to dobrze , kolejna potwierdzona informacja. Dlatego bym się zdziwił gdyby Motul zostawił syf w silniku.
Wychodzi na to, że chyba trafił na jakiś "lewy" , felerny olej... może blendowany w garażu?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ja jestem o tym przekonany. Dla mnie oleje Mobila, a w szczególności Castrola nie kojarzą się z górnolotną półką tak jak mówią o tym pięknie reklamy w TV, ale gnój po 7kkm to mocna przesada. :evil: Zapewne padł ofiarą podróbki.
Ja od polskich produktów i w/w teraz trzymam się z daleka.
Polak potrafi i taka jest nasza mentalność. Minie pewnie kilka pokoleń zanim to się zmieni :evil:
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
powiem Wam jak wygląda mój silnik po 100kkm lania Motula
zależy na czym wcześniej śmigałeś. Motul może wypłukać szlam i dopiero kolejna zmiana przyniesie oczekiwany skutek.
Ale obstawiam , że na Motulu silnik będzie czysty.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
powiem Wam jak wygląda mój silnik po 100kkm lania Motula
zależy na czym wcześniej śmigałeś. Motul może wypłukać szlam i dopiero kolejna zmiana przyniesie oczekiwany skutek.
Ale obstawiam , że na Motulu silnik będzie czysty.
od przebiegu ~2000km jeżdżę na Motulu, czyli to będzie nieprzerwane 98kkm na Motulu
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
powiem Wam jak wygląda mój silnik po 100kkm lania Motula
zależy na czym wcześniej śmigałeś. Motul może wypłukać szlam i dopiero kolejna zmiana przyniesie oczekiwany skutek.
Ale obstawiam , że na Motulu silnik bedzie czysty.
DGW zbyt często rozkręca swoją motorownię więc o płukaniu starego szlamu nie ma tu mowy.
Wlał jakieś podrobione gówno i tyle :evil:
Moja żona pracuje w branży alkoholowej i opowiada o takich czasami wykrytych przekrętach, że głowa boli. W olejach masowego przemiału na których jest "spore bicie marżą" (polskie drogie marki, czy Mobile i Castrole- jest dokładnie tak samo).
Nie winić tu Mobila!!!
Lecz tych co podrabiają- a właściwie przelewają!!!
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
eeee to będzie dobre porównanie. Oczywiście prosimu o informacje na temat kondycji silnika i tego w jakim stanie Motul go zostawił - pewnie sie to przyda wszystkim jako dobre info. Obstawiam że silnik bedzie czysty. A na jakim Motulu jeździsz?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Drodzy klubowicze im więcej czytam tym większy mam mętlik w głowie
Zbliża się wymiana oleju w mojej skodzince. Zaopatrzyłem się już w Liquid Moly Engine Flush Pro-Line, tylko teraz sam już nie wiem jaki olej wlać.
Obecnie jest Mobil1 5w/50.
Chciałbym jakiś motula tylko nie wiem jakiej lepkości.
Styl jazdy: w większości dynamiczny
Silnik: 1.9 TDI AHF
Przebieg: 170k km
Z góry dziękuję za pomoc
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
Na stronie 46 tego wątku masz tabelę.
Twój silnik to VP na pompie więc normę masz 505.00 (taką samą jak ja ASV).
Jak ma być Motul to proponuję X-MAX SAE 5W40- nowe dziecko Motula
Ja do tej pory jeździłem na Motulu, ale najbliższą zmianę zrobię na pełen syntetyk firmy Liqui-Moly Synthoil 5W40. Po zmianie na pewno opiszę swoje subiektywne odczucia co do tego oleju :szeroki_usmiech
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Ja do tej pory jeździłem na Motulu, ale najbliższą zmianę zrobię na pełen syntetyk firmy Liqui-Moly Synthoil 5W40. Po zmianie na pewno opiszę swoje subiektywne odczucia co do tego oleju
nooo będziemy czekali, to będzie bardzo ciekawe porównanie :P
Jak ktoś zmienił olej z jednej marki na drugą i ma ciekawe spostrzeżenia to piszcie konkretne spostrzeżenia. Warto się nimi podzielić. Myslę, że wielu osobom takie uwagi także się przydadzą.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ja również przymierzam się do zmiany oleju i mam dylemat który spośród dwóch poniższych wybrać: MOTUL 6100+ 10w40 czy LIQUI MOLY 10w40 MoS₂ Leichtlauf. Będę wdzięczny za cenne porady.
Jak dla mnie LIQUI MOLY 10w40 MoS₂ Leichtlauf. Właśnie znajomy kupił go jakieś 3 tyg temu i jest bardzo zadowolony (auto VW Sharan 1,9 TDI najechane +- 200 tys km).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ja również przymierzam się do zmiany oleju i mam dylemat który spośród dwóch poniższych wybrać: MOTUL 6100+ 10w40 czy LIQUI MOLY 10w40 MoS₂ Leichtlauf. Będę wdzięczny za cenne porady.
Nie lepiej zalać "pełnym syntetykiem"? Parę groszy drożej, a olej jednak lepszy...
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Co do pełnego syntetyka to nie przeważają względy finansowe tylko obawa czy aby się nic nie porozszczelnia? Samochód sprowadzony z Francji rok 1,5 roku temu, nie wiem co wcześniej zalewał poprzedni właściciel (syntetyk/półsyntetyk?). Rok temu wlałem Mobil 10w40 a teraz mam dylemat. Pełnego syntetyka trochę się obawiam lać. Czy ktoś w praktyce zmieniał z pół- na pełen (czyścił silnik płukanką Liqui Moly) i nie zadziało się nic niedobrego? Czy lepiej kupić dobrej klasy olej półsyntetyczny (jak wspomniany wyżej Liqui Moly 10w40)? Będę wdzięczny za wszystkie cenne uwagi i pomoc :-)
To zależy ile masz przejechane (i czy to jest faktyczny przebieg) jeśli nie ma wycieków ani dużych ubytków oleju to spróbował bym 5W/40.
Zmiana z 10W/40 na 5W40 to nic nadzwyczajnego. Ostatnio ojcu tak zmieniłem w mazdzie 2,0 TDVi (200 tys km przebiegu) i silnikowi nic się nie stało, nie rozszczelniło, silnik pracował zdecydownie ciszej i lzej. Kolejny jego właściciel nie narzeka na silnik. Nie ma nawet śladu jakiejkolwiek nieszczelności.
Sam robiłem płukankę i co jakiś czas będę ją powtarzał.
Co do oleju - syntetyczny czy wyk w technologi syntetycznej (piszę o klasie lepkości 5W/40 ...bo są też syntetyki 10W/30 lub 10W/60) będzie lepszy niż 10W/40 między innymi także dlatego że silnikowi i turbinie będzie na nim lżej pracować.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dziękuję za cenne informacje. Mam zatem pytanie jaki polecacie dobry olej syntetyczny do mojego samochodu spełniający normę WV 505.00 (na pompie wtryskowej)?
Co do pełnego syntetyka to nie przeważają względy finansowe tylko obawa czy aby się nic nie porozszczelnia? Samochód sprowadzony z Francji rok 1,5 roku temu, nie wiem co wcześniej zalewał poprzedni właściciel (syntetyk/półsyntetyk?). Rok temu wlałem Mobil 10w40 a teraz mam dylemat. Pełnego syntetyka trochę się obawiam lać. Czy ktoś w praktyce zmieniał z pół- na pełen (czyścił silnik płukanką Liqui Moly) i nie zadziało się nic niedobrego? Czy lepiej kupić dobrej klasy olej półsyntetyczny (jak wspomniany wyżej Liqui Moly 10w40)? Będę wdzięczny za wszystkie cenne uwagi i pomoc :-)
To czy zmienić czy nie to sam sobie na to odpowiesz gdy będziesz znał odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak sprawdzić czy silnik jest czysty w środku czy brudny:
Najprościej odkręcić korek wlewu oleju i rzucić okiem na dźwigienki zaworowe, jak są osmolone i brudne, i nie daj bóg biały nalot w formie piany- to znaczy, że poprzedni właściciel nie dbał o silnik i wlewał co popadło, a biały nalot mógłby sugerować przedostawanie się cieczy chłodzącej do układu olejowego (najczęściej przegrzany silnik i uszkodzona uszczelka pod głowicą).
Jak sądzę tą czynność wykonałeś przed zakupem samochodu prawna :?:
2. Jak w punkcie pierwszym jest ok i silnik równo pracuje na wolnych obrotach, i jest suchy bez wycieków to nie ma przeciwwskazań do zmiany na pełen syntetyk nawet gdy masz nalatane 200kkm.
Wtedy płukanka przed zmianą (najtańsza z LM) i zmiana na pełen syntetyk.
Po takim działaniu przez pierwsze kilka kkm może brać więcej oleju, ale potem powinno się unormować
[ Dodano: Czw 13 Sty, 11 11:15 ]
Zamieszczone przez awaria_maniac
Dziękuję za cenne informacje. Mam zatem pytanie jaki polecacie dobry olej syntetyczny do mojego samochodu spełniający normę WV 505.00 (na pompie wtryskowej)?
Przeczytaj stronę wcześniej i będziesz wszystko wiedział.
Ja proponuję Motula x-max 5W40, lub Liqui-Moly Synthoil 5W40, lub Fuchsa TITAN GT1 SAE 5W40, lub Valvoline...
Poczytaj kilka stron wcześniej będziesz wiedział...
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
A ja się zastanawiam nad zmianą z Motula 5w30 na RP 5w40 :roll:
W sumie wszystko było by pięknie ładnie gdyby nie fakt, że Royal Purple nie ma w karcie katalogowej informacji na temat spełniania norm VW 505.01 (że o innych nie wspomnę)
Komentarz