No to jak będę znowu miał dostęp do warsztata to wyciągnę - tylko czy mnie żona nie zajeździ miski albo nie urwie zderzaczka?
Amortyzatory
Zwiń
X
-
Mam OI 1.8T kombi.
Jakie amory są najbardziej zbliżone twardością do fabrycznych? Zalezy mi na tym, zeby nie zrobilo sie zbyt twardo.
Mialem okazje jezdzic na KYB excel-g (Mazda 626) i B4 (Civic). W obu przypadkach bylo nieco zbyt twardo jak dla mnie. Szczegolnie B4 daly mi sie we znaki ...
.
Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM
Komentarz
-
-
Byc moze B4 to tej Hondy to nie bylio najlepsze rozwiazanie. Byc moze do wymiany byly też tuleje. Nie ważne ...Zamieszczone przez Paweł Tjak na b4 było za twardo, to chyba kwestia zawieszenia w tej hondzie.
mam b4 i jest ok,
jeśli szukasz bardziej miękkiego rozwiązania, kup peugeota, citroena itp.
Nie szukam miekiego rozwiazania. Nie chce jedynie, zeby bylo zbyt twardo.
Czy fabrycznie Octavie wyjezdzały z olejowych czy gazowo-olejowych amorach?Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM
Komentarz
-
-
Z tego co udalo mi sie wyszperac to fabrycznie do OI montowane sa amortyzatory Monroe Original (gazowo-olejowe), np dla liftbacka 1.6
przod: 16264 - 1J0413031
tyl: 23890 - 1J0513025
Tez zastanawiam sie nad wymiana i szczerze mowiac to temat amortyzatorow jest jak rzeka, ile for tyle opini i szczerze mowiac to jest bardzo ciezko sie na cos zdecydowac. Jedni polecaja B4/ExcelG inni mowia ze twarde i ze od bilsteinow przod sie podnosi. Zastanawiam sie jeszcze nad Sachs (adventage lub super turing) i Monroe Relfex.
Komentarz
-
-
Generalnie chodzi o to, żeby auto prowadzilo sie pewnie ale żeby plomby z zębów nie wypadały ...
Ja mam OI kombi 1.8T i szukam jakiegoś dobrego rozwiązania.
Z tego co wiem to na przód są dostępne zarówno amory olejowe jak i gazowo-olejowe a na tył tylko gazowo-olejowe. Sądzę, że zakładanie z przodu olejowych a z tyłu gazowo-olejowych to nie jest dobry pomysł. Macie z tym jakieś doswiadczenia?
Co Waszym zdaniem jest twardsze Kayaba eXel-G czy B4?
Jak w prownaniu w tymi dwoma markami wypadaja gazowe Sachsy i Magnum - chodzi o twardość i trwałość?Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM
Komentarz
-
-
u mnie siedzi zestaw 1130 koni sport -35mm i daleko mam do tego żeby komukolwiek kto jedzie tym autem plomby wypadałyZamieszczone przez VeetecGeneralnie chodzi o to, żeby auto prowadzilo sie pewnie ale żeby plomby z zębów nie wypadały ...
Nie wiem po co wyważać już otwarte drzwi. Większość użytkowników forum wymienia na B4 i są zadowoleni a jeśli będzie Ci na nich za twardo to
Moim zdaniem excel-g będą nieco twardsze od B4Zamieszczone przez Paweł Tkup peugeota, citroena itp.
Amory takie jak Magnum, Monroe, 4max, Kager i inne tego typu śmieci należy omijać szerokim łukiem :diabelski_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Czy ktos jeszcze ma wiedzę i potwierdza, że excel-g będą nieco twardsze od B4?Zamieszczone przez dobrygrzeswawaWiększość użytkowników forum wymienia na B4 i są zadowoleni
[...]
Moim zdaniem excel-g będą nieco twardsze od B4
To dla mnie bardzo ważne. Nie chce mi sie szczegółowo opisywac dlaczego ale tak jest ...
Skoro wiekszość jezdzi na B4 to może jest ktoś kto jezdzi na excel-g i napisze opinie?
Mam też dwie różne opinie co do jakości i trwałosci B4 i excel-g.
W serwisie na Syreny polecaja B4 i twierdza na że na excel-g są reklamacje.
Natomiast u mojego dostawcy czesci opinia jest odwrotna - on wycofał z oferty B4 bo mial duzo reklamacji.
Jest jeszcze kwestia pochodzenia excel-g. Do Mazdy montowałem excel-g "made in japan". Niestety do skody nie ma mozliwosci dostac "made in japan". Sa chyba "made in spain" o ile dobrze pamietam ...
Nie wiem jakiego pochodzenia są B4 (gdzie konkretnie jest fabryka) ...Kiedyś O1 L&K 2001r. 1.8 20V turbo 150KM AT kombi
Obecnie Mercedes W124 220E 1993r. 2.2 benzyna 150KM
Komentarz
-
-
koni sportZamieszczone przez Arti_r1to co doradzi mi ktoś co zamontować do sprężyn rs'owych? oprócz b6 :P
ogólnie badanie amorów na pierwszej lepszej maszynce to nieporozumienie choć w Twoim przypadku wynik wydaje się i tak ubogi. Jakie masz ciśnienie w kołach oraz rozmiar kapcia?Zamieszczone przez DamianjgI wyszło: lewy tył 37% prawy tył 42 %
Możliwe po roku czasu??
Wymieniałeś tyły a co z przodem bo pływanie różnie można rozumieć?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Ale jak się ma co? jakość czy cena ? bo koni sport nie ma co porównywać jakościowo z b4 a nawet z b6Zamieszczone przez Arti_r1dobrygrzeswawa napisał/a:
koni sport
no pewnie heh, jeszcze lepiej :P Jaka cena? I jak się to ma np. do bilstein'ów powiedzmy b4 sport, bądź kyb excel g?
cena to niecałe 2000
masz jakość jest i cena :P :wink:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
przód tez był wymieniany pół roku temu. Kapcie standart 195/65 R15. A cisnienie oki cos kolo 2,3.Zamieszczone przez dobrygrzeswawaDamianjg napisał/a:
I wyszło: lewy tył 37% prawy tył 42 %
Możliwe po roku czasu??
ogólnie badanie amorów na pierwszej lepszej maszynce to nieporozumienie choć w Twoim przypadku wynik wydaje się i tak ubogi. Jakie masz ciśnienie w kołach oraz rozmiar kapcia?
Wymieniałeś tyły a co z przodem bo pływanie różnie można rozumieć?
Komentarz
-
-
możesz sprawdzić jaka będzie skuteczność przy 2 barach, pewnie 50-60% ale i tak na tym rozmiarze powinno być więcej.Zamieszczone przez Damianjgdobrygrzeswawa napisał/a:
Damianjg napisał/a:
I wyszło: lewy tył 37% prawy tył 42 %
Możliwe po roku czasu??
ogólnie badanie amorów na pierwszej lepszej maszynce to nieporozumienie choć w Twoim przypadku wynik wydaje się i tak ubogi. Jakie masz ciśnienie w kołach oraz rozmiar kapcia?
Wymieniałeś tyły a co z przodem bo pływanie różnie można rozumieć?
przód tez był wymieniany pół roku temu. Kapcie standart 195/65 R15. A cisnienie oki cos kolo 2,3.
Zawsze możesz wziąć wydruk z badania i złożyć reklamację na amorkiNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Dołączam się do pytania,a mianowicie,czy by nie przypasowały lepiej do takich springów KYB ultra SR?Czy te amorki nie sa krótsze od seryjnych?w sensie że samochód od nich samych by już niżej stał nawet bez zmiany sprężyn?Zamieszczone przez Arti_r1no spoko, całkiem całkiem ta cena :P :P A coś tańszego?Zamieszczone przez dobrygrzeswawacena to niecałe 2000
Mogę założyć kyb excel-g, albo bilstein b4?Będzie pasić pod te sprężynki? I jak to jest z tymi bilstein'ami b4, są dwa rodzaje czy nie? (czyli b4 i b4 sport)
Komentarz
-
-
Witam!
Czy ktoś wie coś o amorach firmy NK (podobno niemieckie)? Sprzedawca oferuje na nie (i na Gabriela) 3 lata gwarancji. Cena zbliżona do KYB (175 za szt.). Istotne, że mogę je odebrać osobiście - bardzo nie lubię gonić się z kurierem, tudzież wysyłać w te i wewte jak coś będzie nie tak. Chciałbym coś ciut lepszego od serii, ale nie za zbójeckie pieniądze.Graphitegray2012
Komentarz
-


Komentarz