Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    No to jak będę znowu miał dostęp do warsztata to wyciągnę - tylko czy mnie żona nie zajeździ miski albo nie urwie zderzaczka?

    Komentarz


    • #77
      Mam OI 1.8T kombi.
      Jakie amory są najbardziej zbliżone twardością do fabrycznych? Zalezy mi na tym, zeby nie zrobilo sie zbyt twardo.
      Mialem okazje jezdzic na KYB excel-g (Mazda 626) i B4 (Civic). W obu przypadkach bylo nieco zbyt twardo jak dla mnie. Szczegolnie B4 daly mi sie we znaki ... .
      Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
      Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM

      Komentarz


      • #78
        jak na b4 było za twardo, to chyba kwestia zawieszenia w tej hondzie.
        mam b4 i jest ok,
        jeśli szukasz bardziej miękkiego rozwiązania, kup peugeota, citroena itp.
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez Paweł T
          jak na b4 było za twardo, to chyba kwestia zawieszenia w tej hondzie.
          mam b4 i jest ok,
          jeśli szukasz bardziej miękkiego rozwiązania, kup peugeota, citroena itp.
          Byc moze B4 to tej Hondy to nie bylio najlepsze rozwiazanie. Byc moze do wymiany byly też tuleje. Nie ważne ...
          Nie szukam miekiego rozwiazania. Nie chce jedynie, zeby bylo zbyt twardo.
          Czy fabrycznie Octavie wyjezdzały z olejowych czy gazowo-olejowych amorach?
          Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
          Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM

          Komentarz


          • #80
            Z tego co udalo mi sie wyszperac to fabrycznie do OI montowane sa amortyzatory Monroe Original (gazowo-olejowe), np dla liftbacka 1.6

            przod: 16264 - 1J0413031
            tyl: 23890 - 1J0513025

            Tez zastanawiam sie nad wymiana i szczerze mowiac to temat amortyzatorow jest jak rzeka, ile for tyle opini i szczerze mowiac to jest bardzo ciezko sie na cos zdecydowac. Jedni polecaja B4/ExcelG inni mowia ze twarde i ze od bilsteinow przod sie podnosi. Zastanawiam sie jeszcze nad Sachs (adventage lub super turing) i Monroe Relfex.

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez Paweł T
              mam b4 i jest ok,
              podpisuję się pod tym w 100%

              zmieniłem serię na B4.......nie sądziłem że bedzie taka różnica, jeżdzi się duuużo lepiej
              Naprawde polecam, oczywiście nie jeest sportowe zawieszenie, ale dla przeciętnego zjadacza chleba/spalacza ropy idealne
              1.9 TDI ALH, narazie 90KM

              Komentarz


              • #82
                Generalnie chodzi o to, żeby auto prowadzilo sie pewnie ale żeby plomby z zębów nie wypadały ...

                Ja mam OI kombi 1.8T i szukam jakiegoś dobrego rozwiązania.

                Z tego co wiem to na przód są dostępne zarówno amory olejowe jak i gazowo-olejowe a na tył tylko gazowo-olejowe. Sądzę, że zakładanie z przodu olejowych a z tyłu gazowo-olejowych to nie jest dobry pomysł. Macie z tym jakieś doswiadczenia?

                Co Waszym zdaniem jest twardsze Kayaba eXel-G czy B4?
                Jak w prownaniu w tymi dwoma markami wypadaja gazowe Sachsy i Magnum - chodzi o twardość i trwałość?
                Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
                Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez Veetec
                  Generalnie chodzi o to, żeby auto prowadzilo sie pewnie ale żeby plomby z zębów nie wypadały ...
                  u mnie siedzi zestaw 1130 koni sport -35mm i daleko mam do tego żeby komukolwiek kto jedzie tym autem plomby wypadały
                  Nie wiem po co wyważać już otwarte drzwi. Większość użytkowników forum wymienia na B4 i są zadowoleni a jeśli będzie Ci na nich za twardo to
                  Zamieszczone przez Paweł T
                  kup peugeota, citroena itp.
                  Moim zdaniem excel-g będą nieco twardsze od B4

                  Amory takie jak Magnum, Monroe, 4max, Kager i inne tego typu śmieci należy omijać szerokim łukiem :diabelski_usmiech
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                    Większość użytkowników forum wymienia na B4 i są zadowoleni
                    [...]
                    Moim zdaniem excel-g będą nieco twardsze od B4
                    Czy ktos jeszcze ma wiedzę i potwierdza, że excel-g będą nieco twardsze od B4?
                    To dla mnie bardzo ważne. Nie chce mi sie szczegółowo opisywac dlaczego ale tak jest ...

                    Skoro wiekszość jezdzi na B4 to może jest ktoś kto jezdzi na excel-g i napisze opinie?

                    Mam też dwie różne opinie co do jakości i trwałosci B4 i excel-g.
                    W serwisie na Syreny polecaja B4 i twierdza na że na excel-g są reklamacje.
                    Natomiast u mojego dostawcy czesci opinia jest odwrotna - on wycofał z oferty B4 bo mial duzo reklamacji.
                    Jest jeszcze kwestia pochodzenia excel-g. Do Mazdy montowałem excel-g "made in japan". Niestety do skody nie ma mozliwosci dostac "made in japan". Sa chyba "made in spain" o ile dobrze pamietam ...

                    Nie wiem jakiego pochodzenia są B4 (gdzie konkretnie jest fabryka) ...
                    Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
                    Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM

                    Komentarz


                    • #85
                      Kolego meczą nas już te twoje zapytania ,jak chcesz miękko to kup oryginała (monroe) i wymień za ok 100 tys.km albo jak chcesz twardo kup Excel-g.
                      Już chyba po tylu podpowiedziach fachowców (dobrygrzeswawa) powinieneś być zorientowany. :roll:
                      Bez urazy :wink:

                      Komentarz


                      • #86
                        a ja żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tu Szukałem tak na forum jakie amorki do springów rs'owych założyć, i polecają b6. Aaale, one mają dość ciekawą cenę jak dla mnie heh, i co bym mógł innego włożyć?? B4, b4 sport czy excel-g?
                        Fabryka Barw :]

                        Czarna O1 rs-line tdi
                        Srebrna O2 Scout

                        DACAR.team

                        Komentarz


                        • #87
                          A czy B6 ...tak poważnie mówiąc zgrywają się ze sprężynami seryjnymi...bo coś mi gdzieś dzwoni żę nie bardzo ale.... mogę się mylić aaaa i czy tak samo stoi na B6 jak seria czy trochę niżej..?
                          ...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami

                          Komentarz


                          • #88
                            to co doradzi mi ktoś co zamontować do sprężyn rs'owych? oprócz b6 :P
                            Fabryka Barw :]

                            Czarna O1 rs-line tdi
                            Srebrna O2 Scout

                            DACAR.team

                            Komentarz


                            • #89
                              Zeby nie zakładać nowego tematu:
                              Rok temu wymieniłem z tyłu amorki na kyb exel, ostatnio poczułem ze autko pływa.
                              I wyszło: lewy tył 37% prawy tył 42 % Możliwe po roku czasu??

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez Arti_r1
                                to co doradzi mi ktoś co zamontować do sprężyn rs'owych? oprócz b6 :P
                                koni sport
                                Zamieszczone przez Damianjg
                                I wyszło: lewy tył 37% prawy tył 42 % Możliwe po roku czasu??
                                ogólnie badanie amorów na pierwszej lepszej maszynce to nieporozumienie choć w Twoim przypadku wynik wydaje się i tak ubogi. Jakie masz ciśnienie w kołach oraz rozmiar kapcia?
                                Wymieniałeś tyły a co z przodem bo pływanie różnie można rozumieć?
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  koni sport
                                  no pewnie heh, jeszcze lepiej :P Jaka cena? I jak się to ma np. do bilstein'ów powiedzmy b4 sport, bądź kyb excel g?
                                  Fabryka Barw :]

                                  Czarna O1 rs-line tdi
                                  Srebrna O2 Scout

                                  DACAR.team

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zamieszczone przez Arti_r1
                                    dobrygrzeswawa napisał/a:
                                    koni sport

                                    no pewnie heh, jeszcze lepiej :P Jaka cena? I jak się to ma np. do bilstein'ów powiedzmy b4 sport, bądź kyb excel g?
                                    Ale jak się ma co? jakość czy cena ? bo koni sport nie ma co porównywać jakościowo z b4 a nawet z b6
                                    cena to niecałe 2000 masz jakość jest i cena :P :wink:
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Damianjg napisał/a:
                                      I wyszło: lewy tył 37% prawy tył 42 % Możliwe po roku czasu??

                                      ogólnie badanie amorów na pierwszej lepszej maszynce to nieporozumienie choć w Twoim przypadku wynik wydaje się i tak ubogi. Jakie masz ciśnienie w kołach oraz rozmiar kapcia?
                                      Wymieniałeś tyły a co z przodem bo pływanie różnie można rozumieć?
                                      przód tez był wymieniany pół roku temu. Kapcie standart 195/65 R15. A cisnienie oki cos kolo 2,3.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zamieszczone przez Damianjg
                                        dobrygrzeswawa napisał/a:
                                        Damianjg napisał/a:
                                        I wyszło: lewy tył 37% prawy tył 42 % Możliwe po roku czasu??

                                        ogólnie badanie amorów na pierwszej lepszej maszynce to nieporozumienie choć w Twoim przypadku wynik wydaje się i tak ubogi. Jakie masz ciśnienie w kołach oraz rozmiar kapcia?
                                        Wymieniałeś tyły a co z przodem bo pływanie różnie można rozumieć?


                                        przód tez był wymieniany pół roku temu. Kapcie standart 195/65 R15. A cisnienie oki cos kolo 2,3.
                                        możesz sprawdzić jaka będzie skuteczność przy 2 barach, pewnie 50-60% ale i tak na tym rozmiarze powinno być więcej.
                                        Zawsze możesz wziąć wydruk z badania i złożyć reklamację na amorki
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                          cena to niecałe 2000
                                          no spoko, całkiem całkiem ta cena :P :P A coś tańszego? Mogę założyć kyb excel-g, albo bilstein b4?Będzie pasić pod te sprężynki? I jak to jest z tymi bilstein'ami b4, są dwa rodzaje czy nie? (czyli b4 i b4 sport)
                                          Fabryka Barw :]

                                          Czarna O1 rs-line tdi
                                          Srebrna O2 Scout

                                          DACAR.team

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            B4 gaz-olej są niezłe (czyt. "twardsze"), miałem je w lanosie, ale po polskich drogach zrobiłem na nich 70 tys. i do wymiany, a B6 to chyba tylko po autostradach.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Zamieszczone przez Arti_r1
                                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                              cena to niecałe 2000
                                              no spoko, całkiem całkiem ta cena :P :P A coś tańszego? Mogę założyć kyb excel-g, albo bilstein b4?Będzie pasić pod te sprężynki? I jak to jest z tymi bilstein'ami b4, są dwa rodzaje czy nie? (czyli b4 i b4 sport)
                                              Dołączam się do pytania,a mianowicie,czy by nie przypasowały lepiej do takich springów KYB ultra SR?Czy te amorki nie sa krótsze od seryjnych?w sensie że samochód od nich samych by już niżej stał nawet bez zmiany sprężyn?

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Witam!
                                                Czy ktoś wie coś o amorach firmy NK (podobno niemieckie)? Sprzedawca oferuje na nie (i na Gabriela) 3 lata gwarancji. Cena zbliżona do KYB (175 za szt.). Istotne, że mogę je odebrać osobiście - bardzo nie lubię gonić się z kurierem, tudzież wysyłać w te i wewte jak coś będzie nie tak. Chciałbym coś ciut lepszego od serii, ale nie za zbójeckie pieniądze.
                                                Graphitegray2012

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Kolego proponuję kup KYB-excelG i zapomnij o NK :wink:

                                                  Komentarz


                                                  • a ja właśnie gdzieś wyczytałem że ori amorki mogą być do max -40mm czy to prawda??
                                                    Ja też chyba zakupie kyb'y :P
                                                    Fabryka Barw :]

                                                    Czarna O1 rs-line tdi
                                                    Srebrna O2 Scout

                                                    DACAR.team

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X