Do mnie dzisiaj dotarł AMSOIL 5W-40, jutro ma dotrzeć płukanka LM i wymiana oliwki
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez DeoDo mnie dzisiaj dotarł AMSOIL 5W-40, jutro ma dotrzeć płukanka LM i wymiana oliwkisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitA to Wy panowie jestescie tymi dwoma osobnkiami ktorzy kupili Amsoil na Allegro czekamy na opinie szybko dotarły ... widać porządna firmasuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Vojtek1,9tdiczy pozostac przy 5w-30?
[ Dodano: Wto 01 Lut, 11 12:30 ]
Tak na marginiesie...ten silnik BXE faktycznie chodzi jak sieczkarnia
(przebieg 18 tys km).
Dziś -5 odpaliłem i po chwili w drogę. Klekotał jak stary, padnięty diesel -specjalnie się przysłuchiwałem.
W porównaniu z nim kultura pracy silnika O1 AXR jest więcej niż zadawalająca :shock: .PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryunie myśl za dużo. Zalej zgodny z normą. Forumowicze zalewają różnymi z nich do różnych silników 1,9 TDI i opisują swoje uwagi na temat pracy silnika na tych olejach. Chyba nie znajdziesz "złotego środka".
Takiego jednak nie szukam, bardziej chodziło mi o info czy opłaca się zmianiać bo może ten zalany u mnie olej jest nieszczególny.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSkoro uważasz, że Shell jako olej sprawdził się w silniku i jesteś z niego zadowolony to nie zmieniaj ew. przy następnej zmianie oleju zrób płukankę (np Engine Flush LIQUI MOLY - jest naprawdę bardzo dobra) i śmigaj dalej. Bezawaryjnej jazdy życzę."
Ew jeśli chcesz zmienić na inna markę to możemy pomyśleć (szkoda że nie wiesz jakim olejem faktycznie zalali silnik...a [u]pod maską nie ma karteczki z wymiany oleju".
Tylko oczywiście nie wiedziałem wtedy (później w necie zauważyłem, że są różne) czy się pytać czy to olej do "dizla" (Shell Helix Diesel Ultra 5W-40) czy bez tego słowa w oznaczeniu.
A jaka to w ogóle różnica (z oznaczeniem diesel lub bez) i który brać do ALH ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez asumpowiedzieli mi, że zalewają Shell Helix Ultra 5W-40
Ma normę VW 500.00 do ALH taka ma dokładnie być.
Parametry fizyko-czemiczne OK
API SM/CF
ACEA A3/B4
Bardzo dobry HTHS 3.68
To wszystko czego ten silnik potrzebuje.
Dowiedz się więcej o specjalistycznym doradztwie i wsparciu, poznaj konkretne przykłady rozwiązań i usług w obszarze środków smarnych.
Czy to będzie Shell Helix Ultra 5W-40
czy Shell Helix Diesel Ultra 5W-40
to praktycznie bez różnicy.
(przy Shell Helix Diesel Ultra 5W-40 będziesz miał zapewne wyższy TBN
Zastosowanie pakietu specjalnie wyselekcjonowanych dodatków czyszczących zapobiega powstawaniu osadów i szlamów, dzięki czemu zdecydowanie poprawiają się osiągi silnika.)
Choć nie zdziwił bym się gdyby to był ten sam produkt rozlewany w dwa rodzaje butelek...wiadomo ten z dopiskiem "diesel" będzie droższy...ale skoro klient się dopytuje czy taki jest to czemu go nie dać...oczywiście za wyższą kasę....a olej ten sam...bo skoro spełnia odpowiednie wymogi to czemu go nie lać :wink:
Praktyka ogólnie stosowana przez koncerny olejowe...w Polsce także :tuk: niestety...
Kup ten który będzie Tobie wygodniej-oba NAPEWNO się sprawdzą.
Ew staraj się nie lać z beczki...bo to różnie bywa...chyba że masz zaufanie do firmy... :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez asumpowiedzieli mi, że zalewają Shell Helix Ultra 5W-40
To wszystko czego ten silnik potrzebuje
.......
Kup ten który będzie Tobie wygodniej-oba NAPEWNO się sprawdzą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidahehe do mnie też, pewnie w piątek zamawiałeś? :wink:
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez OrbitA to Wy panowie jestescie tymi dwoma osobnkiami ktorzy kupili Amsoil na Allegro czekamy na opinie szybko dotarły ... widać porządna firma
oliwka już wymieniona + wszystkie filtry zobaczymy jak się będzie autko sprawować :szeroki_usmiechPozdrawiam,
Grzesiek
Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB
Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DeoZamieszczone przez piramidahehe do mnie też, pewnie w piątek zamawiałeś? :wink:
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez OrbitA to Wy panowie jestescie tymi dwoma osobnkiami ktorzy kupili Amsoil na Allegro czekamy na opinie szybko dotarły ... widać porządna firma
oliwka już wymieniona + wszystkie filtry zobaczymy jak się będzie autko sprawować :szeroki_usmiech1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
oliwa dzisiaj wymieniona, jak na razie silnik jeszcze pracuje :diabelski_usmiech, zobaczymy jutro rano przy rozruchu ale cudów sie nie spodziewamsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zestawiłem dwa Mobile, widać, że różnią się niewiele. Jedynie pompowalność wyraźnie się różni.
Źródła: http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...Synthetics.asp oraz inne www.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Pompowalność - Oznacza ona najniższą temperaturę określającą podatność oleju na dopływanie do siatki pompy, pod działaniem siły ciężkości, przepływ przez siatkę smoka i przemieszczaniem ciśnienia wytworzonego przez pompę w kanałach magistrali olejowej silnika. http://www.autoservicemanager.pl/161,5
No właśnie, nie rozumiem tego, bo w tabelce są wartości przy - 40 st. C. Prośba o przybliżenie sprawy.
Jeszcze TD ma TBN wyższy o 0,5. Czy to znacząca różnica?
Inna rzecz, ze na niemieckiej stronie mobila http://www.mobil1.de/cms/Mobil_1_Tur...sel_0W-40.aspx ten TD ma już tylko normę 505.00.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterJeszcze TD ma TBN wyższy o 0,5. Czy to znacząca różnica?
Neutralizacja przez olej kwaśnych produktów spalania paliw zależy od jego liczby zasadowej TBN. Im wyższa liczba zasadowa, tym lepsze własności myjące i wyższa zdolność neutralizacji kwaśnych produktów spalania, jednak znaczne ograniczenia zawartości siarki w paliwach spowodowały, iż obecnie TBN dla olejów silnikowych o najwyższej jakości kształtuje się na poziomie 8-12 mg KOH/g. W czasie eksploatacji liczba zasadowa maleje, co jest naturalną konsekwencją wyczerpywania się dodatków dyspergująco-myjących.
Lepkosc MRV – pompowalność ma wpływ na szybkość dopływu oleju do punktów
smarowania bezpośrednio po uruchomieniu silnika; im jest niższa w danej
temperaturze tym szybciej olej dopłynie do wezłów tarcia. Elementy silnika ulegaja
najwiekszemu zużyciu podczas jego rozruchu.
Jedno uruchomienie silnika w niskich temperaturach powoduje zużycie silnika odpowiadajace przejechaniu przez pojazd od 220 km do 450 km. :shock: Typowy olej potrzebuje około 1,5 min. na dotarcie do najdalej położonych czesci silnika przy temperaturze – 20C. :shock: :shock: :shock:
W niskich temperaturach pomiary lepkości za pomocą wiskozymetru nie dają miarodajnych rezultatów. W takich warunkach lepiej sprawdza się tzw. próba „zimnego startu” (Cold Cranking Simulator – CCS), która oparta jest na zasadzie symulacji funkcjonowania smarowania w łożyskach tocznych. Symulator mierzy zapotrzebowanie
na energię, które uzależnione jest od panującej w symulatorze lepkości cieczy. Im wyższa jest lepkość, tym więcej potrzeba energii do wprowadzenia układu w ruch. Otrzymany wynik zamieniany jest na jednostki lepkości dynamicznej – paskalosekundy (1 Pas) lub według dawniejszych norm Poise (1 P = 0,1 Pas);
jej setna część to centiPoise (1 cP = mPas). W przypadku olejów silnikowych bardzo przydatny jest również pomiar granicznej temperatury pompowalności. Dokonuje się go za pomocą lepkościomierza rotacyjnego
Mini Rotary Viscosimeter (MRV). Pomaga on upewnić się, że olej smarny chroniący silnik rzeczywiście spełnia swoje zadanie nawet w niskiej temperaturze.
Temperatura granicznej pompowalności
W olejach silnikowych określa się również parametr temperatury granicznej pompowalności. Jest to minimalna temperatura, przy której olej w układzie smarowania wytwarza odpowiednie ciśnienie. Po przekroczeniu tej temperatury olej przestaje być pompowalny.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ma delikatnie wyższy TBN...innego uzasadnienia nie widzę.
Ale jest gorszy bo ma wyższy procent popiołów siarczynowych i słabszą lepkość przy 40 i 100C.
Tak jak pisałem ...co za problem skoro przychodzą użytkownicy diesla i chcą olej typowy do diesla...zmiana opakowania i już produkt jest.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzisiaj pierwszy start na nowym oleju, specjalnie róznicy nie odczułem, więc tak jak sie spodziewałem :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Daj mu szansę :P
Tak od razu cudów nie ma co się spodziewać.
Jak widać to że olej jest full syntetykiem nie jest jednoznaczne z tym że silnik będzie od razu pracował jakoś inaczej. On ma działać wewnątrz a niekoniecznie musi być od razu miły dla ucha.
Ja mam teraz w BXE Valvoline XL III 5W30 przy uruchomieniu na zimno daję mu jakieś 2 -3 minuty i dopiero wtedy jadę. Przez ten czas szybki oskrobuję.
Ostatni próbowałem specjalnie jechać zaraz po uruchomieniu silnika jak to mądrzy piszą ...to była katorga dla silnika i dla mnie. Odgłosy klekotu na zimno okropne :? a wcale mu nie cisnąłem bo zawsze stopniowo silnik rozgrzewam.
Jak to ktoś madry powiedział "sportowiec przed biegiem też się rozgrzewa...a nie od razu biegnie".
Przy uruchomieni silnika na zimno ma on zwiększone obroty więc nie sądzę że olej nie dojdzie do poszczególnych elementów silnika. To jedynie kwestia lepkości i jakości oleju stosowanego. Większe znaczenie będzie miała tutaj jakość filmu olejowego który powinien pozostać na punktach tarcia w celu ochrony i zabezpieczyć elementy aż do chwili kiedy zostanie dostarczony olej.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez piramidaDzisiaj pierwszy start na nowym oleju, specjalnie róznicy nie odczułem, więc tak jak sie spodziewałem
Jedyny mankament zaraz po rozpakowaniu to wyglad opakowania :| ale przeciez jezdzi sie na oleju a nie opakowaniu :P
Gosc przy wymianie pyta sie co to za olej a ja mu na to ze taki wynalazek za wielkiej wody, mina goscia bezcenna szczególnie jak wziął do ręki opakowanie z potarganą i odklejającą sie naklejką :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, znawco
rozpracujesz mi ten olej w porównaniu do odpowiedniego castrola albo mobila pod względem parametrów?
Valvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been at the heart of our company since 1866. From leading-edge lubricants to best-in-class automotive maintenance, we go the extra mile so your car can, too.
konkretnie 5w30
Nie mogę nigdzie znaleźć danych technicznych
Komentarz
-
Komentarz