a powiedzcie mi czym się róźni edge 5w30 504 507 od SlX 5w30 professional powerflow LongLife III 504 507 czy oba są takie same czy jednak może któryś z nich jest do autek z DBF?
"4. Mam opakowanie oleju Castrol w bagażniku mojego samochodu, dostarczone przez mojego autoryzowanego dilera; nie jest to EDGE – dlaczego?
EDGE został zaprojektowany z myślą o klientach detalicznych i oferuje szerszą gamę produktów. Stworzony wg zasady, że klienci detaliczni potrzebują specyficznych produktów, spełniających specyficzne potrzeby. EDGE jest najlepszą i kompletną odpowiedzią Castrola na te potrzeby. Dilerzy będą nadal dostarczać oleje odpowiednie do zaleceń producentów."
dodatkowo cyt z forum passata:
"Witam,
jeśli kogoś zainteresuje to poniżej wkleiłem odpowiedź pracownika z firmy Castrol (Junior Technical&Training Specialist) na pytanie czy do Castrola 5w30 B4 (którego nie mogłem trafić) można dolać inny olej
Z Pańskiego opisu wnioskuję iż zastosowano Panu olej Castrol SLX Professional B4 5W-30. Olej ten jest produktem dedykowanym wyłącznie do autoryzowanych stacji obsługi i dlatego może mieć Pan problem z dostaniem tego oleju. Aby nie popełnić błędu powinien Pan stosować na dolewki olej zgodny z normą VW 507.00 lub 505.01. Poprawnym olejem może być olej w/w który posiada normę VW505.01 lub produkty wyższe z normami VW507.00 Castrol SLX Professional PowerFlow VW Longlife III 5W-30 który też jest sprzedawany w autoryzowanych serwisach. Ten olej będzie najlepszym produktem dla Pańskiego silnika. Ewentualnie można też zastosować Castrol EDGE 5W-30 który też posiada normę VW 507.00 oraz inne, jest produktem dedykowanym do sprzedaży detalicznej i jest produktem bardziej uniwersalnym.
Stąd nasuwa mi się wniosek, że SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO. Czyli ten sam olej, chyba że macie inne zdanie?
Stąd nasuwa mi się wniosek, że SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO. Czyli ten sam olej, chyba że macie inne zdanie?[/quote]
Dokładnie tak, też miałem problem z zakupem tego oleju,(SLX LL 5w30) a dokładniej z zakupem w 4-5 l bańkach bo był tylko w 1l i kupując w 1l wiadoma sprawa dużo drożej wychodzi. Wiec kupiłem Castrola Edge spełniającego norme wv 507.00 ale bez oznaczenia SLX
Też mnie to zastanawiało wiec zapytałem sprzedawcy "Fota" o różnice pomiedzy Castrolem SlX a Edge i otrzymałem odp. : "okresami miedzyprzegladami" (dla SSlx 30000tys/km zas Edge 15000tys/km). Jak dla mnie to bajer markietingowy. Swoją droga to zastanawia mnie dlaczego serwisy do O2 (2,0TDI bez DPF) wlewają olej SLX skoro do aut z pompowtryskiwaczami Castrol dedykuje olej TXT?!?!?!?!
Castrol Professional 5W40 (505.01) opak. 1l
Dawniej Castrol TXT 505.01
Odpowiednik Castrol EDGE 5/40 Turbo Diesel
Castrol przy współpracy z firmą Volkswagen opracował olej do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem, które nie są wyposażone w system wydłużonej obsługi serwisowej (WIV).
W układzie zasilania tych silników zastosowano pompowtryskiwacze odpowiedzialne za wytwarzanie wysokiego ciśnienia oraz funkcję wtrysku.
CHARAKTERYSTYKA:
- doskonała płynność zapewnia skuteczne smarowanie w warunkach niskotemperaturowych i znakomitą ochronę silnika;
- spełnia wymagania ekstremalnych obciążeń termicznych i wysokich ciśnień wtrysku panujących w silniku z pompowtryskiwaczami;
- zapewnia większą oszczędność zużycia paliwa w sostounku do olejów konwencjonalnych;
-zaawansowana technologia wpływa na redukcję zużycia oleju.
ZASTOSOWANIE:
Przeznaczony w szczególności do silników wysokoprężnych TDI samochodów osobowych koncerny VAG, w silnikach, w których zastosowano pompowtryskiwacze odpowiedzialne za wytwarzanie wysokiego ciśnienia oraz funkcję wtrysku.
Castrol 505.01 jest mieszalny z innymi markowymi produktami odpowiadającymi wymogom specyfikacji VW 505.01, jednakże w celu uzyskania wysokiej jakości wyrobu należy unikać mieszania z innimi olejemi.
Różnica pomiedzy tymi smarowidłami jest taka że SLX wymienia sie co 30000tys/km zas Edge co 15000tys/km. Pozdr
a czym się sugerujesz to pisząc, podaj jakąś stronę www która to potwierdza, napis na butelce longlife to chyba nie jest wyznacznik ale najważniejsza jest raczej norma oleju 507, szczegolnie że specjalista z castrola tak napisał.
Edge co 15 tys? - może Tobie chodzi o edge 5w40 505.01 to wtedy się zgadzam ale to nie jest temat tej dyskusji bo przy kompie ustawionym na q2 to raczej sprawa prosta
Moja occia jest w tej chwili ustawiona na Q1, na biurku mam przed sobą dwie butelki wcześniej wspomniane slx i edge i cały czas się zastanawiam czy one sięczymś róźnią czy moze to taka fikcja marketingowa jak olej do gazu
Różnica pomiedzy tymi smarowidłami jest taka że SLX wymienia sie co 30000tys/km zas Edge co 15000tys/km
bzdura....jeden i drugi olej posiada wydłużony okres między przeglądami ...nie widzę praktycznie żadnych różnic w opisie w/w olejów na strone Castrola (chyba że istnieją takie różnice w jakich kolwiek mierzonych parametrach oleju...ale Castrol tego nie wykazuje) oba mają takie same specyfikacje i normy jedynie przy SLX jest wzmianka, że opracowany jest przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS (ale przy Edge jest opis.."Olej ten wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin." czyli jak by nie było dokładnie to samo....
...ja tam Panowie proponuję WAM iść z rodzinami na spacer i wypocząć w niedzielę ....bo tak jak pisze
Zamieszczone przez _I_C_E_
...nasuwa mi się wniosek, że SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO
i ja myślę podobnie nie ma to jak dobry chwyt marketingowy :P
[ Dodano: Nie 17 Sty, 10 15:33 ]
ps/ jak kupię sobie Ferari lub najnowsze Porsche ...to wtedy będę sie zastanawiał wnikliwie jakim olejem zalać silnik.... czego i WAM KOLEDZY życzę w przyszłości
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ile wam wchodzi oleju do silnika AXR PD z 2006r?
w bańce 5l został mi 1l
nie spytałem przy ostniej wymianie w ASO jak pozbywają się starego oleju
wysysają czy odkręcają korek z miski?
są ASO gdzie wysysają, ale chyba w większości spuszczają przez miske olejową...
...wchodzi jakieś 4,3 .... litra (razem z filtrem)... więc około 0,5 litra powinno ci zostać...
...ja zawsze patrzę czy dobrze spuścili olej....wystarczy, że zbyt szybko dokrecą korek w misce olejowej....i " już są chłopcy trochę do przodu" dlatego kiedy byłem jeden jedyny raz w ASO patrzyłem im dokładnie na ręce :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
zastanawiam się co zalać, tym bardziej, że mam na stanie castrola 5w30
...pewnie spełnia on norme 505.00 więc lej ten olej i nie ma co przesadzać....choć do diesla jednak 5W/40 bym jednak polecał...było juz o tym w tym temacie dlaczego... uważam, że wystarczy kierować się logika i dbać o silnik...każdy kupuje taki olej jaki uważa za dobry i na jaki go stać, grunt, żeby norma była odpowiednia.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dziś odwiedziłem mechanika,który zapytał sie jakim olejem zalewam auto. Powiedziałem,ze motul norma 507. A on :roll: nie słyszałem nigdy o takim oleju.
Pokręcił tylko głową i wygłosił teorie o castrolu edg.
Tak na marginesie motul norm 507 ma wydłuzony okres wymiany?
Jaką lepkosc ma ten olej? 5w30,5w40?
zmień mechanika...Moze sie zatrzymal na selektorze special
DOKŁADNIE JAK PISZE Lashlo... zmień mechaniora
Zamieszczone przez progressowy
Tak na marginesie motul norm 507 ma wydłuzony okres wymiany
TAK to olej tupu LL
oleje LL 507.00 i 504.00 to są normy i specyfikacje do najnowszych silników z DPF i posiada on mocne wartości czyszczące...
Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!! w sumie możesz lać LL ...
strona 49 tego wątku....
Zamieszczone przez progressowy
Jaką lepkosc ma ten olej? 5w30,5w40?
są to oleje przeważnie 5W/30
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Wysłałem dziś maila do volkswagena z pytaniem jak to jest dokładnie z tym trybem longlige, czy zalecają u nas, czy też nie. Taką otrzymałem odpowiedź.
Szanowny Panie!
Dziękujemy za kontakt!
Są dwa tryby serwisowania samochodów Volkswagen. Tryb zwykły - serwis do 15 tys. km lub do roku (w zależności co mija pierwsze oraz według wskazań komputera).
Tryb Long Life - serwis do 30 tys. km lub do 2 lat (w zależności co mija pierwsze oraz według wskazań komputera). Jeśli samochód na tabliczce typu lub w książce serwisowej ma oznaczenie PR QG1, oznacza to, że może być serwisowany w trybie wydłużonym Long Life.
Jeśli Pana samochód przystosowany jest do serwisu Long Life, oznacza to, że został też zastosowany olej LL. Wymiany oleju powinien Pan dokonać najpóźniej do 30 tys. km lub do 2 lat (w zależności co nastąpi pierwsze). Również ważne są wskazania komputera. Czasami może się zdarzyć, że komputer wykryje szybsze zużycie oleju i wskaże konieczność wykonania przeglądu np. po przejechaniu 28 tys. a nie 30 tys. km. Tryb LL jest dopuszczalny w samochodach fabrycznie do niego przystosowanych - świadczy o tym kod PR QG1. W Polsce jest on bardzo popularny wśród samochodów VW.
Niestety w Centrum nie dysponujemy cennikami us
ług serwisowych, ale myślę, że powinien Pan porównać koszt 1 przeglądu Long Life z 2 przeglądami zwykłymi. Prawdopodobnie Long Life wypadnie korzystniej pod względem kosztowym, daletego też ASO VW chce Pana uchronić przed zbędnymi wydatkami związanymi z użytkowaniem samochodu.
W załączeniu przesyłam Panu pełną listę naszych Dealerów oraz Partnerów Serwisowych, którą odnajdzie Pan również na naszej stronie internetowej www.volkswagen.pl w zakładce Partnerzy.
:lol: sebos wiem, chciałeś się wykazać i chwała Tobie za to... jak widać Centrum WV ... nie wniósło nic nowego ... :wink:
...jak masz możliwość zapodaj im pytanie szczegółowe ..... np czy są Tobie w stanie odpowiedzieć jakie "specjalne" dodatki są dodawane do oleju do silnika na pompowtryskiwaczach... olej o normie 505.01 i 506.01 (chodzi o szczegóły a nie pobieżne nazwy) to mnie zdecydowanie bardziej ciekawi :szeroki_usmiech ....pewnie znów zasłonią się tajemnicą handlową... :twisted: ... (ja już część podstawowych dodatków rozgryzłem...było o tym w wątku już ale chodzi mi o szczegóły a nie nazwy ogólne...)
Powodzenia
Witam!
Potrzebuje waszej pomocy, a raczej mój kolega.
Ponieważ kupił sobie niedawno Octavie I 1.9TDI 90KM!.
Autko ściągnięte z Belgi.
I chodzi o to że planuje wymienić olej tylko problem jest w tym że Nigdzie nie jest napisane jaki był wcześniej lany olej!.
I on nie wiem co ma teraz zalać czy pełen syntetyk, czy pół syntetyk, czy może mineralny.
Ja mu doradziłem żeby zalał MOTULA 8100 x-cess 5w40 100% syntetyk.
A wy co doradzacie co ma zalać.
Ma przejechane 170 tys , według licznika.
Bobek88 poczytaj...strona 42 i strona 46
AHF - 1.9 VP - 110KM:
zalecana norma przy stałym okresie przeglądów
OG 0 i OG 2 wymiana oleju co 15 tys. km
lub 1 rok
(zależy co nastąpi szybciej) norma VW 505 00 preferowany olej :wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania
alternatywna norma i typ oleju:
VW 506 00 (norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami)
Dopuszczalne są również normy:
VW 505 01, VW 506 01, VW 507 00
zmienny okres przeglądów
OG 1 wg wskaźnika okresów miedzy- obsługowych
(jednakże najpóźniej co 2 lata)
Uwaga:
W przypadku stałych przebiegów międzywymianowych w silnikach spełniających normy VW 502.00, 505.00,505.01 olej należy wymieniać co 15000km nawet przy stosowaniu Motul Specific 504.00-507.00 5W-30.
Uwaga:
Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
Zamieszczone przez Bobek88
Ja mu doradziłem żeby zalał MOTULA 8100 x-cess 5w40 100% syntetyk.
bardzo dobrze mu doradziłeś ...nie ważne ile przejechane ...ważne w jakiej kondycji jest silnik, jeśli nie leje się z niego to zalewajcie syntetykiem...inne marki...Mobil, Catrol i nie tylko...wedle uznania - podstawa ...zmiana filtra oleju i samego oleju max co 15 tys km... :P
[ Dodano: Pon 08 Lut, 10 18:11 ]
AHF - 1.9 VP - 110KM: to silnik napędzany VP - pompa rozdzielaczowa podająca paliwo do wtryskiwaczy...praktycznie każdy olej spełniający normę 505.00 i wgórę nadaje się do tego silnik...
Komentarz