Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • neck99
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1326

    czyzyk64, dupa nie dupa zalewam zwykły 5w40 bez XTL-a a na następna wymianę XTL. XTL to nie cudo środek wiec sam wiesz ze zwykły Fuchs juz jest dobry bo odczułeś na sobie.

    Zresztą ty chyba zmieniałeś niedawno oliwe nie ? więc do następnej już będzie dostępny
    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

    Komentarz

    • czyzyk64
      Elegance
      • 2008
      • 866

      neck99, tak to zrobimy.

      Komentarz

      • neck99
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1326

        Zamieszczone przez czyzyk64
        neck99, tak to zrobimy.
        Razem ... no nie wiem co na to moja żona ops:

        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz

        • czyzyk64
          Elegance
          • 2008
          • 866

          damy rade, ja mojej tez nic nie powiem.

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Jasiek
            Mógłbyś się przyjrzeć olejowi: LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40
            k Czytać chyba każdy potrafi więc widać co to za olej. Wstydzić nie ma się czego - naprawdę.

            Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.


            Zwróćcie uwagę na:

            Zastosowanie – przeznaczony jest do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych w samochodach osobowych i dostawczych, szczególnie zalecany do silników Diesla z filtrami cząstek stałych (DPF).

            SKŁAD:
            Mieszanina olejów bazowych, dodatków uszlachetniających i rozpuszczalnika.
            polimer od 1,0% do 2,5 % długołańcuchowy alkilowy salicylan wapnia

            Podaję za kartą produktu:
            Olej silnikowy do samochodów osobowych
            LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40

            Wysokiej jakości olej silnikowy wytworzony w oparciu o syntetyczne oleje bazowe i pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym charakteryzujący się obniżoną zawartością siarki, fosforu i tzw. „popiołów siarczanowych”.
            Przeznaczony do samochodów osobowych i vanów z silnikami benzynowymi i diesla
            wyposażonymi w układy katalityczne, w tym w filtry cząstek stałych DPF w których producent
            dopuszcza stosowanie olejów tej klasy jakościowej o lepkości HTHS powyżej 3.5 mPa*s.
            Szczególnie zalecany do samochodów grupy VW wyposażonych w pompowtryskiwacze w
            których wymagane jest stosowanie oleju spełniającego normę 505.01.
            Charakterystyka:
            • zapewnia optymalną pracę silników TDI wyposażonych w pompowtryskiwacze w których
            wymagane jest stosowanie olejów spełniających normę VW 505.01
            • zapewnia optymalną pracę silników Renault za wyjątkiem silników Renault wyposażonych w filtry cząstek stałych.
            • podwyższony poziom ochrony silnika zgodnie z wymogami specyfikacji ACEA 2008
            obniżony poziom SAPS (zawartość Siarki, Fosforu i tzw. ”popiołów siarczanowych”) - obniżony - ale zapewne mid SAPS a nie Low :roll:
            • możliwość stosowania w samochodach wyposażonych w filtry DPF zgodnie z zaleceniami
            instrukcji obsługi pojazdu
            • możliwość stosowania na wydłużone interwały wymiany zgodnie z zaleceniami instrukcji
            obsługi pojazdu
            • przedłuża żywotność układów katalitycznych

            A teraz najlepsze
            ACEA C3-08 - praktycznie olej zrobiony z myślą o zastosowaniu w pierwszej kolejności w nowych silnikach diesla ( praktycznie jak by został zrobiony dla TDI PD i VP :lol: )
            ACEA A3/B4-04
            Ford WSS-M2C-917A
            MB 229.31
            MB 229.31
            Aprobaty:
            VW 502.00/505.00/505.01
            RN 0700, RN 0710

            1 Lepkość kinematyczna w 100C 14,12
            2 Temperatura płynięcia -39
            3 Temperatura zapłonu 242
            4 Liczba zasadowa (TBN) mgKOH/g 7 (mogło by być lepiej - to był by prawie ideał ! :wink: )
            5 Wskaźnik lepkości 172
            6 Lepkość HTHS w 150 0C mPa*s [shadow=red:bfd47da620]3,66 [/shadow:bfd47da620]
            7 Lepkość strukturalna w temp.- 30C 5240 :!:
            8 Test NOACK 7,4 :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!:
            Jak dla mnie naprawdę bardzo dobry wynik i olej godny polecenia dla wszystkich którzy szukają czegoś pewnego i dobrego do zalania swojego silniczka. POLECAM
            Załączone pliki
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • bvw08
              Classic
              • 2008
              • 22

              Co do fuchsa xtl to nie zdziwiłbym się jakby pojawił się wysyp tych olejów na allegro a producent by o tym nawet nie wiedział że już je sprzedaje :lol:
              prawie 400Nm robi swoje

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez bvw08
                Co do fuchsa xtl to nie zdziwiłbym się jakby pojawił się wysyp tych olejów na allegro a producent by o tym nawet nie wiedział że już je sprzedaje :lol:
                Wątpie :-)

                Mam nadzieję że amerykanie nie uruchomią u nas kopalni łupkowej i nie zaczna szybciej produkować innego oleju .

                De fakto linia XTL może byc przełomem w produkcji środków smarnych u nas ..

                Zostało mi jeszcze coś z rozmowy z dosyc wiekowym znajomym który studiował nauki związane z przemysłem smarowniczym , pozwolę sobie zacytowac jego zdanie :

                Jest ropa o dużej zawartości parafin a śladowych ilościach siarki .Taka ropa jest wydobywana w Kuwejcie ,Emiratach Arabskich, parafina jest dobrym specyfikiem smarnym a w szczególności antykorozyjnym, natomiast ropa wydobywana w Rosji jak i ropa która znajduje się w Polsce na granicy z Rosją, jest bardzo zasiarczona ,a związków parafinowych na odwrót ma śladowe ilości, a wiadomo że siarka jest zmorą silnikowców ze względu na szybkie zjawisko korozji a w połączeniu z wodą która znajduje się w powietrzu i jest zasysana przez silnik tworzy kwas siarkowy co niszczy silnik.
                to zjawisko z przed kilku tysięci lat dlaczego ropa z Bliskiego wschodu . z terenów Meksyku ma dużą zawartość parafiny , a ropa z Rosji , z nad Bajkału ma dużo siarki. Inaczej, to tak jak jest z wodą , woda z okolic Buska ma dużo siaki bo i pokłady siarki są duże na tym terenie, natomiast woda z okolic Muszyny, Żywca , ma bardzo malo siarki ,ale za to posiada dużo wapnia.
                Ropę mieliśmy od "Przyjaciół" i słaba rafinacja oraz zasiarczona ropa dawały liche oleje. Nie wiem jak jest obecnie ale jeszcze 20-cia lat wstecz ,olej silnikowy do silników wysoko prężnych zawierał dużo dodatków antysiarkowych jak olej dawniej superol bo do silników benzynowych był selektol.Pierwszym olejem jaki pojawił się w Polsce , jak pamięciom sięgam był Castrol , Oleje Castrola można było używać do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym . Ja olej do malucha Fiata 126 kupowałem na Węgrzech, był nim Agip wloski , bo w Polsce malo kto wiedział o Agipie, chyba że ktoś miał dolary lub bony dolarowe, dopiero w 1985 r dostalem ten olej w Poznaniu jadąc po drodze do Szczecina.
                Ktoś może to odebrać jako sugestie w kierunku olejów z naszego regionu, choć moze to nie być już uwaga na miejscu zważając na jakość obróbki i rafinację całej ropy w obecnych czasach, zwłaszcza kiedy do głosu dochodza juz pomału oleje wykonane z syntezy chemicznej, dobrze oczyszczone czy z gazu ziemnego .

                Zapewne wielu pamieta że były w latach 90-tych zwłaszcza na poczatku auta które robiły 200 czy 300 000km jak polonezy, Fiaty 125p itp. na olejach quaker state, olejach mineralnych. To tutaj ukłon w kierunku doskonałych baz olejowych o dużej zawartości parafin i doskonałych substancji smarnych.
                To nie tylko były oleje to były doskonałe paliwa, smarowanie pomp wtryskowych również było o wiele lepsze.

                Autor powyzszego cytatu jeździ do dnia dzisiejszego Wartburgiem z pzebiegiem ponad 300 000km i znam go osobiście.

                Mam nadzieję że nie przynudziłem zbyt długim wywodem:-)
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • ZYBI68
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 697
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  Pidziek, Tak tylko nie dodał jednej rzeczy po pierwsze Rafineria Gdańska obecnie Grupa Lotos nigdy nie była przystosowana do obróbki ropy od naszych sąsiadów tylko ściągała i ściąga od Arabów dopiero pod koniec lat 90-tych gdy wybudowano jedną z najnowszych instalacji hydrokrakingu w europie może przerabiać każdy rodzaj ropy w przeciwieństwie do Orlenu który skazany jest na rurociąg przyjaźni co nie znaczy, że ją bierze w 100% są to znikome ilości w pierwszej kolejności idzie ropa z Petrobaltic http://www.lotos.pl/korporacyjny/gru...os_petrobaltic którego jest właścicielem , po drugie Lotos w ON ma najniższą zawartość siarki a teraz zostały oddane jeszcze nowsze instalacje. A co do oleju który ukazał się pierwszy to tu nie będę dyskutował ale pamiętam jak ojciec kupował w Pewex-ie to był ELF oczywiście Castrol też był ale wydaje mi się, że ELF był pierwszy :wink:
                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    ZYBI: Nie śledzę technologi w Lotosie ale tez nie mówię że to firma bee jak to niektórzy na wstępie piszą wszem i wobec.

                    Zacytuję jeszcze resztę mojego znajomego :

                    .Pierwszym olejem jaki pojawił się w Polsce , jak pamięciom sięgam był Castrol , Oleje Castrola można było używać do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym . Ja olej do malucha Fiata 126 kupowałem na Węgrzech, był nim Agip wloski , bo w Polsce malo kto wiedział o Agipie, chyba że ktoś miał dolary lub bony dolarowe, dopiero w 1985 r dostalem ten olej w Poznaniu jadąc po drodze do Szczecina.
                    Wartburg nadal jeździ , 300 000 stukło, juz nie na Agipie :-)
                    Jeździł dobrych kilka lat na RS 10W-60, kilka lat Edge który powodował zapychanie się odmy (RS był podobno o wiele lepszym olejem !) teraz po przeszło 20 latach kończy interwiał na jakimś castrolu 5W-30 w oczekiwaniu na syntetyk 10W-40 :-)
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • Jasiek
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 192
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      olej godny polecenia dla wszystkich którzy szukają czegoś pewnego i dobrego do zalania swojego silniczka. POLECAM
                      Dzięki za "analizę" oleju
                      była Octavia II 1.9 TDI
                      jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        Pidziek, ja tylko poprawiłem troszeczkę twojego znajomego :wink:, a tu troszkę historii. Pierwszą ropę do rafinerii przywiózł ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich tankowiec "Kasprowy Wierch", ale pierwszy rozładunek do zbiorników rafinerii nastąpił z tankowca "Pieniny II". Rozładunek rozpoczął się 7 sierpnia 1975 roku o godzinie 18.37. Ropę przyjmowano równocześnie do 3 zbiorników S-3, S-4 i S-5. Bezpośredni rozładunek z tankowca "Kasprowy Wierch" rozpoczął się dzień później .
                        A co do oleju Castrol to był produkowany i rozlewany w Rafinerii Gdańskiej nie pamiętam roku to samo z Mobilem zresztą do dzisiaj wiodące marki biorą bazę z Grupy Lotos :szeroki_usmiech
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          ZYBI68 - ciekawe informacje, dzięki - przydadzą się zapewne przy wyborze producenta oleju.

                          Zamieszczone przez ZYBI68
                          do dzisiaj wiodące marki biorą bazę z Grupy Lotos
                          no włanie to jest najlepsze, że niektórzy psioczą na Lotosa a potem kupują np takiego Castrola, Mobila, Shella, Statoil'a i inne "markowe" nieświadomi skąd tak naprawdę pozyskano bazę olejową do produkcji tego oleju...i się cieszą, że mają zachodni olej :P a jak widać w Polsce nie doceniamy Lotosa ale chyba stopniowo się to zmieni o ile sam producent nie strzeli sobie w stopę - tak jak w przypadku cen Quazara i jego dostępności na rynku :wink:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez ZYBI68
                            Pidziek, ja tylko poprawiłem troszeczkę twojego znajomego :wink: , a tu troszkę historii. Pierwszą ropę do rafinerii przywiózł ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich tankowiec "Kasprowy Wierch", ale pierwszy rozładunek do zbiorników rafinerii nastąpił z tankowca "Pieniny II". Rozładunek rozpoczął się 7 sierpnia 1975 roku o godzinie 18.37. Ropę przyjmowano równocześnie do 3 zbiorników S-3, S-4 i S-5. Bezpośredni rozładunek z tankowca "Kasprowy Wierch" rozpoczął się dzień później .
                            A co do oleju Castrol to był produkowany i rozlewany w Rafinerii Gdańskiej nie pamiętam roku to samo z Mobilem zresztą do dzisiaj wiodące marki biorą bazę z Grupy Lotos :szeroki_usmiech
                            Miło że jest ktos kto pamietam te czasy...

                            Cena lotosa jest taka bo albo :

                            - wysoki koszt samej bazy i dodatków AW.
                            - wysoka cena jaka trzeba zapłacic za wpisowe dla VW, MB i innych norm.

                            Nie wiem co z Quazarem, może importuje je gdzieś ...?



                            Ciepłe przyjecie ;-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • ZYBI68
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 697
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Miło że jest ktos kto pamietam te czasy...
                              No nie takiej pamięci to nie mam :lol: ale jest wszystko na stronie lotos-u historia :P
                              I tu masz rację dodatki kosztują oraz trzeba zapłacić za aprobaty poza tym jak pisałem wcześniej słaba dostępność oraz sprzedaż.
                              A co do twojego linku to tak już jest my zachwalamy Motula, LM, Fusch, itp. bo myślimy zagraniczny to dobry a oni Quazar z Polska :haha:
                              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                              Komentarz

                              • czyzyk64
                                Elegance
                                • 2008
                                • 866

                                czy ktoś mógłby wyjaśnic na czym polega
                                Test NOACK :?

                                Komentarz

                                • Deo
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1729
                                  • Volkswagen
                                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                  Po 2 kkm na AMSOILu, jakoś nie specjalnie zauważyłem, aby kultura pracy silnika się poprawiła :roll:
                                  Jeśli chodzi o odpalanie po całej nocy postoju na mrozie to pierwsze dwie trzy sekundy silnik pracuje jak stary diesel, a później już jest ok.

                                  Poza tym od ostatniej wymiany oleju zauważyłem, że przy zimnym silniku biegi ciężej się zmienia :roll:
                                  Pozdrawiam,
                                  Grzesiek


                                  Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                  Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                  Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez czyzyk64
                                    Test NOACK
                                    Na szybko:
                                    NOACK k


                                    ASTM D-5800 (Noack) jest powszechnie stosowana metoda pomiaru zmienności. Pierwotnie opracowany i stosowany w Europie.
                                    Zmienność NOACK (ASTM D-5800)
                                    W teście Noack olej jest podgrzewany do temperatury 150 ° C na czas określony. Lżejsze frakcje ropy naftowej "gotują się", prowadząc ostatecznie do zużycia ropy naftowej, starzenia oleju i spadku wydajności
                                    Test określa utratę odparowania smarów w wysokich temperaturach. olej silnikowy paruje, staje się cięższy i przyczynia się do słabego krążenia, zwiększenia zużycia paliwa i zwiększonego zużycia oleju, dodatkowo powoduje podwyższoną emisję spalin.
                                    Amsoil fajnie pisze o teście Noack:
                                    http://www.1st-in-synthetics.com/wha...ility_test.htm akurat w tej dziedzinie ta firma ma czym się pochwalić.


                                    Naukowcy w branży motoryzacyjnej i petrochemicznej badali wpływ wahań oleju w silniku oraz emisję i zużycie ropy naftowej w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Przyjmuje się powszechnie, że zmniejszenie zmienności parametrów fizyko-chemicznych oleju powinno mieć pozytywny wpływ na emisje i konsumpcję.
                                    Badaniem na standardowej oceny oleju zmienność jest Nocka. Test warunków Noack,
                                    w szczególności, wydaje się być uznawany za bardziej reprezentatywny.
                                    Zmienność Noack oleju jest definiowana jako utrata masy oleju
                                    gdy odbywa się w izotermicznych warunkach w temperaturze 250 C przez okres 1
                                    godzin w ramach stałego przepływu powietrza. Test naraża olej na stosunkowo wysokie temperatury i symuluje warunki panujące na obszarze wokół górnej pierścieni tłokowych silników.
                                    Podczas testu Noack otrzymujemy cenne informacje na temat zmienności ropy naftowej (oleju bazowego) Istnieją obawy co do testu z powodu zdrowia lub bezpieczeństwa.
                                    Te wynikają z faktu, że badania Noack wykorzystuje się stopy metali, do przenoszenia ciepła składające się z ołowiu, bizmutu, cyny i kadmu, którego opary są toksyczne.
                                    Podstawowe badanie Noack nie jest w 100% precyzyjne … a dodatkowo jest pracochłonne i czasochłonne.
                                    Inną lepszą metodą badań jest jest zastosowanie chromatografii gazowej (GC) do pośredniej
                                    oceny zmienności oleju. Najlepszą w chwili obecnej jest metoda termograwimetryczna - TGA - test znany jako TGA Noack
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • ZYBI68
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 697
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      Deo, nie ma cudu olej to olej fakt na niektórych pracuje ciszej ale nie na tyle aby go nie było słychać, a zimą zawsze w początkowej fazie jest głośniejszy co do skrzyni to nie ma nic wspólnego z wymianą czy zmianą oleju, po prostu olej w skrzyni jest w niższych temperaturach bardziej gęsty niektórzy wymieniają olej w skrzyni choć ASO twierdzi, iż tego oleju nie trzeba wymieniać .
                                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                      Komentarz

                                      • czyzyk64
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 866

                                        PAOLO ESCO, wielkie dzieki, troche sie rozjaśniło .

                                        Komentarz

                                        • tomil
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1179

                                          Zamieszczone przez ZYBI68
                                          po drugie Lotos w ON ma najniższą zawartość siarki a teraz zostały oddane jeszcze nowsze instalacje
                                          To znaczy jaką? Norma EU mówi o 10 ppm. Ile uzyskuje Lotos?

                                          Z tego co wiem to oni uruchomili HK, czy się mylę.

                                          Panowie- a z czego produkują za zachodnią granicą- spójrzcie jak biegnie rurociąg Drużba

                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz

                                          • ZYBI68
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 697
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            tomil, dokładne normy podam jak będę w pracy .
                                            Zamieszczone przez tomil
                                            Z tego co wiem to oni uruchomili HK, czy się mylę.
                                            nie tylko tu masz dokładnie co jeszcze :wink: http://www.lotos.pl/korporacyjny/gal...a/galeria/1021 . Już mam ale to są dane z 2008 r czyli na starszej instalacji hydrokrakingu cytat. Jako pierwsza firma naftowa w Polsce, Grupa LOTOS S.A. wyprodukowała i wprowadziła do sprzedaży olej napędowy o minimalnej zawartości siarki - 0,001% - co jest ważne dla żywotności oraz zapewnienia efektywności i bezusterkowej pracy katalizatorów spalin, zmniejsza korozję w układach zasilania i wydechowym, ale przede wszystkim jest też kluczowe dla ochrony środowiska naturalnego, spełnia zatem rygorystyczne wymogi europejskie dla paliw co do zawartość siarki poniżej 10mg/kg, które mają obowiązywać dopiero w 2009 roku. Po niedzieli podam z nowej ale to wszystko jest oficjalnie na stronie Lotosu można poczytać
                                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                            Komentarz

                                            • Artiks
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 143

                                              Co sądzicie o takim oleju Texaco > http://chevron.migomedia.pl/havoline-ultra-s-5w-40.html Czy lepsiejszy będzie Liqui Moly 4100 Top Tec :idea:

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                HAVOLINE ULTRA S 5W-40 ciekawy olej z dobrymi parametrami.
                                                Ma dobre - nowe normy ACEA co dobrze o nim świadczy.
                                                Noack 8,5 to dobry wynik, gwarantujący stabilną jakość oleju w trakcie eksploatacji. Producent wzmiankuje o niskiej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (low SAPS) więc myślę, że możesz śmiało brać ten olej pod uwagę przy zakupie.
                                                Powinien dobrze się sprawować w silniku bo jego dane fizyko-czemiczne są dobre a czy będzie "lepszy" od LM 4100 - jest szansa że może być. Trzeba go sprawdzić w trakcie eksploatacji bo olej jest godny uwagi.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  A ja na wiosnę sprawdzę pewien dobry 10W-40 a później Fuchs-a 10W-40 po 10 000km w laboratorium.

                                                  Ja juz wiem że sa oleje ktore na apierze wyglądają dobrze a w praktyce te które swoimi paramatrami nie łamia na kolana wypadają w rzeczywistości dużo lepiej.

                                                  Jak panowie z XTL ...kiedy pierwsze wymiany ?
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • shok
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2070
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                    No to bedzie małe zamieszanie :twisted:
                                                    Wszyscy się podniecją olejami LL i wymianami co 30 tyś bo tak mówili w ASO. Mimo ,że kulają czesto w mieście na krótkich odcinkach itd...
                                                    Tak więc spytam co jest lepsze:
                                                    1.olej LL i wymieniany co 30tyś i użytkowany w mieście na odcinkach 5-10 km?
                                                    2.mineralny wymieniany co 10 tyś?

                                                    Dlaczego oleje mineralne są tak strasznie złe - mimo wymiany co 9-10 tyś ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...