Z tego co slysze bilstein B4 sa dobre wiec chyba na nie sie zdecydowalem mam pytanko znacie moze Tanie sklepy internetowe gdzie mozna kupic te Amortki ??
dziekuje z gory za pomoc w moim problemie
powiem szczerze ze drugi raz B4 bym juz nie kupil
octavia to raczej nie sportowe auto , tylko w moim przypadku pakowny samochod do przewozenia rodziny
B4 maja ogromna wade , taka sama byla u brata w omedze , bardzo słabo tłumią krótkie geste nierówności , jadąc po takiej drodze, a takich nie brakuje w polsce , wszystko w srodku drzy, łącznei z pasażerami
brat teraz wymienil na Sachs i w koncu omega płynie pieknie tłumiac nierówności
ja jak tylko cos odłoże to wywalam B4 i kupuję sachs, komfort jest dla mnei najważniejszy
Ja bym poszedł w b6 miałem a fabii genialnie to jeździło... Ale tu stoimy przy podstawowym pytaniu ma być miękko i płynnie czy ma dobrze się prowadzić i człowiek ma czuć frajdę z jazdy
Niestety i na mnie nastał już czas zmiany amortyzatorów i sprężyn, skoda stała się bardzo miękka i źle się jeździ przez to.
Co powiecie o tym zestawie ?
B4 maja ogromna wade , taka sama byla u brata w omedze , bardzo słabo tłumią krótkie geste nierówności , jadąc po takiej drodze, a takich nie brakuje w polsce , wszystko w srodku drzy, łącznei z pasażerami
brat teraz wymienil na Sachs i w koncu omega płynie pieknie tłumiac nierówności
ja jak tylko cos odłoże to wywalam B4 i kupuję sachs, komfort jest dla mnei najważniejszy
Piszesz o jakichś konkretnych Sachsach, czy pierwszych z brzegu:
B4 maja ogromna wade , taka sama byla u brata w omedze , bardzo słabo tłumią krótkie geste nierówności , jadąc po takiej drodze, a takich nie brakuje w polsce , wszystko w srodku drzy, łącznei z pasażerami
brat teraz wymienil na Sachs i w koncu omega płynie pieknie tłumiac nierówności
ja jak tylko cos odłoże to wywalam B4 i kupuję sachs, komfort jest dla mnei najważniejszy
Piszesz o jakichś konkretnych Sachsach, czy pierwszych z brzegu:
Nabyłem olejowo gazowe SACHSy (te z czerwonymi naklejkami) Przód - Sachs 200 954, tył 556 269 Potwierdzam, że zapewniają komfort nawet na bardzo kiepskich drogach. Od początku byłem świadom czego oczekuje od tych elementów zawieszenia i się nie zawiodłem. Po przedwczorajszych ponad 100 km pokonanych non stop drogami o tragicznej jakości stwierdzam że ori sprężyny i Sachsy fantastycznie wybierają nierówności. Usportowione czy tuningowe amortyzatory tragicznie wybierają drgania wysokiej częstotliwości czyli dziury, łaty przy łacie i łaty na łacie, przejazdy kolejowe, torowiska tramwajowe. Żeby wybrać nierówność elementy zawieszenia potrzebują odpowiednio długiej drogi - tzw skoku i dobrze dobranej charakterystyki tłumienia. Może Sachsy nie są idealne na pokonywane bardzo szybko zakręty na autostradach i pokonywane bardzo szybko kręte odcinki dróg z bardzo dobrą nawierzchnią ale na drogach średniej i kiepskiej jakości nawet tych pokonywanych szybko nie maja sobie równych. Ludzie niech dobierają świadomie elementy zawieszenia do warunków jakie spotykają najczęściej na drogach i preferowanej charakterystyki zawieszenia. Powiedzcie mi czy według was te auta "bujają się jak łajba" czy jednak mają zawieszenia optymalne, najlepsze z możliwych do danych warunków? Korzystając z długiego doświadczenia wożenia się po naszych drogach - stwierdzam, że kilkadziesiąt procent dróg w Polsce drugo i trzeciorzędnych jest o wiele bardziej nierówna niż te odcinki.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KVpum9hv8S4&feature=g-all-u[/youtube]
kiedyś szukałem tych sachsów i prawdę mówiąc spodziewałem się większej gamy niż wsadzanie jednego modelu od octy 1.4 do golfa 2.8...
zgodzę się, że wsadzanie sportowego czy tuningowego zawieszenia prowadzi generalnie do pogorszenia trakcji na drogach naszej ojczyzny :].. druga sprawa, że istnieją wozy z dużo lepszym zawieszeniem w serii niż nasze skodavki ..
jak się skraca skok zawieszenia to przy niespodziewanym uskoku/dziurze, odbicie może 'wysadzić' auto w bliżej nieokreślonym kierunku (zwłaszcza jak ktoś jedzie nieco szybciej po zakrętach)...
kontynuując rajdowe odniesienia kolegi Zeptera, warto zwrócić uwagę jak wyglądają rajdówki startujące po irlandzkich oesach. na bardzo nierównych, wąskich, krętych asfaltach najlepej spisują się zawieszenia o stosunkowo dużym skoku..
wieść gminna niesie, że pomiar sprawności na trzepakach jedynie pozwala stwierdzić czy amory są zużyte równomiernie.. padnięte amortyzatory poznaję po tym, jak auto nurkuje przy pełnym hamowaniu albo często podczas przyśpieszania w zakręcie na mokrym co chwilę buksuje wewnętrzne koło e tak dalej e tak dalej..
Ja mam ok 130 tys w obecnej 01 i amorki jeszcze ori - a ex 01 z 1999 roku, która kupilem w 2006 roku jak sobie teraz przypominał to chyba była sztywniejsza - moze dlatego, ze po lepszych drogach smigala, bo była sprowadzona z Francji
zepter00, czerwone to seria Advantage- twardszy, lepsza ochrona miski olejowej (mam to samo z przodu, jestem zadowolony), Super Touring są bardziej komfortowe dzięki niższemu ciśnieniu gazu, są tańsze.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Z ciekawosci zajechałem do znajomego na diagnostyke: amory przód 64-64 tył 60-61 - oryginalne przebieg ok 130 tys
W 0II dla porównania przy przebiegu 26 tys przód był 72-75 a tył 81-82, a przy przebiegu 70 tys było to przód 66-67, a tył 74-73
Z ciekawosci zajechałem do znajomego na diagnostyke: amory przód 64-64 tył 60-61 - oryginalne przebieg ok 130 tys
W 0II dla porównania przy przebiegu 26 tys przód był 72-75 a tył 81-82, a przy przebiegu 70 tys było to przód 66-67, a tył 74-73
to badanie jest nic nei warte
na felgach 16 i profilu 55 opony letnie wynik 55%
na felgach 15 i profilu 65 opony zimowe wynik 75%
Komentarz