Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Jesli chodzi o GT1 PRO C-3 5W-30 504.00/507.00 to w skrócie.

    Gestość w 15st,C 0,853g/ml
    Temp. zapłonu DIN ISO 2592 230st.C
    Temp. płynięcia ISO 3016 -42st.C
    Lepkość 40st.C 70.2
    Lepkość 100st.C 11.7
    Wskaźnik lepkości 162.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      PAOLO ESCO, dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz nurtuje mnie tylko jeszcze jedno pytanie, czy ten amsoil a allegro jest orginalny :?: :|
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez piramida
        czy ten amsoil a allegro jest orginalny
        opakowanie 5L jest w 100% identyczne z oryginalnym - właśnie w takich baniaczkach śmiesznych jest sprzedawany :lol: ...Amerykańce wychodzą chyba z założenia, że u nich nikt by oleju nie podrabiał :P
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          piramida, Ja jednak przejdę na 507.00 i będzie to chyba GT1 PRO C-3 5W-30 504.00/507.00. Jeszcze tylko poczekam co PAOLO ESCO, "wypłodzi" na temat interesujacego mnie zestawienia :

          TopTec 4100 VS TopTec4600 - oba 505.01
          zwycięzca z powyższej konfrontacji VS TopTec 4200 507.00

          -------------

          GT1 PRO C-3 507.00 VS GT1 505.01

          -------------

          No i finał TopTec 4x00 VS GT x

          Jak na razie cicho obstawiam ze wygra GT1 PRO C-3 5W-30 504.00/507.00. Ale porównamy parametry a raczej PAOLO ESCO, je porówna i moze wyniesie cos ciekawego

          Pidziek, Dzieki za info techniczne. Wygląda caliem okej jak na moje oko choc jak wspomniałem znam sie tak jak sie znam hehe ...


          piramida, Przed zakupem amsola trzyma mnie to, ze boje sie ze przy następnej wymianie będzie problem z jego dostępnością. A nie chce co chwile zmieniac oliwy to raz. A dwa odkąd w sieci pojawił sie ten PDF z tymi testami oliwy gdzie dobrze wypadły oleje o których większość nie miała pojecia ze istnieja wiesz chodzi o purple milersy amsole zrobił sie na nie popyt. A ze ciezko potwierdzić ich autentyczność a popyt na nie duzy to juz pewnie nie jeden kombinuje jak tu zarobić na tym i podrobić. Butelka po amsolu jest bardzo prosta do podróbki chyba prostszej sie nie da na giełdzie kupisz takie po 3zł

          Mnie nawet martwi ze Fuchs nie jest łatwo dostępny i będę musiał go kupować z www jakiś firmy. W interkars mam od reki TopTec w każdej wersji co jest + za LM. Niestety ani Hart ani Intercars nie ma Fuchsa w swojej ofercie :/

          [ Dodano: Pią 18 Lut, 11 09:20 ]
          Jako ze do FUCHSA w Gliwicach mam tam rzut beretem zadzwoniłem sobie i porozmawiałem z miłą Pania. Dzięki temu ze mam działalność nie będzie problemu by sprzedała mi Fuchs XTL PRO C-3 5W30 po ~40 za litrową butelkę.

          Maja na stanie i mogę w poniedziałek podjechać

          Tak, że w moim przypadku nie ma problemu z dostępnością Fuchsa Ciekawe czy przy większej ilości mogę ponegocjowac cene
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • dwaoka
            Elegance
            • 2010
            • 927

            neck99, kolego a ten sklep prowadzi tez sprzedaz wysylkowa? probuje namierzyc 1L banke TITANA GT1 505.01, kupiłem jakiś czas temu 4L, a chce zrobić płukankę i zlać cały olej, więc potrzebuję dodatkowo 1L...
            bkc+dsg

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              dwaoka, załatwie ci jak chcesz niestety nie wysyłkowo. jade osobiscie do nich odebrać jak juz i mogę wysłać. Tak ze jak chcesz jak nie szukaj gdzies po sieci.
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez piramida
                czy ten amsoil a allegro jest orginalny :?: :|
                Jedyne oficjalne źródło na europę to Holandia i Angila.
                Po komentarzach widać że sprzedawca raczej handluje wszystkim...
                Z USA można kupić tylko ten olej i 5W-30 European w opakowaniach 5L i quartowych, reszta w gallonach.
                Ale jak widać w Europie całą gamę sprzedaje się w opakowaniach 5L co sugeruje raczej że w USA jest specjalna linia dla Europy i tam konfekcjonują te oleje w opakowania 5L.
                Baniak 5L musi mieć specjalna naklejkę po odkręceniu której można ją dopiero zerwać.
                Jaka w formie hoogramu.
                Butelki quartowe mają jedyne zabezpieczenie w formie zrywalnej plomby.
                Próbowalem w domu wiele razy odkręcić bez zerwania plomby ale nie udało mi się.
                Butelki są dobre.

                Olej jesli chodzi o jakosc jest naprawdę OK.
                Bawiłem się długo aby zweryfikowac nasz rynek smaroniczy i tak naprawdę jedynie kilka produktów spełniło moje oczekiwania.
                Co do Amsoil-a wg. opinii znajomych którzy wlali ten olej do silników jest różnica na plus wzgledem dobrego Motula.


                Amsoil robi niespotykane filtry EAO ale szkoda że do TDI nie ma :-)

                Zamieszczone przez neck99
                Jak na razie cicho obstawiam ze wygra GT1 PRO C-3 5W-30 504.00/507.00. Ale porównamy parametry a raczej PAOLO ESCO, je porówna i moze wyniesie cos ciekawego
                Wg. mnie PROC-3 jest dużo lepszy.

                Zamieszczone przez neck99
                Butelka po amsolu jest bardzo prosta do podróbki chyba prostszej sie nie da na giełdzie kupisz takie po 3zł
                Grunt to pewny i zaufany sprzedawca :-)
                Są tacy ludzie co do których można miec takie zaufanie że nawet jak dostaniesz olej na dolewkę w pojemniku plastikowym nikt nie śmie posadzić Cię o jakąś malwersację.
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • Kapuhy
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 132

                  A co powiecie o Mobilu SHC Formula LD 0W30 506.01.
                  Nie widzę opakowań większych niż 1L i nie mogę znaleźć jego HTHS. Poza tym wydaje się OK, pełen syntetyk, oczywiście planuje do normalnych okresów wymiany, nie LL.

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    neck99 napisał/a:
                    Jak na razie cicho obstawiam ze wygra GT1 PRO C-3 5W-30 504.00/507.00. Ale porównamy parametry a raczej PAOLO ESCO, je porówna i moze wyniesie cos ciekawego


                    Wg. mnie PROC-3 jest dużo lepszy.
                    Pidziek, Rozumiem ze piszemy o tym samym oleju czy coś przeoczyłem ? Chodzi ci o to ze GT1 PRO C-3 5W-30 504.00/507.00 jest lepszy od wersji 5W40 505.01 tak ?
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Norma 506 mowi o HTHS 2.9 ...

                      Jakaś mieszanina PAO i HC jak sądzę z dodatkiem DITIOFOSFORAN CYNKU-u.

                      Sviluppo applicativo web, siti internet su misura e web marketing di alta qualità. Sviluppa la tua presenza online con Goldnet!


                      Przykładowo Amsoil wypada tak jesli o tą lepkość chodzi:

                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • Kapuhy
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 132

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Norma 506 mowi o HTHS 2.9 ...
                        Jakaś mieszanina PAO i HC jak sądzę z dodatkiem DITIOFOSFORAN CYNKU-u.
                        No właśnie, ciekawe czemu Mobil nie podaje dokładnie HTHS dla tego oleju.
                        Ale 0W30 mieszanka z HC? Z tego co widzę, to jednak chyba pełen syntetyk.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez neck99
                          Ja jednak przejdę na 507.00 i będzie to chyba GT1 PRO C-3 5W-30 504.00/507.00. Jeszcze tylko poczekam co PAOLO ESCO, "wypłodzi" na temat interesujacego mnie zestawienia :

                          TopTec 4100 VS TopTec4600 - oba 505.01
                          zwycięzca z powyższej konfrontacji VS TopTec 4200 507.00

                          -------------

                          GT1 PRO C-3 507.00 VS GT1 505.01
                          :idea: porównałem , choć powiem, że nie jestem z tych porównań zadowolony... :?
                          Może dlatego, że naprawdę trudno wskazać który z tych olejów jest najlepszy :roll:

                          Brakuje mi dokładnych danych (kart charakterystyki) na temat Fuchsa GT1...te na google sa bardzo zdawkowe.

                          Oto co następuje:
                          Biorąc pod uwagę,że
                          neck99 ma 2,0 TDI (a więc jak by nie było dosyć mocny silnik...szukałem solidnego i nowoczesnego oleju) z nastawieniem na zabezpieczenie silnika pracującego pod większym obciążeniem.

                          TopTec 4100 VS TopTec4600 - oba 505.01

                          Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
                          Lepkość w 100°C : 14 mm²/s
                          Lepkość w 40°C : 85 mm²/s
                          Indeks lepkości : 170
                          Tem. płynięcia -36/-39
                          Temperatura zapłonu 215
                          Popiół / siarka 0.8 g/100 g
                          TBN Total Base Number 7.6 mg KOH/g
                          HTHS viscosity >3.5
                          ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ;
                          API SM/CF
                          VW 502.00 / 505.00 / 505.01 ; Mercedes - Benz 229.31


                          Top Tec 4600 5W-30
                          Lepkość kinematyczna przy 10C - 11,6 cSt
                          Lepkość kinematyczna przy 40C - 64,0 cSt
                          Indeks lepkości: 178
                          Temperatura płynięcia -36
                          Temperatura zapłonu 232
                          HTHS viscosity >3.5
                          TBN >6 mg KOH/g
                          API SM/CF
                          ACEA A3-04/B4-04 C3-08
                          VW 505.01 / 505 00 / 502.00

                          Wygrywa TT 4100 w zakresie ochrony silnika i parametrów (bynajmniej na papierze). Choć naprawdę LM TT4600 polecił bym zdecydowanie do silnika 1,6 CRDI (zresztą ze względu na DPF innego wyboru by nie było)


                          Top Tec 4100 VS TopTec 4200

                          Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
                          API SM/CF
                          ACEA A3-04/B4-04/C3-04
                          VW 504.00/507.00
                          LIQUI MOLY zaleca ten produkt dla pojazdów z następującymi specyfikacjami: ACEA A5/B5/C2
                          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 72 mm²/s
                          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.8 mm²/s
                          Indeks lepkości:: 160
                          Temperatura płynięcia : - 45 C
                          Temperatura zapłonu 232 C
                          Popiół / siarka: 0.6 g/100 g < 0.80 g/100 g
                          TBN : 6.2 mg KOH/g
                          HTHS viscosity >3.5

                          Z racji tej, że BKD nie wymaga oleju do silników z filtrem czastek stałych a LM 4100 posiada zdecydowanie lepsze parametry pod względem ochorny silnika (szczególnie mocniejszych silników nie koniecznie najnowszej konstrukcji - mam namyśli CR)
                          ja osobiście wybieram LM Top Tec 4100 5W/40. choć na zimę napewno zalał bym Top Tec 4200 5W30.

                          TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 vs TITAN GT1 5W/40

                          I tutaj brakuje mi dokłanych danych.
                          Z tych które można uzyskać wychodzi, że do BKD (a więc znów do silnika nie wymagającego oleju do DPF-a) odpowiedni będzie Fuchs Titan GT1 5W/40 który zapewni lepszą ochronę silnika pod obciążeniem.

                          TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00
                          ACEA A3 / ACEA B4 /C3
                          API SM/CF
                          VW 504.00/507.00
                          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
                          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
                          Indeks lepkości: 155
                          Temperatura płynięcia : - 42 C
                          Temperatura zapłonu 210 C
                          Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                          TBN : >6 mg KOH/g
                          HTHS viscosity >3.5

                          TITAN GT1 5W/40
                          ACEA A3 / ACEA B4 / C3
                          API SM/CF
                          VW 502 00/505 00/505 01
                          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
                          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
                          Indeks lepkości:….?
                          Temperatura płynięcia : - 42 C
                          Temperatura zapłonu 250 C
                          Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                          TBN : >6 mg KOH/g
                          HTHS viscosity >3.5
                          Dynamic Viscosity at - 30&ordm;C 6100 mPas

                          Wybieram Fuchs Titan GT1 5W/40...zarówno na zimę jak i w lecie
                          ( brak mi pewnych danych, które mogły by to zmienić)

                          No i na koniec:
                          Top Tec 4100 5W/40 vs Fuchs Titan GT1 5W/40 - bardzo trudny wybór ze wzglądu na brak pełnych parametrów Fuchsa :? .
                          Każdy z tych dwóch będzie dobrym wyborem z tym, że skłaniam się bardziej ku Fuchs Titan GT1 5W/40 (jest chyba jeszcze bardziej nowoczesny niż LM TT4100).

                          Biorąc pod uwagę, że można już kupić olej Fuchs Titan GT1 XTL 5W40 oraz Fuchs XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 to tak naprawdę wygrywają właśnie te dwa oleje :lol:

                          Zamieszczone przez neck99
                          Jako ze do FUCHSA w Gliwicach mam tam rzut beretem zadzwoniłem sobie i porozmawiałem z miłą Pania. Dzięki temu ze mam działalność nie będzie problemu by sprzedała mi Fuchs XTL PRO C-3 5W30 po ~40 za litrową butelkę.
                          no i będziesz zadowolony
                          choć jesli mają GT1 XTL 5W/40 to sugerował bym ten olej na lato jeśli chcesz "poszaleć" bez obaw o dobre smarowanie :wink:

                          [ Dodano: Pią 18 Lut, 11 11:39 ]
                          Zamieszczone przez Kapuhy
                          ciekawe czemu Mobil nie podaje dokładnie HTHS dla tego oleju.
                          PODAJE !
                          Mówią o tym normy ACEA A5B5- było już o tym HTHS >2,9 i < 3,5 ad:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • neck99
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1326

                            PAOLO ESCO, No "stary" o to mi chodziło Dzięki serdeczne ... Kupuje ......

                            Fuchs GT1 XTL 5W/40 505.01
                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Przykładowo Amsoil wypada tak jesli o tą lepkość chodzi:
                              http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2445.pdf
                              bardzo dobrze wypada. Fajnie że AMSOIL podaje większość potrzebnych danych w kartach.
                              Choć nie ma normy VW do TDI to chyba nie miał bym obiekcji żeby go zalać na zimę do PD-ka 1,9.
                              Kolega Pidziek - jak sprzedajesz Amsoila to możesz bezpiecznie się ujawnić tutaj nie biją. Zawsze miło powitać kolejnego sprzedawcę - konkurencja i dostep do dobrych produktów jest mile widziany.

                              neck99
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Kolega Pidziek - jak sprzedajesz Amsoila to możesz bezpiecznie się ujawnić tutaj nie biją. Zawsze miło powitać kolejnego sprzedawcę - konkurencja i dostep do dobrych produktów jest mile widziany.
                                Nie jest moją intencją sprzedawać na allegro czy zarobkowo, tak dla znajomych,kolegów marginalnie można powiedzieć. Ale w razie mozliwosci mam mozliwość zakupu czegoś.
                                Testuję wiele nowych ciekawych specyfików :-)

                                Jeszcze tylko nie moge dorwać ..PENRITE ...szkoda może być mega wypasiony.
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • neck99
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1326

                                  w poniedziałek - wtorek jak czas pozwoli a powinien pozwolić będę sie wybierał do Gliwic do Fuchsa po oliwe. Jak by ktoś reflektował to mogę po koleżeńsku wziąść Wiem ze juz kolega czyzyk64 i dwaoka sie "przykleili" pod zakup może ktoś jeszcze ?
                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                  Komentarz

                                  • ZYBI68
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 697
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    PAOLO ESCO, jak można prosić zrób porównanie Top Tec 4100 5W/40 , Fuchs Titan GT1 5W/40 z Quazr C3 5W30 i 5W40 tylko te z normą VW dzięki.
                                    Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez ZYBI68
                                      PAOLO ESCO, jak można prosić zrób porównanie Top Tec 4100 5W/40 , Fuchs Titan GT1 5W/40 z Quazr C3 5W30 i 5W40 tylko te z normą VW dzięki.
                                      Wyciąganie zbyt pochopnych daleko idących wniosków tylko na podstawie paru parametrów z kart charakterystyki nie jest do końca obiektywne.
                                      Pamiętam jak zalałem Petro Canadę 10W-40 która swoimi parametrami wzbudziła mój aplauz. Na krótko bowiem.....

                                      Poza tym Fuchs jest robiony na najnowocześniejszej bazie olejowej (Chyba GTL ) , a 0W-20 to rasowa estrowa kompozycja VI gr. :-)
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • apia
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 9

                                        PAOLO ESCO czy mógłbyś porównać i ocenić te oleje: Fuchs XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30, AGIP 7007 0W30 i AGIP 7008 5W30

                                        Pozdrawiam
                                        AP

                                        Komentarz

                                        • bvw08
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 22

                                          Koledzy a czy ktoś ma charakterystykę nowych fuchs XTL bo nigdzie nie mogę znaleźć
                                          prawie 400Nm robi swoje

                                          Komentarz

                                          • ZYBI68
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 697
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            Pidziek, No nie porównuj Petro do Lotosu. Ja używam ich od 96 jak pokazała się złota seria czyli 5W40 i nic się nie stało dodam autka firmowe też śmigają od Renault po Audi A8 i nic. Teraz też mam Quazar w BKD także nie wieszaj psów na polskie produkty dodam tyle Mobil Castrol itp biorą bazę z Lotosu jak masz obiekcje zapytaj PAOLO ESCO, lub poczytaj kilka stron wstecz :wink:
                                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez ZYBI68
                                              pokazała się złota seria czyli 5W40
                                              i jest naprawdę dobry
                                              A teraz to o co prosiłeś wcześniej -czyli dosyć proste porównanie, oparte głównie na parametrach z kart charakterystyki co może nie oddawać faktycznie jakości oleju-proszę wziąć to także pod uwagę!

                                              Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
                                              ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ;
                                              API SM/CF
                                              Lepkość w 100°C : 14 mm²/s
                                              Lepkość w 40°C : 85 mm²/s
                                              Indeks lepkości : 170
                                              Tem. płynięcia -36/-39
                                              Temperatura zapłonu 215
                                              Popiół / siarka 0.8 g/100 g
                                              TBN Total Base Number 7.6 mg KOH/g
                                              HTHS viscosity >3.5
                                              VW 502.00 / 505.00 / 505.01 ; Mercedes - Benz 229.31

                                              TITAN GT1 5W/40
                                              ACEA A3 / ACEA B4 / C3
                                              API SM/CF
                                              VW 502 00/505 00/505 01
                                              Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
                                              Indeks lepkości:….?
                                              Temperatura płynięcia : - 42 C
                                              Temperatura zapłonu 250 C
                                              Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                                              TBN : >6 mg KOH/g
                                              HTHS viscosity >3.5
                                              lepkość strukturalna CCS w -30 C 6100 mPas – tutaj wiarę choć mogło by być poniżej 6000 wtedy było by dużo lepiej

                                              Quazar C3 5W30
                                              API SL /CF
                                              ACEA A3/B4, C3
                                              VW 502.00/505.00/505.01
                                              Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 70 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,7 mm²/s
                                              Indeks lepkości:169
                                              Temperatura płynięcia : - 39 C
                                              Temperatura zapłonu 200 C
                                              Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                                              TBN : >7 mg KOH/g
                                              HTHS >3.5
                                              lepkość strukturalna CCS w -30 C 6600 mPas – dosyć słabo … :?

                                              Lotos Quazar C4 LL III VW 504.00/507.00
                                              ACEA A3/B4/ C4
                                              VW 504.00/507.00
                                              Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 73 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11-12,5 mm²/s
                                              Indeks lepkości:161
                                              Temperatura płynięcia : - 36 C
                                              Temperatura zapłonu 210/224 C
                                              Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                                              TBN : >6 mg KOH/g
                                              HTHS >3.5
                                              lepkość strukturalna CCS w -30 C 6100/6200 mPas – przeciętnie


                                              Quazar 5W40olej naprawdę godny uwagi!
                                              API SM ! /CF
                                              ACEA A3/B4, C3 -07
                                              VW 502.00/505.00/505.01
                                              Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 86,4 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 13,9 /14,3 mm²/s (dane na stronie Lotos Quazar różnią się między sobą!)
                                              Indeks lepkości:170
                                              Temperatura płynięcia : - 39 C
                                              Temperatura zapłonu 236 C
                                              Popiół / siarka: 0.80 < 1,6 g/100 g g/100 g
                                              TBN : >7,6 mg KOH/g
                                              HTHS 3,6
                                              lepkość strukturalna CCS w -30 C 6000 lub 5690 mPas – bardzo dobrze widać, że API SM zobowiązuje (dane na stronie Lotos Quazar ponownie różnią się między sobą!)

                                              Pismo z Lotos’a:
                                              "Odpowiadając na postawione pytania jakość oleju to kompromis pomiędzy
                                              zapewnieniem bezpiecznego smarowania a ekologią. Pewność smarowania, ochrona
                                              przed zużyciem jest rzeczą najważniejszą jeśli chodzi o możliwego
                                              potencjalnego użytkownika silnika . W takim kompromisie nie możemy w
                                              tym oleju szukać spełnienia API SM czy ACEA C3 coś za coś jednak nie jest to
                                              dalekie odstępstwo, różnimy się od granic określonych przez ACEA C3 i API SM.
                                              na 15-20% jeśli chodzi o poziom popiołu, cynku, fosforu. W zakresie
                                              odparowalności Noacka olej jest produkowany w wykonaniu niższym o 35%.
                                              Dodatkowa spadek lepkości oleju na wskutek ścinania po 30 cyklach zgodnie z ASTM D445-09 nie jest wyższy niż 0,25cSt.
                                              Zawartość modyfikatorów tarcia w postaci związków Mo i B nie jest celowo wprowadzana
                                              jako niezgodna z zaleceniami ogólnymi producentów silników i pozostawiamy
                                              stosowanie takich ulepszaczy indywidualnym potrzebom użytkowników.
                                              Przytaczałem powyższe dane przedstawiają obraz, że olej nie można kwalifikować jako prosty olej 5W30 oparty na bazie zwykłych modyfikowanych hydrokrakingiem olejów bazowych."

                                              Przekroczenia API SM oraz ACEA C3 o 15-20% oznacza (zakładając średnią zawartość fosforu dla tych norm rzędu 800ppm), że Quazar może mieć poziom fosforu na poziomie 950ppm a wtedy poziom cynku rzędu 1150ppm (1200ppm wg publikacji daje już dość dobrą ochronę silnika choć nie do sportu) oraz poziom popiołów rzędu 1% ("sulfated ash"). Quazar ma również całkiem przyzwoity TBN i dobry HTHS dla olejów 5W-30 spełniających ACEA A3

                                              "spadek lepkości oleju na wskutek ścinania po 30 cyklach zgodnie z ASTM D445-09 nie jest wyższy niż 0,25cSt." to daje ok 2% co nie jest słabym wynikiem ale to jest bardzo podstawowy test - w wątku olejowym widać jak wiele oleje (nawet czołowych marek) tracą po 90 cyklach i dodatkowo z pewną zawartością paliwa w oleju co nie jest rzadkością.

                                              Podsumowując, daje to szanse na niezły olej - przynajmniej od strony pomysłu na niego oraz uzyskanych danych technicznych - "mimo" API SL oraz świadomości, że jest oparty jednak o technologię hydrokrakingu (HC) a nie 100% syntetyk (PAO/estrowy).
                                              Otwarta jednak wg mnie pozostaje kwestia stosowania tego oleju zależy to jednak od trwałości oleju i ewentualnej jego konsumpcji - pewnie Quazar C3 oszczędzi katalizator skuteczniej ale Quazar 5W40 prawdopodobnie lepiej zadba o silnik... :!:

                                              Podsumowując widać z kart charakterystyki, że Quazar w niczym nie ustępuje parametrami na papierze Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 ani TITAN GT1 5W/40
                                              Papierowe dane to jednak nie wszystko, gdyż trzeba wsiąć
                                              także pod uwagę jak w/w oleje będą zachowywały się w silniku.
                                              Olej do DPF'a bezwzględnie musi spełniać normę ACEA C3 (sulphated ash <0,8) - lowSAPS, poza tym warto wsiąść pod uwagę ilość czynnika myjącego TBN (ilosc jonów KOH) - im więcej tym lepiej bo silnik utrzymywany jest w czystości. Z parametrów decydujących o ochronie silnika warto zwrócić uwagę na lepkość kinematyczną w 100 i 40st C oraz HTHS - jak trudno jest zerwać film olejowy. Polecam wybór dobrych jakościowo olejów które spełniają normę VW 505.01 - dla pompowtrysków (taki olej dobrze chroni silnik pod większym obciążeniem) a także oleje z normą VW 506,01 (oleje syntetyczne- jakościowo lepsze). 5W40 co prawda lepiej chroni silnik w wyższych temperaturach ale jest bardziej lepki i przez to zużycie paliwa nieznacznie wzrasta no i największ podstawowa wada olejów typu full syntetyk z normą 505.01 praktycznie nie ma (z nielicznym wyjątkiem).


                                              [ Dodano: Pią 18 Lut, 11 20:32 ]
                                              Zamieszczone przez apia
                                              czy mógłbyś porównać i ocenić te oleje: Fuchs XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30, AGIP 7007 0W30 i AGIP 7008 5W30
                                              k

                                              TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00 - typowy olej do silnika z filtrem cząstek stałych
                                              ACEA A3 / ACEA B4 /C3
                                              API SM/CF
                                              VW 504.00/507.00
                                              Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
                                              Indeks lepkości: 155
                                              Temperatura płynięcia : - 42 C
                                              Temperatura zapłonu 210 C
                                              Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                                              TBN : >6 mg KOH/g
                                              HTHS viscosity minimum > 3.5

                                              AGIP 7007 0W30 Full Syntetyk
                                              ACEA A5B5
                                              wykazana oszczędność paliwa > 2,5%
                                              API ………. Specyfikacja wg API nie jest możliwa, ponieważ nie ma odpowiednich kryteriów testów dla tego rodzaju oleju silnikowego w API.

                                              VW 503.00, 506.01, 506,01
                                              Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 53 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 9,6 mm²/s
                                              Indeks lepkości: 167
                                              Temperatura płynięcia : - 39 C
                                              Temperatura zapłonu ……? (nie mogę zodszukać :? )
                                              Popiół / siarka: 8,0 < 1,2 g/100 g
                                              TBN : ≥ 8.0 mg KOH/g mg KOH/g
                                              HTHS viscosity >2.9 i < 3.4


                                              AGIP 7008 5W30
                                              :!: :!: :!: Agip 7008 (VW 504 00 ; 507 00) is not approved for following engines:
                                              3- and 4-cylinder PD diesel engines without DPF (further valid regulation VW 505 01 = Agip 7004)

                                              :!: :!: :!: Olej o lepkości 5W-30 jest to niezbędny do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi z filtr cząstek stałych (DPF), ponieważ :
                                              Nadmiar sadzy w DPF musi być spalany w określonych odstępach czasu.
                                              Jest to możliwe dzięki zwiększonej ilości wtrysku paliwa. Jednak może wtedy wystąpić wyraźne rozrzedzenie oleju w silniku, które mogłyby doprowadzić do krytycznego obszaru braku smarowania silnika przez olej 0W/30 stąd lepkość 5W/30 przy normie 504.00/507.00 zapewniająca większe bezpieczeństwo w ochronie układu smarowania silnika. :!: :!: :!:
                                              Oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które zwiększają zadymienie, ale polepszają właściwości smarne oleju. :arrow: Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne! Gratuluję wszystkim, którzy stosują system wymian LL. Cały czas namawiam by zmieniać olej max co 15 tys km.

                                              Agip 7008
                                              Full syntetic ( nie jestem co do tego full przekonany na 100%) Low Saps
                                              ACEA A3/B4-04 (Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu.
                                              Przewyższa ACEA B2 w odniesieniu do ścierania krzywek, czystości tłoka i stabilności lepkościowej przy zanieczyszczeniu sadzą + oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI)).
                                              API ………. Specyfikacja wg API nie jest możliwa, ponieważ nie ma odpowiednich kryteriów testów dla tego rodzaju oleju silnikowego w API.
                                              VW 503.00, 506.01, 506,01
                                              Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 72 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,8 mm²/s
                                              Indeks lepkości: 160
                                              Temperatura płynięcia : - 45 C
                                              Viscosity CCS, cP (-30) 6000
                                              Temperatura zapłonu 215/235 C
                                              Popiół / siarka: < 0,8 g/100 g
                                              TBN : ≥ 8.0 mg KOH/g
                                              HTHS viscosity minimum > 3.5

                                              Słyszałem i czytałem pochlebne opinie o olejach AGIP. Są popularne na południu i zachodzie Europy a więc w rejonach z klimatem o wiele cieplejszym (znacznie wyższymi temperaturami). Niestety brak dokładnych parametrów tego oleju trochę utrudnia jego ocenę.
                                              Ja wybrał bym chyba do eksploatacji w Polsce Fuchs XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez ZYBI68
                                                Pidziek, No nie porównuj Petro do Lotosu. Ja używam ich od 96 jak pokazała się złota seria czyli 5W40 i nic się nie stało dodam autka firmowe też śmigają od Renault po Audi A8 i nic.
                                                Ja nic piszę nic o Lotosie, tym bardziej złego ...
                                                Więc nie wiem do czego pijesz .... :roll:

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                w wątku olejowym widać jak wiele oleje (nawet czołowych marek) tracą po 90 cyklach i dodatkowo z pewną zawartością paliwa w oleju co nie jest rzadkością.
                                                Jakby mi ktos wyjął z któregoś postu ... ops:

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Słyszałem i czytałem pochlebne opinie o olejach AGIP. Są popularne na południu i zachodzie Europy a więc w rejonach z klimatem o wiele cieplejszym (znacznie wyższymi temperaturami).
                                                Mój znajomy ze śwętokrzyskiego jeździ Wartburgiem z silnikiem golfa już 300 000km dlatego że zawsze dbał o stan i jakość środków smarnych.
                                                Czy wiecei co lał od lat 80-tych ..?
                                                Sprowadzał Agip-a z Węgier.

                                                Co do utraty lepkości i cyklów jako jedne z nielicznych można znaleźć takie orientacyjne porównanie:



                                                Co się dzieje po 180 cyklach , jak wpływa paliwo na lepkość itp.
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Jakby mi ktos wyjął z któregoś postu
                                                  dokładnie bo to jest cytat z postu z forum internetowego Subaru (post forumowicza wlyszkow - bardzo fajnie pisze na temat Lotosa Quazar) - odpowiedź p. Kierownika Działu Serwisu Olejowego Lotosa z Krakowa i umieściłem wypowiedź w cudzysłowiu.

                                                  Licznie piszecie i pytacie się o lepkość oleju 0W/30 czy nie będzie z nią problemu w lecie k w tabelce jak widać VW spokojnie dopuszcza stosowanie takiego oleju w 1,9 tdi.
                                                  Załączone pliki
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    A teraz to o co prosiłeś wcześniej -czyli dosyć proste porównanie, oparte głównie na parametrach z kart charakterystyki co może nie oddawać faktycznie jakości oleju-proszę wziąć to także pod uwagę!
                                                    Dobra robota

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zawartość modyfikatorów tarcia w postaci związków Mo i B nie jest celowo wprowadzana
                                                    jako niezgodna z zaleceniami ogólnymi producentów silników i pozostawiamy
                                                    stosowanie takich ulepszaczy indywidualnym potrzebom użytkowników.
                                                    Nie za bardzo kminię o co chodzi w tym zdaniu.
                                                    Skąd Kowalski ma wiedzieć czy w jakims oleju jest cynk czy jakas odmiana cynku i jego związku ...?

                                                    Cynk staje się juz pomału przeżytkiem ...

                                                    Nowe ACEA z 2008r. opiewa w przypadku C3 na poziomie 8 jesli chodzi o TBN, ciężkie zadanie dla eko olejów :-)

                                                    I o ile uznane marki bazuja na ditiokarbaminian cynku to już najwyzszej światowej klasy oleje bazują na ditiokarbaminian molibdenu (MOdTC).
                                                    Różnica kolosalna jesli chodzi o modyfikator tarcia .

                                                    nie wiem czy flagowy produkt Fuchsa 0W-20 nie bazuje na tym dodatku !
                                                    To on w domieszce juz 500ppm redukuje samo zużycie paliwa nawet o 1.7-2% !
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...