Karql, na początku moje auto jeździło na Mobilu (zalewanym w ASO) i przez 100kkm nic się z autem nie działo. Po zrobieniu chipa zalałem auto Motulem i w sumie też nie mogę na niego nic złego powiedzieć.
Chciałem zobaczyć jak auto będzie chodziło na innym oleju i tyle. Większość ludzi też kiedyś nie stosowała Motula, ale po pochlebnych opiniach i chęci sprawdzenia spróbowała i stosuje go.
Nie wiem dlaczego tak mocno faworyzujesz Motula, jest to dobry olej, ale dobre oleje mają też inne firmy. Ja nie wykluczam powrotu do Motula jeśli subiektywnie stwierdzę, że jest lepszy. Na razie chcę sprawdzić LM (mam ten olej w innym aucie i jest OK) i napisałem o moich wstępnych odczuciach. Być może będą one zupełnie inne po 15kkm.
Zamieszczone przez Seed
Grzekraw - ja z kolei mam wrażenie, że na naszym forum jest nagonka (niesluszna) na Motula. Ja osobiscie Motulem zalewałem zawsze. Przeszedlem przy ostatniej wymianie na LM - nie sprawdził sie. Teraz zalałem Fuchsem od kolegi elemenateur - zobaczymy jak sie spisze. Nie bede pisał, ze silnik chodzi ciszej po wymianie - zawsze chodzi ciszej.
Po 5 tys przejechanych na Fuchsie - spalił mi tyle co na Liqui Moly - czyli ok. 1 litr oleju. Nie powiedzialbym zeby sie ladniej wkrecal na obroty. Wydaje mi sie, ze podstawowy wyznacznik przy czestej wymianie oleju to spalanie tegoż. Motula X-Clean+ 5W-30 pali mi 1L na 10 tys i do niego worce przy najblizszej wymianie.
Ja na razie obserwuję spalanie oleju i jeszcze nie wyciągnąłem wniosków (za wcześnie na to, a na początku nie zwróciłem na to uwagi). Fakt, że Motula miałem 5W40, a LM mam 5W30, więc albo to kwestia marki, albo gęstości.
Jak pierwsze 100kkm jeździłem na Mobilu z ASO to też w pewnym momencie wydawało mi się, że wzrosło mi zużycie oleju i nie jestem pewien czy nie było to właśnie w momencie gdy Mobil zastąpił Synt S 5W40 nowym Syst S 5W30.
Ja na razie obserwuję spalanie oleju i jeszcze nie wyciągnąłem wniosków (za wcześnie na to, a na początku nie zwróciłem na to uwagi). Fakt, że Motula miałem 5W40, a LM mam 5W30, więc albo to kwestia marki, albo gęstości.
Jak pierwsze 100kkm jeździłem na Mobilu z ASO to też w pewnym momencie wydawało mi się, że wzrosło mi zużycie oleju i nie jestem pewien czy nie było to właśnie w momencie gdy Mobil zastąpił Synt S 5W40 nowym Syst S 5W30.
nie wiem jak u Ciebie - ale ja porównuje oleje 5W-30.
Seed, tak jak pisałem Motula miałem 5W40, a zalałem LM 5W30. Bańka 5L Motula wystarczała mi na wymianę (co 15kkm) i dolewki. Mam nadzieję, że LM też wystarczy, jeśli nie to pewnie go zmienię.
mam zrobione 9-Kkm na LM Top Tec 4600 , Auto chodzi bardzo cicho , wkręca się na obroty zajefajnie o czym pisałem wcześniej , DPF wypala sie o 15 - 20 % później niz na Oleju GM-dexos2 ... nie mogę zmierzyć temperatury oleju , ale temperatura chłodziwa przy 160 km/h Autostrada przez 25 minut praktycznie non stop , 94C , wczoraj po powrocie z weekendu dolałem pierwszy raz 100 mil oleju .
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Ja to może zaprezentuje taką ładną banieczkę jeszcze oleju który należy do olejów estrowych (nie tych z nazwy ale 100% estrowych ).
No tu i rezerwa jest dosyc duża bo ma zastosowanie w kilkuset konnych aplikacjach.
Tył banieczki:
W UK ma duże grono zwolleników w mocnych uturbionych EVO i Hondach na torach nie wspominając o olejach jakie jeszcze nie dawno były w stajniach F1 w Williamsie .
Zresztą rysuneczek na dole nawet zdradza rodowód oleju
Więcej o tym extremalnym oleju można poczytać tutaj:
także reklama dzwignią handlu- to jak widać wiesz ale obiektywizmu to Ty panie za grosz nie masz. Inaczej, na mało nachalnej reklamie widzę znasz się tak dobrze jak wyspowi hondziarze na fuchsie :lol:
ale temperatura chłodziwa przy 160 km/h Autostrada przez 25 minut praktycznie non stop , 94C
A z czego odczytałeś? Mam Vectrę C i powyżej 90 st.C odczyt ze wskaźnika analogowego jest zaniżany w stosunku do odczytu cyfrowego pokazywanego przez "menu serwisowe" wyświetlacza, tzn. wskazówka pokazuje mniej niż jest w rzeczywistości, choć tylko powyżej 90 st. C jest to zjawisko.
ale temperatura chłodziwa przy 160 km/h Autostrada przez 25 minut praktycznie non stop , 94C
A z czego odczytałeś? Mam Vectrę C i powyżej 90 st.C odczyt ze wskaźnika analogowego jest zaniżany w stosunku do odczytu cyfrowego pokazywanego przez "menu serwisowe" wyświetlacza, tzn. wskazówka pokazuje mniej niż jest w rzeczywistości, choć tylko powyżej 90 st. C jest to zjawisko.
M.
oczywiście - temperatura na blacie stoi na 90stce do 100C. dopiero po tej granicy przesuwa sie za 90. czyli 95 na blacie to 105 w rzeczywistosci.
Pewnie panowie nie wiecie, OPEL ASTRA H .. nie posiada w ogóle analogowego wskaźnika temperatury na liczniku ( co jest bardzo uciążliwe ) .. aby odczytać temperaturę wchodzi sie w TEST- MODE , tam można znaleźć wiele wskazań rożnych podzespołów. miedzy innymi temperaturę chłodziwa TUTAJ LINK , jak to wygląda
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Pewnie panowie nie wiecie, OPEL ASTRA H .. nie posiada w ogóle analogowego wskaźnika temperatury na liczniku ( co jest bardzo uciążliwe ) .. aby odczytać temperaturę wchodzi sie w TEST- MODE , tam można znaleźć wiele wskazań rożnych podzespołów. miedzy innymi temperaturę chłodziwa TUTAJ LINK , jak to wygląda
OK, właśnie o takim rzetelnym odczycie myślałem. W Vectrze mam identyczny "Test-Mode" i odczyt z niego pokazuje więcej niż wskazówka stojąca na lub odrobinę za 90*C.
Pokazałem tylko inny produkt, zarobek na tym żaden po prostu informacja.
Wklep Silkolene bo do nie dawna własnie pod takim szyldem to funkcjonowało a że Fuchs jest włscicielem marki Silkolene to jest jak jest.
Silkolene od dawna jest w Polsce i się ma całkiem dobrze.
Może ktoś ma jakieś doświadczenia z Silkolene ?
Przeciez nie pisze że motul jest zły gorszy jest inny, inny skład itp. i warto porozmawiać na tematy związane z jakościa tych wysokiej klasy olejów, ich zastosowań uwazam że bycie otwartym na nowe produkty, trendy jest jak najbardziej pożądane.
Cytat:
dlatego niebawem zaczynamy przygodę z Amsoilem
No to pochwal się USA czy Europa ?
Zobacz może dasz radę skądś załatwić Penrite pasuje to jeszcze wypróbować
na tą chwilę plan jest na Amsa w dobrej cenie i Fuchsa, by z Liqui moly i Motulem uzupełniał paletę oleju u nas. Póżniej koniecznie wejście porządnie w Ferodo Ebc i Zimmermanna coby te płynne technologie zatrzymać
Wybacz ale źródło to wyłącznie nasza sprawa :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 29 Cze, 11 20:13 ]
Soszek po Fuchsa zapraszam choć osobiście uważam że przechodzenie z Fuchsa na Motula to jak wymiana Superba na Octavii ale klient ma mieć wybór i u nas go będzie miał.
Sedd trudno na tym etapie mówić o cenie,
na pewno nasz klient nie będzie przepłacał i postaramy się zawsze być zauważalnie tańsi od konkurencji.
Dzida napisał/a:
elemenateur napisał/a:
Soszek po Fuchsa zapraszam choć osobiście uważam że przechodzenie z Fuchsa na Motula to jak wymiana Superba na Octavii
na pewno się nie pomyliłeś w tym zdaniu?
Taki maly strzal w ''kolano''
w tym roku pakujemy sie we 4 osoby na wakacje... do a4...czyli taka Octavia 1 czy 2 nie wiem czy przyczepki nie bede potrzebowal ... a do superba kombi wjechalbym jak maslo we 4 osoby i ... kota bym jeszcze zabral
takze Panowie bez obrazy ale superb kombi to sorry inna liga :P
Dzida napisał/a:
elemenateur napisał/a:
Soszek po Fuchsa zapraszam choć osobiście uważam że przechodzenie z Fuchsa na Motula to jak wymiana Superba na Octavii
na pewno się nie pomyliłeś w tym zdaniu?
Taki maly strzal w ''kolano''
w tym roku pakujemy sie we 4 osoby na wakacje... do a4...czyli taka Octavia 1 czy 2 nie wiem czy przyczepki nie bede potrzebowal ... a do superba kombi wjechalbym jak maslo we 4 osoby i ... kota bym jeszcze zabral
takze Panowie bez obrazy ale superb kombi to sorry inna liga :P
hej hej - octavia toz to golf, a na płycie A4ki powstał passat. octavia jest sztucznie nadmuchana.
:shock: ... ja po wakacjach a tu takie nowiny... Motul, Fuchs, Liqui Moly i Amsoil - zajefajnie :szeroki_usmiech
Nareszcie wszystkie zakupy w jednym miejscu
Temat do przodu :P no i opinie nareszcie z użytkowania się pojawiły. Jak widzę nie każdemu LM przypadł do gustu a i Fuchs coś nie "teges" dla niektórych użytkowników.
Ja od siebie mogę dodać, że mi jednak Valvoline XLIII 5W/30 nie pochodzi do 1,9 TDI silnik pracuje głośniej na "zimnym" a i wkręca sie podczas jazdy jakoś tak bardziej otępiale ... wiosną mając zalanego Valvoline po jezdzie autostradą A2 (silnik meczony w zakresie 3,5 do 4,5 tys obrotów) musiałem dolać jakieś 200-300ml na niecały 1 tys km...gdzie wcześniej przy spokonej jeździe nie dolewałem praktycznie nic, tak mi się widzi,że to jednak konsumpcji tego oleju w nadmiernej ilości winna jest sama konstrukcja silnika 1,9 TDI a zwłaszcza silnika 1,9 TDI PD który jak wiadomo lubi sobie "chlapnąć oleju" kiedy jest w pełnym zakresie obrotów wykorzystywany :P
Więc za chwilę wracam do którejś ze sprawdzonych w/w marek. :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sob 02 Lip, 11 16:14 ]
Zamieszczone przez szkoda
mam WRAŻENIE, że na Motulu szybciej jestem w stanie wytracić temperaturę po zagrzaniu...
szkoda bardzo ciekawe ! Czy możesz coś dokładniej w tym temacie napisać ? Jak była różnica pomiedzy LM a Motulem? Miałeś wcześniej LM TT4100 i jak widzę nie jesteś z niego zadowolony czy możesz porównać LM z Motulem ( a jeśli już to z jakiego Motula masz obecnie ? )
Silnik szybciej nagrzewał się na....?
Szybciej wytracana temeratura była na Motulu - jaka była różnica w temeraturze?
W jakim zakresie oscylowała temeratura oleju na wskazniku Motul vs Liqui Moly?
Silnik na "zimno" pracował lepiej na....?
Silnik pracował pod obciążeniem w trasie/mieście/ cyklu mieszanym/ krótkie/długie odcinki ?
ops: soryy za ten zestaw pytań ale jako osoba obiektywna do obudwu marek napewno wniesiesz ciekawe informacje do wątku. Mnie bynajmniej takie dane interesują a zapewne większość czytających też chętnie poczyta o tym.
[ Dodano: Sob 02 Lip, 11 16:23 ]
Zamieszczone przez Seed
Mi tez Motula pije mniej niż LM. Silnik ciszej pracuje na X-cleanie 5W-30. Zalewam teraz Fuchsa i sprawdze co to warte jest.
Seed - też bardzo proszę o Twoją opinię na temat w/w olejów - napewno się przyda na forum
[ Dodano: Sob 02 Lip, 11 16:27 ]
Zamieszczone przez Seed
Po 5 tys przejechanych na Fuchsie - spalił mi tyle co na Liqui Moly - czyli ok. 1 litr oleju.
który to był fuchs? - Fuchs Titan GT1 Pro-C3 XTL
Zamieszczone przez Seed
ja porównuje oleje 5W-30.
- własnie o to chodzi by porównywać oleje w danej lepkości a nie śmigać od 0W/... do 15W/...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz