrze lał...
                                  Zamieszczone przez adamusiek
                                  zastanawiam się co zalać, tym bardziej, że mam na stanie castrola 5w30
                                  ...pewnie spełnia on norme 505.00 więc lej ten olej i nie ma co przesadzać....choć do diesla jednak 5W/40 bym jednak polecał...było juz o tym w tym temacie dlaczego... uważam, że wystarczy kierować się logika i dbać o silnik...każdy kupuje taki olej jaki uważa za dobry i na jaki go stać, grunt, żeby norma była odpowiednia.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • progressowy
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 453

                                    Dziś odwiedziłem mechanika,który zapytał sie jakim olejem zalewam auto. Powiedziałem,ze motul norma 507. A on :roll: nie słyszałem nigdy o takim oleju.
                                    Pokręcił tylko głową i wygłosił teorie o castrolu edg.
                                    Tak na marginesie motul norm 507 ma wydłuzony okres wymiany?
                                    Jaką lepkosc ma ten olej? 5w30,5w40?
                                    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                    Komentarz

                                    • Lashlo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1455

                                      progressowy, zmien mechanika...Moze sie zatrzymal na selektorze special

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        :lol: bardzo dobre....
                                        Zamieszczone przez Lashlo
                                        zmień mechanika...Moze sie zatrzymal na selektorze special
                                        DOKŁADNIE JAK PISZE Lashlo... zmień mechaniora
                                        Zamieszczone przez progressowy
                                        Tak na marginesie motul norm 507 ma wydłuzony okres wymiany
                                        TAK to olej tupu LL
                                        oleje LL 507.00 i 504.00 to są normy i specyfikacje do najnowszych silników z DPF i posiada on mocne wartości czyszczące...
                                        Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
                                        i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!! w sumie możesz lać LL ...
                                        strona 49 tego wątku....
                                        Zamieszczone przez progressowy
                                        Jaką lepkosc ma ten olej? 5w30,5w40?
                                        są to oleje przeważnie 5W/30
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • progressowy
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 453

                                          w sumie możesz lać LL ...

                                          [shadow=brown:62733b9bd4][/shadow:62733b9bd4]Ja musze lać ten olej!Tzn. norm 507. Ponieważ to autko z DPF.
                                          Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            ops: RACJA RACJA nie popatrzyłem ,że masz O2....a w niej był DPF :P ale bynajmniej sprawe masz z olejami jasną
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • sebos
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 10

                                              Wysłałem dziś maila do volkswagena z pytaniem jak to jest dokładnie z tym trybem longlige, czy zalecają u nas, czy też nie. Taką otrzymałem odpowiedź.

                                              Szanowny Panie!

                                              Dziękujemy za kontakt!

                                              Są dwa tryby serwisowania samochodów Volkswagen. Tryb zwykły - serwis do 15 tys. km lub do roku (w zależności co mija pierwsze oraz według wskazań komputera).

                                              Tryb Long Life - serwis do 30 tys. km lub do 2 lat (w zależności co mija pierwsze oraz według wskazań komputera). Jeśli samochód na tabliczce typu lub w książce serwisowej ma oznaczenie PR QG1, oznacza to, że może być serwisowany w trybie wydłużonym Long Life.

                                              Jeśli Pana samochód przystosowany jest do serwisu Long Life, oznacza to, że został też zastosowany olej LL. Wymiany oleju powinien Pan dokonać najpóźniej do 30 tys. km lub do 2 lat (w zależności co nastąpi pierwsze). Również ważne są wskazania komputera. Czasami może się zdarzyć, że komputer wykryje szybsze zużycie oleju i wskaże konieczność wykonania przeglądu np. po przejechaniu 28 tys. a nie 30 tys. km. Tryb LL jest dopuszczalny w samochodach fabrycznie do niego przystosowanych - świadczy o tym kod PR QG1. W Polsce jest on bardzo popularny wśród samochodów VW.

                                              Niestety w Centrum nie dysponujemy cennikami us
                                              ług serwisowych, ale myślę, że powinien Pan porównać koszt 1 przeglądu Long Life z 2 przeglądami zwykłymi. Prawdopodobnie Long Life wypadnie korzystniej pod względem kosztowym, daletego też ASO VW chce Pana uchronić przed zbędnymi wydatkami związanymi z użytkowaniem samochodu.
                                              W załączeniu przesyłam Panu pełną listę naszych Dealerów oraz Partnerów Serwisowych, którą odnajdzie Pan również na naszej stronie internetowej www.volkswagen.pl w zakładce Partnerzy.


                                              Z poważaniem



                                              Dawid Baran

                                              Centrum Informacji Klienta Volkswagen



                                              Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00-20:00

                                              www.volkswagen.pl [email protected]

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                :lol: sebos wiem, chciałeś się wykazać i chwała Tobie za to... jak widać Centrum WV ... nie wniósło nic nowego ... :wink:
                                                ...jak masz możliwość zapodaj im pytanie szczegółowe ..... np czy są Tobie w stanie odpowiedzieć jakie "specjalne" dodatki są dodawane do oleju do silnika na pompowtryskiwaczach... olej o normie 505.01 i 506.01 (chodzi o szczegóły a nie pobieżne nazwy) to mnie zdecydowanie bardziej ciekawi :szeroki_usmiech ....pewnie znów zasłonią się tajemnicą handlową... :twisted: ... (ja już część podstawowych dodatków rozgryzłem...było o tym w wątku już ale chodzi mi o szczegóły a nie nazwy ogólne...)
                                                Powodzenia

                                                [ Dodano: Pon 08 Lut, 10 14:57 ]
                                                Zamieszczone przez sebos
                                                Są dwa tryby serwisowania samochodów Volkswagen.
                                                a Skody trzy tryby... QG 0 , QG1, QG 2... :P

                                                [ Dodano: Pon 08 Lut, 10 14:59 ]
                                                strona 41 tego wątku :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Bobek88
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 65

                                                  Witam!
                                                  Potrzebuje waszej pomocy, a raczej mój kolega.
                                                  Ponieważ kupił sobie niedawno Octavie I 1.9TDI 90KM!.
                                                  Autko ściągnięte z Belgi.
                                                  I chodzi o to że planuje wymienić olej tylko problem jest w tym że Nigdzie nie jest napisane jaki był wcześniej lany olej!.
                                                  I on nie wiem co ma teraz zalać czy pełen syntetyk, czy pół syntetyk, czy może mineralny.

                                                  Ja mu doradziłem żeby zalał MOTULA 8100 x-cess 5w40 100% syntetyk.
                                                  A wy co doradzacie co ma zalać.
                                                  Ma przejechane 170 tys , według licznika.
                                                  http://bobek88.mybrute.com

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Bobek88 poczytaj...strona 42 i strona 46
                                                    AHF - 1.9 VP - 110KM:
                                                    zalecana norma przy stałym okresie przeglądów
                                                    OG 0 i OG 2 wymiana oleju co 15 tys. km
                                                    lub 1 rok
                                                    (zależy co nastąpi szybciej) norma VW 505 00 preferowany olej :wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania

                                                    alternatywna norma i typ oleju:
                                                    VW 506 00 (norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami)
                                                    Dopuszczalne są również normy:
                                                    VW 505 01, VW 506 01, VW 507 00
                                                    zmienny okres przeglądów
                                                    OG 1 wg wskaźnika okresów miedzy- obsługowych
                                                    (jednakże najpóźniej co 2 lata)
                                                    Uwaga:
                                                    W przypadku stałych przebiegów międzywymianowych w silnikach spełniających normy VW 502.00, 505.00,505.01 olej należy wymieniać co 15000km nawet przy stosowaniu Motul Specific 504.00-507.00 5W-30.

                                                    Uwaga:
                                                    Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
                                                    i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!

                                                    Zamieszczone przez Bobek88
                                                    Ja mu doradziłem żeby zalał MOTULA 8100 x-cess 5w40 100% syntetyk.
                                                    bardzo dobrze mu doradziłeś ...nie ważne ile przejechane ...ważne w jakiej kondycji jest silnik, jeśli nie leje się z niego to zalewajcie syntetykiem...inne marki...Mobil, Catrol i nie tylko...wedle uznania - podstawa ...zmiana filtra oleju i samego oleju max co 15 tys km... :P

                                                    [ Dodano: Pon 08 Lut, 10 18:11 ]
                                                    AHF - 1.9 VP - 110KM: to silnik napędzany VP - pompa rozdzielaczowa podająca paliwo do wtryskiwaczy...praktycznie każdy olej spełniający normę 505.00 i wgórę nadaje się do tego silnik...

                                                    [ Dodano: Pon 08 Lut, 10 18:13 ]
                                                    motula możesz kupić na forum...od naszego Kolegi z Głogowa..polcam sam też kiedyś już u niego kupowałem http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=19263&start=0
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...